مهر نوشت:

هیئت بلندپایه روسیه اخیرا اسنادی را به اعضای شورای امنیت درباره حمله شیمیایی منطقه الغوطه ارائه کرده که باعث سکوت و تغییر مواضع اولیه آنها در قبال این جنایت شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الحدث، یک منبع دیپلماتیک سوری در اظهاراتی تاکید کرد: هیئت روسیه در دیدار با اعضای شورای امنیت توضیحات روشنی به همراه سند درباره جنایت الغوطه ارائه کرده که سبب سکوت تمام اعضای شورا شده است.
وی افزود: ارائه این گزارش توسط هیئت روسی سبب بازنگری اعضای شورای امنیت در رویکرد قبلی آنها در قبال حمله شیمیایی به منطقه الغوطه شده است.
هیئت روسیه براساس تصاویر ماهواره ای اسنادی را ارائه کرده است که در آنها پرتاب دو موشک حامل مواد شیمیایی از منطقه دوما در حومه دمشق که تحت سیطره مخالفان قرار دارد به منطقه الغوطه واضح و آشکار است.
ناظران سیاسی پیش بینی می کنند یک کشور عربی با اجیر کردن یک گروه تروریستی مسلح در سوریه عامل اصلی حمله شیمیایی اخیر بوده تا همکاری دولت سوریه با بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل را تحت الشعاع قرار داده و علیه دمشق جریان سازی کند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيمان IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    پس چي شد اونايي كه ميگفتند دولت سوريه بمب شيميايي استفاده كرده؟!!!! از همون اول هم با عقل جور در نميومد كه دولت سوريه اين كار رو بكنه و همه را دشمن خودش بكنه.
    • کیارش IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      71 20
      وقتی این خبر رو شنیدم باورم نمیشد که دولت سوریه این کار رو کرده باشه.امیدوارم این جنگ هر چه سریعتر تموم بشه
    • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      84 23
      باز هم روسیه ، روسیه! خیرش به هیچ کشوری در طول تاریخ نرسیده است مگر منافعش تامین شود!
    • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      42 27
      اونا تقصیر زیادی ندارن تقصیر از شبکه های فارسی انگلیس و امریکاست
    • بی نام MY ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      63 19
      وقتی دزد فریاد میزنه آی دزد را بگیرید معلومه که خودش دزده پس پریروز ناگهان مخالفان سوری شروع به جنجال برای حمله شیمیایی کردن کی بود کی بود من نبودم
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      1 1
      خوب آره جان بولتون هم همین رو گفته بود
  • سعید A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    107 1
    خدا عاملین واقعیش رو لعنت کنه
  • محجوب IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    81 23
    مرگ بر آل سعود.
    • 78 MY ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      6 0
      افرین
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    44 53
    من که به روسیه اعتماد ندارم. دلیل نداره که موشکهای پرتابی حاوی مواد شیمیایی بوده باشد!! اگر از اول مصالحه کرده بود اینهمه کشته در سوریه به جای نمی گذاشت.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      48 18
      مدارکش اینقدر قابل توجه بوده که اعضاء شورای امنیت رو به سکوت وادار کنه.
  • آریا IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    38 5
    این کار روسیه کمک ناخواسته ای به اوبامایی بود که تحت فشار کنگره ، اعراب و ترکیه قرار داشت، بهترین حالت برای آمریکا همین است که بدون خرج کردنهای چند صد میلیارد دلاری نظامی، دشمنانش خودشان با هم درگیر باشند ، هم سوریه تضعیف میشود هم روسیه و ایران تحت فشار افکار عمومی میمانند هم القاعده و حزب الله درگیر میشوند. فرق اوباما با جرج بوش همین است.
  • popo IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    45 36
    حرف دوستان متین ولی چرا سوریه اجازه بازدید به بازرسان سازمان ملل نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      44 22
      چی چیو اجازه نمیده؟ انگار اخبار رو دنبال نمیکنید شما. خود سوریه بازرسان سازمان ملل رو دعوت کرد و الان اونجا هستند.
