ایسنا نوشت:

رییس بنیاد باران گفت: امروز وقت پاک کردن دل‌ها از کینه‌هاست و دیگر تقابل جریانات بس است.

سیدمحمد خاتمی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی اظهار کرد: بسیار هم متاثرم که امروز گاهی مظهر و نماینده انقلاب ما کسانی باشند که هیچ نسبتی با سابقه انقلاب، تفکر انقلابی و با فداکاری‌هایی که برای این کار شده ندارند و کسانی‌که با همه وجودشان در عرصه بودند و در بیداری جامعه و در شکل گرفتن حرکت به سوی آزادی بخصوص در میان جوانان موثر بودند به جای این‌که در مسوولیت‌های بزرگ باشند، با مانع مواجه هستند.

رییس بنیاد باران با بیان این‌که «آیت الله طاهری از پناه‌گاه‌های مردم در آن دوران سختی بود که بردن نام امام دشوار بود»، گفت: نماز جمعه‌ای که ایشان برگزار می‌کرد و کارهای دیگرشان چراغ راه مبارزه با روشن نگهداشت. اصفهان و بخصوص نجف‌آباد مدیون شخصیت والایی چون حضرت‌آیت‌الله العظمی آقای منتظری است، ایشان به عنوان یکی از ارکان انقلاب که از تئوریسین های بزرگ انقلاب اسلامی بودند جایگاه بسیار مهمی داشتند؛ طبعا به عنوان نماد مردم اصفهان که در گرایش مردم و به امام بسیار موثر بود. خود آیت‌الله طاهری از کسانی بود که خیلی نزدیک به آیت‌الله منتظری بودند و ایشان هم به آقای طاهری عنایت داشتند. به هر حال نقش بی‌بدیل آیت‌الله طاهری در آن دوران سخت بسیار مهم بود که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد و با توجه به اعتقادی که به امام و انقلاب و لزوم تحول در جامعه داشت دارای نقش ممتاز و فداکارانه‌ای بودند و واقعا یک پناهگاه برای مردم و یک محور برای مبارزان انقلابی به حساب می آمدند.

خاتمی یکی دیگر از ویژگی‌های آیت الله طاهری را روشن‌بینی وی خواند و اظهار کرد: ایشان از جمله علمایی بود که در عین حالی که متظلع و متوغل در معارف اصیل اسلامی فقه و اصول و سایر معارف بودند، دارای دید روشنی بودند، نگاه به آینده داشتند و این‌که چه کار بکنیم که اسلام به گونه‌ای باشد که در روزگار ما بتواند پاسخگوی نیازها و مسائل انسان امروز باشد نه این‌که درها را ببندیم و به سوی گذشته نگاه بکنیم و در یک محدوده‌هایی که به هر حال عادت‌ها و جریان‌های تاریخی بر ما تحمیل کرده حبس بشویم، اسلام را به این صورت ببینیم که دین همیشه انسان‌هاست و دین همیشه انسان‌ها باید بتواند مسائل همیشه انسان‌ها را حل بکند.

وی معتقد است: این دیدگاهی است که حضرت امام(ره) و بزرگانی دیگر با همه اختلاف نظرهایی که داشتند مثل شهید مطهری، شهید بهشتی، مثل مرحوم دکتر شریعتی و دیگران مثل آیت‌الله طالقانی و بسیاری از علمای دیگر از جمله آیت الله طاهری داشتند.

رییس بنیاد باران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وقتی نسل جوان ما گرایشش به شخصیتی مثل آیت‌الله طاهری زیاد می‌شود متوجه همان بینش و دید است، کسانی از بزرگان و خوبانی که تفکرات خاص خود را داشتند تفکرات بسته‌ای که امروز را نمی‌دیدند، فردا را نمی‌دیدند، حتی دیروز را نمی‌دیدند بلکه پریروزهای خیلی دیرتر را می‌دیدند، معلوم است که این‌ نمی‌تواند انسان امروز را و جوان امروز را به اسلام و جاهای دیگر جذب کند.

وی تاکید کرد: این‌که می‌بینیم حول آیت‌الله طاهری را افراد جوان می‌گیرند این برای درکی است که از اسلام و از انسان و از زمان دارند؛ این مساله مساله مهمی است امروز نقش آن رویکرد وآن دید را بیشتر می‌توانیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز در دنیا مساله اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی خیلی مطرح شده است. انقلاب اسلامی و تحولاتی که انجام شده منافع خیلی‌ها را به خطر انداخته و به منافع و پایگاه‌های سیاسی و نظامی‌شان و پایگاه‌های فرهنگی‌شان لطمه زده است و طبعا منافع‌شان لطمه دیده است و طبیعتا اسلام و ایران را دشمن خود می‌دانند و با این به خیال خود دشمن، مبارزه می‌کنند، جنگ می‌کنند و ناجوانمردانه هم می‌جنگند. اما یک مساله دیگر هست که بهانه دست آن‌ها می‌دهد که جنگ خودشان را موجه جلوه دهند و آن دیدگاهی است که ما در تفکرهای افراطی متحجر واپس‌گرایی که در بخشی از دنیای اسلام وجود دارد می‌بینیم. مثل این‌که اولا عقل بشر باید کنار گذاشته شود ثانیا به زور از بالا باید آن‌چه را که متفکران خاص متحجر می‌خواهند بر جامعه و مردم تحمیل شود و به روش‌ها و شیوه‌هایی برای رسیدن به آن هدف متوسل شوند که مهمترینش توسل به زور و خشونت و ترور است.

رییس بنیاد باران یادآور شد: امروز دیدگاهی و رفتارهایی وجود دارد که در اثر آن حمله دیگران به اسلام توجیه می‌شود و آن این‌که از واژه‌ها و اصولی مثل جهاد و شهادت در اسلام که واقعا مساله مهمی است، از سوی متحجران و سلفی‌ها به عنوان ابزار و توجیهی برای ترور و نابود کردن استفاده می‌شود؛ آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله اشرفی اصفهانی، آیت‌الله قاضی، آیت‌الله مدنی، آیت‌الله دستغیب و امروز نمونه‌های دیگر می‌بینیم، طرف بمب را به خودش می‌بندد خودش را می‌کشد و انبوهی مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد اسمش را می‌گذارد حرکت شهادت‌طلبانه! شهادت این طوری معنا می‌شود! جهاد می‌شود کشتن، توی سر زنان زدن، جامعه را بستن و این‌که جلوی هر چیز که مطلوب آنان نیست را گرفتن، این دیدگاه‌هایی است که ضداسلام و دین است اما متحجران می‌خواهند به نام اسلام به جوامع تحمیل کنند.

