سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز در نخستین نشست خبری خود به تشرح برنامه هایش در این وزارتخانه پرداخت؛ برخی اتفاقات در دوره حاجی بابایی را تایید کرد و به برخی انتقاداتی داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی اصغر فانی گفت: در این موقعیت جدید که در این وزارت آموزش و پرورش هستم باید مسایل را بشناسیم. من از روز اولی که در وزارتخانه مستقر شدم جلسه ای با معاونان وزارتخانه و 30 نفر از همکاران گذاشتم. بعد هم جلسه هایی با تک تک معاونان و مدیرانشان گذاشتم و تلاشم این بودکه از دید معاونان مسایل را بشناسیم. چون آموزش و پرورش جایی نیست که بدون مطالعه کارشناسی و با شتابزدگی کار شود.

او گفت: آموزش و پرورش محلی است که باید با تحمل و آرامش حرکت کرد تا مردم با امید به آینده و با آرامش بتوانند زندگی کنند

فانی به اجرای برخی طرح ها در آموزش و پرورش گفت: فعالیت هایی که در آموزش و پرورش آغاز شد و اجرای طرح ۶-۳-۳ بخشی از سند تحول نظام آموزشی است و کاری است که سال قبل آغاز شده. اما باوجود مشکلاتی که در اجرای ۶-۳-۳ با مواجه هستیمِ نمی توانیم حرکت آن را متوقف کنیم. اما سیاست ما رفع مشکلات اجرای ۶-۳-۳ است.

او گفت: مشکلات درحالی است که ۶-۳-۳ نکات قوت فراوانی در آموزش و پرورش می تواند داشته باشد؛ مشکل پیش دانشگاهی را حل می کند، هدایت تحصیلی را به سال سوم دوره اول متوسطه انتقال می دهد. در جهت عدالت آموزشی است؛ کسانی که به آموزش ابتدایی بسنده می کنند،‌ پایان کار آنها با ۶ کلاس تحصیلی قابل دفاعتر است.

سرپرست آموزش و پرورش در زمینه این سیستم آموزشی گفت: در سال ۸۴ در کتابی که پایان دوره سرپرستی خودم منتشر کردم،‌ یکی از پیشنهادها اجرای ۶-۳-۳ بود. اما اکنون مشکلاتی دارد. یکی از آنها شروع این تحولات از سال ششم است. در حالی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسوولان وقت اموزش و پرورش گفتم باید از پایه شروع کنید. اما دوستان عجله داشتند.

او گفت: سال ششمی که سال گذشته آغاز کردیم مبتنی بود با یک دوره ۵ ساله ابتدایی، وقتی می خواستیم بر آن اساس هدف گذاری کنیم و کتاب طراحی کنیم با مشکل مواجه بودیم برای تامین نیروی انسانی کلاس ششم نیز کار شتابزده ای انجام داده اند. در حال حاضر تدابیری را اتخاذ کردیم که امیدواریم مشکلات برطرف شود؛آموزش معلمان کلاس هفتم در حال انجام است. تاکید این بوده که معلمان بدون آموزش وارد کلاس نشوند

سرپرست وزارت اموزش و پرورش در ادامه گفت : در این چند روز تلاش این بوده که بازگشایی مدارس با کیفیت بالایی صورت بگیرد. برنامه ریزی ها این بود که سعی کنیم تا روز ۱۵ شهریور آماده برای بازگشایی باشیم، دانش آموزان پیش از شروع سال تحصیلی به مدارس می روند و برنامه درسی شان را میگیریند تا روز اول مهر کتاب هایی داشته باشند که برنامه ریزی شده باشد.

 

تصمیمات آموزش و پرورش نباید به مردم فشار بیاورد

او در ادامه به بایدهایی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:  ۱- وقار و طمانینه علمی در آموزش و پرورش باید وجود داشته باشد. هیچ تصمیم شتاب زده ای را نمی پذیریم. این تصمیمات شتابزده مشکلاتی را برای خانواده ها و معلمان و فرهنگیان بوجود آورده است
دوم پرهیز از حرکت های جنجالی و رسانه ای است. أموزش و پرورش حایی نیست که وزیری آن هرچه به نظر شخص خودش می رسد بلافاصله مطرح کند. بلکه باید این نظرات در لایه های مختلف وزارت اموزش و پرورش از ستاد تا مدارس بررسی و نهادینه شود.

