دستور موقت دیوان عدالت: فعلا جدایی دانشگاه تهران و ایران متوقف شود

امروز رای موقت دیوان عدالت اداری برای دانشگاه ایران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمان وزارت دکتر دستجردی با دانشگاه تهران ادغام شد،اما با رفتن او از وزارت بهداشت اختلاف ها برای جدایی مجدد آنها شروع شد.
وزیر بهداشت دولت یازدهم درباره انتزاع یا ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران هم گفت که من اکنون دیگر عضو هیئت علمی یک دانشگاه علوم پزشکی نیستم بلکه مسئول بخش اجرایی حوزه سلامت هستم و ترجیح می‌دهم نظر شخصی خودم را در این مورد اعلام نکنم تا دچار چالش جدید نشویم. یعنی هر نظری دارم را متوقف می‌کنم به امر قانون و نظر معاون حقوقی رئیس جمهوری که بعد از مذاکره با قوه مقننه و قوه قضاییه از جمله دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری در زیر مجموعه این قوا مشخص می‌شود و به هر نتیجه‌ای که رسیدند ما هم تابع قانون هستیم.
هاشمی در پاسخ به این پرسش دیگری مبنی بر اینکه این نتیجه تصمیم چه زمانی مشخص و اعلام می‌شود، افزود: فکر نمی‌کنم تصمیم گیری نهایی در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از 2 تا 3 هفته طول بشد.
پس از اختلاف برای جدایی دانشگاه تهران و ایران،پرونده این دانشگاه ها به کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری ارسال شد.در زمان انتخاب رشته برای دانشگاهها حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان سنجش به دنبال پذیرش دانشجو برای دانشگاه ایران است اما ما فعلا دستور موقت داده‌ایم که سازمان سنجش نباید برای دانشگاه ایران دانشجو بپذیرد. این پرونده باید در هیات عمومی رسیدگی شود و اگر تشخیص داده شد که این کار خلاف قانون است؛ این دانشگاه نباید به پذیرش دانشجو اقدام کند. حتی در قانون بودجه نیز ردیفی برای دانشگاه ایران گذاشتند که مجلس آن را رد کرد. البته دیوان نیز هنوز حکمی برای این پرونده صادر نکرده است.


رای دیوان
امروز رای موقت دیوان عدالت اداری درباره دانشگاه ایران مشخص شد. علی اکبر بختیاری در گفتگو با نسیم دراین باره گفت: پرونده انتزاع دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران پس از صدور دستور موقت مبنی بر توقف تفکیک این دو دانشگاه در یکی از شعب دیوان، پرونده به کمیسیون تخصصی ارسال شد. که حدود دو روز پیش، کمیسیون تخصصی دیوان، اقدام به برگزاری جلسه ای با حضور طرفین پرونده کرد و بزودی نظر تخصصی خود را اعلام و پرونده را برای تصمیم گیری نهایی به هیات عمومی ارسال می‌کند.
وی ادامه داد:فعلا دستور موقت بر توقف تفکیک این دو دانشگاه لازم الاجراست.


نامه‌ای دریافت نکرده‌ام
همچنین سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم روز پزشک درباره آخرین وضعیت انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: با توجه به اختلاف نظر قوه مجریه و قوای دیگر پرونده تعیین تکلیف دانشگاه علوم پزشکی ایران (انتزاع یا ادغام آن با دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی)، رئیس جمهوری پرونده تعیین تکلیف این دانشگاه را به خانم الهام امین زاده، معاون حقوقی خود ارجاع داده است تا بعد از بحث‌های حقوقی با قوای دیگر بر اساس قانون و تصمیم نهایی عمل کنیم.
در این باره الهام امین زاده به نسیم گفت: نامه‌ای از وزارت بهداشت درباره دانشگاه علوم پزشکی ایران به بنده ارائه نشده است و مطالب در این مقوله فقط در حد صحبت‌های شفاهی بوده است و اقدامات در مسئله دانشگاه علوم پزشکی ایران هنوز در وزارت بهداشت در حال انجام است.