وی با بیان این‌که «سلفی‌گری اگر درست معنا شود، می‌تواند تعبیر خوبی باشد»، اظهار کرد: این به شرطی است که ما برگردیم به روش سلف صالح، ولی آن سلفی‌گری که تحجرآمیز می‌خواهد دیدگاه‌های قرون وسطی که به نام اسلام مطرح شده را بگیرد و با زور آن را به جامعه تحمیل کند، بهانه دست دیگران می‌دهد که به اسلام و ایران اسلامی حمله کنند، در چنین شرایطی دیدگاه کسانی مثل آیت الله طاهری ارزشش معلوم می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «جهاد و شهادت اسلامی اراده معطوف به زندگی است نه معطوف به مرگ و نه تنها زندگی خود انسان؛ بلکه زندگی انسان‌های دیگر»، افزود: جهاد یعنی تلاش کردن برای این‌که زندگی تحت ستم دیگران تبدیل شود به زندگی‌ای که انسان هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی بتواند برخوردار باشد این معنای جهاد و شهادت‌طلبی اسلامی است. آن دیدگاه روشن که می‌خواست در ایران یک الگویی درست بشود که در عین پایبندی به موازین اسلامی حقوق انسان در آن تامین شود، حرمت انسان در آن تامین شود، شکوفایی اقتصادی، شکوفایی فرهنگی و شکوفایی سیاسی در آن باشد و الگو شود، دیدگاهی است که کسانی مثل آیت الله طاهری مدافع آن بودند. امروز بعضی دیدگاه‌ها را در جمهوری اسلامی می‌بینیم که درست در جهت خلاف آن است، همچنین روش‌هایی در این سال‌ها اجرا و سبب شد بهانه‌ایی به دست دیگران بدهد که بیشترین حمله را به جمهوری اسلامی بکنند و بیشترین فشار را بیاورند، فشاری که دودش در چشم مردم مظلوم ما رفته و می‌رود و تقابل آن دیدگاه‌ها امروز معلوم می‌شود.

وی افزود: ما درباره قرائت‌مان از دین و امام راحل حرف داریم و می‌توانیم از آن دفاع کنیم و معتقدیم انقلاب ما بر آن اساس تحقق پیدا کرد و باید در عمل هم تحقق پیدا کند. نمی‌شود شما به موضع عملی امام در مقام مسوول اول کشور در موقعیت جنگ و ترور و اضطراب و اضطراری به یک مساله‌ای متمسک بشوید که هر کشوری و هر حکومتی در دوران بحران مجبور است یک روش‌هایی اتخاذ بکند برای حفظ اصل نظامش این را بگویید خط امام! و آن همه حرف‌ها و موضع‌گیری‌ها و روشن‌بینی‌هایی که امام داشتند را اصلا کنار بگذاریم. امام این همه تاکید روی ملت حق ملت روی ضدیت با دیکتاتوری و محروم کردن مردم از حقوق‌شان داشتند من خط امام را این می‌دانم که رهبری در روز رای‌گیری فرمودند«رای مردم حق الناس است» میزان رای ملت است این خط امام است و خطی است که ما باید به دنبالش برویم یا همه مردم را فرا بخوانیم که برای ایران رای بدهند این مساله مهمی است که کاملا مورد غفلت بوده است در سالهای گذشته و ما امیدواریم که با این انتخابات جدید، فضا را برای این امر که بتوانیم هم اسلام را بخواهیم هم ایران را و هم سرفرازی ملت ایران را باز کند دشمنان اسلام و ایران علیه کشور را ناکار آمد کند و تنگنایی نباشد تا افراد بتوانند حرف‌شان را بزنند و گفت‌وگو کنند فراهم شود.

خاتمی ادامه داد: یکی از امتیازات آیت‌الله طاهری در بینش روشن ایشان است، کسی نمی‌تواند بگوید ایشان یک آدم سطحی بوده است و از دانش اسلامی بهره‌مند نبوده، آیت‌الله طاهری از مجتهدین بنام زمانه ما بودند، یکی از بزرگترین استادان فقه و اصول جامعه حضرت ایت‌الله محقق داماد هستند و یکی از بهترین تقریراتش تقریراتی است که ایشان نوشته است، یک مجتهد بزرگوار مورد اعتماد امام ومورد اعتماد همه مراجع.

وی با بیان این‌که «این‌که آیت‌الله شبیری زنجانی که در مسائل سخت‌گیر هستند، می‌آید و از ایشان تجلیل می‌کند این مقام ایشان را می‌رساند»، تصریح کرد: حال وقتی آیت‌الله طاهری به عنوان یکی از استوانه‌های اسلامی این دید روشن را عرضه می‌داشت باید این اسلام را گرامی داشت و این دید روشن است که مورد نیاز جامعه ماست.

وی تاکید کرد: من بارها گفته ام آن‌چه باید در این کشور اصلاح شود رویکردهاست، رویکردهای دینی و سیاسی ما، رویکردهای اقتصادی ما، رویکردهای غلط که ما را به جایی می‌رساند که چوبش را خورده‌ایم. نیت‌ها ممکن است پاک باشد، اما رویکرد غلط ما را به نتیجه و واقعیت عملی سخت می رساند؛ لذا رویکردها باید عوض شود.

رییس بنیاد باران افزود:در این انتخابات آن‌چه مشخص شد منهای این تقسیم‌بندی‌هایی که در جامعه هست، خواست برای تغییر این رویکردها بود؛ اسلام رحمانی اسلامی است که حقوق مردم را قبول دارد و به مدیریت عقلانی، عقلانیت در بهره‌گیری از نیروهای موجود در جامعه و عقلانیت در ایجاد رابطه با جهان امروزدر عین حفظ مصالح ملی اعتقاد دارد و نمی‌گذارد هزینه‌های زیاد بر دوش این مردم به خاطر بعضی روش‌های غلط بیفتد. این‌ها مسائلی است که مورد توجه است، مردم ما هم عقلانیت و هوش‌شان را نشان دادند.

وی ادامه داد: ضمن تایید شخصیت انقلابی، فکری، بینش روشن و سابقه مدیریتی جناب آقای روحانی که انسان شایسته‌ای است بنده به صراحت می‌گویم مردم به شعارها رای دادند. آقای روحانی مورد انتخاب مردم بود، مردم نگاه کردند به شخصیت و شعارهای ایشان و به او رای دادند رای بالای مردم را در رقابت فشرده و امکانات بسیار کمتر این طرف و فراوان‌تر آن طرف دیدیم و رای به آقای روحانی یعنی این‌که آقای روحانی منتخب ملت است ما هم به خاطر این شعارها به ایشان رای دادیم و من گفتم بالاخره امر دائر بود بین این‌که اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلبی هر دو شکست بخورد و ما ترجیح دادیم گفتمان اصلاح‌طلبی پیروز شود ولو اصلاح‌طلبان پیروز صحنه نباشند و گفتمان آقای روحانی و گفتمان آقای عارف که گفتمان اصلاح‌طلبی است انتخاب شد.

