فارس نوشت:

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس از بررسی موضوع علت عدم تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور درباره انتقال مسئولیت پیگیری پرونده هسته‌ای به وزارت خارجه و یا باقی ماندن در شورایعالی امنیت ملی در کمیسیون متبوعش با حضور سخنگوی این وزارتخانه خبر داد.
سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، آخرین تحولات منطقه با حضور عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اقدام اخیر معارضین و تروریست‌های سوری مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی و متهم ساختن دولت سوریه با هدف بهانه‌سازی برای دخالت نظامی قدرت‌های بیگانه با هدایت و مدیریت لابی‌های صهیونیستی و عکس‌العمل کشورها از جمله ایران و روسیه به هر نوع دخالت نظامی در سوریه، عدم تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور در ارتباط با انتقال مسئولیت پیگیری پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی به وزارت خارجه و یا باقی ماندن در شورایعالی امنیت ملی، تغییر و تحول در سفارتخانه‌ها و جابجایی سفیران مبنی بر اینکه احکام سفرا سه ساله است و به طور معمول هر ساله یک سوم سفرا جابجا می‌شوند و اینکه مطبوعات این‌گونه وانمود کنند که تغییرات با تغییر دولت در حال انجام است با واقعیت انطباق ندارد، از جمله مباحث بخش اول دستور جلسه کمیسیون بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: در ادامه جلسه، موضوع انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین به بحث گذاشته شد و از بین داوطلبان، حجج اسلام وحید احمدی و حسین سبحانی‌نیا به عنوان اعضای دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین انتخاب شدند.

وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: همچنین برای انتخاب دو عضو هیئت نظارت بر سفرهای خارجی پس از رأی‌گیری آقایان نوذر شفیعی با 14 رأی و حسن کامران با 9 رأی انتخاب شدند تا به صحن علنی معرفی شوند.

نقوی در خاتمه خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه، انتخاب 9 نفر از اعضای کمیسیون برای شرکت در کمیسیون مشترک لایحه تهدید قانون استخدام نیروی انتظامی به بحث گذاشته شد و در نهایت آقایان سوری، آصفری، فتح‌الله حسینی، دستغیب، اسماعیلی، کریمی، کوثری، محسنی و منصوری برای شرکت در کمیسیون مشترک انتخاب شدند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ایرانی RO ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    بنام خدا بعنوان یه ایرانی پیشنهاد میکنم ،پرچمهای برافراشته شده بالای سر در ساختمان شورایعالی امنیت ملی خیلی کثیف و کهنه است و تلویزیون وقتی نشان میدهد آبروی کشور است لطفا تعویض یا لااقل شسته شود .ممنون