فارس نوشت:

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تعدادی از نمایندگان مجلس معتقدند این دولت با شعار اعتدال آمده اما خلاف آن عمل می‌کند که نمونه‌ آن پیشنهاد روزنامه شرق در برداشتن پسوند اسلامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: روزنامه شرق چه ربطی به این دولت دارد؟

وی اضافه کرد: ما نباید در همه کارهای دولت دخالت کنیم، اینکه بخواهیم درباره همه اتفاقات نظر بدهیم روش درستی نیست.

این نماینده مردم درخانه ملت همچنین گفت: اگر فرد متخلفی در پستی قرار گیرد اشکالی وجود ندارد که مجلس نسبت به‌ آن اعتراض کند اما اینکه بخواهیم صرفا به خاطر گرایش سیاسی به مسئله‌ای اعتراض کنیم، وارد نیست.

وی با بیان اینکه باید قبول کنیم 95 درصد حامیان حسن روحانی اصلاح‌طلب بودند، تصریح کرد: نمی‌توانیم به دولت روحانی الزام کنیم که شما فقط باید از اصولگرایان استفاده کنید، در واقع طبیعی است که آنها بخواهند از افراد شایسته همه گروه‌ها بهره ببرند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خبرهای منتشر شده درباره انتصاب اولین سخنگوی زن وزارت خارجه در کشور، گفت: این انتصاب بستگی به توانایی آن فرد دارد، اگر آدم توانایی باشد این اقدام می تواند آثار مطلوبی در پی داشته باشد

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اگر زنی با پوشش اسلامی در عرصه بین‌المللی اظهار نظر کند، به نوعی ترویج حجاب است که می‌تواند مفید باشد و اگر فرد منصوب شده توانا باشد این اقدام مثبت است اما اگر صرفا بخواهیم تظاهر کنیم که از‌ بانوان استفاده کرده‌ایم و صرفا یک نمایش تبلیغی باشد، گام مثبتی برنداشته‌ایم.

مطهری در همین زمینه تاکید کرد: اگر این اقدام بنا بر مصالحی مانند اینکه در جمهوری اسلامی خانم‌ها هم مناصب بالایی دولتی را بر عهده می‌گیرند صورت گیرد اقدام مطلوبی است اما اگر خانم ظریف و ناتوانی را صرفا برای نمایش بیاوریم اقدام مناسبی انجام نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره گزینه‌های مطرح در وزارت امور خارجه گفت: شنیده‌ام خانمی به نام افخم برای این پست مطرح است اما وی را نمی‌شناسم.

مطهری درباره انتصاب سفرای زن نیز اظهار داشت: در این مورد هم به توانایی افراد بستگی دارد. اگر واقعا فردی سلسله مراتب را طی کرده باشد و آدم توانمندی است می‌تواند فرد مفیدی باشد اما اگر صرفا بخواهیم از زنی در پستی استفاده کنیم اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

نماینده مردم تهران درمجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما در خصوص تخلفات مالی روزهای آخر دولت که در این ایام مباحثی درباره آن مطرح می‌شود، صرفا باید به لغو مجوز دانشگاه ایرانیان بسنده کرد یا محاکم قضایی نیز باید این موضوع را دنبال کند؟، گفت:‌ روشن است که اگر تخلف مالی صحت داشته باشد باید در محاکم قضایی رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: هم دولت می‌تواند در این زمینه شاکی باشد و هم دادستان به عنوان مدعی‌العموم؛ بالاخره شوخی نیست که 16 میلیارد تومان جابجا شود اما باید بررسی شود که این خبر قطعی است یا نه.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به مواضع سیاسی آقای انصاری انتصابش به سمت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور را مناسب می‌دانید، اظهار داشت: به نظرم خوب است؛ آقای انصاری دارای تجربه در مجلس و حضور در کمیسیون برنامه و بودجه است و در کل قدرت مطلوبی در دفاع از لوایح دولت دارد.

وی افزود: آقای انصاری می‌تواند درباره طرح‌های مجلس هم اظهار نظر خوبی داشته باشد و در کل فردی منطقی، معتدل و مطلوب است؛ البته ممکن است در ابتدا برخی از نمایندگان به خاطر اصلاح‌طلب بودن وی از این اقدام ناراضی باشند اما تصور می‌کنم او می‌تواند در مجلس موثر باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا خبر بازداشت معاون اول سابق رئیس‌جمهور را شنیده‌اید، گفت:‌ من هم این خبر را شنیده‌ام.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین اخبار مربوط به کارگذاشتن شنود در دفتر کارش گفت:‌ دیروز در این باره مصاحبه کرده‌ام؛ تاکنون خبر تازه‌ای نشده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: ما هم منتظریم تا موضوع بررسی شده و موضوع مشخص شود این افراد چه کسانی بودند و چه انگیزه‌ای داشته و از کجا دستور گرفته‌اند؛ در زمان آقای مصلحی قول دادم که در این باره گزارش دهم اما عملی نشد.
27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    مطهری شرف و آبروی اصولگرایی هست همه ی مردم باید به داشتن چنین نماینده ای در مجلس افتخار کنن
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    کلا خوشم مياد که خوب موج سواري ميکني شما .
  • حامی A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    دم روزنامه شرق گرم.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    حاجی دمتون گرم بابت جوابهای منطقیتون خداییش یه نعمتی برا ما
  • رزمنده دوران دفاع مقدس A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    13 2
    جناب اقای مطهری بخاطر پاسخ های منطقی شما سپاسگذاریم ، ارزوی موفقیت حضرتعالی را از درگاه خداوند سبحان خواهانم .
  • حسین A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    9 0
    سلام او فرزند شخصیتی است که نظام به نامش و علمش مفتخر است
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    14 0
    کاش همه نماینده ها مثل ایشان منطقی بودند د در دولت دهم هم تخلفات گسترده بخصوص مالی شده است که باید بخاطر اعتماد از دست رفته مردم به همه ی این موارد رسیدگی شود .