۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
زنگنه پس از بازدید از پارس جنوبی چه گفت؟

شانا نوشت:

وزیر نفت با تشریح تغییراتی که در رویکرد مدیریت توسعه فازهای پارس جنوبی صورت خواهد داد، افزود: هم اکنون تمرکز فعالیت ها باید بر روی فازهایی باشد که در کوتاه مدت امکان تولید گاز از آنها امکان پذیر است.

بیژن زنگنه صبح امروز (پنجشنبه ٣١ مرداد) در صدر هیئتی از مدیران و معاونان شرکت ملی نفت ایران از آخرین وضعیت توسعه طرح های پارس جنوبی بازدید کرد.

وزیر نفت پیش از ظهر امروز و پس از بازدید از فاز ١٢ پارس جنوبی در جمع مدیران و مجریان این فاز با تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی آن گفت: هدف اصلی ما تولید به موقع گاز از این فاز به عنوان بزرگ ترین پروژه توسعه در منطقه است و امیدواریم با بهره برداری از آن دل مردم شاد و انتظار آنها برای برداشت گاز از میدان مشترک گازی را برآورده سازیم.

زنگنه با اشاره به اقدامات بسیاری که برای بهره برداری از فازهای باقیمانده پارس جنوبی انجام شده است، افزود: هدف اصلی تولید هر چه سریع تر از ذخایر گاز این میدان است بنابراین باید فعالیت ها روی فازهایی که در کوتاه مدت امکان تولید گاز دارند مانند فازهای ١٢، ١٧ و ١٨ و ١٥ و ١٦ متمرکز شود و فعالیت بر روی فازهایی مثل فاز ١٤ و ٢٢ تا ٢٤ در مراحل بعدی توسعه قرار خواهد داشت.

وزیر نفت دولت تدبیر و امید تصریح کرد: تولید بیشتر از میدان پارس جنوبی علاوه بر تقویت روحیه ملی، تاثیر مستقیم در زندگی مردم و تامین نیازهای کشور موجب ارتقا جایگاه ایران در جهان انرژی خواهد شد.

زنگنه یادآور شد: پارس جنوبی نیازمند تلاش بیشتری است و همه ارکان اعم از کارفرما و پیمانکاران باید همه تلاش خود را برای رفع مشکلات توسعه این میدان بسیج کنند.

وزیر نفت با تاکید بر این که توسعه پارس جنوبی در اولویت کارهای وزارت نفت قرار خواهد داشت، اظهار کرد: تلاش می کنیم منابع مالی مورد نیاز به موقع تامین شود تا عملیات توسعه سایر فازهای باقیمانده نیز با شتاب انجام شود.

وی خطاب به پیمانکاران طرح های توسعه پارس جنوبی گفت: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات پارس جنوبی انجام خواهد داد اما انتظار این است که پیمانکاران نیز مشکلات خودشان را خود حل کنند و به فکر تامین منابع مالی مورد نیازشان باشند.

در ادامه این جلسه مهندس اکبری، مجری طرح توسعه پارس جنوبی در شرکت پتروپارس با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت توسعه فاز ١٢ گفت: این پروژه در سه بخش خشکی، فراساحل و حفاری در مجموع پیشرفت ٩٠,٧٨ درصدی دارد.

اکبری افزود: هم اکنون پیشرفت بخش خشکی به ٩١,٨١ درصد، بخش فراساحل ٩٤.٩ درصد و حفاری ٨٣.٥٣ درصد رسیده است.

مجری طرح توسعه پارس جنوبی در شرکت پتروپارس با اشاره به دستاوردهای فاز ١٢ یادآور شد: تاکنون ٢٥ حلقه چاه در این فاز حفاری و تکمیل شده که ١٨ حلقه آن آماده تولید است، همچنین سه خط لوله زیردریایی انتقال گاز احداث شده که یک خط لوله راه اندازی و آماده سرویس دهی است.

وی ابراز امیدواری کرد تولید از بخش نخست این فاز در نیمه دوم امسال انجام شود.  

