ایسنا نوشت:

جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در ادامه دیدارهای خود در تهران روز دوشنبه با محمد مهدی آخوندزاده، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار و در مورد مسائل و موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو و مذاکره کرد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار سازمان ملل متحد و عضو فعال جامعه بین‌الملل همواره در راستای تقویت صلح و امنیت بین‌الملل اهتمام دارد.

آخوندزاده با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد در تهران، بر عزم ایران برای بهینه‌سازی ظرفیت‌های همکاری نم و سازمان ملل متحد در دوره ریاست کشورمان بر جنبش غیرمتعهدها به خصوص با توجه به شرایط حساس کنونی در منطقه و جهان و هم‌چنین ضرورت طراحی و اجرای ابتکار عمل‌هایی مشترک به منظور تحقق این امر تاکید کرد.

وی با انتقاد از تداوم و تشدید تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه که روند توسعه کشور و آسایش شهروندان ایران را هدف قرار داده، ضرورت ایفای نقش مستقل و موثر سازمان ملل متحد بر اساس منشور این سازمان و بدون تاثیرپذیری از سیاست‌های برخی کشورهای قدرتمند را یادآور شد.

آخوندزاده با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی تاکید کرد: ایران به‌عنوان قربانی این گونه تسلیحات خواستار امحای کامل و منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جهان است.

جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با اشاره به نفوذ و نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه، همکاری‌های گذشته و جاری بین ایران و سازمان ملل متحد در موضوعات مربوط به قاچاق مواد مخدر، محیط زیست، تغییرات آب و هوا، امور پناهندگان، همکاری با سازمان صلیب سرخ و ارائه کمک‌های انسان دوستانه به عراق و افغانستان و غیره را یادآور شد و بر اهمیت همکاری کشورمان با سازمان ملل متحد برای پایان بخشیدن به مناقشات و بحران‌های جاری در منطقه به‌ویژه پایان درگیری در سوریه تاکید کرد.

هم‌چنین متعاقب دعوت بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، معاون سیاسی دبیرکل این سازمان نیز در این دیدار نسبت به حضور روحانی در نشست آتی مجمع عمومی ابراز امیدواری کرد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسین IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 2
    یعنی اگه شرکت نکنه ....