وی شعار اعتدال را شعار درستی خواند و افزود:بنده در برنامه دور دوم انتخابات(سال80) به نام گام دوم؛ یک فصل درباره اعتدال صحبت کرده‌ام. اصلاح‌طلبی واقعی با اعتدال عقلانی سازگار است؛ بنابراین شعار اعتدالی که داده می‌شود نه تنها بیرون از حوزه اصلاح‌طلبی نیست، بلکه اعتدال با افراط و تفریط از هر طرف که باشد مخالف است و ما هم با آن مخالفیم و این گفتمان رای آورد. آقای روحانی هم همین گفتمان را داشت، تردید نکنید گفتمان اصلاح‌طلبی که اعتدال هم در آن نهفته است توسط این مردم مورد تایید قرار گرفت.

خاتمی با اشاره به شخصیت مستقل دکتر حسن روحانی، اظهار کرد: ایشان رییس‌جمهور کشور است، اما آن‌چه ایشان تاکید کرده و ما هم می‌گوییم پافشاری روی این شعارهاست؛ ما هیچ چیز نمی‌خواهیم. این‌که یک نفر از افرادی که وابسته رسمی به اصلاح‌طلبی هست را حتی در پستی نگذارند برای ما مهم نیست، البته ما این تقاضا را داریم که فضا برای دوستانی که در این مدت به خاطر تفکرشان به خاطر تلاش‌شان در انتخابات و به دلیل متفاوت بودن دیدگاه و رویکرد متفاوت‌شان با کسانی‌که حاکم بودند، مورد ستم و فشار قرار گرفتند و در این انتخابات هم جانانه به میدان آمدند بازتر شود.

وی ادامه داد: همه گفته‌اند؛ آقای روحانی هم گفته‌اند. امروز بهترین موقعیتی است که بیاییم دلهای‌مان را از کینه پاک کنیم، زندانی‌ها آزاد شوند، حصرها برداشته شود و همه کنار یکدیگر باشیم و با فضای برادری همه بتوانیم برای کشور کار بکنیم، مملکت در برابر مشکلات بزرگی قرار گرفته؛ اقتصادی سیاسی فرهنگی مدیریتی،همه باید کنار هم کار کنیم.

وی یادآور شد: چند روز پیش یکی از اقتصاددانان بزرگ گفته بود اگر همه دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم بعد از چهار سال به سال 84 می‌رسیم. این حرف درستی است. یعنی ما باید زمینه درست بکنیم به نقطه صفر برسیم، نقطه صفری که شروعش برنامه چشم‌انداز بیست‌ساله بود که سال 1404 ما باید قدرت برتر منطقه باشیم. این یعنی مملکت مشکل دارد اگر همه کنار هم باشیم می‌توان گام‌های بزرگی برداشت، توقعات را هم باید در حد امکانات ممکلت و مصلحت‌اندیشی‌های آقای روحانی دید نباید توقعات‌مان را بالا ببریم.

خاتمی تاکید کرد: دگرگونی که ما می‌گوییم درون نظام است نه بیرون نظام، وابستگی و دلبستگی ما به این نظام بسیار شدیدتر و بیشتر از کسانی است که ادعای وابستگی به آن می‌کنند.ببینید کدام ادبیات به این نظام و آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر است، ادبیات ما یا ادبیاتی که در این سال‌ها در جامعه مطرح شده است و کسانی با فحش و دروغ و تهمت و پرونده‌سازی، خودشان را انقلابی نشان می‌دهند.

وی با بیان این‌که «این نظام متعلق به ماست، ما هم متعلق به آن هستیم»، اظهار کرد: البته نقدهایی هم داریم؛ می‌گوییم اجازه بدهید نقدمان را بکنیم، ادعایی هم برای بازگشت به قدرت نداریم؟ البته که باید زمینه برای قدرت برای هر کس که صلاحیت دارد باز باشد و فقط میدان برای یک عده خاصی نباشد. این محدودیت‌ها باید برداشته شود. این‌ها مسائلی است که مردم خواسته‌اند و به آن رای داده‌اند.

رییس بنیاد باران ادامه داد: من یک وقتی گفتم بیاییم هدف انتخابات را مشخص کنیم که کردیم، یک هدف این است که ما به قدرت برسیم، فکر نمی‌کردیم زمینه برای آن وجود داشته باشد به همین دلیل هم بنده خودم مسوولیت را نپذیرفتم اما دیدید با آقای هاشمی چگونه برخورد کردند؟! ما دو هدف داشتیم که به هر دوی آن‌ها تا حدودی رسیدیم و با آن را حفظ کنیم که یکی از آن‌ها تغییر رویکردهاست و دیگری این‌که دل‌های‌مان به هم نزدیک شود، دیگرکینه و این همه تقابل جریانات بس است، بگذاریم این کینه‌ها تبدیل به محبت و همکاری شود.

وی با بیان این‌که «یکی از اساسی‌ترین محورهای دموکراسی این است که با اختلاف نظر و دیدگاه کار کنیم و همدیگر را قبول داشته باشیم»، تاکید کرد: باید به رای اکثریت احترام بگذاریم و اکثریت هم هوای اقلیت را داشته باشد، باید حصر و حبس‌ها برداشته شود تا دل‌ها به هم نزدیک شود، هیچ‌کس به فکر انتقام نباشد همه می‌خواهیم این اسلام و ایران و این مردم به خوشبختی و سعادت برسند، باید این تنگ نظری‌ها تمام شود. این انتخابات می‌تواند زمینه‌ای باشد برای فصل نوینی در تاریخ انقلاب و کشور ما که همه در کنار یکدیگر باشند. ما نسبت آن‌ کسانی که با ما بد کرده، بدترین بدی‌ها کرده،بنده شخص خودم را می‌گویم به هیچ وجه یک ذره در ذهنم انتقام جویی نیست، دلم می‌خواهد همه خوب زندگی کنیم، می‌خواهیم از مزایای یک زندگی اسلامی ایرانی برخوردار شویم همه باید در کنار هم باشیم.

