فارس نوشت:

وزیر امور خارجه با بیان اینکه روابط دو جانبه در دستور کار سفر سلطان قابوس قرار دارد، گفت: ما خبر نداریم که سلطان‌قابوس حامل پیامی از کشوری خاص باشد اما آمادگی داریم درباره موضوعاتی که وی و ما علاقمند به طرح آن هستیم، گفتگو شود.

محمد جواد ظریف  ظهر امروز در مراسم استقبال از سلطان قابوس پادشان عمان در جمع خبرنگاران درباره حضور وی اظهار داشت: بحث دیدار سلطان قابوس با مقامات ایرانی حول مسائل دوجانبه، همکاری‌های بسیار خوبی که دو کشور داشتند و همین طور موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی با توجه به شرایط بسیار دشوار منطقه است.

وی گفت: خطر افراط و تروریسم و دخالت‌های خارجی وضعیت منطقه را در شرایط بسیار خطرناکی قرار داده‌است و این موارد موضوعات مهمی است که مقامات دو کشور درباره آن بحث می‌کنند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که حضور سلطان قابوس برای برقراری روابط بین ایران و آمریکاست، تصریح کرد: آنچه در دستور کار سفر سلطان عمان قرار دارد موضوعات مورد علاقه دو کشور، روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی است و خبر دیگری از موضوعات دیگر نداریم.

ظریف در پاسخ به سوال دیگری که گفته می‌شود پادشاه عمان حامل پیام ویژه‌ای است آیا این صحت دارد، خاطرنشان کرد: ما خبر نداریم که سلطان قابوس حامل پیامی باشد؛ آمادگی داریم درباره موضوعاتی که وی علاقمند است و همچنین موضوعاتی که ما علاقمند هستیم صحبت کنیم .

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هلو IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    24 3
    پس لابد سلطان قابوس فقط برای احوالپرسی به ایران می آید
  • vadn A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    25 1
    دکتر ظریف عزیز به شما افتخار می کنیم.درود بر شما