تسنیم نوشت:

حمله آمریکا به سوریه فرصتی خواهد بود تا تمام ظرفیت‌‌های سوریه در خدمت مقاومت مردمی قرار گیرد و برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، میدانی و اداری مناسب جهت ورود به جنگی طولانی مدت اجرا شود.
به گزارش غالب قندیل کارشناس مسایل خاورمیانه در مقاله جدید خود به بررسی احتمال تجاوز آمریکا به سوریه پرداخته و می‌نویسد:
بسیاری از سیاستمداران و تحلیلگران به بررسی احتمال حمله قدرت های استعماری به سوریه پرداخته‌اند و بعضی از آن‌ها به پوچی بهانه‌های آمریکا مبنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی و اهمیت این موضوع پرداخته‌اند. در این میان آنچه مهم به نظر می‌رسد وظیفه‌ای است که سیاستمداران و چهره‌های رسانه‌ای بر عهده دارند و آن مشارکت در شکل‌گیری ساختار سیاسی و معنوی مقاومت و تقویت ایمان به پیروزی با ارزیابی علمی و موضوعی امکانات جبهه پایداری و  ایستادگی است.

وی در این باره به بیان موارد زیر می‌پردازد:
نخست باید بر اساس احتمال حمله به سوریه عمل نمود. هر چند ارزیابی موازنه قدرت و پیامدهای تجاوز به سوریه - در صورت وقوع - بر حماقت متجاوزان در میان مدت و  طولانی مدت حکایت دارد، چرا که روشن است که امپریالیسم آمریکا احساس می‌کند که این تجاوز،  شکستی دردناک را برایش به بار خواهد آورد و پایه‌های نفوذ آن در منطقه را متزلزل خواهد کرد و این بدان معناست که با رشد قدرت مقاومت در پی پیروزی سوریه در آینده، رژیم صهیونیستی در بن بستی شدید گرفتار خواهد آمد.

باید اعتراف کرد که پیروزی بشار اسد رئیس جمهور مقاوم سوریه و نظام آن در وضعیت کنونی به معنای پذیرش طرح ژنو 2 است. امری که باعث شده ایالات متحده تمام تلاش خود را به کار گیرد تا موازنه قدرت را برهم زند. این در حالی است که این کشور از زمان شکل‌گیری کنفرانس ژنو 1 در یکسال و اندی پیش، موفق به انجام آن نشده است. واقعیت آن است که شکست تجاوز به سوریه، فرماندهان بزرگ آمریکا که از مهمترین آنها کلینتون، پترائوس و پانتا هستند را با مشکل مواجه ساخته و بسیاری از هم‌پیمانان آن در  قطر، قاهره و ترکیه  را از صحنه بیرون رانده است. اخیراً نیز طرح بندر بن سلطان شکست خورد و باعث شد تا آمریکا خود به طور مستقیم وارد میدان شود.

واقعیت‌های مسئله سوریه از نادرست بودن پیش‌بینی‌های آمریکا و حامیان غربی آن از دو سال گذشته تاکنون حکایت دارد، چرا که ملت سوریه - با وجود حضور شورشیان مسلح- حمایت خود از ارتش را افزایش داده و موقعیت بشار اسد به جای آنکه متزلزل شود، تقویت شده است و این در حالی است که طراحان بحران سوریه، حمایت‌های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و رسانه‌ای زیادی از  معارضان انجام داده‌اند. خود فکر بسیج جبهه نظامی استکبار غربی - آمریکایی برای حمله به سوریه، اعتراف مذبوحانه دشمن به عدم تحقق اهدافش و حتی تغییر نسبی موازنه به عنوان مقدمه‌ای برای گفتگوهاست.

پترائوس تصمیم گرفت با به راه انداختن تکفیری‌ها و مزدوران خود، طبل جنگ در سوریه را به صدا در آورد، چرا که نخبگان سیاسی و اقتصادی دستگاه حاکم بر ایالات متحده بر اساس نوشته‌های دو سال پیش هنری کسینجر به این نتیجه رسیده بود که ورود خود آمریکائی‌ها به میدان نبرد، خطرات بزرگی را برای منافع این کشور و در درجه نخست اسرائیل به همراه خواهد داشت. در ادامه باید گفت توجه به گزینه ورود مستقیم به جنگ، آن‌هم بعد از دو سال و اندی از فعالیت جبهه‌های مختلف در  سوریه، حاکی از آن است که جبهه استعمار به بن بست رسیده است.

دوم: تمامی پوشش‌های نبرد مستقیم با سوریه کنار رفته و اگر چه بیگانگان پیشتر با به راه انداختن ماشین جنگی شورشیان مسلح و مزدوران خود در دو حوزه نظامی و سیاسی عملاً نبرد را آغاز کرده بودند، لیکن این بار و در پی شکست آن مرحله، با ارتش خود و صهیونیست‌ها و سران ارتجاع عرب وارد میدان کارزار شده‌اند.

این فرصتی است تا با شعار دفاع از وطن و بسیج ملت و ارتش در زیر پرچم حمایت از کشور و بیرون راندن مزدوران خائن، سطح آمادگی را بالا برد. چرا که زمان آن رسیده است تا مرز میهن‌پرستان با خائنان بر اساس میزان مقاومت و دفاع از استقلال و تمامیت کشور در برابر تجاوزگران مشخص شود.