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    خدا قوت آقای نفت
    • محمد A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      10 87
      چه كار كرده كه خدا قوت ؟
    • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      14 2
      آقا محمد مثبت منفیهارو بشماری میفهمی چیکار کرده ،اگه واقع بین باشی میفهمی که امید داده به مردم ، چرا که ناامیدی بدتر از مرگه
  • فیروزآباد فارس EU ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    درود بر روحانی
    • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      43 10
      انقدر که درود و بدرود راه انداختید انشالله تا آخرش هم هستید؟
  • بهمن A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    بعد ميگن احمدي نژاد هيچ كاري در اين ٨ سال نكرد ! اين پيشرفت ٩٠ درصدي همين فاز١٢ و ساير فازها در دولت ايشان بدست آمده است آنهم در سخت ترين شرايط تحريم . هرچقدر دلتان خواست منفي بدهيد ولي انصاف خوب چيزيه .
    • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      مشتی 800 میلیار درآمد نفت رو به باد داده خیال داری دو فاز از مجموعه ای که قطر سالهاست داره ازش بهره برداری می کنه رو هم تکمیل نکرده باشه. خداییش زدید رو دست خود محمود.
    • رها IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      331 4
      بهمن آقا شما درست میگین که این پیشرفت زمان احمدی نژاد بود ولی 8 سال برای این مقدار پیشرفت خیلی زیاده. در مدت مشابه قبل از احمدی نژاد 5 فاز به طور کامل به بهره برداری رسیده بود. ضمنا اظهارات واقدامات نسنجیده احمدی نژاد بود که "سخت ترین شرایط" تحریم رو بوجود آورد. کی بود که میگفت اینها کاغذ پاره اند، تحریمها تاثیری ندارند،این قدرقطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود؟ و چه کسانی بودند که برای این سخان کف می زدند؟ شما نبودید؟!
    • حسن A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      239 5
      جهت اطلاع این دوستمون همین فاز رو کارای ابتداییش در دولت خاتمی انجام شده کل فازهای اقای احمدی نژاد 2 فاز بوده در حالیکه در زمان اقای خاتمی حدودا 6 فاز تکمیل و 3 فاز هم با پیشرفت های چند درصدی تحویل اقا شد
    • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      122 8
      مرد حسابی اگر این طوری است خیلی از طرحها برنامه اش برای قبل از انقلاب بوده.
    • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      171 4
      انصاف خیلی خوبه منم موافقم .اما این انصافه که قطر بیش از یک میلیارد بشکه نفت برداشته اما ما هنوز به لطف دولت پاک و مهرورز اندر خم یک کوچه ایم؟ مگه نمیگفتین تحریم کدومه ما همه رو دور زدیم پس کو مردم رو دور زدین آقای انصاف؟
    • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      21 3
      سلام جهت اطلاع شما هم هزینه توسعه این فازها چند برابر دولت هشتم است و هم مدت زمان آن
    • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      54 2
      اقای عزیز من 11 ساله پارس جنوبی کار میکنم،رشته ام مهندسی صنایع و قسمت کنترل پروژه،اولا 90 درصد به هیچ وجه پیشرفت واقعی نیست کلی توش اب کردن ازین موضوع که بگدریم حتی اگه 90 درصد باشه اون 10 درصد باقیمانده متاسفانه بسیار مشکله و شاید غیردسترس،بعلت اینکه کارهای سیویل استراکچر و پایپینگ و ... انجام شده اما نه بصورت استاندارد اغلب نقشه های کپی برداری شده ست در صورتی که هر فاز مختصات خاص خودشو داره و در زمان پیش راه ادازی و راه اندازیه که مشکلات خودشو نشون میده و الا تا حالا فقط اجر رو اجر رفته ته کار خدا میدونه چی از اب در میاد!ضمنا تو درصد پیشرفت های 80 و 90 درصدی که گفته میشه بخش دریایی وزنش حدود 10 درصد در نظر گرفته شده و پیشرفتش میدونی چقدره؟ کمتر از یک درصد!یعنی همه این حرفا به کنار تا وقتی
    • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      47 1
      .... تا وقتی نتونی حفاری کنی و گازی استخراج نشه پالایشگاه بسازیم که چیکار کنیم!حرف زیاده عزیز که از حوصله همه مون دیگه خارجه اما بدون تو این هشت سال اندازه هشتاد سال عقب افتادیم و تا جایی که امکان داشت امار به دروغ به ملت دادن
    • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      27 0
      اولا که شما نمیدونی پیشرفت قبل از دولت احمدی چقدر بوده وگرنه خجالت زده میشدید. دیگر اینکه تحریم نتیجه سیاست همین دولت در دفاع غلط و اشتباه و غیر عاقلانه از منافع و حقوق کشور بود
    • شاهد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      4 30
      این آقای بی نام کارشناس ۱۱ ساله بفرماید سکویی که در دریا نصب شده و مشعل آن با گاز شیرین ارسالی از خشکی روشن شده است را با کدام منطق کنترل پروژه یک درصد پیشرفتی میداند !سکوها درپیشرفت ۹۵ تا ۹۷ درصدی بارگیری و نصب میشوند و حال که مشعل آن روشن شده یعنی تمام فعالیتهای مکانیکی و عمده راه اندازی آن هم تمام شده و خط لوله زیردریایی هم خشک و تخلیه و راه اندازی شده است لطفا درج فرمایید
    • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      10 1
      اين همه تحريم رو احمدي نژاد باعثش شده.
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    ما کارمندای صنعت نفت افتخار می کنیم که مهندس زنگنه وزیرمونه
    • رضا IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      77 11
      خوشا به حالتو اون وزیرت
  • محمد US ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    114 3
    چقدر متین جوابت رو می ده این زنگنه. قشنگ مشخصه رو خیلی چیزها کار کرده و از زیر و بم همه چی اطلاع داره.
  • بهمن A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    مشتي عزيز ! از اين ٨٠٠ ميلياردي كه ميگي بيش از نيمي از أن در بانكهاي چين و هند و تركيه و امارات بلوكه شده است و آنها دارند با پولهاي مفت ما اقتصاد ورشكسته شان را رونق مي دهند .
    • بی نام BE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      25 1
      خوب اونوقت نیم دیگش چی شد؟
    • دلسوز A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      23 1
      خوب مگه همین شخص نبود که باعث تحریم های شدید علیه ایران شد با اون حرفای ... 40 میلیارد دلار خرج این فازا بکنی بعد اونوقت یک قرون هم نره تو خزانه واقعا نوبره
  • مظفر IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    118 3
    گفت حالا حالاها باید بدویم تا به قطر فسقلی برسیم
  • حمید IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    39 2
    من هم در دوران خاتمی و هم احمدی نژاد در پروژه های پارس جنوبی فعالیت کرده ام. بدترین دوران کاری از لحاظ بی برنامگی، بی پولی، سوء مدیریت در این 8 سال آقای احمدی نژاد بود و این ساخت فازها در این 8 سال اخیر با حداقل ظرفیت و با بیکارهای بسیار و به صورت لاکپشتی روبرو بوده است. طوریکه در همین فازی که مشغول هستم 40% از برنامه، عقب تر هستیم... انصافا" زمان آقای خاتمی پروژه ها رونق و تحرک خیلی بیشتری داشت.
  • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    31 0
    در جواب دوست بهمن که گفت پولها در هند و چین هستند .باید بگم ماشاله به سیاست دولت احمدی نژاد که این بلا را سر کشور آورد.الان چین میگه من بجای پولتان بهتون کالا میدهم اما نه اون کالایی که شما میخواهید بلکه اون کالایی که خودم صلاح بدونم بهتون میدم.در ضمن آقا بهمن عزیز شما بهتر است یک نقشه دریایی خلیج فارس که مخصوص دریانوردی است نگاه کنید.میبینید که از سوی ایران فقط دو خط لوله به پارس جنوبی متصل شده است.در صورتی که در قسمت قطری آنقدر لوله وجود دارد که شبیه بازی مار پله شده است.قطر در طی همین 8 سال با استفاده از پارس جنوبی به مقام ثروتمندترین کشور دنیا رسید. حالا وضعیت کشور خودمان را ببین
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    5 13
    اطلاعات دوستان کافی نیست زمان خاتمی فازهای یک تاچهار افتتاح شد وفازهای 6.7.8.9.10 شروع شد که پس از چهارسال در دولت نهم افتتاح شد واوج کار احمدی نژاد شروع به کار ساخت همه فازهای باقیمانده بیست فاز که هفت فاز آماده و سیزده فاز بیش از پنجاه درصد پیشرفت دارد
  • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    12 0
    یعنی چی پیمانکاران دنبال حل مشکلات مالی خودشان باشند؟ شما مطالبات معوقه را بدهید پیمانکاران خودشان بلدن چیکار کنند.
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    32 1
    چه عجب، بالاخره نمردیم ودیدیم که یه وزیر، کت اش رو درآورده و مث یه مرد، بالای سر کاری که میشناسه، وایستاده! آقایون دولت مردای قدیم، دوست نداشتن خط اتوی کت و شلوارشون خراب بشه...این عکس رو خیلی دوست دارم...امیدی به باز شدن گره های اقتصاد این سرزمین(حداقل به این زودیها!) ندارم، اما این عکس، بدجوری انرژی داره...خسته نباشی آقای وزیر..
  • امیر RS ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    23 2
    درود به اقای زنگنه و روحانی که انقد سریع شروع کردن به کار امیدوارم که شرایط کاری در سکو های استخراج گاز را بهتر کنند و همچنین حقوق این افراد را که در این شرایط سخت کار میکنند بیشتر کنند
  • هادی IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    29 0
    امیدواریم بحرانهای نفتی ما حل بشه و دوباره شاهد رونق پروژه های نفتی در پارس جنوبی باشیم
  • ابراهیم IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    7 20
    خدا قوت هم روحانی خوبه هم احمدی نزاد
    • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      10 0
      میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    12 2
    کاش یه آماری از زمان وزارت آقای زنگنه هم می دادین تا افرادی مثل من که در اون زمان نبودن اطلاعاتی داشته باشیم.