وزیرامورخارجه کشورمان گفت: خانم مرضیه افخم سخنگوی جدید وزارت امورخارجه هستند.

محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اسامی نهایی معاونین وزارت امورخارجه چه زمانی اعلام خواهد شد، اظهار داشت: اسامی معاونین وزارت امورخارجه نهایی شده و تا ظهر شنبه اعلام خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: خانم مرضیه افخم سخنگوی جدید وزارت امورخارجه کشورمان هستند.

این درحالی است که وی در طی مصاحبه ای اعلام کرده بود بانوان فرهیخته و توانمند باید در همه حوزه‌ها از جمله سیاست خارجی نقش داشته باشند و تصویر واقعی از جامعه مسلمان و معتقد ایرانی را به دنیا نشان دهند.

روز گذشته نیزسخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام انتخاب مرضیه افخم به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه تاکید کرد: ملاک اصلی در انتخاب‌ها و انتصاب‌های سفرا و سخنگوی وزارت امور خارجه تخصص و صلاحیت‌های افراد است.

سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: در شرایط مساوی از تخصص و صلاحیت ممکن است به خانم‌ها اولویت داده شود، این به دلیل تاثیرگذاری مثبتی است که این امر در عرصه‌های سیاست خارجی دارد. با این حال ملاک اصلی کماکان تخصصی است که برای پست سخنگویی باید وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سخنگو با توجه به قابلیت‌های شخصی و تجارب کار و تخصص در حوزه دیپلماسی رسانه‌ای،‌ انتخاب شده و مسلما ملاک برتر و اول تخصص افراد بوده و خواهد بود.

وی درباره برخی انتقادات مطرح شده در روزهای گذشته گفت: کسانی که انتقاد دارند، پس از اینکه افراد منتخب اعلام شدند، متوجه خواهند شد که در انتخاب آنها ملاک اصلی، تخصص بوده است.

وی با اشاره به انتخاب خانم مرضیه افخم به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایشان فردی با سابقه و پرتجربه‌ در حوزه دیپلماسی رسانه‌ای بوده است. وی یک دوره مدیرکل اطلاعات و مطبوعات بوده و در حال حاضر نیز مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه است.

عراقچی ادامه داد: خانم افخم از سوابق طولانی در عرصه کار رسانه‌ای و تجربه دیپلماتیک برخوردار است و از نظر میزان تناسب تجربه کاری، بهترین انتخاب برای حوزه سخنگویی است.

/27295

 

