ظریف درگفتگو با خبرآنلاین: اوباما خواهان جنگ نیست، تندروها تلاش می کنند او را وارد جنگ کنند

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به اینکه سایه جنگ کماکان بر سر منطقه است گفت مردم آمریکا خواهان جنگ نیستند و برداشت من این است که اوباما نیز خواهان جنگ نیست.

محمدجواد ظریف در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خبرآنلاین با تاکید براینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد گفت: همه بایدتلاش کنند تا از این جنگ جلوگیری شود. 
وزیرخارجه کشورمان با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره حمله احتمالی به سوریه که عملا آن را منوط به گرفتن مجوز از کنگره آمریکا کرد گفت : صحبت های آقای اوباما به خوبی نشان می دهد که مردم آمریکا خواهان جنگ نیستند، برداشت من این است که حتی خود آقای اوباما هم خواهان جنگ نیست. یک گروه جنگ طلب و آتش افروز دارند ایشان را به جنگی وارد می کنند که نه ایشان علاقه ای به آن دارد و نه نیازی به آن دارد.
به گزارش خبرآنلاین ظریف استدلال کرد که این جنگ از این رو برای اوباما ناخواسته است که تمام برنامه های داخلی اوباما در این دور آخر ریاست جمهوری که میراث خود را در پیگیری آنها قرار داده خدشه دار می کند. از طرفی رئیس جمهوری که با شعارهای ضد جنگ و پایان دادن به جنگ ها وارد کاخ سفید شده جنگی را شروع می کند که معلوم نیست زمانی که می خواهد کاخ سفید را ترک کند تمام شده باشد. لذا عقل سلیم می گوید بپذیریم که اوباما در دامی گرفتار شده که تند رو ها برایش تدارک دیده اند.
وزیر امورخارجه کشورمان در تبیین ماهیت تندروها گفت: اوباما در دام کسانی گرفتار شده که سیاست های جنگ طلبانه اشان در دو سال گذشته در سوریه به نتیجه نرسیده اما کماکان نمی خواهند این را باور کنند و به همین دلیل دارند دست و پا می زنند که با یک اقدام نظامی خارجی با محوریت آمریکا توازن قو در داخل سوریه را به نفع خود تغییر بدهند.
ظریف با اشاره به اینکه حل بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و صرفا بر تعداد تلفات و قربانیان می افزاید گفت: من نمی دانم کسانی که پشت تلویزیون گریه می کنند چرا نمی فهمند ادامه این بازی بیشتر به قتل و غارت و کشتار می انجامد. اگر برای کشته شدن یک دختر گریه می کنند که همه ما باید برای آن گریه کنیم، چرا پس طرفداران و همراهانشان را که به آنها سلاح داده اند و به آنها کمک می کنند وادار نمی کنند که از جنگ دست بردارند و پشت میز مذاکره بیایند، چرا می بینیم تمام این گروه ها مخالف مذاکره اند، مخالف رسیدن به راه حل سیاسی هستند؟ چرا همه طرح های سیاسی را رد کرده اند، چرا پس بر طبل جنگ می کوبند؟ چرا آتش جنگ را، آتش برادر کشی را در داخل سوریه دامن زده اند؟ چرا نمی نشینند به جای اینکه دیگران را نصیحت کنند قدری به رفتار دو سال گذشته خود فکر کنند که چه آتشی را در این منطقه افروخته اند؟ برای چه این اتش را به راه انداخته اند چه منفعتی از آتش افروزی برده اند؟
به گفته وزیرامورخارجه کشورمان اینها کسانی هستند که اکنون دارند دولت امریکا را وادار به آغاز جنگ می کنند و اقای اوباما دارد در دامی که توسط چندین گروه با منافع متعارض برایش گسترده اند می افتد و من فکر می کنم درایت و عقل سلیم، منافع ایالات متحده امریکا و حتی منافع خود آقای اوباما و دولتش حکم می کند که در این دام نیفتند و تلاش کننند که یک راه حل سیاسی برای سوریه پیدا کنند.

متن کامل گفتگوی اختصاصی خبرآنلاین با محمدجواد ظریف به زودی منتشر می شود

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 115
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    حرف حساب
    • امین س A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      فعلا که جناب هاشمی رفسنجانی نطق فرمودن و به نفع آتش افروزی جنگ و جریان تکفیری منطقه صحبت کردن...در واقع بهانه دست امریکا دادند...ای کاش با شرایط پیش آمده کمی لااقل منافع ملی رو در نظر می گرفتند...واقعا که...برین ببینین العربیه و الجزیره چه طور دارن بازتاب میدن
    • باب اتش IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      12 0
      اقای رفسنجانی فکر فردای شماست اقای :امین س : اگه فرض هم بدیم که امریکا حمله کنه به سوریه. نفر بعدی ایران و زن وبچه شماست حالا اومدیم و حمله کرد نباید با سیاست کاری کرد که ما از ضرر دور بمونیم؟
  • فرهاد IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    رفتن بشار اسد و اومدن تروریست های تندرو یا در خوش بینانه ترین حالت تروریست ها کندرو تغییر ظاهر داده !! نه تنها هیچ کمکی به مردم سوریه و جهان نمیکنه بلکه فقط و فقط باعث تقویت موضع تروریست ها و دشمنان ازادی در گوشه و کنار جهان میشه . تا الان هیچ کشوری تضمین نداده که با رفتن بشار اسد ، اشوب طلبان تندرو یا کندرو ! به حکومت یا دستکم بخشی از قدرت نرسند. امریکا برای ادامه چپاول جهان به تروریست های تندرو و کندرو نیاز داره ، اما در یک سطحی از قدرت یعنی نه کم و نه زیاد. دیدید که تا استانه ی نابودی کامل طالبان هم رفت ولی بعد از نبود تندروها احساس خطر کرد و بهشون میدون داد تا اندکی خودی نشون بدند تا امریکا با خیال راحت به کارش در جهان ادامه بده !
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    252 5
    خبرآنلاین، چون متن این مصاحبه ها طولانیه لطفا فایل صوتی یا تصویری این مصاحبه رو بذار
    • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      62 1
      راست میگه. خواهشا این کار رو بکنید. مشکلیه که من همیشه با این مصاحبه های طولانی دارم!
    • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      41 1
      موافقم. لطفا فایل صوتی رو بزارید اینجا. مرسی
    • علی صادقی A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      14 4
      کجاش طولانیه.همه خبرا رو اینجوری میخونین که نظرات شاخدار میدین.امان از آدم ...
    • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      7 0
      اگه دوباره بخونی متوجه میشی که گفت متن کاملا هنوز منتشر نشده علی صادقی. این فقط قسمتی از گفتگو است.
  • محسن A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    قابل توجه دوستان موافق با حمله به سوریه!
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      69 37
      همینا که اینجا مثبت میدن تو خبرای سوریه به مخالفای جنگ منفی میدن و اونا رو متهم میکنن به طرفداری از ظلم بشار اسد و مخالفت با امریکای طرفدار حقوق بشر!!!