خاتمی با بیان این‌که «معنای درست دموکراسی هم حاکمیت اکثریت است با رعایت حقوق اقلیت در جامعه»، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ما واقعا اکثریت بودیم ولی می‌گفتند نفس نکش! حالا این‌که اکثریت با ماست معنایش این نیست که آن‌ها نفس نکشند بلکه می‌گوییم همه نفس بکشند و همه با هم ایران را بسازیم. امیدوارم این راه باز شده باشد.

/2727

کد خبر 310050

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 119
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    هرگز اکثریت نخواهی بود ولی الان که ورق برگشته با زیرکی (البته با ....)خود را وارد مجموعه اکثریت کردی. شما همیشه یک تند رو بودی. لطفا انصاف را به خرج دهید و ثبت کنید
    • محمد IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      من اشتباهی مثبت دادم . من با عقیده این عزیز کاملا مخالفم.
    • علی A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      "کسی که خوابیده است را میتوان بیدار کرد اما آنکه خود را به خواب زده هرگز"
    • کلید IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      حیف که بنا نداریم جواب شماها رو بدیم ولی فقط بگم دیگه ااجازه نمی دیم مملکت دست شما بیفته زنده باد خاتمی
    • بی نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      اکثریت بود که در انتخابات 92 پیروز شد
    • رز IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      جاااااااااااااااااااان؟باکدوم منطق ؟اصن میدونی تندروی یعنی چی؟نه این زندگی نیس منصفانه
    • محمد از قم A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      ببینم ورق از کجا برگشته که خاتمی با زیرکی خودشو وارد اکثریت کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!خاتمی که پیش از انتخابات طرف ورق روحانی رو گرفت!!!!!!!!!!!آها نکنه الان اکثریت طرفدارای جلیلی و پایداری هستن؟؟؟؟؟!!!!!!!شما ها مدلتون اینه که چشمتونو رو حقیقت ببندید و رگباری به مخالفتون حمله کنید.به هر حال راه شریعتمداری خیلی رهرو داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • من خودم تنها IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      بی نام شخصیت خودتو حفظ کن از این سبک تر نشی
    • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      خوبه كه خودشان هم قبول كردند كه بايد به سمت اعتدال گرايي بروند. اصلاحات ديگه فايده نداره.
    • حسن A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      دوست بي نام عزيز شما هم از اين همه امتياز منفي كه گرفتي معلومه چقدر تفكرات شما و امثال شما در اكثريت است!
    • رضا IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      ایشون همون کسی نیست که قبل اعلام نتایج پیروزی رو به موسوی تبریک گفت؟ و به نتیجه نظرسنجی بی بی سی هم توجه نکرد که گفته بود 2 به 1 بنفع احمدی نژاده؟
    • محمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      تقسیر خودت نیست نمیفهمی داری چی میگی
    • بی نام RS ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      فعلا که فقط داره از شما چاپ میکنه نظرات ما معلوم نیست کجا رفت پس بیخود مظلوم نمایی نکنید اکثریت هم به مقداری که بیشتره میگن عزیزم! یه نگاهی به مثبت منفی ها بندازی بد نیست خود اکثریت پندار
    • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      متشکرم از اینکه نظر دوستمونو ثبت کردین شاید متوجه اکثریت بشه.
    • علی A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      امیدوارم از منفی هایی که گرفتی جایگاه خودتونو در جامعه فهمیده باشی. خاتمی نور چشم میلیونها ایرانیست. درود بر خاتمی عزیز و مهربان.
    • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      190 8
      به اون منفی ها نگاه کن میفهمی کی تندرو است.
    • رضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      7 67
      زیادی به این مثبت منفی ها ننازید سایتهای زیادی هستن که دقیقا عکس اینجا هستن
    • محمدحسین IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      17 56
      1-همه که به این سایت نمیان که تندرو معلوم بشا 2- آدم رو باید از اطرافیانش شناخت که الان تو بی بی سی فارسی پشتک بارو میزنن3- ته ته اصلاح طلبی با شرکت 82% از مردم سال88 بود که دیدید چه فاصله ای دارید 5- زمانی که آقای عارف میخواست بکشه کنار گفت من به حرف آقای خاتمی که رئیس اصلاح طلبان هستم کنار میرم و یه جا دیگه گفت من روحانی رو اصلاح طلب نمیدونم در نتیجه اگر شما میدونستید اکثریت هستید نیروی اصلیتون رو کنار نمیکشیدید
    • ختم کلام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      3 37
      آقا صلوات بفرست تمومش کن
    • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      33 6
      کاش میفهمیدم چه طور به همچین نتیجه های میرسید.بابا مگه شما توی همین مملکت ما زندگی نمیکنید؟خاتمی خودشو وارد اکثریت کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هرکس که نداند و نداند که نداند /در جهل مرکب ابدالدهر بماند.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      41 1
      يك مورد از تندروي ِ خاتمي را بگو. (البته اميدورام سال88را پيش نكشي چون اولا لفظ "هميشه" را به كار بردي و ثانيا اگر بخواهي درباره ي "تندروي درسال88" سخن بگويي بايد يك سوزن به ديگري بزني و يك جوالدوز به خودت) حالا يك مورد را بگو
    • razi IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      50 3
      ای وای منم اشتباهی مثبت دادم؛فکر کنم اگه سید عزیز از غرضی هم حمایت میکرد الان رییس جمهور بود مهندس غرضی؛سید محبوبیتتو عشقه
    • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      52 6
      اولن سید محمد خاتمی دومن رئیس جمهور سابق و مجبوب مردم ایران.
    • يک حسابدار A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      19 3
      من اشتباها مثبت دادم
    • قیصر IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      7 0
      امان از این اشتباه مثبت دادنها -مردونه وار زندگی کنید
    • کاکتوس IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      4 30
