هنرمندان «پردیس» به کافه خبر می‌آیند / پرسش‌های خود را مطرح کنید

آهنگساز، رهبر ارکستر و دو نوازنده کنسرت «پردیس» مهمان کافه خبر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در کنسرت «پردیس» مجموعه ای از آثار حمید متبسم توسط ارکستر مجلسی تهران و هم آوازی سالار عقیلی اجرا می‌شود.

در این کنسرت که هفتم و هشتم شهریور به رهبری بردیا کیارس در برج میلاد اجرا می‌شود، ارکستری متشکل از 35 ساز ایرانی و غربی، تازه‌ترین قطعات ساخته شده حمید متبسم در دستگاه‌های نوا، دشتی و ماهور را می‌نوازد.

به گفته حمید متبسم اگر چه صدادهی این قطعات برآمده از شخصیت آهنگ‌سازی اوست، ولی آثار به یاد ماندنی علینقی وزیری و روح الله خالقی را یاد آوری می‌کند.

کنسرت پردیس

سالار عقیلی، بردیا کیارس و حمید متبسم در یکی از جلسات تمرین کنسرت پردیس

در این کنسرت که به همت موسسه فرهنگی هنری ققنوس اجرا می‌شود، آثاری نواخته می‌شوند که به گفته حمید متبسم برای نوازندگان غیر ایرانی نیز قابل درک و اجرا هستند. همچنین قطعات آوازی این آثار روی اشعار قدیم و نو فارسی بنا شده‌اند.

در کافه خبر کنسرت «پردیس» غروب یکشنبه سوم شهریور برگزار می‌شود، علاوه بر حمید متبسم (آهنگساز)، بردیا کیارس (رهبر ارکستر)، پدرام فر یوسفی (نوازنده ویولن اول) و پویان بیگلر (نوازنده تار) هم حضور خواهند داشت.

در این نشست بهرنگ تنکابنی به عنوان کارشناس مهمان حضور دارد.

کاربران خبرآنلاین می‌توانند پرسش‌های خود از مهمانان کافه خبر کنسرت «پردیس» را زیر همین مطلب در بخش کامنت‌ها مطرح کنند.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادی A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    4 3
    موسیقی ملی ایران فراز و فرودهای زیادی داشته است . در دهه 30 و 40 اوج گرفت . دهه 50 افت پیدا کرد و باز دهه 60 رونق یافت. اما امروز دو دهه می شود که موسیقی ملی (مراد کارهایی مثل روح الله خالقی است) مثل گذشته شنیده نمی شود. چرا؟
  • سلمان A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    10 3
    آقای متبسم لطف کرده تفاوت های ساخت آهنگ در حوزه موسیقی ایرانی با غربی را توضیح دهید. منظورم تفاوتی است که در تک صدایی بودن موسیقی ایرانی و چند صدایی بودن موسیقی غربی وجود دارد. اصولاً می توان در دستگاه های ایرانی، شاهد اثری چند صدایی باشیم؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    2 7
    آقای بردیا کیارس آیا ارکستر مجلسی تهران از جایی کمک می گیرد