    • بی نام A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      6 5
      همون روشن فکر نماهای عاشق ال ای
  • مسلم A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    چرا مواضع ما شیعیان با دولت روسیه و چین باید برابری کند!!! اگر ایران یاور مظلومان است چرا مظلومی مثل سوریه باید زیر چکمه های وحشی های مدرنیته له شود و ما بگوئیم محکوم میکنیم !!! با این توصیف ایران (یاور مظلومان)به چه درد میخورد!!!؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    78 59
    آخه مگه طرفهای درگیر می ذارن؟؟ چون ترکیه و روسیه و کشورهای عربی و حتی ایران نمی تونیم به نظر واحد برسیم مردم سوریه دارن کشته می شن. حالا گریه نمی کنیم ولی این وضع هم نمی تونه ادامه پیدا کنه. گرچه دنیا هیچوقت بمب اتمی که بر هیروشیما و ناکازاکی افتاد رو فراموش نمی کنه اما همون باعث شد که جنگ جهانی دوم پایان پیدا کنه. وضعیت سوریه هم وارد بن بست سده و همه گزینه های روی میز داره از دست می ره و تنها گزینه جنگ باقی می مونه. نمی شه دست روی دست گذاشت تا یک دولتی ملت خودش را بکشه. قابل قبول نیست برای من گرچه از جنگ متنفرم.
    • امین س A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      67 22
      شما احیانا هیچ گونه کشتاری از طرف جبهه مخالف مسلح که مورد محایت امریکا و عربستان و قطر هست نمی بینی؟؟؟؟واقعا بمب گذاری ها رو نمی بینی؟؟اگر گروهک منافقین در اول انقلاب حجم بمبگذاری هاش رو بیشتر از این می کرد و چون به قول خودشون برای مردم قیام کرده بودن اونموقع باید به اونها گفت مخالفین آزادی خواه و دموکرات؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      این داداش بی نام ما چشم فکرشو رابه اراجیف های bbc انگلیسی باز میکنه رسانه ای که خود مردم انگلیس هم قبولش ندارند
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    از اوباما دیگه انتظار نداشتیم...........اونم عین بوش.............همشون از یه کرباسند.............
    • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      20 4
      اگه اون مثل بوش بود نا الان 10 بار سوریه را زده بود!!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    چراها رو که جنابعالی باید پاسخگو باشین چون تخصص شماست. اما من یه سوال دارم: آلترناتیو برای جنگ نکردن در سوریه چیه؟ این وضعیت دو سال و نیمه داره مردم بیگناه سوریه رو به خاک و خون میکشه در حالیکه هیچ گروهی از طرفین هم کوتاه نمیاد. بنظر من بخش بزرگی از مشکلات، ناشی از سرکوب شدید اسد در سوریه بود وگرنه مصر با اینکه کشته داد اما با عدم مقاومت مبارک حداقل مردمش اواره نشدن و زیرساخت های کشور سالم باقی مونده.
    • جواد A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      52 14
      جایگزین، کنفرانس ژنو 2 هست که قرار بود این ماه برگزار بشه اما حالا با سر و صدای جنگ مثل اینکه از یاد رفته!
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      36 65
      این سرکوب شدید رو شما دیدی؟ یا چیزی رو که بهت از الجزیره و سی ان ان و بی بی سی فارسی نشون دادن باور کردی/ رسانه اون چیزی رو که می خواد به مخاطب نشون میده و مخاطب براساس گرایشات خودش اونها رو باور می کنه شما چون با صدا و سیمای ایران مشکل داری هرچی اون می گه رو نمی پذیری و از لج اون هر چیزی رو که خارجی ها می گن می پذیری/ واقعیت چیه؟ واقعیت رو کی می دونه؟ کی می دونه که ممکنه ترکیه یا قطر شیمیایی زده باشن که امریکا رو وادار به جنگ بکنند چون اون تنها کشوری است که حریف سوریه و روسیه و ایران و حزب الله می شه بقیه اشون می ترسن. در ضمن مبارک اختیاری از خودش نداشت مبارک بعد از تلفنی که عمر سلیمان با اوباما داشت با زور ارتش برکنار شد. الانم که می بینی وقتی اوضاع بر وفق مراد نشد دوباره ارتش برگشت و کشت
    • جلال A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      43 8
      اینجوری که نمیشه تصمیم گیری کرد.شما میگی رسانه ها هرچی خودشون می خوان رو به خورد مخاطب میدن و رسانه هایی مثل بی بی سی و... دروغ میگن ولی وقتی به رسانه های ایران میرسی از کلامت معلومه میگی راست میگن.اگه بخوای اینجوری فکر کنی همونطور که احتمال داره حمله شیمیایی کار مثلا قطر یا ترکیه باشه ممکنه حتی کار سوریه یا روسیه یا چین و... باشه.به نظر من بهترین کار برای ما دخالت نکردن و بهترین راه برای سوریه تشکیل یک حکومت ملی از آحاد نخبگان و مردم زیر نظر جامعه جهانیست
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      57 10
      عزیز من برای چی درباره بقیه دست به قضاوت میزنی. من نویسنده کامنت اول هستم. اینکه تا الان 120000 کشته توی سوریه کشته شده و چندصد هزار نفر آواره شدن رو انکار میکنی؟ شما تصاویر سوریه که از تلویزیون خودمون پخش میشه رو نمیبینی که نابود شده؟ جنابعالی نمیدونی وقتی مردمی که دارن نزدیک به سه ساله کشته میشن توی یه کشور زمان برای رسیدن به موعد انتخابات دیره و باید رهبر اون کشور برای نریخته شدن خودت از قدرت کناره گیری کنه؟ سلاح شیمیایی 10 روز قبل زده شده این دوسال و نیم رو میبره زیر سوال؟ برادر یا خواهر گرامی این وسط مردم سوریه دارن بیگناه تاوان میدن. و شما نمیخواید قبول کنید که دیکتاتوری باعث نابودی انسان ها میشه.
    • حجت EU ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      29 60
      اقای نویسنده کامنت اولی. شما رفتی اونجا شمردی کشته شده ها رو خود سازمان ملل گفته 80 هزار تا تو می گی 120 هزار تا . بعد کی گفته همه رو اسد کشته؟ کی گفته اصلا اسد باید بره؟ چرا عبدالله نمی ره چرا ال خلیفه نمی رن؟ چرا اسرائیل که غاصبه قدسه نمی ره؟ کی مزدور فرستاد تو سوریه؟ کی القاعهده رو راهی اونجا کرد؟ کی داره میلیاردها دلار پول می ده به ارتش ازاد و تروریست ها؟ کی می ره تو ساختمون پرجمعیت از اونجا به ارتشی ها با قناسه تیر می اندازه و اونها هم دیوانه وار کل ساختمون رو میارن پایین. کرم از اوناست؟ تو چی کاره ای که نشستی می گی کی بره کی نره؟ تو فقط از لج جمهوری اسلامی شدی طرفدار یه مشت ادمخوار همین وبس
    • علي از شيراز A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      26 5
      حالا آقا حجت شما چيكاره هستيد؟هر كس دلش ميخواد نظري داشته باشه به شما چه مربوطه آخه...يكي نظرش اينه يكي چيز ديگه نبايد توهين كرد...
    • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      15 0
      من مطمئنم شما کامنت من رو درست نخوندی ببین من چی نوشتم: "بخش بزرگی از مشکلات ...." این یعنی همه ی این حرف هایی که جنابعالی میرنی یعنی القاعده و طرفداری ترکیه و عربستان و قطر هم توی قتل و کشتار مردم دستشون به خون الوده است. هیچوقت تعصب نمیذاره ادم حقیقت رو ببینه. من اعتقاد دارم چیزی که این وسط مهمه مردم سوریه ن که اواره و کشته شدن و باعث و بانی این اتفاق هم اسد ه و هم این گروه ها. اما جامعه جهانی نمیتونه یا نمیخوان به اجماع برسن. حقیقت هیچوقت عوض نمیشه. لعنت به جنگ و باعث و بانی اون.
    • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      24 2
      چرا هرکی داره نظرش را می نویسه فورن برچسب ضد جمهوری اسلامی بهش زده می شه. بسه دیگه آقایون اینقدر الکی دشمن تراشی و ضد انقلاب تراشی نکنید. اگه تواناییدارید با سند و مدرک و درست و حسابی جواب بدید. شما دارید حساب خانواده اسد رو عملا به پای خودمون می نویسید.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      3 7
      با حجت کاملا موافقم. همه چیز رو به خوبی گفت و دیگه نیازی به توضیح نیست.
  • احمد IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    31 3
    معمولاجنگ طلبان که اکثراوابسته به جناح انحصارات نظامی که سوداورترین قسمت ازسرمایه داری است ودرضمن نمیخواهددرجاهایی که مربوط به خودشان است ناامنی بوجودبیاید(جهت تولیدوفروش بیشترسلاحهای مخرب) سعی درانتقال بحرانهای حاصل از انحصارطلبی خودبه خارج ازکشورشان هستند به زعم انها تشنج بیشترمخصوصادرمناطق استراتژیک یعنی فروش سلاح بیشتر وهمچنین ازمایش سلاحهای جدیدتر (خصوصااگرهم تلفاتی دربرداشته باشد بزعم انها ازانسانهای نامتمدن میباشد!!!)
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    72 43
    پس نتيجه گيري مي شود كه حمله شيميايي نقشه آمريكا نبوده است.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      52 12
      بی اطلاع هم نبوده از اون...مطمئنا
    • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      55 15
      بله قریب به یقین کار امریکا نبوده کار ترکیه قطر و عربستان و حتی اسرائیل باشه چرا که هر چهار تاشون برای ورود نظامی امریکا به سوریه لحظه شماری می کنن و تنها راه رو استفاده از شیمیایی و انداختن اون به گردن بشار می دونستن. تنها این ها هستند که دو سال و نیمه همه جوره از امریکا التماس کردند که وارد جنگ بشه چرا که ماندن اسد و برتریش بر مخالفین نه تنها شکست اونها و تحقیرشون محسوب می شه که دو سال و نیمه میلیاردها دلار پولهاشون از بین رفته.
  • بی نام RS ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    خب انشالا که حمله نکنند..بشار هم شورشی هارو شکست بده و در نتیجه یه پیروزی برای ایران رغم بخوره...
    • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      15 32
      اونایی که منفی دادند میشه توضیح بدند چرا منفی دادند؟ واقعا که...
    • مرضیه A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      39 10
      بشار اسد به خاطر اکثریت مردم که باهاش مخالف هستند باید بره! دوست عزیز دلیل منفی ها اینه ! بشار اسد خیلی قبل تر از اینها باید برادری خودشو ثابت می کرد ...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    68 20
    درسته که آمریکا هم به دنبال منافع خودش هست و احتمال زیاد نیت خیرخواهانه ای نداره ولی حمله شیمیایی نباید بی پاسخ بمونه. باید همه سران کشورها و دیکتاتورها بدانند که این جنایتها به ضررشان تمام میشود. راهش چیه من نمی دونم. نمیگم حتما باید جنگ بشه ولی اسد باید مجازات بشه.
    • امینس A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      51 16
      حالا اگر عربستان و قطر و پشت این بمبارون شیمیایی باشن که به دست مخالفان رسونده باشن و البته امریکا هم بی اطلاع نبوده باشه چه کسی باید مجازات بشه؟؟؟؟!!! باز هم اسد لابد!!! چون لابد مسئولیت کشور با او هست!!!
    • محسن A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      45 9
      به نظر شما اگه مدارکی رو بشه که سلاح شیمیایی رو عربستان به تروریست ها داده که علیه مردم استفاده کنند ، آمریکا عربستان رو تنبیه میکنه؟!
    • فرهاد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      28 12
      دوست گرامی این زمانی هست که ثابت بشه این حمله کار ترکیه و عربستان و دیگر حامیان تروریست ها نبوده وگرنه هر ادم بامنطقی میدونه و میپذیره که بشار اسد در این مقطع که در حالی پیروزی کامل بر تروریست ها بود چه دردی داشت که خودش رو گرفتار کنه. وقتی تروریست ها تا نزدیکی تصرف کامل دمشق هم اومدند بشار اسد از شیمیایی استفاده نکرد پس چرا باید در بدترین زمان که تروریست ها شکست خورده بودند و هوادارای تروریست منتظر بهانه برای انتقام گرفتن از دولت سوریه بودند باید اینکار رو بکنه؟ رها از فشار تبلیغات لحظه ای خودمان و فقط خودمان به حقیقت بیندیشیم.
    • حامد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      36 8
      پس چرا امریکایی ها صدام رو که از سلاح شیمیایی استفاده کرد و سردشت رو زد، مجازات نکردن!؟ اونها منتظر موندن و نگاه کردن تا تقریبا شش ماه بعد دوباره در حلبچه این فاجعه تکرار شد با اینکه طبق اسناد جدید منتشر شده معلوم میشه که از این حملات باخبر بوده. اصلا چرا همین حالا حکومت مصر رو مجازات نمیکنه که اون همه تظاهر کننده رو به خاک و خون کشیدن!؟ یا مثلا بحرین رو!؟ از این حرفا سوء برداشت نشه که آمریکا باید در همه جا مداخله کنه. نه. ولی اونها خیلی وقتهایی که باید کاری میکردن، ساکت موندن و خیلی مواردی که نباید کاری میکردن، وارد عمل شدن. این یعنی برخورد گزینشی با حقوق بشر و جنایات جنگی
    • نفس A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      4 2
      من با نظر شما موافقم ولی این که دزد رو بگیریم وشاه دزد رو ازاد کنیم درست نیست تو رو خدا بدون تعصب به امریکا فکر کنیدجرم استفاده از سلاح شیمیایی اونم جرمی که ثابت نشده حمله وگوش مالیه جرم استفاده از سلاح هسته ای چیه مردم ژاپن هنوزم به خاطر اون اتفاق بچه های عجیب الخلقه به دنیا میارن وزدن هواپیمای مسافر بری ایرانم یادتون نره من داشتم در موردش تحقیق میکردم زده بود امریکایی ها به ژنرالی که این کارو کرده مدال لیاقت وشجاعت دادن!!!اونا در چه فکرین وما در چه فکری بیاین قدرت علمی اونا رو تحسین کنیم اما به خاطر جنایاتشون ......