کد خبر 310582

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 87
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    خوشحالم یک خانم چادری و محجبه این مسئولیت را دارند . موفق باشند انشاالله
    • حسین A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      چرا منفی... آخه بنده خدا که چیزی نگفت فقط تبریک گفت شما چتونه
    • فرهاد GB ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      آقا یا خانم بی نام، واقعا متاسفم از این همه سطحی نگری. چرا ما همواره به ظاهر نگاه میکنیم؟؟؟ هر کی چادری نیست آدم بدیه؟ آیا چادر بر عملکرد سخنگوی وزارت خارجه اثر داره؟! تا زمانی که نگرش ما این باشه وضعمون همین خواهد بود، شک نکنید.
    • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      این انتخاب به چادر ربط نداره. به شایستگی بط داره.
    • بی نام A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      تا کی ملاک ظاهر دیکران است؟؟؟؟؟؟ یعنی اگر ایشان متخصص بودند ولی مانتویی دیگر شخص مفیدی نبود؟؟؟؟ ای کاش دیگر این معیار ها برچیده شود
    • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      140 8
      منفي بخاطر اينه كه ملاك تخصص افراده نه حجاب. وگرنه مادربزرگ من حجابش از ايشون بيشتره!
    • محسن A1 ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      15 19
      حجاب چادر یک خانم متخصص،باعثه افتخار و خوشحالیه
    • محمد IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      9 0
      انشاالله که موفق باشند
    • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      8 0
      آخه هموطنا ، شما فکر کردین اگه چادری نباشه و بی حجاب میذارن بیاد پشت تلویزیون سخن بگه ؟
    • محمد رضا IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      10 3
      برای این پست یکی از مولفه ها ظاهر سخنگو می باشد که چادری بودن قطعا یک ارزش و حسن می باشد
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    ظریف یه دونه است.
  • محمّد IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    احسنت! یعنی دیپلماتِ به‌تمام‌ِ معناست این جنابِ ظریف.
  • آقا مل AE ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    اين خانم فارسي انگليسي و فرانسوي بلده. من كاملا مخالفم بجاي أينا بأيد فارسي و تركي و أردو بلد ميبود، ديگه ميخواست خارجي تر باشه أردو... وإلا...
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      77 4
      بابا داره کنایه میزنه، بنده خدا
    • توهمات IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      از خداشم باشه ترکی بلد باشه. زبان 24 میلیون ایرانی. سومین زبان زنده دنیا. زبان کشوری که اقتصاد پانزدهم دنیا رو داره. زبان قوی ترین و پیشرفته ترین همسایه ایران و..
    • محمد A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      14 38
      ترکی رو خوب اومدی
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      27 5
      تو خودت چند تا زبون بلدی عمو؟
  • آقا مل AE ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    اين خانم بجز زبان مادري، انگليسي و فرانسوي بلدن در حاليكه بأيد عربي، تركي، كردي يا نهايتن أردو بلد مي بودن. من فكر ميكنم اين انتصاب مخالف روال ٨ سال گذشته و كاملن اشتباه است....
    • محمّد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      چه دلیلی برایِ این ادعاتون دارید؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      واسه طرز تفکرت باید گفت: متاسفم.خوبه آدم بعضی وقتا خودشو بذاره جای یکی دیگه اونوقت توقعاتش کمتر میشه
    • بی نام A1 ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      31 2
      زبون جزاير قمر چيه؟ جزاير قمري؟ اونو بلد نيس خانم افخمي؟؟؟؟ توبه!!! كلاس فشرده بذارين براشون!!!
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    تبریک عرض میکنم. فارغ از اینکه چه کسی و به چه دلیل انتخاب شده، نفس حضور یک بانو در این سمت خود جای بسی تحسین دارد. طبیعتاً یک بانو هم می تواند بنا بر تخصص خود در چنین پست های مهمی قرار گیرد و این برای ما نیز افتخار آمیز است.
  • علی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    چه خبر خوبی ...تبریک به زنان قهرمان ایران زمین .....
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    187 9
    موفق باشید انشاالله
  • بی نام NL ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    169 7
    احسنت.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    اینگونه مناصب جهت خانمها مناسب است .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    آفرین به دکتر ظریف ...باید از خانم ها بیشتر در کابینه استفاده بشه.روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!
  • ایرانی مسلمان IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    منتشر کن : مگر ففط چادر مشکی پوشش اسلامی است؟ یعنی کسایی که غیر این می پوشند لا مسلمونند ؟ لا مذهبند ؟ ایشان نمی توانند از پوشش دیگر که جالب تر هم باشد استفاده کنند ؟
    • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      53 37
      ایشون دوست دارند از این پوشش استفاده کنند.اشکالش چیه؟ لباس های اسلامی دیگه هم هست ولی از بین اونا چادر رو انتخاب کرده ایشون برای انتخاب لباسشون هم باید با شما مشورت کنند؟؟؟؟
    • نیمچه مسلمون A1 ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      26 10
      جالب تر؟ لباس جالب تر؟ جالب تر مطابق نظر شما؟ میشه بگید یعنی چه؟
  • بانوی ایرانی... IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    خدا رو شکر بالاخره یه مقام مسئول متوجه توانایی و شایستگی خانومها شد و بهش عمل کرد... امید که شروع خوبی باشه و خوب ادامه پیدا کنه ..."تا باد چنین بادا"...
  • m.a A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    آيا اين کار دولت روحاني، نقطه آغاز مخالفت مراجع عظام تقليد با دولت يازدهم خواهد شد؟! چنانچه نيم‌نگاهي به دولت‌هاي قبل و مخصوصاً دولت آقاي احمدي نژاد بيندازيم، به وضوح خواهيم ديد که سرآغاز مخالفت حوزه‌هاي علميه و مراجع بزرگ تقليد با دولت‌، گماردن خانم‌ها در پست وزارت يا ... بوده است. يادمان نرفته است انتصاب خانم دستجردي به عنوان وزير بهداشت را که با مخالفت مراجع همراه شد و باعث آزرده‌خاطر شدن اين بزرگواران از دولت شد. آنچه اين روزها در رسانه‌ها منتشر شده است حاکي از انتخاب يک خانم به عنوان سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان است. اين سؤال پيش مي‌آيد که آيا اين کار دولت روحاني، نقطه آغاز مخالفت مراجع عظام تقليد با دولت يازدهم خواهد شد؟! بايد منتظر بود و واکنش‌هاي اين انتصاب را ديد.
    • علی A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      73 7
      شما فعلا تو قرن 20 بمون نزار خانم ها در همه عرصه ها شرکت داشته باشن. امثال شاها هستین که با تحریف کلام خدا برابری زن و مرد رو قبول ندارین!!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    خواستین مثلا بگبن ما خیلی به مساوات و شایسته سالاری اهمیت میدیم؟ ایجور جاها جای "نمایش" نیس. "گاو نر میخواهد و مرد کهن" ان شاءا... این آخرین "نمایش" آقایان باشه.
    • بی نام GB ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      46 5
      اگه به تفکر امثال شما باشه که همه جا گاو نر می خواهد و ...
  • یوسف A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    به نظر من زن جماعت نباید دنبال اینجورکارا باشند بهتره فقط دنبال خونه داری باشندحداکثرشغل دبیری چون که هیچ زنی به اندازه اقایون نمیتونندکار کنند.
    • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      72 11
      نظرتو واسه خودت نگه دار، کسی از شما نظر نخواست! اه اه اه زهلم....!
    • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      3 4
      بابا خیلی کرم کردی دبیری زیاده بکنش مربی مهد کودک
    • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      6 2
      مثلا آقایون چه گلی به سر جامعه زدند که خانمها نمی توانند بزنند؟ من که یک کار کاملا تخصصی دارم و هیچ کدام از همکاران مردم از عهده اش برنیامدند. با توجه به اینکه این کار نه زنانه است نه مردانه.
    • حمید A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      3 0
      یکم به دنیای دورو برت نگاه کنی بد نیستا !
  • رضا A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    درود بر دکتر ظریف
  • حسن A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    اصلا بهش نمیاد
    • بی نام GB ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      33 9
      امیدوارم بیشتر به ظاهر خودش برسه,کل دنیا نگاهش به سخنگو جلب می شه و اگه اینطوری پیش بره متاسفانه یک نماینده ی بسیار بد برای کشور و فرهنگ ما حساب می شه.خواهشا الکی روشن فکر بازی در نیارید که تو این کار سابقه ی فوق العده ای دارید
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    جوانتر کسی نبود؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    زن ها در وزارت امور خارجه چندان عنوان و موقعيتي ندارن . و انتخاب يك سخنگوي زن يه جور حكم پوشش بر اين اتفاق رو داره . چون قراره ايشون زياد تو چشم باشه .
  • بی نام DE ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    انتخاب یک بانو به عنوان سخنگوی وزارت خارجه بسیار زیرکانه و مفید خواهد بود
  • عطا IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    با انتخاب زن واقعا برای خودم و شما و همه مردها و همه زنها متاسفم
    • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      81 9
      فقط براي خودت متاسف باش!
    • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      71 5
      من هم به سهم خودم برای شما و طرز فکر شما و افرادی مثل شما متاسفم.
    • مهسا A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      61 4
      متاسف باش ببینم به کجا میرسی ... هه واقعا خندم می گیره :))))))
    • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      53 5
