مهر نوشت:

حجت‌الاسلام حسن نمازی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان به عنوان اولین سخنران قبل از دستور چهاردهمین اجلاس خبرگان رهبری، با اشاره به پیشرفت‌ها و تکنولوژی موجود، راه و روش پیشرفت در مورد علوم انسانی را عمل به آموزه های دینی قرآن کریم دانست و اظهار داشت:‌ اسلام واقعی تنها راه رشد و تعالی مسلمین و انسان​هاست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات و اهمیت رأی مردم تصریح کرد: این انتخابات حماسۀ سیاسی مد نظر معظم له را محقق کرد لذا پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای شعار اعتدال گرایی دولت یازدهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور کشورمان افزود: باعث خرسندی است که مردم همچنان به روحانیت اعتماد کرده و به جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی رأی دادند.

همچنین تسنیم نوشت:

آیت‌الله بهشتی: نباید اجازه داد مروجان بی‌بند‌و‌باری با استفاده از بیت‌المال مقدسات را زیر سوال ببرند

آیت الله بهشتی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی از ضرورت وجود رهبری واحد برای نیل به پیروزی سخن گفت.

بهشتی سپس انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داده و مسؤلیت دولت تدبیر و امید را سخت و سنگین ارزیابی کرد و افزود: «طبق فرمایش مقام معظم رهبری این دولت، مصداق دولت مطلوب است و باید آن را کمک کرد تا بتواند به دستاوردهای مورد نظر انقلاب اسلامی دست یابد.»

این نماینده مجلس خبرگان، یکی از وظایف مهم دولت تدبیر و امید را توجه به مسائل فرهنگی دانست و افزود: «نباید از نقش برخی بازیگران که گرایش به بی‌بند و باری و بی‌حجابی را ترویج می‌کنند، غفلت کرد و اجازه داد این عده از بیت‌المال استفاده کرده و مقدسات جامعه را زیر سؤال ببرند؛ البته این سخن به معنای آن نیست که در این عرصه، هنرمند متعهد وجود ندارد، بلکه هستند افرادی که در همین حوزه، تلاش کرده و به آرمان‌های امام و انقلاب پای‌بندند.»

پس از اتمام نطق‌های پیش از دستور، مراسم دو تن از اعضای جدید مجلس خبرگان رهبری بر اساس ماده 5 آیین نامه داخلی این مجلس برگزار شد. این دو نماینده جدید مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان‌های آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد به عضویت این مجلس در آمدند.

در ادامه، پیکر مطهر شش شهید حاضر در صحن مجلس، توسط نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تا محوطه مجموعه ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی، تشیع گردید.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی شاهرودی نماینده استان خوزستان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در نطقی، ابتدا انتخاب آقای حجت‌الاسلام روحانی را به ریاست جمهوری تبریک گفت و برای وی و کابینه‌اش آروزی توفیق کرد.

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =