ایسنا نوشت:

 

 

محمدباقر نوبخت عصر یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به تشریح آخرین مصوبات این جلسه پرداخت. وی پس از آن به سوالات خبرنگاران در ارتباط با موضوعات مختلف روز پاسخ داد.

 

نوبخت در ابتدا با بیان اینکه «در جلسه امروز هیات دولت سه موضوع مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت» گفت:‌ در ابتدای جلسه رییس‌جمهور از رهنمودهای مقام معظم رهبری در جلسه مشترک وزرا با ایشان تشکر و قدردانی کردند و قرار شد همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها در جهت اجرایی کردن این رهنمودها اقدام و چگونگی اجرایی کردن آنها را اعلام کنند.

 

سخنگوی دولت در ادامه «اصلاح اساسنامه قانون هدفمندکردن یارانه‌ها» را موضوع بعدی مطرح در جلسه دولت برشمرد.

 

نوبخت گفت:‌ در ماده 15 قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تصریح شده است باید مجمع عمومی سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها متشکل از هشت عضو کابینه که هفت نفر آنها وزیر و یک نفر آنها معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور است، باشد؛ اما در اساسنامه این سازمان به ویژه در ماده 8 آن اعضا به 16 نفر افزایش یافته بودند و رییس مجمع، شخص رییس‌جمهور و نایب رییس آن معاون اول رییس‌جمهور مشخص شده بود. مجلس محترم به علت مغایربودن ماده 8 اساسنامه با ماده 15 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که هشت نفر را به عنوان مجمع عمومی مشخص کرده بود به این اساسنامه اشکال گرفته بود که دولت در جلسه امروز اقدام به اصلاح این اساسنامه به ویژه ماده 8 آن کرد.

به گفته وی بر اساس آنچه در ماده 15 قانون هدفمند یارانه‌ها تصریح شده قرار شد هشت نفر عضو مجمع سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها باشند و ریاست این مجمع بر عهده معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رییس‌جمهور قرار گیرد؛ بنابراین سازمان هدفمندی یارانه‌ها زیر نظر معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رییس‌جمهور قرار گرفته است.

 

نوبخت همچنین گفت: موضوع دیگر مطرح در جلسه هیات دولت اصلاح قانون بودجه سال 1392 بود.

وی افزود: همان‌طور که در جلسه گذشته  عرض کردم منابع مالی 210 هزار میلیارد تومانی (منظورشده) قانون بودجه سال 1392 دست‌نیافتی است و مبنای این اظهار نظر هم عملکرد بودجه در سال 1391 و همچنین پنج ماه اول سال جاریست.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه «دولت تدبیر و امید بر شفاف و واقعی کردن بودجه تاکید دارد» گفت: بنابراین اصلاحیه قانون بودجه سال 1392 در جلسه هیات دولت به تصویب رسید و ان‌شاءالله لایحه این اصلاحیه با قید دو فوریت روز سه‌شنبه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی افزود: بر اساس این لایحه، هزینه‌ها باید متناسب با تغییر درآمدها کاهش پیدا کند و برای اینکه کاهش هزینه‌ها در شرایط رکود تورمی تاثیر سوئی بر معیشت مردم و اشتغال به ویژه بر پیمانکاران خصوصی نگذارد منابع مطمئنی به منابع بودجه 1392 اضافه شده تا بخشی از کاهش درآمدها را که نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان است بتواند جبران کند.

 

نوبخت افزود: امیدواریم با همکاری مجلس، قانون واقعی و شفاف مبنای عمل دولت در جهت انضباط‌بخشی به هزینه‌ها و تاکید بر اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد.

 

سخنگوی دولت در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تصریح می‌کنم که مجلس محترم بخشی از اقلامی را که در لایحه بودجه نیامده بود، اضافه کرده که بودجه به سقف 210 هزار میلیارد رسید.

 

وی همچنین در مورد موضوع سومی که امروز در جلسه هیات دولت مورد بحث قرار گرفت، گفت: برخی از طرح‌های قانونی که اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است و دولت باید نسبت به آنها اظهارنظر و موضع و موافق یا مخالف بودن خود را بیان کند جزء این موارد بود. در این راستا تصمیم گرفته شد افرادی از اعضای دولت انتخاب شوند تا در این باره یعنی انتقال نظر دولت به مجلس اقدام کنند که از جمله این افراد معاون پارلمانی رییس‌جمهور و معاون نظارت و راهبردی وی خواهند بود تا نظرات دولت را در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این طرح‌ها بیان کنند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 5
    مگه قرار نبوده دهم شهريور اعلام كنند پس چرا تاخير داشتند؟