اریک کانتونا، اسطوره منچستریونایتد که بعد از خداحافظی از فوتبال حرفه ای به دنیای سینما پیوست، حالا در آستانه ریاست هیات داوران (ژوری) یک جشنواره فیلم انگلیسی-فرانسوی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛این فوتبالیست همیشه جنجالی که سالها در اولدترافورد درخشید، قرار است رئیس هیات داوران جشنواره فیلم «دینارد» شود. این بیست و چهارمین سال برگزاری این جشنواره است. سال گذشته در این جشنواره 30 فیلم به نمایش گذاشته شد که شش تای آن در بخش رقابتی حضور داشتند. هیات داوران هشت نفره این جشنواره از حرفه ای های صنعت فیلم و سینما تشکیل شده، چهار نفر از بریتانیا و چهار نفر از فرانسه. فیلم برنده نیز جایزه ویژه «هیچکاک» را دریافت خواهد کرد.


این جشنواره در شمال فرانسه برگزار می شود. کانتونا، ستاره سابق منچستریونایتد و لیدزیونایتد بعد از کناره گیری از فوتبال در سال 1997 خود را به عنوان یک بازیگر حرفه ای مطرح کرد و بعد از مدتی توانست جایگاه خود را در این حرفه تثبیت کند، به ویژه با بازی در فیلم «در جست و جوی اریک». کانتونا البته روی هنر نقاشی نیز به طور حرفه ای تمر کز کرد. کانتونا 47 ساله و دیگر همکارانش در هیات ژوری جشنواره دینارد، شش فیلم بریتانیایی را تماشا خواهند کرد تا از بین آن‌ها، یکی را به عنوان برنده جایزه هیچکاک یا «هیچکاک طلایی» انتخاب کنند. سال گذشته فیلم «رقص سایه» با بازی «کلایو اوون» برنده این جایزه شد. جشنواره دینارد طی روزهای 2 تا 6 اکتبر (10 تا 14 مهر) برگزار خواهد شد.

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا A1 ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    6 0
    اریک همیشه سلطان بوده و اکنون دراینجا هم سلطان خواهد شد