فانی گفت: اگر برخی از طرح ها ناموفق بوده است به این دلیل استکه لایه های مدیریتی نسبت به ان ایده و فکر توجیه نشده است.
اجرای طرحها و تصمیمات در آموزش و پرورش باید پخته و خالی از عیب و نقص و با کمترین خطا باشد. با توجه به اینکه مخاطب فراوانی داریم و عمر دانش اموزان و انگیزه دانش اموزان برای ما مهم است، باید تصمیمات پخته و مطالعه شده و کارشناسی شده باشد

او گفت: تصمیمات ما در آموزش و پرورش نباید به مردم فشار اقتصادی وارد کند . نباید دست در جیب مردم بکنیم. پس تصمیمات آموزش و پرورش باید طوری باشد که به مردم فشار وارد نکند. تغییرات باید در حدی باشد که که اضطراب در خانواده ها و دانش اموزشان و وابستگانشان ایجاد نکند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: آموزش و پرورش شش رکن اساسی دارد؛ معلم، مدیریت، محتوا و برنامه ها، فضا و تجهیزات، مقررات و نظم و انضباط و در آخر بودجه و امکانات. معلم رکن اصلی است آموزش و پرورش وقتی می تواند تحول در درون خود ایجاد کند که معلم با انگیزه و مهارت های حرفه ای مورد نیاز در اختیار داشه باشد. تلاش ما برای این هدف این است که در بین معلمان ایجاد انگیزه و تقویت مهارت حرفه ای را داشته باشیم.

او درباره از انتصاب مشاور اقتصادی‌اش گفت: مهمترین اولیوت آموزش و پرورش نیروی انسانی است. این رفتار معلم است که شخصیت دانش اموز را شکل می دهد. به همین دلیل اولویت شماره یک ما رفاه معلم است. مشاوری را منصوب کردیم برای اقتصاد آموزش و پرورش و رفاه معلمان. وظیفه او فعال کردن فروشگاه های فرهنگیان، امور رفاهی فرهنگیان و ... است. همچنین برنامه هایی درباره ساماندهی مدارس غیرانتفاعی دارد. 

 

تعطیلی پنج شنبه ها

او درباره تعطیلی پنجشنبه ها گفت: با توجه به اینکه سازمان دهی معلمان و مدارس به واسطه پروژ مهر از شش ماه قبل آغاز شده، پنج شنبه هادر سال تحصیلی جدید تعطیل است اما تیمی را مامور کردیم تا برای فعال کردن مدارس در روز پنج شنبه جنبه های مختلف را بررسی کنند.

فانی در پاسخ به این سئوال که آیا شما به عنوان وزارت معرفی می شوید، گفت: بر اساس صحبتی که روز نخست با دکتر روحانی داشتم نظر همین است که در ادامه خدمت در آموزش و پرروش بمانم اما نظر آقای رییس جمهور در روزهای باقی مانده مهم است.

 

راهیان نور باید ایمن شود

در بخشی از نشست خبری،‌ از فانی درباره اردوهای راهیان نور پرسیده شد. او در پاسخ گفت: اردوهای راهیان نور مفید است. اما باید ان را امن کنیم. ایمن سازی اردوها جزو دستورالعمل های ماست. این ممکن است کار ما را کمی کند، کند، اما ایمن سازی مهم است. مردم فرزندانشان را دست ما سپرده اند و باید از انها حفاظت کنیم.

 

کسر بودجه، میراث دولت گذشته برای آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره کسر بودجه گفت: کسر بودجه، یکی از میراث های دولت قبلی برای این دولت است. اما یکشنبه لایحه ترمیم بودجه در دولت تصویب شد. امیدواریم با کمک مردم و دولت بتوانیم سال ۹۲ را سپری کنیم و فشار به مردم وارد نشود.

او همچنین درباره پولی که برخی مدارس از والدین می گیرند گفت: مدرسه هزینه دارد. یک سال و نیم است که آموزش و پرورش نتوانسه پولی وارد مدارس کند. البته ما در همین مدت با دولت هماهنگ کردیم ۵۰ میلیارد تومان سرانه به مدارس بدهند. تا ۲۰ شهریور این سرانه به دست مدیران مدارس می رسد. البته قسط اول سرانه است. تلاش می کنیم در طول سال پول بیشتری به مدارس بدهیم. 

فانی گفت: به هرحال مدرسه باید اداره شود. اولیا اگر کمک نکنند کار مدرسه مختل می شود. باید مردم کمک کنند تا به تدریج بازسازی کنیم بودجه را. 

یکی از خبرنگاران از فانی درباره شهریه مدارس غیرانتفاعی پرسید. او گفت: مدارس ما یا ۱۰۰ درصد ما دولتی است یا کلا غیر دولتی. طبق آماری که داریم ۵۰۰ هزار صندلی خالی در مدارس غیر دولتی است. این ظرفیت های خالی باید به بوسیله دانش آموز پر شود. باید برنامه ریزی کنیم برای پر شدن این مدارس؛ مثلا ۷۰ درصد را مردم بدهند ۳۰ درصد را دولت و یا برعکس. این یک تفکر جدیدی است در اداره مدارس و باید بررسی شود. 