حمله احتمالی آمریکا همچنین فرصتی خواهد بود تا تمامی ظرفیت‌‌های سوریه در خدمت مقاومت مردمی قرار گیرد. دیگر آنکه برنامه‌های کار سیاسی، اقتصادی، میدانی و اداری مناسب جهت ورود ملت به جنگی طولانی مدت به اجرا در آید و مقاومت به منظور مقابله با جبهه استعمار، در جولان فعالیت خود را آغاز کند.  سوریه اولین کشوری نیست که ملت مقاوم آن در برابر تجاوز بیگانگان قد علم می‌کند، پیشتر نیز ویتنام و دیگر کشورهای جهان این نوع تجاوز‌گری را تجربه کرده بودند. در حال حاضر لبنان نیز با این موضوع درگیر است، اما مقاومت با بالابردن سطح توانایی خود از طرفی به مقابله با دشمن بیرونی و ارزیابی تحرکاتش می‌پردازد و از طرفی نیز در داخل با کسانی که قصد ضربه زدن به آن را دارند، به مقابله برمی‌خیزد. نکته‌ای مهم که باید مد نظر داشت اینکه ملت سوریه با فرسایشی طولانی مدت که در جبهه دشمن بوجود خواهند آورد، پیروز خواهند شد؛ چرا که طرف مقابل سعی دارد با ضربات ناگهانی کار را تمام کند و از تبعات نبرد طولانی مدت در هراس است.

سوم: در زمینه موازنه دفاعی باید گفت سوریه از قدرت بازدارندگی مطلوبی برخوردار است و می‌تواند با دفاع از خود در  زمین و هوا و حمله به اهدافی استراتژیک در قلب سرزمین‌های اشغالی، کنترل اوضاع را به دست گیرد. شکی نیست که رهبران سوریه در این زمینه دارای برنامه هستند و نیازی به این ندارند که کسانی به نیابت از آنها به جنگ بپردازند، با این حال وظیفه ملی ایجاب می کند تا تمامی شرافتمندان جهان عرب به تجاوزگری استعماری در تمامی مناطق از لبنان گرفته تا یمن و اردن و عراق و نیز مصر و فلسطین اشغالی  پاسخ گویند.

این حمله همچنین فرصتی خواهد بود تا صف مزدوران و خیانت‌کاران عرب با میهن پرستان و مقاومت کنندگان مشخص شود. باید بدون در نظر گرفتن بهانه‌های غرب و آمریکا، این تجاوز استعماری را تببین نمود. هر چند تجاوزگران سعی می کنند با پوشش‌های رسانه‌ای و سیاسی به دروغ‌پردازی درباره حمله به سوریه بپردازند، لیکن باید گفت این تجاوز صرفاً در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و مقابله با محور مقاومت صورت می‌گیرد، محوری که هم‌اکنون درباره نحوه عملکرد خود به عنوان تنها جبهه مقاوم در برابر جبهه‌های متعدد دشمن با آزمایش روبروست.

مردم سوریه می‌توانند در نبردی طولانی مدت به پیروزی برسند و برگ زرین دیگری به آلبوم تاریخ جهان بیفزایند. سوریه همان کشوری است که از سال 2000 با بیرون راندن اسرائیل از خاک لبنان با هیچ قید و شرطی چندین بار بینی استعمارگران را به خاک مالیده است. هر گونه پیروزی مقاومت در منطقه، شکستی برای آمریکا، اسرائیل، غرب استعماری و ارتجاع عرب خواهد بود. شکستی که مردم سوریه و رهبر آن در کارنامه آنان ثبت خواهند کرد. در حال فرصتی تاریخی برای بشار اسد بوجود آمده است تا در این شرایط سخت به رهبری مقاوم تبدیل شود که به مانند جمال عبدالناصر پوزه استعمار را به زمین بمالد. در زمان جمال عبد الناصر از  سه جبهه به وی حمله شد و این در حالی بود که او از حمایت برخی از آزادمردان عرب برخوردار بود. از افتخارات این رهبر بزرگ (بشار اسد) همین بس که پایداری سوریه، تحولات بسیاری را در منطقه و جهان بوجود خواهد آورد و باعث خواهد شد تا قبل از دستیابی به پیروزی، بسیاری از ثمرات مقاومت خود را به حامیانش اهدا نماید.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    36 9
    این مقالات بیشتر عامل تحریک غربیها به خصوص امریکا جهت حمله به سوریه و نابودی هر چه بیشتر مردم و زیرساختهای این کشور . زمان مصرف این شعارها به پایان رسیده. .چگونه بمب و موشک صف مزدوران و خیانت‌کاران عرب با میهن پرستان و مقاومت کنندگان را مشخص می کند. بمب و موشک مردم را از بین میبرد و کشور سوریه را ویران میکند . حالا ما با سوریه باشیم یا ترکیه با امریکا. مردم از بین رفته اند و کشوری ویران. به دنبال این باشیم که با مقالات خود آبی باشیم بر آتش جنگ.
    • امین س A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      4 2
      عزیزم...شما مثل اینکه متوجه نیستی جنگ با سوریه از طرف امریکا قطعی هست...قطعی و بدون شک!!یعنی قطعا تا دو هفته دیگه جنگ شروع شده...اصلا هم جنگ روانی نیست...لذا این مقاله هم به در این مورد جواب داده ...وگرنه اگر به مقاله نوشتن من و شما قرار بود امریکا بی خیال بشه که من حاضر بودم صد تا مقاله فدایت شوم بنویسم!
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    5 1
    چطور اونها جمع شدن . چرا روسیه و ایران و چین و ... به سوریه رسمآ و در روز روشن کمک نکنن ؟؟؟ هر وقت از این کارها کردن بیا از خودت مقاله در کن .
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      5 2
      بله روسيه اعلام کرد يسيتمهاي دفاع موشکي که قرار بود به ايران دهد را اوراق کرده است متحد بشيم فرمودين