      تو مشکل داری برو خودت مداوا کن
    • ایلیا GB ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      51 5
      همان برای خودت متاسف باشی بسه به بقیه کاری نداشته باش
    • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      48 5
      شما برای خودت متاسف باش!!!
    • //// A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      49 5
      برای خودتون که البته باید شدیدا متاسف باشید ، با این دیدگاهتون !!!
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    34 5
    من اگر به جای اقای دکتر ظریف بودم از خانم دکتر کولایی استفاده می کردم.
    • سعید A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      7 10
      حالا که نیستی...
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    22 2
    آقای خبر آنلاین شما چرا نظرهای مارو نمیزاری.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    17 2
    ایده ی خوبیه
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    27 4
    توانایی داشته باشه خوبه ما در سمیناری شرکت کردیم که مدیر عاملا محصولاتشونو معرفی می کردند در آنجا خانم سخنوری بود که هیچ مردی به گردش نرسید
  • مجتبی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    30 3
    به نظرم انتخاب هوشمندانه ایست
  • مسعود US ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    8 77
    کار درستی نبود.البته این عیب در کنار محاسن بسیار زیاد دکتر ظریف قابل چشم پوشی هست اما پیروی کورکورانه از عادات و منش سیاسی غرب به هیچ وجه درست نیست.شاید در اون جا زن بودن نصف کابینه یا گماردن اکثر امور به زنان امر مطلوبی باشه اما در اینجا که توانایی ها ملاک هستند جای تردیدی نیست که استعداد و توانایی آقایان در امور حکومتی به مراتب بیش از بانوان هست.
  • درود IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    20 2
    آقایون مواظب باشین.به جای تندروی و مسابقه در به عرش کشوندن بعضیا و به فرش کشیدن بعضی دیگر کمی خویشتندار باشیمو به فکر پیشرفت خودمون باشیم ... کاش این خصیصه بد رو به وجدان کاری(مثله ژاپنی ها) تبدیل میکردیم. که سرمایه هر کشوریه. چه در بخش دولتی که اگه نصیبتون شد چه در بخش خصوصی که همت میخواد.... در پناهه ایزد
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    9 29
    خانمها مسئولیتهایی چندانی در وزارت خارجه ندارند و اغلب یا بهتره بگم تمام سفرا هم مردند. بهتر بود سخن گویشان هم مرد باشه. بیشتر نمایشی به نظر میرسه. بهتره در مناصب دیگر مانند وزارت بهداشت که حضور بانوان بیشتر مسئولیت با یک خانم باشه
  • عباس GB ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    10 64
    سخنگو باید قاطعیت در کلام داشته باشد ، زنان در کلامشان آرامش و ظرافت به خرج می دهند لذا انتخاب ایشان اشتباه است
    • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      31 6
      چه حرف بی خودیه آخه!!! شما زن با قاطعیت در کلام در عمرت ندیدی واقعا؟!!! این تفاوت های فضایی از زن و مرد رو من نمیدونم چه کسی به ذهن جامعه می خوراند...«زن موجودی ضعیف که بدون حمایت مرد توان ادامه زندگی از دست میده و بی زبان و...!! »نه آقا این خبرا نیست تفاوت فردی در زنان و مردان وجود داره حالا اگر شما از این زنان بیشتر در عمرت دیدی به خاطر جامعه محدودی بوده که باهاشون در تماس بودی ...من در سمت هایی مثل مدیر گروه دانشگاه، استاد دانشگاه،رئیس آموزش یک دانشگاه و عضو هئیت مدیره شرکت و... کم ندیدم زنانی رو که در موقعیت کاریشون بسیار موفق و به تعبیر شما دارای قاطعیت در کلام و عمل و در خانه هم حامی خانواده و همسر بودن و در دو جبهه موفق .
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      18 6
      من دکتری ام تا یه سال دیگه تموم میشه . دوس دارم یه ساعت فقط یه ساعت سمت ایشون دستم باشه تا مردا بفهمند قاطعیت یعنی چی؟؟؟؟؟ منتها رشتم برقه. اینطور کارها رو هم دوس ندارم.
    • فرهاد A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      0 0
      عباس جان، شما انگار مجردي. ان‌شاءآلله ازدواج مي‌كني و مي‌فهمي آقايون بيشتر قاطعيت دارند يا خانم‌ها!
  • مهسا A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    52 12
    من برای جامعه کینه توز مردها متاسفم برای اونهایی که اضهار تاسف کردن من متاسفم چرا که زنان سیاستمدار موفقی در دنیا بودند که مرمانشان به وجود آنها افتخار کردند و می کنند و من واقعا برای این جامعه مرد ایرانی که فقط نوک دماغشون رو می بینند متاسفم.
    • بی نام A1 ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      9 38
      اون زنان سیاستمدار موفق استثنا بودن
    • بی نام A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      0 3
      واقعیت این است که زنان ما در عرصه های مختلف موفق نبوده اند حالا دلایلی دارد شما نمیتوانید یک سیاستمدار قوی زن مثل تاچر یا بینظیر بوتو یا البرایت یا رایس در ایران پیدا کنید.وقتی زنهایی مثل البرایت یا رایس میشن وزیر خارجه یعنی تعداد زیادی زن دارن کار میکنن که از بینشون اینها انتخاب شده اند مشکل تا حدی هم خود زنهای ما هستند بینظیر بوتو در جامعه سنتی پاکستان به مقام نخست وزیری هم رسید و تونست بر مشکلات فائق بیاد. زنها در جامعه ما حتی برای تربیت بچه برنامه ندارند چه برسد به اینکه برای وزارت برنامه داشته باشند در دوران وزیر بهداشت که خانم بود فاجعه دانشگاه علوم پزشکی ایران اتفاق افتاد که هنوز هم سامان نیافته و عده زیادی رو دچار مشکل کرده لذا هنوز زنان ما راه زیادی در پیش دارند
    • یه دوست IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      4 0
      منم واقعاًمتأسفم ،که در جامعه اسلامیمون هنوز کسانی هستند که زنها رو بعنوان انسانهای توانمندی که میتوانند با حفظ دینشون در دنیا موفق باشند قبول ندارند. ای کاش نظرات امام خمینی (ره) در رابطه با شخصیت زن بیشتر ترویج میشد.
  • اصولگرا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    14 37
    با تبریک به ایشون و جناب ظریف اینکه ایشون به عنوان یک بانوی متخصص و چادری سخنگو شده نشون میده آقای ظریف خیلی زیرکه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    42 6
    انصافاً عجب دلی دارند این افرادی که سخنگوی دولت یا وزارت امور خارجه می شوند. تمام حرف هایشان باید هماهنگ با سیاست های تعریف شده باشد، در پاسخ به سؤالات هماهنگ نشده باید خیلی حضور ذهن داشته باشند و ... امیدوارم این خانم در کارش موفق باشد.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      21 4
      به قول حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق، این کار مثل راه رفت در میدان مینه.
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    37 11
    زنده باد اصلاحات پای زنان به هر عرصه ای که می توانند باید باز شود
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    20 35
    نمايشي است بس!!
  • ho3ein A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    19 7
    پرستیژ داره
  • یه زن EU ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    9 24
    از اینکه ایشون یک خانم محجبه چادری تحصیلکرده هستند،خیلی خوشحالم.اما علاوه بر این ویژگی باید تخصص لازم،جسارت،تمرکز بالا،فن بیان و .... هم برای پست سخنگویی وجود داشته باشه.صرفا اینکه عده ای از خانومای ما خودشونو بکشن تا مثه مردا رفتار کنن و فکر کنن از مرد شدن! جایگاه اجتماعیشون بالاتر میره، کاملا مخالفم.انشا الله که ایشون موفق باشن اگر خدا میخواست زن هم عینا از نظر ویژگی ها،حقوق و مسئولیت ها و ... مثه مرد باشه، دیگه زن نمی آفرید.فقط میشد مرد!جوامع غربی زنانشونو قربانی راحتی مردها کردن که بتونن بیشتر از زن سو استفاده کننو بیگاری بکشن.تفاوت ما با اونا چیه که خیلیامون خودمونو میکشیم که مثه اونا شیم؟
  • سعید IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    17 7
    خیلی خوبه حتی اگه جنبه نمایشی داشته باشه البته اگر بعضی ها اجازه بدن کارش انجام بده.
  • دانشجوی پسر A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    3 0
    ببینم از نظر شما اگر کسی حجاب داشته باشه، چون شما خوشتون نمی آد باید به زور کشف حجاب کنه؟ پس کو آزادی؟ آزادی فقط برای بی بند و باری و اگر کسی نخواست بازیچه و عروسک نباشه باید کی رو ببینه؟
  • کاوه A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    1 0
    این خانوم رو به جای جلیلی انتخاب می کردن تا با اشتون حداقل دست بده !!
  • اکبر IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    1 0
    آرزوی توفیق برای این شیر زن دارم ، شیرزن بخاطر این گفتم که بدون شک این توانائی و دل و جرات و جسارت رو در خودش دیده و این مسئولیت بسیار مهم رو قبول کرده است . از دوستان تقاضا دارم فرافکنی نکنند . بدون شک همه می دانند که نفس کار بسیار خوب و قابل تقدیر است. و بعدا مشخص می شود که انتخاب بر چه مبنائی صورت گرفته است . به نظر، هم تخصص بوده و هم احترام به شخصیت زنان و تحقق حقوق آنها
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    3 0
    بد نیست زبان چینی هم بلد باشه.
  • هلیا IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    2 0
    زنده باد روحانی.عاشقشم....
  • بي نام A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام. در همه اديان به حقوق معنوي ومادي بندگان خداوند بزرگ چه زن چه مرد اهميت زيادي داده شده است من همه نظرات دوستان عزيز را خواندم وبراي همه ارزش قائل هستم همه مي توانند نظر بدهند. ونظر هر كس نشان دهنده شعور فكري وعقلاني اوست. من در نظر ها حاشيه را بيشتر از اصل ديدم و اينكه ما ملت ايران وحدت نظر نداريم اميدوارم وحدت عمل داشته باشيم. به عمل كار برايد به سخنداني نيست.
  • هادی A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    1 0
    احسنت براین خانم محجبه متخصص و ارزشی
  • sepide IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    6 0
    ببین تورو خدا یه امر عادی توی کل دنیا چه جنجالی واسه ما درست کرده!من فقط آرزوی موفقیت برای آقای ظریف و خانم افخمی دارم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین