ایسنا نوشت:

رئیس پلیس دوبی از نخست وزیر ترکیه به دلیل توهین به شیخ الأزهر شدیدا انتقاد کرد و گفت: اردوغان عقلش را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه الآن، ضاحی خلفان، رئیس پلیس دوبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه باید از امت مسلمان به دلیل توهین به شیخ الأزهر معذرت خواهی کند و تاکید کرد که این اظهارات اردوغان به این دلیل است که وی عقل خود را از دست داده است.

خلفان ضمن استفاده از کلمات نیش‌دار و ایراد انتقادهای تند علیه اردوغان، دلیل توهین اردوغان به شیخ الأزهر را جهالت وی نسبت به مقام بالای شیخ و از دست دادن عقلش دانست و تاکید کرد: اردوغان به دلیل این توهین به شدت متضرر خواهد شد و سقوط می‌کند.

وی در باره بحران سوریه نیز گفت: سوریه همانند عراق تکه تکه خواهد شد و هدف غرب از این اقدامات علیه یک کشور عربی دیگر (سوریه) تفکیک این کشور است.

رئیس پلیس دوبی اعلام کرد: دشمنانی که خواهان ایجاد ناامنی و آشوب در مصر هستند، دشمنی علیه سوریه را نیز آغاز کرده‌اند.

در همین راستا، احمد بن محمد الجروان، رئیس پارلمان اتحادیه عرب نیز، اظهارات اخیر اردوغان را توهین به احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان دانسته و اعلام کرد: این توهین غیرقابل قبول به یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین چهره‌های اسلام است و باید هر چه سریعتر پاسخ داده شود.

پیشتر اردوغان از شیخ الازهر به دلیل جانبداری از "کودتای نظامی مصر" انتقاد کرده و گفته بود: تاریخ شیخ الازهر را لعنت خواهد کرد.

5252

کد خبر 310528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    63 20
    رئیس پلیس دوبی عزیز! شما چیکارت به ترکیه؟! شما دستت رو روی کلاه خودت بگذار باد نبره!
    • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      35 12
      اردوغان حالا یه چیزیش میشه کلا ولی رییس پلیس دبی سگ کیه که اظهار نظر میکنه؟!
  • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    57 29
    مرگ بر شیخ الازهر واقعا اردوغان راست میگه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    66 67
    اردوغان اصن عقل داشت که بخواد از دست بده. یه تندرو بی فکر و افراطیه
  • کیومرث IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    34 73
    چه غلطها . اردوغان سرور همه سیاستمداران خاور میانه است .
    • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      53 40
      اردوغان هویج هم نیست. زنده باد روحانی.
    • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      27 9
      اردوغان سروره؟؟!!! آدم نمیره چیزهای جالبی تو کامنت های خبرآنلاین میبینه!!! توهین در هر حالتی زشت و ناپسنده هم اردوغان هم رئیس پلیس دوبی هر دو رفتار احمقانه ای از خود نشون دادن.
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 0
    خب راست میگه . دیوانگی نیست بخواهی یاران و همفکران خودت را به کشتن بدی اون هم به خاطر کسایی که بر علیه شون قیام کردند.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    10 5
    توهين و يا غلو درباره يك شخصيت سياسي هر دونشانه فرهنگ و سواد كم است و متاسفانه فقط در جهان سوم است كه رئيس پليس هاي آن درباره سياست خارجي اظهار نظر مي كنند چنين موردي و با چنين لحني را هيچگاه در كشورهاي پيشرفته نمي بينيد
    • کیومرث IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      15 15
      در مورد اردوغان گمان نمیکنم غلوی صورت گرفته باشد . از او برتر درسیاست منطقه و خاورمیانه کسی را می شناسید لطفا معرفی بفرمایید .
  • مسعود IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    24 11
    یعنی صبح تا شب می گردید یه مطلب علیه اردوغان و ترکیه پیدا کنید بذارید تو سایت. اونم از چه کسایی رئیس پلیس دبی ؟!!! همین مونده آبدارچی بشار اسد هم راجع به اردوغان نظر بده.
  • علی ع IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    25 8
    " اردوغان به دلیل این توهین به شدت متضرر خواهد شد و سقوط می‌کند " !! یواشتر عمو ترکیه یه کشور دموکراتیک مثل کشورهای عربی شما نیست! سقوط کجا بود؟ اردوغان با رای مردم ترکیه اومده و روزی که بهش رای ندن میره. شما زیاد خودتو ناراحت نکن بچسب به همون شیخ الازهر
  • الف IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    20 6
    ایشون هم ظاهرا از کودتای مصر بهش یه چیزایی رسیده. از ابتدای تحولات مصر یک نفر حرف حق در مورد مصر زده باشه همین اردوغانه در حالیکه همه خواب بودن و حتی ترسیدن بگن کودتا!!
  • مسعود IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 3
    باید به اردوغان در برابر این موضع گیری آفرین گفت. او یک سیاستمدار هست و انتقاد از شیخ الازهر که حرام نیست. باید کسی جلوی اونها رو بگیره، انتقاد بکنه و اشتباهاتشونو گوشزد کنه. در سایه انتقادات البته سازنده پیشرفت میسر می شود. قرار گرفتن الازهر در کنار ارتش خیلی بده چرا که الازهر یک مکان بسیار مهم دینی است و در برابر ان همه کشتار سکوت کرد. اردوغان سقوط نخواهد کرد بلکه آنهایی سقوط خواهند کرد که چشم خود رو بر همه ظلم ها بسته اند (برخی از علمای الازهر).
  • ایرانی A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    11 4
    شیخ الزهر کیه؟نمیشناسمش ولی اردوغان رو میشناسم بین کشورهای اسلامی حاکمی دموکراتتر و روشنتر از او سراغ دارید؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    5 3
    شیخ الأزهر بنظر فرد منطقي هست: پس از ممنوع شدن پوشش حجاب در مدارس فرانسه، طنطاوی طی فتوایی به دختران اجازه داد تا بتوانند بدون حجاب در کلاس‌های درس حضور یابند. او همچنین درفتوایی سقط جنین را برای زنان قربانی تجاوز جنسی مجاز دانست. طنطاوی ختنه زنان را غیراسلامی دانسته‌است.طنطاوی بمب گذاری انتحاری را نیز مردود دانسته‌است. در جریان دیدار طنطاوی از یکی از شعبات الازهر در مصر، در گفتگویی بین این رهبر مذهبی و یک دختر روبنده دار طنطاوی از این دانش آموز مصری خواسته بود تا روبنده خود را بردارد و به او گفته بود روبنده زدن در اسلام جایی ندارد...
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    2 3
    کاملا موافقم