    • jokar IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      17 11
      دوست عزیز غوطه در کنترل مخالفان است ! تراکم جمعیتی در این منطقه بسیار بالاست برای همین دو موشک کوچک احتمالا کشته های زیاد بجا نهاده! مخالفان زمان نیمه شب رو برای حمله شیمیایی انتخاب کردند تاشناسایی هم نشوند و راحت اثار جرم را از بین ببرند کسی هم انان را نبیند یعنی عاملین پرتاب موشک هارو و نیز در زمان خواب اکثر مردم تلفات بیشتری بگیرند!
    • بی نام CH ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      7 27
      سوریه هنوز اجازه نداده که در مورد این حادثه اخیر تحقیق بشه. طبق توافق مقامات سوری با سازمان ملل بازرسان برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در جاهای دیگر آمده اند و هنوز به اونها اجازه نداده در مورد این حادثه تحقیق کنن.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      11 4
      اصلا هم اینطور نیست. شما اطلاعاتت رو فقط از منابع امریکایی میگیری. از منابع خبری هر دو طرف استفاده کن. در ضمن کمی هم خودت فکر کن. چرا ارتش سوریه باید از خط قرمزی که غربی ها کشیدند اینطور بی مهابا و بی موقع رد بشه؟ جنگ با طرف مقابل خیلی براشون اسون بوده که بخوان پای امریکا رو هم وسط بکشه؟
  • بی نام CH ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    16 29
    هم بشار اسد هم بخشی از مخالفانش تا حالا جنایتهای زیادی کردن. در مورد این جریان هم باید تحقیق بشه. شما که از اول این جریان رو انکار می کردید و میگفتید ساختگیه. حالا میگید کار مخالفاست. دولت سوریه هم به بازرسان سازمان ملل که برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در چند جای دیگه قبلا وارد سوریه شده بودند هنوز اجازه بازرسی درباره این حادثه که تلفات زیادی هم داشته رو نداده. بهر حال هر دو طرف یک جای کارشون میلنگه!
    • غریب اشنا A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      6 3
      سابق بر این یعنی اوئل حکومت رضا خان عده ای در بعضی از بلاد ایران اقدام به نصب پرچم کشورهای انگلیس یا روسیه بر سر در منازل یا تجارتخانه های خود مینمودند تا کسی مزاحمتی برای انها ایجاد نکند وگرنه با دولتین فخیمه روبرو بود.حالا رسیدیم به این ناشناس عزیز که با پرچم کشور برادر امریکا اطلاعات دوزاری در اختیار ما قرار میدهد عزیز من نه بشار بلکه هر حکومتی در جهان وظیفه دارد از موقعیت خود دفاع نماید هر چند نا حق هم باشد چون او خود را حق میداند حالا کشوری مثل سوریه با تروریستهای هفتاد و دو ملت چکار بکند بگذارد برود کجا تکلیف همان مردم باقی مانده چه میشود اصلا اگر قرار بود برود چرا سالها ماند اصلا نمی امد نه اینطور درست نیست بهترین کار همین است که دولت بشار برای حفظ کیان کشور و خط مقاومت انجام میدهد.
  • بهرام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    4 0
    خدایاچرامامسلمانان به جان هم افتادیم چرامامگریک دین ویک پیامبرنداریم به خداکارهای که بعضی وهابي ها می کنند درقرون وسطی هم نمی شد واقعا اگریک میلیارد مسلمان باهم متحد بشوند به خاطرمحکم بودن اعتقادات مان دنیارامى توانیم کنترل ومدیریت کنیم ولی هزارافسوس..
  • فهیم الممالک IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    1 6
    امکان داره که روسیه به ماهواره هاش بگه از قبل برای پرتاب موشک های شیمیای اماده باشه..یعنی بتونه اونهارا رصد کنه ...عجب جنسی داره روسیه پس چرا نتونست تو جنگ ایران وعراق این تصاویر را نشون بده...
    • jokar IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      6 0
      البته دور نیست که روسیه با استفاده از ماهواره هاش تحرکات مخالفین سوری روزیر نظر داره و از این طریق هم به دولت سوریه کمک میکنه! یعنی عکسهای و تصاویر ماهوراه ای از تحرکات اونارو بدولت سوریه میده
  • حر A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 2
    والله من به چنید زبان زنده دنیا تو وبسایت های خبری گشتم(به کمک گوگل ترنسلیت) اما به همچین خبری برنخوردم، اینطور اخبار باعث بدبینی ما مردم میشه.