      اون اقایی که از پیرروزی اکثریت در سال92 سخن گفته سال 88 کجا بود که ببینه همین جناب خاتمی زد زیر میز ضمنا اگر حرف خاتمی برش داشت و همه به اونی که اون میگفت رای میدادند به عارف نمیگفت که خودشو کنار بکشه . در این انتخابات جناب روحانی در هر صورت برنده میشد و میزان رای طرفداران خاتمی و به اصطلاح اصلاح طلبان تنها کمکی که به جناب روحانی کرد این بود که انتخابات به مرحله دوم کشیده نشه , حالا هی شما بیان موج سواری کنید . شما ها همش میخواهید بگید هر کی که به روحانی رای داده اصلاح طلبه و چاکر جناب خاتمی بازم با این حساب که میشید 50.7 درصد , 0.7 درصد که اینقدر قلدرم پلدرم نداره .
    • مهدي IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      21 2
      نظرت راجب منفي هايي كه گرفتي چيه حتما تو در اكثريتي افراطي تندروي طالبان صفت
    • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      24 2
      می گم یه نگاه به منفی هات بنداز بعد بگو کی در اکثریته
  • بی نام GB ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    جناب خاتمی شما که میگید پیرو خط امام هستید بهتره برید نظرات امام خمینی و رنج نامه سید احمد خمینی رو در مورد منتظری بخونید خبرآنلاین بچاپ
    • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      نشستی انگلیس داری تز میدی برا خودت!
    • بی نام EU ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      دوست عزیز بیا در مورد حاج احمد آقا صحبت نکنیم. بهتره !
    • بانام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      52 2
      ایشون با احمدآقا رابطه فامیلی دارن بهتر از شما رنج ایشون رو درک کردن الان هم یار غار پسر احمدآقا هستن نمی دونم شما بیشتر از پسر و همسر احمدآقا در جریان رنجهای احمدآقا بودین!!!!!!!!!!
  • رضا A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    سید بزرگوار , خاتمی عزیز شما نور امید و عشق ملت هستین . خداوند یار و یاورتان .
    • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      154 7
      ای کاش کل مردم می آمدند و به این سخن شما منفی و مثب میدادن ، مطمئن باشید از 80 میلون شما 65 میلیون مثبت میخوردید و 5 میلیون منفی و 10 میلیونم 2 دل بودن که مثبت بزننده یا اصلا دخالت نکنند
    • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      35 0
      اميد خوبه خاتمي هم خوبه ولي كاش همه ي ما يه خاتمي باشيم نه اينكه هي درود بديم. بهتره يه الگو باشه نه يه بت.و اميدورام هميشه خردمند باقي بمونه. من شخصا(اگه بگم ما ميگن جمع نبند) يه اسطوره ي ايراني ِ زنده(كه هم ايراني باشه هم زنده) نديدم به جز خاتمي. و ميترسم او هم يه روز مثل خيلياي ديگه ليز بخوره.دلم نميخواد اين كاريزما بشكنه. دلم ميخواد باور كنم كه يه ايراني ِ معاصر ِ من، تونست به دور از بيخردي زندگي كنه و در همه ي پستي بلندي ها بهترين تصميم رو بگيره و اون آرماني رو كه همه ي ما فقط ازش حرف ميزنيم، به سمت ِ عمل ببره و هدايت كنه. خاتمي رو كه ميبينم احساس ميكنم ميشه يه چراغ دست گرفت و راه افتاد توي كوچه(و شايد توي دلمون) براي پيدا كردن چيزي كه يك عمر بهمان گفتند:"يافت مي نشود جسته ايم ما"
    • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      6 39
      دوره خاتمی هم با تمام تعامل با دنیا وضیعت جالب نبود.اون موقع یادمه ایران تو نجوم رتبه اورده بود اما یکی از اونایی که از ایران شرکت کرده بود می گفت امکانات نجومی ما از کشور ها افریقایی کمتره.
  • بی نام GB ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    "سید محمد خاتمی :این نظام متعلق به ماست، ما هم متعلق به آن هستیم" از شعارهای هوادارانتان در سال 88 علیه نظام جمهوری اسلامی کاملا مشخصه
    • عرشیا A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      173 7
      اقای بینام مدعی اصولگرایی شما الان دقیقا در انگلستان چه کار میکنید ؟البته از نظر تو و همپالکیهایت مرگ خوبه اما برای همسایه . تو و از تو خیلی بزرگترات هم باید اول دهانشونو اب بکشن بعد اسم خاتمی سترگ را بیاورد . بگو خب .
    • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      86 5
      اون روزها کسی هوادار کسی نبود، هر وقت این رو فهمیدین تازه می‌شه با امثال شما حرف زد.
    • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      ديگه همه فهميدن كه بعضي از طرفداراتون چه هتك حرمتهايي تو روز عاشوراي سال 88 كردند.
    • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      125 7
      انگليس خوش مي گذره؟
    • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      24 0
      این کشور متعلق به همه ایرانیان است ارزش و اعتبار نظام هم به همین مردم است
  • بی نام GB ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    نظام مطلوب امام خمینی: تحویل به امام زمان(عج) نظام مطلوب خاتمی: سکولار و لائیک و بی دین و تحویل آمریکا
    • میلاد IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      28 1
      گروهی هستند که هرکس نظری مخالف با نظر اونا داشته باشه میگند کافر و بی دینه همین ها هستند که مخالف آزادی هستند و میگند منظور شما سکولاریسمه و از دین جز ظاهرش چیزی نمیدونند من عاشق خدا و اسلامم ام نه اون چیزی که گروه های تندرو میگند دین برای بهتر زندگی کردنه . من از شخص خاصی دفاع نمیکنم من موافق اعتدالم
  • mehrab IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    124 8
    درود بر شرفت امیدواریم با همت رییس دولت و مشاوران گرانقدری چون شما ریشه افراطی گری و ... خشکیده شود مردم به شما اراده قلبی دارند بدون شک.....
  • امین IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    149 7
    سلام بر خاتمی.سید جان عزیز از تمام وجود دوستت داریم. خبرجان بچاپ
  • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    200 7
    خاتمی نمونه واقعی جمله ای است که از پدرانمان شنیده ایم : عزت و محبوبیت را نه می شود خرید نه می توان فروخت.خدا باید حب کسی را به دل مردم بیندازد . چهار سال تمام صداوسیما با تمام توان و با آن بودجه عظیم به خاتمی و امثال خاتمی تهمت زد ، افترا بست ، هرجا که خبر از جاسوسی بود عکس او را نشان داد ، هرجا که کلمه ی خیانت بود تصویر او را پخش کرد اما مردم در انتخابات اخیر به کسی رای دادند که خاتمی پشتش ایستاد تا یک بار دیگر به یاد بیاوریم که شنیده ایم می گویند خدا دو جا به بندگانش می خندد .آنجا که می خواهند بنده ای را بالا بکشند اما خدا نمی خواهد و آنجا که می خواهند بنده ای را زمین بزنند و خدا می خواهد بزرگی به او ببخشد.
    • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      4 51
      خاتمی چه کارکرددرطول 8سال فقط عمامه می آوردجلوسروبعدبرش مگردوند
    • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      8 30
      احسنت
  • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    113 6
    خوشحالیم که باز صبحت هاتونو سایت ها منتشر میکنند. سید بزرگوار. سید مظلوم و محبوب امید جوانان و امید ایران بیشتر در صحنه باش حرف بزن بگو روشنگری کن ابوذر وار نه عمار پندار
  • کیوان A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    84 5
    کاش زمانی که اکثریت هم داشتیم شما همینقدر شجاعانه و شفاف حرف میزدید
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    خاتمی تا الان کجا بود....الان 2 ماهیه که خوب داره میچرخه تو شهر....حالا خوب شد روحانی اصلاح طلب نیست وگرنه هیچکی نمیتونست جلوشو بگیره....خاتمی !!!! زحمت کشیدی برای نظام درست.ولی خرابش کردی آخرشو..... مخصوصا تو عاشورای88 که از امام حسین طرفداری نکردی..... خبر جان....پخشش کن
    • بهروز A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      22 1
      بس کنید این روش بی منطق رو. مگه قراره ما تمام کار و زندگیمون رو ول کنیم تبلیغ یک عدّه سطحی‌نگر افراطی رو بکنیم که به هر مقدس و معروفی بی‌حرمتی می‌کنند؟! ساکنین تهران همون روزها بیرون هم اومدند ولی چند نفرشون خارج از کادر تلویزیون مثلا ملّی، بی حرمتی رو دیدند. تلویزیون با پخش اون صحنه‌‌ها تبلیغشون کرد نه خاتمی و امثال او.
  • مرتضی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    130 7
    خاتمی میخوامت ..
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    139 6
    آقای خاتمی عزیز هنوز دوران درخشان دولتت را فراموش نکردیم.باورمان نمی شود در اقتصاد وارتباط با دنیا در حال پیشرفت بودیم و امروز چنین بر سر اقتصادمان آوردند.سید بزرگوار بی ریایی ات را دوست داریم و مهم آنست که مردم ایران در 2 خرداد و 24 خرداد حرفمان را زدیم حال دیگران خود را به نفهمی و نادانی زده اند مهم نیست
  • ali IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    خاتمی الان چیکاره هست که هی میره اینور و اونور دستور میده...نظر میده....نکنه خودشو همه کاره مملکت میدونه...دلشو به چی خوش کرده...خدا رو شکر که دستش رو شد. اگه توجه کرده باشید قبل انتخابات هاشمی از روحانی حمایت کرد و بالعکس روحانی هم از هاشمی.خاتمی از روحانی حمایت کرد ولی روحانی هیچ حمایتی از خاتمی نکرد.خودتون برید تحقیق کنید متوجه خواهید شد. نمیدونم چرا مردم فکر میکنند روحانی عین خاتمیه.... یکی دو سال بگذره متوجه میشید. خبر پخشش کن
    • بی نام A1 ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      23 2
      مردم تمام امیدشون اینه که روحانی مثل خاتمی باشه شعار نده به فکر مردم باشه وضعیت مردم را بهتر کنه آبوری ما را در سطح جهان برگردونه و از اینکه حمایتش می کنیم قدر دان باشه مثل خاتمی و در مقابل خدمت کنه
    • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      9 0
      آقای علی قابل توجه شما.روحانی تو تمام سخنرانی های انتخاباتش اول اسم خاتمی و هاشمی رو میآورد و میگفت با مشورت اونا وارد انتخابات شده.اگه تو هیچکدوم از سخنرانی هاشم نبودی تو فیلم تبلیغاتیش که از تلویزیون پخش شد هست.ومردم فقط فقط به احترام خاتمی و حمایت از اون تو انتخابات شرکت کردن و به روحانی رای دادن.بهتره اطلاعاتتو بیشتر کنی
  • امیر A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    104 7
    تندروها کسانی هستند که علیه سید مطلب مینویسند . وقتی دم از حماسه سیاسی میزنید حداقل 40درصد اون رو مدیون سردار اصلاحات سید محمد خاتمی هستید. پس زنده باد عشق ما (سید محمد خاتمی).
  • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    104 8
    این رای های مثبت و منفی، جواب نسل امروز به شماست. درک کنید و بپذیرید
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    105 6
    ادب و متانت از بارزترین خصوصیات آقای خاتمیست و فکر می کنم رمز محبوبیتشان هم همین باشد
  • محمد از قم US ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    107 4
    من هیچی نمی گم فقط شما ادبیات سید بزگوار رو بخونید ادبیات مخالفاشم تو کامنتا بخونید یکی با مهر و محبت میگه باهم ایرانو بسازیم اون یکی چشماشو رو حمایت پیش از انتخابات خاتمی از نامزد اکثریت می بنده و می گه تو با زیرکی خودتو وارد اکثریت کردی...
  • رضا IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    ایشون احتمالا خبر آنلاین زیاد میاد که دچار این توهم شدن.من خودم به آقای روحانی رای دادم اما هیچ علاقه ای به ایشون ندارم
    • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      25 5
      اتفاقا تو توی توهم هستی . اگه روحانی 19 میلیون رای اورد 17میلیونش مال حمایت سید و بعد هاشمی بود اینو دیگه خواجه حافظ شیرازی هم فهمید تو نفهمیدی ؟ مشکل از خودته !! اگه سید از روحانی حمایت نمیکرد تعداد کل رای دهنده ها به 20میلیون هم نمیرسید . خاتمی دووووووووووووووسسسسسسسستتتتتتتتتتت داریم .
    • بی نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      0 7
      شما این 17 میلیون رو از کجا آوردی حتما از خواجه حافظ پرسیدی!!!!!!!برو بابا
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    74 8
    یکی به نعل یکی به میخت منو کشته سید ولی اونی که باید بشنویم تو همینامیشنویم !!!!کاش مثل تو هزارتا داشتیم حیف که یک دونه اى.....
  • بندر انزلی A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    69 6
    وااای به خیلیا بر خورده...هاهاها ممنون خاتمی درود بر تو ای مرد. حالا دیگه نوبت ماست...8سال خونمونو تو شیشه کردید حالا بکشید. میچرخیم شما هم باید بچرخید. خبر انلاین خواهشا پخش کن.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    105 5
    اقاي خاتمي من نميخواستم راي بدم بخاطر شما راي به اقاي روحاني دادم درود بر خاتمي مظلوم سلام بر عارف و روحاني
  • میلاد IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    97 4
    من واقعا فقط به خاطر حضور افرادی مثل خاتمی عزیز و بینش این شخصیت به این مجموعه نظام امیدوارم
  • ايما A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    92 4
    از لايكا ميتونين بفهمين اكثريت با كيه با خاتميه
  • امين IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    72 5
    (((((((((((((((((در سال‌های گذشته ما واقعا اکثریت بودیم ولی می‌گفتند نفس نکش! حالا این‌که اکثریت با ماست معنایش این نیست که آن‌ها نفس نکشند بلکه می‌گوییم همه نفس بکشند و همه با هم ایران را بسازیم. امیدوارم این راه باز شده باشد)))))))))))))))))