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    61 2
    زودتر فکری کنید..................سوریه داغون شده...............مردمش اواره شدن.................. همه طرفها ابتدا کمک به صلح در سوریه کنن و بعد انتخاباتی شفاف و با حضور مردم سوریه در سوریه برگزار شود............مردم سوریه قربانی شدن.........
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    44 2
    بهترین راه حل برای سوریه تشکیل یک حکومت ملی است. چاره این از هم پاشیدگی فقط ملی گرایی است. حرف زدن از جنگ و تجزیه طلبی و از این قبیل فقط بر وحشت مردم و هرج و مرج بیشتر می افزاید. در حکومت ملی اسد هم باید شرکت کند. اصلا خود او مثل یک ناسیونالیست واقعی باید برای نجات آن چیزی که از کشورش باقی مانده پیش قدم شود. در اینجا باید گفت وطن پرستان سوریه متحد شوید و گرنه دنیای بدتری در حال زاده شدن است.
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      18 6
      بله ملی و بدون حضور تروریست های ترکیه و عربستان و لیبی و مصر و قطر و انگلیس و خود سوریه . چون تروریست و ادم خوار و هواداراشون از گفتگو چیزی سردرنمیارند . به نظر من به جای اینکه تروریست ها رو بیارند بر مردم سوریه حاکم کنند بهتره به هر روشی به اگاه سازی اونها بپردازند تا دست از خشونت و ادم خواری و کشتن هر کس که مثل ما فکر نمیکنه بردارند نه اینکه اونا رو بیارند و بخشی از قدرت رو بهشون بدند .با سپاس
    • امینس A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      17 4
      به نظرم راه حل جدید و خوبی بود...اما طرف مقابل تنها به فکر به سقوط کشاندن حکومت هست و به دنبال آن شدیدا مسائل رو مذهبی جلوه می دند تا به اهدافشون برسن...دیشب احمد الجرایا رئیس مخالفان سوری گفت،سوریه در دست ایران و حزب اللله هست و اعراب باید موضع بگیرند و از امریکا حمایت کنن" دوستان عزیز اینها مرض دیگه ای دارن متاسفانه
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    75 48
    مرگ بر آل سعود و آل خلیفه/////////////////
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      51 16
      خسته نشدید از این مرگ بر ها...؟!
    • بی نام GB ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      24 6
      به جای این مرگ بر گفتن ها پاشو یه اسلحه دستت بگیر برو باهاشون بجنگ.چیه؟؟؟صرف نمیکنه نه؟حتما الان ایران به وجود شما بیشتر نیاز داره؟آخه اگه شما نباشید ما همش باید غصه بخوریم کی این مملکت رو آباد کنه و ازش مراقبت کنه
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    27 10
    بمباران همش كشكه اينا ميخوان تا اسد پيروز نشده يا حمله كنن يا به هر حال يه جوري قدرت رو از اسد بگيرن چون مطمئنن اسد تروريست ها رو شكست ميده
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      23 11
      موافقم. نگرانی اصلی عربستان و ترکیه و قطر و انگلیس و امریکا و فرانسه ( اتحاد حامیان تندروهای ادم خوار رو باش !!) شکست تندرو ها و پیروزی کامل دولت سوریه هست وگرنه خودشون بهتر از همه میدونند که بشار اسد یا هر انسان دیگری نمیاد در زمانی که چند قدم تا پیروزی فاصله داره خودش رو با دست خودش توی مهلکه ای بندازه که جز ضرر هیچ سودی نداره.
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    9 6
    همه چی فقط با اراده پروردگار عالم هستیست.خداوند هم نمیتونه شاهد قتل عام بندگانش باشه.اون تندروها بیچاره ها جاگزین از قبل تعیین شده به جای اسده.اونا خریداری شدن برای ایجاد رعب و وحشت.و تسلط به دنیا.اونا بیچاره ها خرگوش و روباهن.میگن تو بدو من بگیرم.وگرنه همه اشون فقط از یک چشمه آب میخورن و هدف همه اشون فقط یکیه.بغیر از مردم مظلوم سوریه که قیام کردن الباقی همه هدفشون رعب و وحشت برای اون مردم و دنیاست،همون بمب گذارا در عراق و ....ما چه بدونیم.والله هیچکس نمیتونه این جانورا رو تحمل بکنه.حیوونای وحشی رو
  • رحمان A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    32 17
    نمی دونم چرا بعضی ها فکر می کنن سلاح شیمیایی باقلوا یا شربت بیدمشکه که هرکسی بتونه به طور موثر ازش استفاده کنه و صدها نفر رو بکشه. معلومه که وقتی داره تو یه منطقه که تحت نفوذ مخالفای دولته استفاده میشه کار کی می تونه باشه. در ضمن سلاح شیمیایی جنس چینی هم نیست که از خارج وارد بشه! خبر لطفا پخش کن!
    • حجت IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      27 12
      آقا رحمان سلاح شیمیایی باقلوا نیست اما استفاده از اون هم خیلی پیچیده نیست الان تکنولوژی آنقدر پیشرفته شده که این ها رو می شه رو خمپاره، نارنجک تفنگی و ... سوار کرد. در ضمن فیلم های پرتاب موشک حماس به سرزمین های اشغالی رو شما احیانا تو اینترنت تماشا کردید نه؟ یه لوله استوانه ای تو خالی با کالیبر مرتبط با موشک های حامل شیمیایی به راحتی از هرجایی می تونه پرتاب بشه. این شبهات رو رسانه های غربی ایجاد می کنن برادر من . نکته دیگر این که مخالفان اسد دست کم سه دسته اند ارتش آزاد، القاعده و جبهه النصره و نفوذی های سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، ترکیه، اردن و قطر که همگی منافع متعارضی باهم دارن الا در تضعیف بشار و ایران و این می تونه کار اونها بوده باشه
    • حامد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      21 6
      دوست عزیز من گفته بودم که باید تا تحقیقات بیشتر صبر کرد و نظر نداد. ولی شما که انقدر با اطمینان از مقصر بودن اسد حرف میزنی خوب به این سوالا هم توجه کن: چه سودی از این حمله به بشار اسد میرسه؟ حالا اگه مثلا 500 نفر، اصلا نه 100 نفر از مخالفین بین کشته شده ها بودن میگفتیم که اسد میخواسته مخالفینش رو با سلاح شیمیایی از بین ببره. چرا اسد باید وقتی از این سلاحها استفاده کنه که داره پیشروی میکنه؟، در حالی که اون زمان که در موضع ضعف بود این کار رو نکرد. اون هم در اطراف دمشق و جایی که بازرسا راحت بتونن به اونجا دسترسی داشته باشن. اصلا چرا باید بعد از خط قرمز کشیدن آمریکا این کار رو بکنه؟ در حالی که از عواقبش خبر داره البته نمیخوام از اسد حمایت کنم و در آینده نزدیک و شاید هم دور خیلی چیزها مشخص میشه.
    • حامی A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      8 12
      داداش بقیه هم میدونن ولی توجیه بره خودشون میتراشن. واضحه نمیتونه کار مخالفا باشه. تنها دلیل این که اینا میگن کار مخالفاست اینه که میگن چرا باید اسد وقتی که بازرسا اومدن سوریه از سلاح شیمیائی استفاده کنه. چه دلیل مسخره ای. دلیلش این بود که مخالفا دم گوش دمشق رسیدن.
    • بی نام IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      5 2
      چطور موشک های ضد تانک و هواپیما رو میشه از خارج وارد کرد
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    25 4
    نتبجه اين جنگ چه با دخالت امريكا و چه بدون اون هرچي باشه به سود ايران نبوده و نيست. ايران ضرر كرده ... حتي اگر اسد در قدرت بمونه كشورش ضعيف شده و مثل قبل نمي تونه حافظ منافع ايران در اون منطقه باشه. گروه هاي مبارز با اسرائيل هم دودسته شدن و ديگه حماس و برخي گروه هاي ديگه با ايران نيستند. هرچي هم وضع فعلي طولاني بشه هزينه مالي ايران بيشتر ميشه. شايد براي سعودي ها هم هزينه داشته باشه ولي پول كشورهاي عربي چون عربستان با ايران يكي نيست و اونها تحريم نيستند مثل ما.
    • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      17 1
      والبته روسيه
  • علی صادقی A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    بشار اسد زنده باد سوریه پاینده باد.
    • بی نام GB ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      39 4
      شما دقیقا کجا زندگی میکنی؟نمی خوام بگم حامی مخالفانم چون دو طرف دارن وحشی بازی در میارن پس من می گم ای کاش مشکل سوریه بدون خونریزی بیش تر تموم بشه نه از بشار حمایت میکنم نه از مخالفا من فقط طرفدار اینم که مردم سوریه بیش تر از این زجر نکشن.و ای کاش هیج جای دنیا جنگی اتفاق نیفته.همین
  • لیلا A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    80 8
    از لحن مؤدبانه و دیپلماتیک آقای ظریف بسیار ممنونم. آبرو را به وزارت خارجه برگرداندید.
    • بی نام GB ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      27 4
      در هشت سال گذشته این قدر ادبیات بد و بی ادبانه شنیدیم از سیاست مداران چه در عرصه داخلی و چه خارجی ،صحبت های آقای ظریف برایمان یک شاهکار محسوب می شود،از شما ممنونم آقای وزیر به خاطر رعایت ادب و منطق که از دایره اعتدال خارج نمی شوید و شرایط اوباما را به درستی می سنجید.آمریکا زیر فشار لابی صهیونیستی است و این مسئله به وضوح روشن است.تنها نگرانی موضع ایران در قبال این جنگ است که توقع مردم برخورد صحیح و دور از شتاب زدگی و عاقلانه است.
  • علی صادقی A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    10 35
    مقاومت یه بار دیگه مثل جنگ 8 ساله و سال 2000 و جنگ تموز و 22 روزه معادلات منطقه ای که نه معادلات جهانی رو تغییر میده و مستکبرین رو 10 پله به عقب پرتاب میکنه.همونطور که سید مقاومت گفته دوران شکستها گذشته و دوران انتصار شروع شده.نائب امام عصر وقتی میگه ما در شرایط بدر و خیبریم بیخود و از روی احساسات نمیگه. اینم از قول ژنرال قاسم سلیمانی: سوریه برای ما خط قرمز است، سرزمین شام معراج ما به سوی آسمان است و یقینا گورستان آمریکایی ها خواهد شد.
  • علی صادقی A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    13 37
    به نام خدایی که بزرگتر از هواپیماها و ناوهای آمریکایی است.آمریکا به هر جنگی وارد بشه اون یه تله الهی است برای این قدرت شیطانی که تا سقوط این رژیم دیکتاتور بمب اتمی ادامه خواهد داشت.رژیم واشنگتن در هر جنگ مستقیم یا غیر مستقیم با ایران اسلامی شکست خواهد خورد چون برای هر ظالمی یه عجلی است که خدا فرمود:فاذا جاء اجلهم لا یستقدمون ولا یستاخرون.الحمد لله الذی هدانا بالاسلام ولولا فضل الله علینا لکنا من الخاسرین.در صورت تجاوز آمریکا به سوریه بیداری اسلامی و نفرت از سردمداران مستبد و مزور کاخ سفید و وکلای آنها در منطقه اوج خواهد گرفت.یا حق
  • علی صادقی A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    13 35
    به نام خدایی که بزرگتر از هواپیماها و ناوهای آمریکایی است.آمریکا به هر جنگی وارد بشه اون یه تله الهی است برای این قدرت شیطانی که تا سقوط این رژیم دیکتاتور بمب اتمی ادامه خواهد داشت.رژیم واشنگتن در هر جنگ مستقیم یا غیر مستقیم با ایران اسلامی شکست خواهد خورد چون برای هر ظالمی یه عجلی است که خدا فرمود:فاذا جاء اجلهم لا یستقدمون ولا یستاخرون.الحمد لله الذی هدانا بالاسلام ولولا فضل الله علینا لکنا من الخاسرین.در صورت تجاوز آمریکا به سوریه بیداری اسلامی و نفرت از سردمداران مستبد و مزور کاخ سفید و وکلای آنها در منطقه اوج خواهد گرفت.یا حق
  • علی صادقی A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 30
    در قاموس مومنین حقیقی قدرتی که میگویند لا حول و لا قوة الا بالله قدرتی جز قدرت الهی معنا ندارد.در صورتی که ملتی و گروهی به این اعتقاد داشته باشد و حسن ظن به وعده الهی داشته باشد و در این راه مجاهدت کند آمریکا برای او پشیزی ارزش ندارن الا به اندازه یک مگس مزاحم.ما ابرقدرت مطلق جهانیم چون به این تفکر و این منبع لایزال قدرت متصلیم.ما را با عراق و افغانستان و عربستان و آمریکا و روسیه مقایسه نکنید.که خدا در مورد مان فرمود:و من یتول الله و رسوله فان حزب الله هم الغالبون.
  • محمد A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    32 8
    به نوبه خود از دیدگاه و پاسخگویی زیبا وتوام با احترام جناب آقای ظریف سپاسگزارم. درود بر دولت تدبیر و امید . پاینده خاتمی روحانی و هاشمی
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    40 5
    آقای ظریف خیلی وقت بود که ادب و حرف حساب حلقه ی مفقودی بین وزرای ما بود . خوشحالم که هستید
  • حسام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    20 7
    كاملا مشخصه كه اين جنگ ادامه پيدا خواهد كرد ! ايران از حمايت بيدريغش از اسد به نتيجه نخواهد رسيد ، مخالفين هم نميتونن به نتيجه در خوري برسند ! مردم بي گناه آواره ميشن و در نهايت كشوري مثل افغانستان ١٠ -١٥ سال پيش رو دست جامعه بين المل مي مونه كه همه حسرت روزاي صلح را درش ميخورن . حرف آقاي وزير متين ! اما به ضن ايشون راهكار گفتگوي سياسي بر چه هدفي قرار بگيره ؟ از قرار هدفي موجود نيست ، ايران ماندن بشار را ميخواهد و بس و به خاطر همينه ميگن ايران بخشي از مشكله و به ژنو ٢ راهش نميديم ! بهتر نيست سياست خارجي ما دقيق رر باشه ! به نظر آمريكا حملات محدودي در ١٠ روز آينده ميكنه و سوريه هم هيچ اقدام خاصي نميكنه ! چون اونوقت خودش در تله ميفته .
