ایسنا نوشت:

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد، در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین به دیوید کامرون گفته است که هنوز شواهدی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه علیه مخالفان دولت دمشق به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت: در جریان مکالمه تلفنی میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس پوتین اعلام کرد که هنوز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه آیا از سلاح شیمیایی در حملات اخیر سوریه استفاده شده و یا اینکه چه کسی مسئول این رویداد است، به دست نیامده است.

کامرون نیز مدعی شد که هیچ شکی وجود ندارد که دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از سلاح شیمیایی در حملات اخیر علیه مخالفان خود استفاده کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد، تردید دارد مخالفان دولت اسد چنین حملاتی را انجام داده باشند و به این نکته اشاره کرد که دولت دمشق چند روز پس از حملات اخیر و پیش از آن از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

کامرون به رئیس‌جمهوری روسیه گفت: دولت دمشق از دسترسی بازرسان سازمان ملل به مناطق مورد حمله خودداری می‌کرد و مشخص است که در حال مخفی کردن موضوعی است.

رهبران روسیه و انگلیس در مکالمه تلفنی خود بر تعهدشان مبنی بر توافق تصویب شده در کنفرانس گروه 8 در ژوئن سال جاری میلادی تاکید کرده و بار دیگر اعلام کردند که هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه سزاوار واکنش جدی از سوی جامعه بین‌الملل است.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از کاخ کرملین گزارش داد: مکالمه تلفنی میان پوتین و کامرون به ویژه بر اوضاع سوریه با توجه به گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در نزدیکی دمشق تمرکز داشت.

کامرون پیشتر با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ‌آمریکا در مورد واکنشی در قبال سوریه صحبت کرده بود.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت که واکنش بین‌المللی بدون حمایت رسمی از سوی سازمان ملل احتمال دارد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس نیز اعلام کرد که دولت لندن تصمیم دارد امروز (سه‌شنبه) در مورد فراخواندن قانونگذاران این کشور برای بحث در مورد سوریه زودتر از دوم سپتامبر سال جاری میلادی که زمان فعالیت مجدد مجلس عوام این کشور است، تصمیم بگیرد.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین تعطیلات تابستانی خود را برای پرداختن به بحران سوریه به اتمام رساند و قرار است چهارشنبه هفته جاری ریاست شورای امنیت ملی کشورش را بر عهده بگیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    18 6
    من نمی دونم این روسیه چی از جون ممالک اسلامی می خواد
    • محمدحسین IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      4 7
      میدونم اونم دنباله منافعش هس اما فعلا که داره کمک میکنه....نه شرقی نه غربی ......خیانت هی آمریکا یادتون رفته همین چند هفته پیش اسناد کودتا الانم اسنادی که معلوم شده آمریکا از حمله شیمیای به ایران خبر داشته و حتی مکان نیروهای ایرانی رو بهشون نشون داده از این بگیر تا تشکیل فرقه های زاله تا کشتار با هواپیماهای بدون سرنشین تا جاسوسی همه جوره تا .... واقعا با تبلیغات غربی ها چقدر زود کارهای آمریکا رو فراموش کردید
    • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      6 5
      مرگ بر روس های نامرد
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 3
    در ابتدا آمریکا و کشورهای متحده اش ادعا می کردند که عراق دارای سلاح های کشتار جمعی است بعد از حمله به عراق معلوم شد که این طور نیست اما عراق به حمام خون تبدیل شد. حالا هم نوبت سوریه است مخالفان از سلاح شیمایی استفاده می کنند. به تروریست ها سلاح های پیشرفته می فروشند و ... اوضاع سوریه دسته کمی از اوضاع تیمور شرقی نداره! اما خون مردم بی گناه هستش که ریخته می شه! به دختر بچه های15 ساله تجاوز می شه در صورتی که قبلا در سوریه زنان تحصیلات خوبی داشتند و جایگاه شایسته ای در جامعه داشتند!