سجاد مرادی گلایه های زیادی دارد.او نگران شرایط دوومیدانی است که اگر مسئولان به آن رسیدگی نکنند از بین خواهد رفت.

مهری رنجبر:امسال، سال خوبی برای رکورددار 800 متر ایران نبود. بدبیاری‌ها که قبل از المپیک لندن یقه او را گرفتند، همچنان با او هستند. مصدومیت همسترینگ پایش اجازه نداد او نتیجه‌ای که می‌خواست بگیرد. این داستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم تکرار شد. خودش که معتقد است قصه ناکامی سال 2006 برایش تکرار شده: «امسال، سال بدی برایم بود. انگار که سال 2006 برگشته. البته که برای همه ورزشکاران بدشانسی هست. بعضی‌ها هر دو، سه سال یک‌بار برای‌شان از این اتفاقات پیش می‌‌آید و من هر چهار، پنج سال. خوشبختانه زود هم برطرف می‌شود. بد نیست. منم راضی‌ام.»

او از حالا همه هم و غمش گرفتن دو مدال طلا در بازی‌های آسیایی اینچه‌اون کره است: «پارگی عضله همسترینگم ترمیم شده اما حالا بعد از هر تمرین سرعتی، می‌گیرد. منتظرم لیگ که تمام شد با فیزیوتراپی اساسی ترمیمش کنم. خیلی‌ها با این مصدومیت‌ها کنار می‌روند اما من با این آسیب‌دیدگی‌ها از میدان به در نمی‌روم. حالاحالا‌ها کار دارم. سال آینده، خوان دیگری است. می‌خواهم سال آینده در اینچه‌اون دوبار پرچم ایران را بالا ببرم اما مثل گوانگ‌ژو نه. این بار با دو طلا راضی می‌شوم.» او اما قبل از بازی‌های آسیایی، نمی‌خواهد بازی‌های کشورهای اسلامی را هم از دست بدهد: «یک ماه تا بازی‌های کشورهای اسلامی فرصت دارم. شرایطم هم بد نیست. هم تمرین می‌کنم و هم همسترینگم را ترمیم می‌کنم تا در اندونزی جبران کنم. بالاخره من ورزشکار جهانی هستم.»
به نظر رکورددار دوهای نیمه‌استقامت ایران وزارت ورزش نجنبد، از دوومیدانی چیزی نمی‌ماند: «امسال به خاطر کم بودن تعداد باشگاه‌ها در لیگ، خیلی از بچه‌ها بدون تیم ماندند. وزارت ورزش باید فکری کند، وگرنه دیگر دوومیدانی نمی‌ماند. اگر تا به حال دوومیدانی مانده، آن هم به خاطر حمایت فدراسیون است. در حالی که وزارت ورزش یکی، دو میلیارد برای دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس هزینه می‌کند، بودجه فدراسیون دوومیدانی را هم بدهد. فوتبالی‌ها حق‌شان را می‌گیرند، ما هم برای ایران زحمت می‌کشیم. فرق ما با فوتبالی‌ها در این است که ما با خون می‌جنگیم و آنها با پول.» او هنوز برای دونده‌های جوان زود می‌داند که بخواهند جلویش قد علم کنند: «هنوز خیلی زود است که جوان‌ها بخواهند مرا بگیرند. هر وقت ما کنار گذاشتیم و آنها قوی شدند بعد می‌توانند مدعی شوند.» مرادی اخراجش روی خط استارت دوی 800 متر را تنها به اشتباه داور ربط می‌دهد: «من خطا نکردم. مشکل داور بود. طبق قانون وقتی داور بیشتر از 5 ثانیه برای شلیک تپانچه مکث می‌کند، ورزشکاران می‌توانند حرکت کنند و دوباره روی خط استارت بنشینند. منم وقتی دیدم مکث داور 7،‌ 8 ثانیه شد، حرکت کردم که داور مرا اوت کرد. در حالی که باید به خودش کارت می‌داد نه اینکه مرا بیرون کند. منم متعجب شدم.» او اما به خاطر اوت شدن اعتراض کرده: «من در این باره با داوری رئیس فدراسیون صحبت کردم و قرار شد به این مسئله رسیدگی کنند.» 
مرادی که انگار عادت به تمرین با مربیان خارجی ندارد، دوباره از آمدن مربی قبلی‌‌اش می‌گوید: «فعلاً که با برادرم پژمان تمرین می‌کنم اما فکر کنم قرار است از پاییز دوباره سمیر خدار بیاید. فعلاً که آقای داوری قول داده. ظاهراً مشکل مالی هم حل شده که می‌گویند از پاییز مربی‌ام می‌آید.»

 

251 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آناهیتا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    17 0
    "ما با خون می‌جنگیم، فوتبالی‌ها با پول!" گل گفتی