 

۶-۳-۳ به معنی اجرای سند تحول نیست

او همچین در پاسخ به سوالی درباره اجرای سند تحول و ساختار ۶-۳-۳ گفت: اجرای ۶-۳-۳ - به معنی اجرای سند تحول نیست این درست نبود که ۶-۳-۳ را به عنوان سند تحول بیان کردند. ۶-۳-۳ ساختار آموزشی است که محتوای سند تحول در این ساختار شکل می گیرد و متاسفانه ساختار شتابزده شروع به کار کرده است.

او همچنین گفت: من به نحوه روش اجرایی سند تحول انتقاداتی دارد. روش اجرایی؛ هر برنامه ای بخواهد شکل بگیرد چند تا پیش نیاز دارد؛ کتاب، معلم و فضای اموزشی. در اجرای سند نیروی انسانی خوب دیده نشده بود. امسال اصلاحاتی در کتاب های درسی صورت گرفته. فضای اموزشی هم مشکل داشتیم و اما یک جوری حلش کردیم.

 

هوشمندسازی باید نرم افزاری شروع شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره هوشمندسازی مدارس گفت: مطالعات تطبیقی بنده از ۵۰ کشور جهان نشان می دهد کشورهایی که از سر سخت افزار وارد هوشمندسازی شده اند شکست خورده اند اما آنهایی نرم افزاری بوده اند موفق بوده اند. ما موافق به شدت هوشمندسازی هستیم. اما ابتدا باید تولید محتوا کنیم و معلمانمان مهارت بدست بیاورند. سپس در مدارس هزینه کنیم. اما باید مهارت معلمان را افزایش دهیم.این مدل نه فشار به معلمان و و نه به والدین وارد می کند.

او همچنین درباره اجرای طرح هایش گفت: این حرفهایی که من می زنم برای سال بعد است. کار سال تحصیلی جدید از ۶ ماه پیش شروع شده.

 

به عنوان وزیر معرفی می شوم

خبرنگاری از فانی درباره معرفی اش به مجلس به عنوان وزیر آموزش و پرورش پرسید. او درپاسخ چنین گفت: صحبتی که داشتیم روز نخست با دکتر روحانی؛ نظر همین است که در ادامه خدمت در اموزش و پرروش بمانم. اما نظر آقای رییس جمهور در ادامه مهم است

 

رتبه بندی معلمان باید اجرا شود

یکی از سوالات از سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره نظام رتبه بندی معلمان بود. او دراین باره گفت: رتبه بندی یک دیدگاه مترقی است در اموزش و پرروش. معلمان باید رتبه بندی شوند چیزی که در دانشگاه هم داریم. یکی از تاکیدات خود بنده در مطالعاتی که قبلا داشتم همین است. اما بحث رتبه بندی چیزی نیست که به سرعت انجام شود. طرحی که مجلس دنبالش است کلیاتی است و ما هم استقبال می کنیم. 
نظام رتبه بندی 