وی در پاسخ به این پرسش که در مراسم روز پزشک، وزیر بهداشت عنوان کرد رئیس جمهوری پرونده تعیین تکلیف این دانشگاه را به شما ارجاع داده است، بیان داشت: در این زمینه صحبت‌های شفاهی با بنده شده است و هنوز در این مقوله نامه‌ای را دریافت نکرده‌ام و وزارت بهداشت پیگیر مسئله دانشگاه علوم پزشکی ایران است.
45232

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    15 22
    خواهش می کنم این 2 دانشگاه را جدا کنید،شما روی غیر قانونی بودن ادغام این 2 دانشگاه بحث کنید نه روی غیر قانونی بودن انتزاع! شما نمی دونید وقتی احیا مجدد دانشگاه علوم پزشکی اران منتشر شد چه موج خوشحالی بین اساتید،کارمندان،باز نشستگان،فارغ التحصیلان و اگثریت دانشجویان ایجاد شد،ترا خدا این عزیزان را نا امید نکنید همچنین همین اتفاق بین دوستان دانشگاه تهرانی اتفاق افتاد،آن ها هم خوش حال بودند
    • دانشجو A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      21 7
      دوست عزیزی که خوشحالی اکثریت دانشجویان و کارمندان را ادعا میفرمایید بدانید ما دانشجویان اصلا و ابدا راضی به انتزاع غیر قانونی نیستم. اصلا کدام عقل با درایتی میپذیرد نخبگان دانشجویی کشور خوشحال از تحصیل در دانشگاه دیگری بجز دانشگاه تهران که رتبه اول کشور است باشند؟ خواهش میکنم خوشحالی چند مدیر بی میز شده را جامعیت به کل دانشگاه ندهید. نکته دیگر این است که اصلا دانشگاه دوم وجود خارجی نمیتواند داشته باشد (بجز کاغذ پاره های ادعایی دکتر طریقت که خودش هم نتوانسته آنرا به دیوان عدالت ارائه دهد) زیرا طبق قانون انتزاع دانشگاه تهران تخلف میباشد. روحانی مچکریم......
    • دكتر محمد IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      6 5
      در حالى كه در بسيارى شهرهاى كوچك با يك دهم امكانات دانشگاه ايران دانشكده ودانشگاه علوم پزشكى تاسيس شده انحلال دانشگاهى با ربع قرن سابقه و دارا بودن مجموعه كامل اساتيد و رشته ها تا حد فوق تخصص كه در رتبه سوم كشورى قرار داشته چه دليلى مى تواند داشته باشد؟ضمن اينكه سال گذشته كه بحث ادغام گروههاى آموزشى كه سال اول مسكوت گذاشته شده بود ،پيش آمد اختلاف شديدى رخ دادو به خصوص در رشته هايي كه دانشگاه ايران بخاطر داشتن بيمارستانهاى تك تخصصى گروههاى آموزشى قويترى داشت (مثل ارتوپدى-قلب-جراحى پلاستيك)اين گروهها به هيچ وجه زير بار رياست گروه آموزشى توسط دانشگاه تهران نرفتند و مشكل ادامه داشت .واقعا جز داشتن قدرت وروابط سياسى روساى دانشگاه تهران چه دليل ديگرى براى اانحلال داشگاه ايران وجود دارد؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    15 19
    باید وزیری را که یک شبه یک دانشگاه را منحل می کند محاکمه کرد. کجای دنیا چنین کاری را می کنند؟ مگر تیم فوتبال است. خانم دستجردی واقعا برای شما متاسفم. .......
