مشکل بزرگ نیروی هوایی آمریکا: هیچ کس دوست ندارد خلبان پهپاد باشد

اگرچه پهپادها یا همان هواپیماهای بی‌سرنشین نیازی به حضور انسانی در کابین خلبان ندارند، اما برنامه پهپادهای نیروی هوایی آمریکا بیش از حد بی‌سرنشین شده است.

محمود حاج‌زمان: اکثر خلبان‌های نیروی هوایی ارتش آمریکا هنوز هواپیماهای خود را از درون کابین خلبان هدایت می‌کنند، اما حدود 8.5 درصد از آنها نیز خلبان پهپاد هستند که وسیله پرنده خود را از راه دور هدایت می‌کنند. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک این درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اما مشکل بزرگی در این میان وجود دارد: نیروی هوایی آمریکا نمی‌تواند به تعداد کافی افرادی را پیدا کند که داوطلب آموزش برای هدایت پهپاد باشند.

مشکل اصلی این است که پهپادها معمولا جزو مشاغل «سخت، خطرناک یا خسته کننده» طبقه‌بندی می‌شوند؛ که تاکید در اینجا بر کلمه خسته کننده است. برخی از پهپادهای تجسس و مراقبت نیازمند شیفت‌های کاری 24 ساعته هستند. بخش تنش‌آفرین کار این است که خلبان‌های پهپادها اغلب نمی‌توانند از مزایای کارورزی‌های و آموزش‌های تکمیلی ضمن خدمت استفاده کنند؛ موضوعی که باعث می‌شود تا این افراد آینده روشنی برای پیشرفت شغلی خود متصور نباشند.

پهپاد

تمام این مسائل باعث شده است تا نرخ استعفاء در میان خلبان‌های پهپادها، 3 برابر خلبانان هواپیمای سرنشین‌دار باشد. اگر نیروی هوایی آمریکا بتواند برای جذب افراد بیشتر به منظور آموزش خلبانی پهپاد راه‌حلی پیدا کند، مشکل خود به خود حل خواهد شد: دسته بزرگ‌تر خلبان‌های پهپاد به معنای کاهش ساعات کاری، و داشتن زمان بیشتر برای پیشرفت شغلی است.

یک راه برای افزایش تعدا خلبان‌های پهپادها می‌تواند این باشد که نیروی هوایی، شرایط لازم برای خلبان‌ها را تغییر دهد. نیروی هوایی تنها به افسران کادر اجازه هدایت پهپادها را می‌دهد، و افسران کادر باید علاوه بر آموزش‌های فنی دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی (لیسانس) باشند. در مقابل، ارتش آمریکا این اجازه را به افسریاران، که تنها به داشتن مدرک دیپلم دبیرستان نیاز دارند، می‌دهد تا با بالگردها و پهپادها پرواز کنند.

شاید هم هرگز برای این مشکل راه‌حلی پیدا نشود؛ چرا که پرواز واقعی در آسمان همیشه هیجان‌انگیزتر از این است که هواپیمایی را از روی زمین هدایت کرد.

53275

کد خبر 309619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    بسیاری از خلبان های پهباد از بس ادم میکش بعد از مدتی دچار عذاب وجدان شدید میشن.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      30 15
      مجيد جان پهباد جاسوسيه
    • محمد A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      25 9
      داداش جون اطلاعات نداری نظر نده پهپاد فقط جاسوسی نیست مثلا پهپاد پردیتور متعلق به نیروی هوایی آمریکا رو می شه مسلح به بسیاری از موشک ها کرد همین الان هم در بسیاری از نقاط پاکستان و افغانستان در حال آدم کشی هستند !
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    98 4
    اونجتا باز میشه راحت استعفا داد ما که تو نیروانتظامی هستیم چند سال طول میکشه تا قبول ککند استعفا بدی
  • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    78 3
    باید از اولش بعنوان خلبان پهباد استخدام کنند تا روشون زیاد نشه! الویت هم با گیم بازها باشه که عادت دارن به انواع شبیه ساز.
  • فریادکش A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    46 3
    من داوطلبم . . .
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    64 8
    من هستم به شرطی که فقط این سلفی ها و القاعده را بمباران کنم
    • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      30 10
      باشه ولی توجه کن که هر کسی رو تو صحرا با ریش و کله پارچه پیچ دیدی باید بکشی. بعدا بررسی میکنن که عضو القاعده اس یا نه. خیلیهاشون بعدا مشخص میشه که یا چوپانن یا رهگذر بدبخت
    • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      68 49
      منم هستم البته علاوه بر القاعده بشار اسد و همه ی آدم کش ها رو بمباران کنم .
    • رضا A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      15 70
      شما بیجا میکنی بشار اسد رو بمبارون کنی ---تو محیط خبر انلاین نمیشه چیزی که لایقش هستی بهت بگم سلفی بیخود ----
    • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      32 10
      شما بیجا میکنی که بخای توهین کنی. بشار اسد فرقی با القاعده در آدمکشی نداره. اینو همه دنیا فهمیدن فقط ذهن عقب مونده شما هنوز این مسئله رو درک نکرده و نخواهد کرد
  • بی نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    55 0
    من حاضرم برم کار کنم فرقی هم برام نداره ....... از ببیکاری خسته شدم
  • امیر A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    24 0
    اخره فازه انگار داری بازی میکنی
  • داود A1 ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    23 0
    من خیلی این کار و دوست دارم البته هواپیما بدون سرنشین برای جاسوسی
  • فرهاد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    15 0
    من حاظرم برم براشون کار کنم صادقانه میگم پیشنهاد بدن با سر فبول می کنم
  • مهدی A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    23 1
    از رانندگی با پراید که خطرناک تر نیست
  • رضا سالاری A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    9 1
    سلام و خسته نباشی . من علاقه شدیدی دارم به این حرفه . مهمترین جیزی که به نظر من تو این حرفه مهمه تمرکز در کار و تسلط کامله . در غیر این صورت عاقبتش می شه 170 که دوستان زحمتکش کشیدند .