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    33 11
    من نمیدونم چرا یه عده اسد اسد میکنن؟؟!..... اولا مـردم سوریه چند ساله قـربانی دو طــرف داستان شـدن.... بعدشم خیلی دوست دارم بدونم اصلا خود مردم سوریه ،ایران رو طرفدار خودشون میدونن یه بشار اسد؟.... اصلا ما ایرانی ها رو به عنوان برادری قبول دارن که یه عده اینقدر سنگشون رو به سینه می زنن؟؟؟ چون شاید تنها کشور عربی باشن که بــظـاهــر اینجور که شنیدیم"منافع"( یا منابعـشون) با ما مشترکه....!!!....وگرنه این حاکمان موروثی اومدن و رفتن
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    16 65
    ایا کسی نیست در جهان تا از امریکا بپرسد چرا برای بار چندم از تندروهای تروریست حمایت میکند؟ ایا تجربه را تجربه کردن خطا نیست ؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    12 45
    دوستانی که فکر میکنند حمله شیمیایی کار دولت سوریه بوده و نه دیگران ایا حاضرند پاسخ بدند چرا بشار اسدی که وقتی تروریست ها تا نزدیکی تصرف کامل دمشق هم اومدند از سلاح شیمیایی استفاده نکرد باید در بدترین زمان که تروریست ها تا اندازه ای شکست خورده بودند و روند جریانات به نفع دولت پیش میرفت باید به یکباره همه چیز رو تغییر بده برای جور کردن بهانه برای کشورهای هوادار تروریست ها که منتظر بهانه برای ضربه زدن به سوریه بودند و هستند؟!!
  • قنبري IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    15 6
    اقاي اوباما و مردم امريكا بايد از اقاي ظريف بخاطر اين اظهار نظر تشكر كنند چون واقعا" حرف دل اوباما و مردم امريكا را زد اقاي ظريف كاملا" راست ميگن اوباما در عمل انجام شده گرفتار شده بود ولي در اخر از خواب غفلت بيدار شد و توپ را انداخت تو زمين مجلس من موندم امريكائيها با اين همه ادعا چرا تو دام چند كشور مثل اسرائيل و عربستان و تركيه افتادن بنظرم اوباما الان خدا خدا ميكند مجلس اجازه جنگ بهش ندهد مثل قضيه اقاي رفسنجاني كه خدا خدا ميكرد شوراي نگهبان ردصلاحيتش كند البته اين گفته ها به اين معني نيست كه امريكائيها صلح طلب هستند بخاطر اينكه امريكائيها در شرايطي نيستند كه جنگي ديگر براه بياندازند منتهي داشتند از چاله بيرون مي امدن بيافتن تو چاه كه زود متوجه شدن .
  • مسعود US ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    13 25
    من نمی دانم وقتی خود طرف می گوید که خواهان جنگ است و همه مقدمات آنرا هم فراهم کرده ما چه اصراری داریم که بگوییم « اوباما خواهان جنگ نیست». حتما پس از حمله و کشت و کشتار شیعیان و علویان هم می خواهیم بگوییم «اوباما خود از آنچه پیش آمده متاثر است و خشونتها را محکوم می کند». و لطفا نظر گزاران بزرگوار وادادگی در برابر و بهانه سازی برای تطهیر آدمکشان و قداره بندان را به نام دیپلماسی توجیه نکنند.
    • بی نام EU ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      14 4
      خب خود طرف تحت فشاره دیگه چرا گیج می زنی بابا. لابی صهونیست یه طرف . ترکا یه طرف عربستان یه طرف قطر یه طرف این چپی ها و لیبرال های امریکا از یه طرف همه دارن فشار میارن که یه کاری بکنه جمهوریخواهان از یه طرف دیگه هی می گن تو ترسویی کاری نمی کنی. خب یارو مجبوره یه کاری بکنه دیگه اینم حالا یه نمایشه هی داره طولش می ده بلکه یه عاقلی پیدا شه راه نجات و فراری براش گیر بیاره
    • داناي كَل A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      11 5
      مگه ايران زندگي نمي كني؟ تكنولوژي نيت خواني در ايران خيلي پيشرفته است.
  • ایمان IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    8 2
    مجلس امریکا 80 درصدشون به منافع اسرائیل فکر میکنند و جنگ طلب هستند. اینکه اوباما خود تصمیم به حمله نگرفت در حقیقت مسئولیت جنگ را به سناتورها واگذار کرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    14 10
    اسد مقصره و ایران نباید حمایت بی چون و چرا کنه. هر چند الان شرایط به جنگ داهلی کشیده و واقعا مذاکره دور از دسترس به نظر می رسه. در دو سه سال اخیر موضع ایران به گونه ای بود که اساسا هیچ کشوری حاضر به مذاکره با ما هم نبود. امیدوارم با مواضع بهتر ایران بتونه نقش مهمی در این قضیه داشته باشه و از اون مهمتر، ارتباط بهتری با کشورهای ترکیه و عربستان برقرار کنه. این اتحاد می تونه سبب ثبات در خاورمیانه و شکوفایی اقتصادی همه کشورهای خاورمیانه بشه.
  • پويا A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    14 11
    اگر ايران و روسيه واقعا خواهان مذاكرات سياسي هستند بايد آشكارا اعلام كنند كه خواهان باقي ماندن اسد در حكومت نيستند نه اينكه مدام تاكيد كنند كه اسد بايد باشد.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    15 7
    آقای دکتر هر عقل سیلمی با گزینه نظامی در هر کشوری مخالفه. اما اونچه باعث میشه مردم ما هم گاهی با حمله آمریکا موافق باشن سیاست غلط دولتمردای ما در قبال سوریه است. اگه دنبال منافع خودمون هم باشیم نباید اینقدر از اسد دفاع کنیم. حتی اگه حمله ای هم نباشه اسد دیگه نمی تونه ریاست کنه. چون دستش به خون مردمش الودست و پایگاه مردمی نداره. بالطبع کسی که پایگاه مردمی نداره نمی تونه منافع ما رو هم تامین کنه و تنها چهره بین المللی ما رو خراب می کنه. بهتر نیست به جای حمایت از اسد به فکر یه گزینه معتدل برای سوریه باشیم که هم منافع ما تامین بشه هم به سود مردم بیچاره سوریه باشه و هم جلوی خونریزی بیشتر گرفته شه؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      2 4
      شما یک گزینه معتدل پیدا کن ایران مطمئن باش می گیره...مساله بسیار پیجیده تر از این هاست
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    21 33
    درود بر بشار اسد و حزب الله...
  • ... A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    27 1
    آقای ظریف شخصی فوق العاده باهوش و زیرک هستن لحن بیان ایشون می تواند باعث حل بسیاری از مشکلات شده و اقتدار ایران را افزایش دهد .
    • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      7 1
      دکتر ظریف یک ""اصلاح طلب"" واقعیست ولی برای رای اعتماد ها محبور به این است که بگوید مستقلم!.. درود بر دکتر ظریف با ادب و هوشیار و میانه رو.
  • محمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    16 33
    اگر آمریکا می دید که ایران کوتاه می آید حتما حمله میکرد مثل زمان خاتمی که ما از گفتگوی تمدن ها گفتیم و آمریکا با خیال راحت به افغانستان و عراق حمله کرد ولی الان دید اینجا انبار باروت است تنها راه پیروزی مقاومت و پایداری است
    • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      21 12
      ایران عقلش رو از دست نداده وضعیت خودش رو از اینی که هست خراب تر کنه«« و بهانه دست دشمن بده.....به ما چه مربوطه؟؟ فــردا همین سوریه ای ها واسه ما زبون در میارن! خودشون میدونن و پادشاهیشون و آمریکا
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    5 7
    امیدوارم دولت تدبیر و امید عاقلانه عمل کنه: نه مواضع ایران خدشه دار شه , نه امریکا هر غلطی خواست بکنه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    11 2
    متاسفانه ماها یا افراط میکنیم یا تفریط ! مشکلات با ناکارآمدی بشار اسد و سوء استفاده از قدرت و دیکتاتوری شروع شد و در ادامه اعتراضات مردم و مخالفان توسط کشورهای تروریست پرور منطقه مثل قطر و عربستان و کشورهای ماجراجو مثل ترکیه و اسرائیل وارد فاز جنگ داخلی شد ! اگر همون اول اسد با مردم درست رفتار میکرد و جنون قدرت چشمشو کور نمیکرد و خودش کناره گیری میکرد هزینه های زیادی به همه تحمیل نمی کرد. ایران هم مثل بقیه ی کشورها در سوریه بدنبال منافع خودشه و طبیعیه که امکاناتشو برای منافع خودش بسیج میکنه به هرحال همه ی طرفها دارن سنگ خودشونو به سینه میزنن و همشون افراطی عمل میکنن هم روسیه و چین و ایران و هم عربستان و قطر و ترکیه و غرب کاش دست از سر سوریه بردارن
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    12 3
    خوشبحال اعراب بخصوص مردم سوریه که این همه خاطر خواه دارن. کاش ما هم بجای ایرانی بودن سوری بودیم تا اونقت یه کشوری که مردمش زیر بار تحریم دارن له میشن همه مشکلات خودشون رو فراموش میکردن و زندگیشون میشد مشکلات ما. اگه ما بجای ایرانی سوری بودیم شاید واسه گرفتن وام ازدواج این همه مشکل نداشتیم چون کافی بود مثلا بانک از ما ضامن معتبر بخواد و میگفت باید کلی منتظر بمونید اونوقت همون کشور تحریمی از ما حمایت میکرد و شب و روز تو اخبار میگفتن جوانان مظلوم سوریه ای مشکل وام ازدواج دارن. یا اگه قیمت ها روز به روز بالا میرفت حتما از چپ و راست فشار می آوردن به فکر مردم باشین چرا اینکارا رو میکنین. تازه اگه فارغ التحصیل میشدیم جرات نداشتن بهمون کار ندن چون اون کشور تحریمی کارو بارش فقط حمایت از ما بود.
  • مجتبی A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    13 4
    آقای ظریف مدیریت راهبردیتون عالی هستش
  • محمد IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    17 6
    این حرف نشانه ی سواد بالای ایشون است...به خاتمی رفته دیگه
    • تیبا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      4 0
      افرین واقعا ایشون حرف حکیمونه ای زدند
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    13 3
    به نظر من الان ميشه به وزرامون هم افتخار كرد هم اعتماد كرد عرصه بين الملي نه جاي دعواست نه جاي كردن كلفتي جاي حرف زدن است و سياست اكر امريكا به افغانستان يا عراق حمله كرد و ما هم ساكت بوديم دليلش اينه كه الان اين دو كشور بيشتر از اينكه تحت نفوذ امريكا باشه تحت نفوذ ماست ولي سوريه اين جور نيست و تجربه اونها ميكه بايد اين منطقه از نفوذ ايران خالي بشه حالا با القاعده يا كروه تكفيري شيعه كش يا هر كروه ديكه اي شايد تو نكاه اول بكيم سوريه يا بشار اسد به ما جه ربطي داره اما خط اول جنك اونجاست و بعد از اون ايران با تمام منابعش جرب ترين لقمه براي غرب بحساب ميايد واي به روزي كه فكر كنيم غرب دلش براي كسي ميسوزه و جشمامون رو عراق وافغانستان الان ببنديم
    • علی صادقی A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      1 7
      اگه یه ذره اطلاعات داشتی این حرفا رو نمی زدی.اگه ایران تو اون دو تا کشور سکوت کرد به خاطر سیاستهای کلی نظام بود چون حکومتهای اونجا ضد ایران و ضد شیعه بودن و ایران باید سکوت می کرد تا ظالم ظالم رو درو کنه و ایران استفاده اما اینجا قضیه فرق میکنه چون حکومت شریک ما تو شرایط جنگ و صلح و غم و شادی بوده و نقطه اتصال ایران به دریای مدیترانه.این حکومت امتحان پس داده و مثل امثال حماس نمک نشناس نیست.تنها کشور عربی که در زمان جنگ جهانی ضد ایران چه به لحاظ سیاسی چه نظامی به ما کمک کرد و تاوان پس داد و الآن هم تاوان سیاستهای مستقل و مقاومتی رو پس میده.کدوم احمقی باور میکنه که این اتفاقات سوریه برا دموکراسی و از اینجور خزعبلات باشه.سیاست خارجی ایران قائم به فرد نیست و اصول کلی داره و متغیرات.
    • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      0 0
      با پاسخي كه به من دادي فكر ميكنم يه بار ديگه باد اون و متن جوابيه ات رو بخوني دوست عزيز و باطلاعات اگه يادت باشه ٧٠در صد حمايت اطلاعاتي چه در عراق و چه در افغانستان از سمت ايران بوده و سكوت مصنوعي در واقع همان ناخن زني بين دو به قول شما زورگو بوده (البته طالبان بيشتر براي ما تهديد بود تا دشمن) ولي الان فرق ميكنه و اون اينكه به قول شما حمايت از رفيقه گرمابه او گولستونه مونه و به روايت ما خط مقدم جبهه ايران و به قول اون آقا هه سقوط سوريه دستكم از سقوط خوزستان نيست گاهي براي محافظت از ملت خودمون حمايت از حتي يك تروريسته اين خيلي ساده در تمام سياست هاي امريكا مشخصه (ريگي و فاجعه هاي زاهدان و...يادمون نرفته خروج مجاهدين از ليست سياه ...ودر سطح بين. الملل كه بيشماره)
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    1 3
    بنظربنده اصل موضوع كه تحليل فوق العاده دقيق و هوشمندانه وزير محترم امور خارجه است انطور كه شايسته بود مورد التفات اكثر إظهار نظر كنندگان محترم قرار نگرفته است. ايشان به درستي به نقش گروههاى فشار صهيونيستى براى كشاندن پاى امريكا به جنگ اشاره كرده و با تجزيه و تحليل شرائط حاكم در امريكا نتيجه گيرى كرده اند كه اوباما عليرغم برخى صحبتهاى مصلحتى قلبا باين كار راضى نيست. شواهد زيادى از جمله انتخاب وزير خارجه و وزير دفاع و تعدادى ديگر از نزديكان اوباما كه شهرت به مخالفت با نظرات افراطى سر كرده هاى إسرائيل غاصب دارند اين نظريه را تأييد ميكند. أميد است با حمايت مسؤولين ارشد نظام از اين نظريه پرداز صالح ،با هوش و زيرك نقشه هاى شيطانى صهيونيست هاى جنگ افروز براى به جنگ كشاندن منطقه نقش بر اب شود.