    • الف A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      16 3
      عصبانی نشو بی نام جان، نامدار بشی انشا.... . یک مقدار بیشتر مطالعه و بررسی بفرما، ببین کار اولی قانونی تر بود یا کار دومی؟
    • بی نام EU ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      9 3
      برادرم (یا خواهر محترم) عصبانی نشو زیرا اینکار رفتار قانون گریزانی است که مورد پرسش قرار میگیرند. دولت نه قانونگزار است ( کار قوه مقننه) و نه صحت انجام قانون را میتواند تایید کند( کار قوه قضاییه) بی درایتی طریقت و انتقام جویی ع ا عامل انتزاع بود که در این بین از قدرت طلبی مدیران بی میز شده ایران سابق نهایت سوء استفاده را کردند و این فتنه برپا شد. امیدواریم با درایت دولت تدبیر و امید و وزیر جدید، همگی از قانون ( هرچه دیوان عدالت تایید نماید) تبعیت نموده و این مسئله حل شود. انشاء اااه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    6 5
    خداوند صبر جيل به كاركنان دانشگاه ايران بدهد تا تمام كارشكني هاي خودي وغير خودي را تحمل نمايند.آمين
  • الف A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    16 4
    آفرین بر شرف این دولت قانون گرا، اگر جلوی این قانون گریزی دولت سابق گرفته شود، ما حتی در بدترین شرایط تحریم، مقاومت و از دولت دکتر روحانی حمایت می کنیم. همه افراد آگاه می دانند که این انفصال دو دانشگاه فقط و فقط یک کار قانون تراشی و توجیه برای یک انتقام از وزیر بهداشت اسبق (دکتر دستجردی) و دکتر علی لاریجانی بوده است.
  • الف A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    10 2
    آفرین بر وزیر بهداشت (دکتر هاشمی) که نظر شخصی ندادند و کار را به دست قانون سپردند. و آفرین بر دولت قانون گرا که بساط بی قانونی و بی ثباتی مدیریتی و حتی بی ثباتی علمی و دانشگاهی را که دولت سابق بر پا کرده بود را در حال جارو کردن است. یک بار ادغام کردند، گفتند قانونی است، یک بار دیگر تفکیک کردند، باز هم گفتند قانونی است!!!!! ای خدا، پس چه بی قانونی است؟؟
  • مسیح A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    16 4
    درایت و قانونمداری وزیر جدید قابل تقدیر است. بارها گفته شده که انتزاع سه ضلع نامیمون داشت: 1- بی درایتی وزیر ناپلئونی 2- قدرت طلبی مدیران بی میز شده متمول ایران سابق 3- انتقامجوئی رییس جمهوری که در پایان دوره تصدی خود انجام داد. امیدواریم در دولت تدبیر و امید، به قانون و تبعیت از آن که سرچشمه تمام پیشرفتها است احترام گذاشته شود.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      1 1
      با سلام.خدمت دوست عزیز ماهم که به انتزاع اعتقادداریم،به قانون پایبندیم. و اگر هرچه قانون ودولت تدبیرگفت را می پذیریم.حتی اگر ادغامی باشد که شما خواستار آن هستید،ولی یکبار هم از خودتان پرسیدید که چرا دانشگاه ایران به گفته خانم دکتر منحل شد.(به قول ایشان دانشگاه موهوم ومنحله)،وحالا آن کار قانونی پنداشته می شود. دوستان -به خصوص دانشجویان عزیز -درست می گویند که تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران همیشه با وجود اساتید ارجمندش آرزوی هر فردی است.ولی یادتان باشد همانطور که دانشجویان ورودی بعد از ادغام از ماندن در دانشگاه تهران خوشحال می شوند،فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی ایران وهمچنین دانشجویان قبل از ادغام نیزبه هویت خودشان افتخار می کنند.
  • الف A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    13 3
    این دولت مهروز گذشته در ماه ها و حتی روزهای آخر کاری خود، اقدامات شبه انگیز مثل استخدام های فله ای، انفصال ها، ادغام ها و ...... زیاد داشته که همه باید لغو شوند. این انفصال دانشگاه تهران و ایران هم یکی از آنهاست که باید لغو شود تا قانون و ثبات حکم فرما شود تا نظرات شخصی و سلیقه ای و بی ثباتی.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      2 4
      جناب الف چرانمي گوييد تمام مصوبات دولت قبلي حتي ادغام هاي صورت گرفته لغوشود؟؟به اين ميگن يه بام دوهوا!