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    41 11
    خبر انلاین جرات نداری همه کامنتا رو بزاری ؟ تو هم فقط ژست سایت خبری مستقل رو میگیری
    • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      10 3
      نه ولی انصافا از خبرآنلاین خوشم اومده اخیرا
  • علی IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    72 4
    آقای خاتمی با همه ی این تهمت ها و دروغ ها و دشمنی ها که در این 8 سال بهشون نسبت داده شد باز در دل همه کسانی که به دور از تحجر و عقده به فکر سربلندی و بزرگی ایران و ایرانی هستند بوده و خواهد بود و کسی واقعا انصاف داشته باشه میدونه که ایشان ریس جمهور واقعی باید میشد.
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    فک کنم وقتی احمدی نژاد رییس جمهور شدن ایرانی نبودن که رای دادن وزارت کشور خاتمی از مریخ رای گیری میکردن مرد حسابی 18 میلیون شما مقدس و مردمی 24 میلیون احمدی نژاد دیکتاتوری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خبر جزات داری بزار
    • بهروز A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      3 1
      دیکتاتوری به 18 و 24 چه ربطی داره؟! اینکه یک نفر فکر کنه کارشناس ارشد همه علومه و در تمامی وجوه تصمیم گیری، فقط به رای خودش بدون توجه به صاحب نظران نقشه بکشه و اجرا کنه، معنیش چیه؟ فهمیدن این موضوع نیاز به حل معادلات پیچیده نداره. در ضمن حرف‌هایی هست که خودتون میدونید و هنوز هم ظرفیت گفتنش تو کشور ایجاد نشده. هنوز سیاه نمایی و هزار انگ دیگه هست که بشه به افراد و گروه‌ها زد. افرادی که دلشان برای کشور و مذهب می‌سوزه و از دیدن بار گرانی که جاهلان متنسّک به روی دوش دین گذاشتند، می‌سوزند و صبر می‌کنند.
    • عشق احمدی نژاد IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      0 0
      ربطی نداره تو خوش باش ... آقای باهوش الان یکی بیاد بگه من دولنو قبول ندارم خودشم میدونی کیا دگه 4 5 نفر که احمدی نژاد رسواشون کرد یعنی سرمایه دارها دولت دو روزه سقوط میکنه بازم اون احمدی نژاد بود که کشور رو اداره کرد اون همه طرح ماندگار اجرا کرد
  • لطفا منتشر کنید A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    19 80
    اقای خاتمی ادم خوبیه. ولی در دوران ریاست ایشون درست مانند دوران اقای احمدینژاد افراد از میان یک طیف فکری خاص نزدیک به خودشون برای مسئولیت های مختلف انتخاب میشدند. و کمتر شایسته سالاری مورد توجه قرار میگرفت. باید بگم دوران اقای روحانی نقطه عطفی در تاریخ سی و چند ساله جمهوری اسلامی است.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    65 6
    این نظرات کاملا مشکوک ثبت شده... از این 4 پیام 3تاش تقریبا تو یه جهته و کساییکه که منفی دادن بسیار زیادن، و جالبه کساییکه منفی دادن هیچکدوم نظر و جوابی ندادن !! من میگم : زنده باد خاتمی، نمونه اصلیه اعتدال
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    69 5
    به والله وقتی گفته های ایشان رامی خوانم دلم میلرزد.این سیدعزیزوبزگوارهمواره درقلب ماست ومامطیع گفته های ایشان هستیم.درودبراصلاحات
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    68 4
    چه اقلیت خوشش بیاید و چه نیاید ما تماما سخنان آقای خاتمی را تایید می کنیم و به خاطر گل روی ایشان و تعلقی که به آرمانهای امام راحل و شهدا دارند حاضریم از بدی هایی که در حق ما کردید بگذریم. شما اقلیت هم بهتر است دست از کینه و نفرت بکشید!
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    خاتمی عزیز شما که همیشه دنبال حقوق ملت بودی چرا سال 88 کارشکنی کردی؟ 16 سال کشور دست شما بود چه شد؟اما شما 4سال هم تحمل نکردی کس دیگری دولت را اداره کند .درست که احمدی نژاد رییس جمهور اصلا خوبی نبود ولی ان زمان مردم به او رای دادند وشما به رای مردم احترام نگذاشتی.همیشه برای رسیدن به قدرت از از جوانان سو استفاده کردید.اگر منافع کشور برای شما مهم است چرا حتی 1ماه جبهه نرفتی.
  • مسلم سبحانی A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    62 5
    سلام بر سید عزیز ما همچنان ارادت داریم وافکارت را با جانودل قبول داریم امیدوارم همیشه چون باران با طراوت باشید
  • حامد A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    11 98
    نهایت بی انصافی را داری در حق رقیب میکنی آنوقت میگویی من معتدلم ؟ آیا خدا را خوش می آید که اینهمه خدمات دولت جمهوری اسلامی را در طول 8 سال گذشته نادیده بگیری و بگویی ما 4 سال دیگر میرسیم به سال 84؟لطفأ توبه و اسغفار از آنهمه خیانتی که در سال 88 به کشور کردیدو تو هم در رأس بودی ... بکنید
    • علی A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      19 2
      8 سال خدمت!؟ جناب حامد امثال شماهان که دارین از بحث 88 سوء استفاده میکنین امثال شماها هستین که همیشه در گذشته زندگی میکنین همیشه دنبال دشمنین همیشه بد طلبین!!!
    • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      18 2
      وجداناً بیا و چند تا از خدمات دولت قبلی رو در این هشت سال و درآمد افسانه ای نفت نام ببر!!! به قول اون بنده خدا ننه جون من هم میفهمه که کی چکاره بوده و باعث سربلندی مردم شده یا سرافکندگی.
    • بابک A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      11 2
      دوست عزیزعمرا ما چهار سال هم بتونیم 44%0رو برگردونیم به زیر 15% اون دوران،تازه احترامی جهانی که نسیب ایران با مباحثی مثل گفتگوی هاتمدنها شد از امروز 10 سال دیگه هم بگذره برنمیگرده تازه خواسته ناامیدمون نکنه میگه 4 سال. روحانی. واقعا بدبخترین رىیس جمهوره !!!قول میدم با مصایبی که احمدینژاد گذاشته. این 4 سال 40 سال پیر شه از عرف شدن دروغ !!!!!!!و ریا و بی اخلاقی و خرافه افکنی که باید بگذریم چون تا چند نسل اثرگدار وبی بازگشته ،حالا شما دوست داری حال کن با این مکافات ما
  • mehdi IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    74 4
    میزان رای ملت است سید دوست داریم
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    54 9
    درود بر سید بزرگ وعزیز وشاگرد روشنفکر ایت اله هاشمی رفسنجانی
    • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      12 3
      خواهشا آقای خاتمی و آقای هاشمی رو از هم جدا کنید....یک کم معلومات سیاسی رو بالا ببرید متوجه می شوید... این کجا آن کجا
    • بی نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      5 5