  • میثم A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    11 3
    آنرس فو راسموسن، دبیرکل ناتو گفته که یقین دارد نیروهای حکومت سوریه از جنگ‌افزار شیمیایی استفاده کرده‌اند. دبیرکل ناتو گفته در این مورد یک واکنش بین‌المللی قاطع لازم است.
  • سارا IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    6 1
    جنگ خوب نیست حالا در هر کجا که باشد ونه تنها چیزی را عوض نمیکند بلکه مشکلات را افزوده میکند وهمچنان که میبینیم مردم سوریه درحال فرار به کشورهای همسایه هستن پس چطور ما باید بگوییم جنگ بشار را ادب میکند
  • علی صادقی A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 8
    فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون المنار گفت: اگر دولت آنکارا در عملیات علیه سوریه شرکت کند، نمی‌تواند از آن نجات پیدا کند.
  • علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    5 9
    جاوید باد بشار اسد. ملت های عرب معنای دموکراسی را نمیفهمن. اینو تو اتفاقات مصر میتونید ببینید
  • حسين IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    3 0
    سلام باز هم خيلي خوب دكتر ظريف صحبت كردند خبر آنلاين راستي ميشه با آقاي حسين فريدون هم مصاحبه كنيد
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    3 4
    بمب های امریکایی رو سر ملت سوریه می ریزه یا نه مسئله اینست ! جناب وزیر!
  • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 8
    من یه سوال داشتم از اونایی که می گن اسد دیکتاتوره....تعریف حکومت دیکتاتوری چیه؟حکومت دیکتاتوری حکومتیه که در اون انتقال قدرت بدون انتخابات باشه....در سوریه انتخابات برگزار می شه و دوره ی ریاست جمهوری هم 7 ساله....وقتی یه نفر با انتخابات قدرت رو دستش می گیره باید حافظ رای کسایی باشه که بهش رای دادن و مردم هم موظف هستند تا پایان دوره ی ریاست جمهوری اون شخص صبر کنند حالا چه خوب باشه اون شخص چه بد...سوال بعدی اینه که مردم آزادن هر کاری دلشون خواست بکنن؟مردم آزادن به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنن که اگر اکثریت بودن نظرشون اعمال می شه اگه هم نباشن اعمال نمی شه و اونا باید این رو قبول کنن که اقلیت هستند...در ضمن من دو تا از همکلاسی هام اهل سوریه هستن و اونا می گفتن که اکثریت طرفدار اسد هستن ...
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      4 3
      م ز خ ر ف محض
  • بی نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 7
    اصلا من هرچی فکر می کنم نمی تونم درک کنم چرا ترکیه رو کنار عربستان و اسرائیل میارین . ترکیه هم مرز سوریه است مشخصه که وقتی تو خاک سوریه انقدر درگیری و جنگ هست بخواد وارد بشه - یعنی الان تو مرز ایران و عراق درگیری بشه و عده ای عراقی به ایران پناه بیارن دولت ما میتونه همینطوری بیطرف بشینه و نگاه کنه . تصورش انقدرها سخت نیست . همه چی رو به چشم مظلوم و ظالم و دوقطبی غرب و شرق نبینید. مسئله کشتار یه ملت هستش که گرچه تروریست های عربستانی بیشتر دامنه میزنن به جنگ ولی به نظر من شروع کننده جنگ کسی به جز خود اسد نیست... خبر چاپ کن لطفا
    • حامد A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      4 1
      عزیز من سیاستهای خود ترکیه باعث میشه که اسمش کنار عربستان بیاد. دیگه لازم نیست که کسی ثابت کنه که تکفیری ها دارن راحت از خاک ترکیه استفاده میکنن که وارد سوریه بشن. ضمنا اکثر کشورهای همسایه بیشتر از ترکیه پناهنده سوری دارن. در مقایسه با بقیه همسایه های سوریه بیشترین پناهنده ها توی لبنان هستن که اتفاقا کوچکترین همسایه هم هست. تعداد زیادی هم در عراق و اردن قرار دارن. این اواخر هم که تعداد زیادی به اقلیم کردستان پناه آوردن. خوب پس چرا هیچ کدوم ار این کشورها از دخالت توی سوریه حرف نمیزنن!؟ با این که مطمئنا با توجه به کوچیک بودنشون فشار اقتصادی بیشتری نسبت به ترکیه به اینها میاد.
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      3 6
      ترکیه یکی از مهمترین حامیان تروریست های تندرو هست ، اینو حتا خودشون قبول دارند و با افتخار حمایتشون از تروریست رو اعلام میکنند بعد شما اینجا میگید ترکیه در کنار عربستان و قطر حامی اصلی تروریست نیست ؟!!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    8 3
    همین اوباما تا حالا زیر ده تا لایحه تحریم علیه ایران را امضا کرده
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      6 3
      شورای امنیت چین روسیه بزریل...کشورهای عضو جنبش....کی پشت ما رو گرفت؟؟؟فقط آمریکا یا اوباما نیست که با دنیا بساز تا باهات بسازه...همه دنباله منافع کشور خودشونن چرا همه با ما مشکل دارن؟احتمالا ما مقصر نیستیم؟
  • مجتبی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 2
    این اقای اوباما که اومده بودن تغییر ایجاد کنن ایشونم که یه بوشه واسه خودش تغییر تو سیاست جنگ طلب امریکا هیچ معنی نداره فقط بلدن ببینن کدوم کشور در حال زمین خوردنه مثل عراق و افغانستان و حالا هم سوریه
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    خبر آنلاین نظرات را چه مثبت چه منفی منعکس کن لطفا رعایت نمایید .این چندمین بار هست که یاداوری می کنم چه در زمینه سیاسی ورزشی اللخصوص (اقتصادی) !!!!!!!!
  • بی نام! IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    درود بر کسانی که واقعیتهای جامعه را بی کم و کاست برای مردم خودشون بیان میکنن تا مردم از واقعیتها با خبر بشن
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    5 0
    آخخخخخی ... طفلکی اوباما ... خوشحالم که بعد از 8 سال بالاخره رنگ اعتدال رو دیدیم ، و یادمون اومد که ادب چی هست... متشکرم روحانی ...
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    5 2
    *************من یه استنباط از این مثبت و منفی دادن ها دارم************ با توجه به نوشته های بالا و رای منفی و مثبتی که به متن این نوشته ها داده شده انگار تامام کسانی که منفی به ضرر بشار اسد میدن اگه یه سوال مطرح بشه که ( مثلا آمریکا بیاد و این نظام ما رو عوض کنه حتی با جنگ ) همه اونایی که به بشار اسد منفی دادن میان و به این مطلب مثبت میدن میتونین تست کنین حمله آمریکا به ایران و تغیر نظام ( به تعبیر بالایی ها آزادی) ؟ مثبت یا منفی؟
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      6 2
      این بنده خدا می خواسته یه چیزی بگه ولی از ترس زیاد خودش هم نفهمیده چه گفته.