مهر نوشت:

رئیس دفتر رئیس جمهور با اعلام استقبال دولت از مشاوره اقتصادی مردم و تشکل های اقتصادی در جهت بهبود وضعیت اشتغال و تولید در کشور، برخی از برنامه‌های اقتصادی قوه مجریه برای بهبود وضعیت مردم را بیان کرد.

محمد نهاوندیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: مردم در انتخابات به دولت تدبیر و امید رأی دادند و این موضوع امیدواری را در دل آنان خلق کرده است.

وی با بیان اینکه استمرار امید به معنی تجلی آن در صحنه عمل است، افزود: رای به تدبیر و امید از سوی مردم برای اقدام عملی در مسیر اهداف تعیین شده از سوی این گفتمان است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه فرهنگ اقتصادی جامعه ما باید تبدیل به فرهنگ تولید و فرهنگ اسلامی رونق کار شود، گفت: پیام حرکت در جهت تولید ملی باید از تریبون هایی نظیر نماز جمعه دنبال شود؛ چراکه فرد و جامعه مومن باید توانایی اداره معاش خود را داشته باشند.

نهاوندیان با اشاره به اینکه نگاه دولت به فعالیت های اقتصادی باید در فرهنگ عمومی جامعه توسعه پیدا کند، یادآور شد: هر کس در هر کجا که هست باید به ایجاد فرصت شغلی در جامعه کمک کند. فرض کنید هر بنگاه اقتصادی ما اگر امسال یک شغل اضافه کند، خواهید دید که چند صد هزار شغل در جامعه ایجاد خواهد شد، البته دولت هم باید مقدمات و شرایط آن را فراهم کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در تدابیری که دولت در دست بررسی دارد، در نهایت رفع موانع و ایجاد فرصت تنفسی ویژه در اقتصاد فراهم می شود و در طی آن موضوع افزایش میزان اشتغال نیز در جامعه محقق می  گردد. البته اگر دولت این اقدام را انجام داد همه و بویژه بنگاه های تولیدی و اقتصادی باید به این اقدام کمک کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: ما امسال مشکلاتی را در حوزه اقتصادی داریم و دشمنان طمع کردند که از طریق تحریم ها به این مشکلات در کشور ما دامن بزنند، لذا باید به طور ویژه با این موضوع مقابله کنیم. بر این اساس باید با یک حرکت جدی و جهادی نرخ رشد اقتصادی که متاسفانه منفی شده است را مثبت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم نرخ رشد اقتصادی منفی را مثبت کنیم آن وقت هم می توانیم تورم و هم بیکاری را برطرف کنیم که این موضوع رکود اقتصادی بوجود آمده در کشور را از بین خواهد برد.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه مردم باید دولت را همراهی کرده و از مشاوره های اقتصادی خود قوه مجریه را بی نصیب نگذارند، گفت: دولت هم باید از مشاوره تشکل های اقتصادی که خوشبختانه در برنامه پنجم توسعه کشور نیز مورد اشاره قرار گرفته است، نهایت استفاده و استقبال را صورت دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت شرایط حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های اقتصادی را فراهم کند و از طرفی هم شاهد کمک مردم و تشکل های مردمی و اقتصادی به دولت باشیم، آن وقت می توان مطمئن بود که چالش های اقتصادی را در کشور پشت سر خواهیم گذاشت.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    3 1
    من یه پیشنهاد در مورد جمع اوری نقدینگی دارم اگه دولت زمینه سرمایه گذاری یارانه ها رو فراهم کنه فکر میکنم خیلی از افراد جامعه همراهی کنن بصورتی که به جای پرداخت نقدی به مردم یارانه اونها در زمینه های اقتصادی سرمایه گذاری بشه و در اخر از سود این سرمایه گذاری استفاده کنن
  • محسن IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    2 0
    آقای دکتر نهاوندیان شماقبل ازمسئولیت میگفتید مابرای بهبودفضای کسب وکارنیازی به قانون اضافه نداریم بلکه باید قوانین اضافی وسازمانهای نظارتی دستوپاگیرکه راه رابرای سنگ اندازی رشوه بگیران باز میکنندراتاحدممکن تقلیل دهیم.ضمن تاییدنظرتان کارهای زیرهم بایدبشود:اصلاح قوانین بانکی وخصوصی سازی آنهاواینکه به پروزه های توجیه داراقتصادی مردم باگروگرفتن اموال پروزه وام دهندواگراقساط راندادحراج کنندوفقطکارپولی کنندوکاراقتصادی نکنند-باایجادتعاونیهای مصرف استانی وفراخوان سرمایه گذاری مردمد سرمایه هاراازمسیردلالی به مسیرحذف واسطه گری هدایت کنید- باگرفتن مالیات ازمسکن های اضافی مردم مسکن راازکالای احتکارشونده وسرمایه ای خارج کنیدتاخروج سرمایه ازبازارمسکن باعث ارزانی مسکن سده وسرمایه هابه تولیدات دیگرهدایت شود