      دوست عزیز . خواهش میکنم خاتمی رو با هاشمی مقایسه نکن. هاشمی بزرگمرد ایران هست... خاتمی و شاگردی هاشمی؟؟؟؟محاله؟؟؟؟؟؟
    • سعید IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      6 0
      بااین حرف ها بین اقای خاتمی واقای هاشمی تفرقه نیندازیدماهردورادوست داریم و هردودرقلب ماهستند
  • ارسطو خسته IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    16 84
    انتخابات این چند دوره اخیر، یک حقیقت را ثابت کرد. اینکه راستی‌ها با آنکه همیشه سرشان شکسته و همیشه متهمند که دموکرات نیستند، ولی معمولا با نتیجه انتخابات مشکلی ندارند. اما اصلاح‌طلبان که انگار دموکرات و لیبرال به دنیا آمده‌اند، معمولا تاب و تحمل شکست را ندارند.
  • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    135 7
    درود بر خاتمی عزیز
  • علی A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    63 8
    نظرات دوستان بی نام که از کشور استعمار پیر پیام می فرستند خیلی جالبه. ناقلاها کی زیر زیرکی رفتید هوای لندن چطور ملکه بچه ها قدیما یه گروهی بود آره گروه فشار بر و بچ آنجا جمع شدید خوش بگذره شما آنجا کار خودتون بکنید هی از بیرون گود نگویید لنگش کن ما خودمون یه کاریش می کنیم
    • ایلیا GB ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      12 2
      حاج علی ، هنوز نهفمیدی که بیشتر بچه ها با فیلترشکن میان تو سایت ها ، چه وقت میخواهی یاد بگیری به حتی مخالفت احترام بذاری خوبه که گفتند حتی کسانی که با نظام اسلامی مخالفت برای حمایت از کشورشان بیایند رای دهند اگر شما ایشان را قبول دارید نباید هموطن تو خودی و غیرخودی کنی .
    • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      6 2
      خیلی باحال بود ایول
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    به این میگن سخن وری.نه به بگم بگم ،مدارکش موجوده و....
  • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    نمردیم اعتدال خاتمی رو هم دیدیم.....................عجب
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    همه میدونن که اگه خاتمی نبود عمرا روحانی رییس جمهور میشد
  • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    خاتمی و اعتدال!! درست دارم میشنوم!!
    • احمد A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      15 8
      عزيز! نگران شنوايي ات نباش! يكم قوه منطق و انصافت رو بررسي كن...
    • ايرانی IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      18 5
      په نه په شما واعتدال !!! بابا جان بفهم چی میگه !! ميگه بيائيد کينه ها رو کنار بذاريم !!!
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    10 23
    سال 88 آبروی خیلی ها رفت. اگر صبر می کردید این چهار سال می گذشت و شما هم با آبرومندی به قدرت برمی گشتید. اما شما از هول هلیم افتادید تو دیگ.
  • ali EU ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    26 5
    سلام سالار سلام سرور سلام سلطان دلها سلام سید سلام سادات سلام سردار اصلاح
  • رضا IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    8 42
    سید عزیز ازت متنفرم
  • ramin A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    30 3
    نظرا خیلی غیرمنصفانه تائید میشه !!! اونا ک میگن خاتمی خوبه اول تائید نمیکنید . این انصاف نیس ما خاتمی رو دوس داریم همیشه !!! لطفا منتشر کنید
  • بیزار از افراط IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    34 5
    زنده باد خاتمی عزیز و محبوب، مردی که با یک اشاره اش میلیون ها رأی با نام روحانی به صندوق ها سرازیر شد و شد آنچه باید میشد...
  • وحید A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    39 6
    خاتمی یعنی امیر کبیر
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    43 4
    به واقع سطح بینش و منش جناب آقای خاتمی از سطح فعلی جامعه ایران بالاتر هست. حیف این مرد با این فکر بلند که در این جامعه شب زده زندگی میکند. از خواندن کلمه به کلمه صحبت های ایشان احساس شعف و غرور کردم و متاسف شدم که چرا این گفتمان، گفتمان رسمی کشورم نیست.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    13 1
    دوستان یک نگاه به مثبت منفی ها یا یک نگاه به جامعه بندازند البته اگر ببینند جایگاه آقای خاتمی رو میفهمند.
  • محمد IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    11 1
    دوست عزیز بی نام حلیم نه هلیم .. با همین تفکرات اشتباه 8 سال زیره سؤال بودیم.. اجازه بده بذار رئیس جمهور عزیز کارشو بکنه.. دیگه وقت صرفه توضیح دادن هلیم نکنه...!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    7 1
    امان ازدست این تندروها
  • مجید استقلالی 444 IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    19 2
    خاتمی محبوبترین دیپلمات ایرانه . مواظب باشید در این سایت مغرضانه خاتمی رو در مقابل هاشمی قرار میدن که دعوا بندازن
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    2 12
    جناب آقای خاتمی حالا که راه نفستون باز شده نفس بکشید ببینیم چیکار می کنید.
    • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      8 1
      این 8 سال خاتمی نفس نکشید مردم هم کم و بیش این 2 سال آخر تغریبا از 75 میلیون 50 میلیون دیگه زیر باری که دولت عزیزتون گذاشت رو دوششون نمیتونستن حتی فکر نفس کشیدن بکنند حرف هات خجالت آوره !!
  • محمد A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    14 1
    زنده باد خاتمی عزیز . مردی که مظهر صداقت است . به کوری چشم دشمنان . محبت این سید در قلب ملت ایران نهادینه شده است .رانت خواران و جیره خوران با افکار طالبانی چشم دیدن سید محمد خاتمی را ندارند . پاینده هاشمی و دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب ملت ایران.
  • واقع بین باشید IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    1 3
    دولت اعتدال یعنی : کابینه همه مرد باشند یعنی اکثرا اصلاح طلب باشند(جز یک نفر) یعنی همه بالای 40 سال باشن دولت اعتدال به من و تو جوان ربطی نداره دولت اعتدال به بانوان ربط نداره دولت اعتدال فقط به هاشمی و خاندانش ربط دارد ... به قول اون خبرنگاره اگه این اعتداله ، ما همون افراط رو میخوایم
  • رازی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    معلوم نیست کی به کیه خدایا خودت قضاوت کن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین