روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار اعضای جامعه علما و روحانیون کرمانی مقیم تهران با ارائه تحلیلی از اوضاع کشورهای اسلامی و به‌ویژه همسایگان ایران، گفت: علی‌رغم بیداری مردم برای مقابله با حکومت‌های دیکتاتوری، غربی‌ها با استفاده از سوءعملکردها در راه رسیدن ملل منطقه به دموکراسی و تحقق اهداف خود تلاش می‌کنند.

ایشان مقطع فعلی را برای تاریخ اسلام بسیار مهم خواند و با بیان بعضی از کارهایی که گروه‌های افراطی سلفی، وهابی و القاعده در بعضی از کشورهای اسلامی می‌کنند، گفت: تندروها همیشه آب در آسیاب دشمنان اسلام می‌ریزند و می‌بینید که در مصر، عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان با مردم مسلمان چکار می‌کنند!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از فرصت‌سوزی‌های جهان اسلام و تبدیل آنها به تهدید علیه مسلمانان شیعه و سنی، گفت: بقایای بعثی که افرادی خشن بودند و هستند، برای دولت قانونی و مردمی که از آن حمایت می‌کنند، خط و نشان می‌کشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اتفاقاتی که طی سالهای اخیر در شمال آفریقا، یمن، سوریه و بحرین افتاد، گفت: سیاست متناقض غربی‌ها نشان می‌دهد که مسائل حقوق بشری برای آنها شعار است و ما باید با رعایت مصالح نظام، در مسائل منطقه‌ای مواضع قابل دفاع داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خویش وظیفه روحانیت را در زمانه‌ای که بعضی‌ها درصدد ایجاد شکاف بین دین و مردم هستند و به جای تبلیغ شریعت، دم از طریقت می‌زنند، بسیار مهم دانست و درباره همنشینی علما و طلبه‌های کرمانی گفت: کار بسیار پسندیده‌ای است و باید با انتخاب مکانی برای تجمعات در مناسبت‌های مختلف، هم برای آشنایی بیشتر جوانان، نسبت به هم‌استانی‌ها و هم برای آشنایی آنها با مسائل دینی و سیاسی اقدام کنید.

در آغاز این دیدار آیت‌الله موحدی کرمانی و حجت‌الاسلام حاتم‌پوری، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های جامعه علما و روحانیون استان کرمان ارائه کردند.

 

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر دانایی فر IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    12 67
    من فکر میکنم زمان امروز جهان خوب نیست بایدهمه اقشاریک پارچه متحد باشند جهان استکباردر حال تفرقه اندازی است......
    • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      7 1
      میدونید چرا منفی های شما بیشتر از مثبتهاتونه؟ علتش اینه شما ازبس استکبار استکبار کردین، از بس بی جهت دنیا رو با ایرانیا بد کردین ، مردم خوششون نمیاد ، لج میکنن حتی اگر واقعا" استکباری هم وجود داشته باشه که البته من معتقد نیستم این یه نظره خبر آنلاین ! لطفا جهت تضارب آرا منتشر کن
    • میلاد SE ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      8 0
      باید همه دنیا یک پارچه باشند استاد