  • کارمند ایران A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    18 4
    آیا وزیر قبلی نباید پاسخگوی بی تدبیری خود باشد؟ آیا مشکلاتی که در این مدت به سر سلامت مردم آمد و دلنگرانی کارمندان و دانشجویان از بلا تکلیفی حاصل گردیده نیاز به پیگیری جدی ندارد؟ تخلف از دستور دیوان عدالت و دیوان محاسبات چگونه پیگیری میشود؟ چرا برای قدرت طلبی چند مدیر بی میز با سرنوشت تعداد کثیری از کارمندان با شرافت بازی میکنید؟ و هزاران چرای دیگر .....
  • الف A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    14 3
    آفرین بر دکتر هاشمی، آفرین بر دکتر دستجردی و آفرین بر دکتر علی لاریجانی که با تدبیر خود، دست این قانون شکنان و فرصت طلبان را دارند کوتاه می کنند. زنده باد دانشگاه علوم پزشکی تهران بزرگ و یکپارچه.
    • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      0 0
      انتزاع دائم را دیدی حالت جا اومد؟ حالا آفرین بگو
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    13 2
    امیدواریم که نه تنها دیوان عدالت اداری انتزاع را ملغی کند بلکه "طبق ماده 26 قانون دیوان عدالت اداری ، اشخاص استنکاف کننده از حکم دیوان ، محکوم به انفصال از خدمت می شوند " را هم اجرا کند.
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    8 3
    جای سوال است که چرا اختلاف دولت قبلی و قوای مقننه و قضاییه را باید دولت فعلی حل کند اصلا مگر دولت فعلی هم نباید خود همراه با قوای مقننه و قضاییه مخالف انتزاع و در صدد رفع آن باشد؟ دولت قبل که دیگر در مسند اجرایی نیست الان هر سه قوه باید اتفاق نظر بر لغو انتزاع داشته باشند دولت جدید هم می تواند دوباره جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بگذارد و حتی بر طبق آخرین نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی انتزاع را از طریق شورای گسترش لغو کند. چرا مسئله را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارجاع داده؟ دیگر فقط پای مجمع تشخیص مصلحت نظام به این پرونده باز نشده که با این روند ورود مجمع هم به این قضیه جای تعجب ندارد. چرا دولت فعلی باید پی گیر اختلاف دولت قبل با قوای دیگر باشد باید آن را ملغی کند.
  • دانشجو (2) A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    5 3
    در حمایت از دوست عزیزم ( دانشجو ) اکثریت قریب به یقین دانشجوها مخالف انتزاع اند ...فقط هیأت علمی و کادر دانشگاه ایران اند که اصرار بر انتزاع دارند....
  • متاسف IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    4 3
    واقعا متاسفم ینی چی آخه ما دانشجوی ایرانیم این وسط عین توپ فوتبال شدیم با این کارشون دانشجوها رو انداختن ب جون هم. ما میخاییم ک ایران بمونیم چون ایران قبول شدیم. این هویت مائه ک داریم ازش دفاع میکنیم ....
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    6 0
    هیچ یک از دانشجوها با جدائی ایران از تهران موافق نیستند فقط برخی اساتید که منافعشان بعد ادغام در خطر افتاده بود و بی سمت شده بودند موافق جدائی هستند، خدایا دل دانشجویان را شاد کن و این جدائی انشالا لغو بشه
  • متاسف IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 3
    دانشجوهای تهران از خداشونه این جدایی اتفاق نیفته من خودم دانشجوی ایرانم و خودشون ب صراحت میگن ک ما نمیخاییم از اینجا بریم. اما دانشجوهای ایران همه از این اتفاق خوشحال هستند شک نکنید.
  • کارمند A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    1 0
    لطفا این دودانشگاه را جدا نکنید میدانید با این انتزاع چه روزهایی به سر ما کارکنان و دانشجویان بوجود امده لطفا هر چه زودتر نتیجه لغو این انتزاع را اعلام نمایید تاتکلیف همگی زودتر مشخص شود باتشکر به امید لغو این جدایی
  • امید IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    انشاا...اتصال باشه نه انفصال... در جمع شدن و اتحاده که دانشگاه از حداکثر توانش میتونه استفاده کنه. لطفا به خدا و به جهانی شدن فکر کنید نه به میزهای چند روزه و چند تا عنوان ولقب.