او گفت: اما مهمتر از کلیات تنظیم آیین نامه اجرایی رتبه بندی است. چون نظام ارزیابی حرفه ای معلمان است. این یک کاری است که در بعضی کشورهای دنیا انجام می شود. البته رتبه بندی، ‌ارزیابی،‌ اموزش و حقوق معلمان باید هم راستای با هم پیش برود.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    7 3
    فقط 2-5-3 امیرخان. دفاع خطی بلای جان تیم ها
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    6 6
    با رکودی که در بازار هست امثال من که در خودروسازی کار میکنند و 2سالی میشه که پنجشنبه ها سرکار نمیریم و اگر پنجشنبه هم در مدارس تعطیل بماند 2 روز را در کنار خانواده خواهیم بود
  • فرزند شهید IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    8 7
    جناب آقای فانی. سلام علیکم. دولت قبلی اهمیتی به خون شهیدان و فرزندان بازنشسته ی آموزش وپرورش استان کردستان نداد که اکنون ما سیزده نفر بازنشسته ی آموزش وپرورش استان کردستان به دلیل بدهی اداره کل این استان به بازنشستگی استان، مدت هشت ماه تمام است حقوق ماهانه نگرفته ایم .حال لطفا جناب عالی اورژانسی ما را دریابید... .
  • معلم شرکتی A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    6 3
    از دکتر فانی می خواهیم که ما جوانان را به کارمون برگرداند. حاج بابایی را هرگز نمی بخشیم. ما همه رشته های تخصصی معلمی داریم بیش از 100 ساعت دوره ضمن خدمت رفتیم و در مناطق مرزی با حداقل حقوق خدمت کردیم. انشالله دکتر فانی عیدانیه خوبی به ما بدهد..........
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    32 21
    آقای سرپرست لطفا حد خودت را بدان . وزیر قبلی و همکارانش پس از کلی بررسی و کارکارشناسی به همراه مدیران مجموعه ها ی تحصیلی تعطیلی پنجشنبه ها را اجرا کردند حالا شما غوره نشده اعلام مویزی داری . عمو جان یه سر پای درد دل معلمان و بازنشسته ها بنشین و بقیه گند کاریها را سروسامان بدهید نه درمورد تعطیلی مدارس که هم اولیا و مدیران مدارس و معلمان خدوم همه از آن ر ضایت دارند
    • امین IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      27 3
      این آقا که هرچی گفت تایید کارهای وزیر قبلی بود فقط یه رنگ ولعاب جدید بهش داد آقای فانی توصیه من به شما این است که اگر خیلی زرنگ باشی بتوانی بعضی کارهای آقای حاجی بابایی را ادامه وتکمیل کنی آموزش وپرورش دریاست .اصلاحا گاو نرمیخواهد ومرد کهن.من فقط موندم اگه قرار بود دقیقا همون کارهای وزیر قبلی ادامه پیدا کند وانجام شود ونهایتا تایید شود خب چه نیازی به آقای فانی بود آقای حاجی بابایی که خیلی بهتر بلدبود کارنیمه تمامش را تمام میکرد
  • معلم A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    20 21
    امیدواریم طرح های مخربی مثل تعطیلی پنجشنبه ها و حذف مردودی از اول دبیرستان لغو شود.
  • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    11 1
    چند نکته کلیدی در صحبتهای ایشان 1- عدم شتابزدگی در امور 2- توجه به اموزش نیروی انسانی قبل از طرحهای فله ای 3- کمک اولیا برای پیش برد امور ا
  • معلم IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    8 9
    بهتر بود دکتر فانی نیز برای بالا بردن انگیزه معلمان مدیران کل و مدیران مناطق آموزش و پرورش و برخی مدیران مدارس که قبای ریاست بر تنشان سنگین و فراخ بود، را تعویض می کردند تا انگیزه اندکی به معلمان میدادندو هم می دیدیم که شایسته سالاری شعار نیست.
  • حسن IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    6 15
    جناب آقای دکترفانی شخصیتی صبوروفکورهستند.مطمئنادرادامه شاهدتحولات بسیارخوبی ازجانب ایشان در آموزش وپرورش خواهیم بود.
  • فرهنگی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    12 7
    در مجلس چند روز پیش کلی در مورد مضرات تعطیلی پنجشنبه بحث شد ظاهرا ایشان با تعطیلی پنجشنبه میخواهند رای اعتماد بگیرند آقای حاجی وسط سال طرح مزخرف تعطیلی را پیاده کردند اماچطور ایشان بیست روز به آغاز مدرسه نمیتوانند طرح را منتفی کنند ؟
  • مربی پیش دبستانی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    7 2
    سلام اقای فانی امید ما بعد از خدا به شما وزیر پحترم است تورا به خدا تکلیف ما را تا مهر ماه مشخص کنید چرا بعد ده سال کار کردن ومدرک لیسانس حاجی بابایی ما را اخراج کرد امیدوارم که خدا ازش نگزره
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    25 3
    کی مدیران کل احمدی نژاد را عوض خواهین کرد ما که مردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • دبیر A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    17 1
    تو را به خدا یه جوری مسئله تفاوت تطبیق و حداقل دریافتی را حل کنید من با 24 سال سابقه و لیسانس با همکارم که دیپلم و 12 سال سابقه دارد حدودا 50 تومن اختلاف حقوق داریم عدالت که دم میزنید همینه؟
  • محمد IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    6 1
    کاش آقاي فاني در مورد بازنشستگي قبل از موعد هم تسهيلاتي انجام دهند چرا که بنده و امسال بنده زياد هستند که ميخواهند با 25 سال بازنشسته بشن ولي موافقت نميکنن . لااقل بخاطر رفع معظل بيکاري اين کار را انجام بدين.
  • میرآبادی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 1
    آموزش و پرورشی فعال و پویاست که نیروی باسواد و تحصیل کرده و به روز شده ای داشته باشد. ما که سالها خون دل خورده و هزینه کرده و ارتقاء مدرک دادیم چه فرقی داریم با کسی که ارتقاء مدرک نداشته؟!یکی از دلایلی که نیروهای با سواد در آموزش و پرورش نمی مانند همین است. چرا همطرازی معلمان لیسانس به بالا با هیئت علمی دانشگاه اعمال نمی شه؟در برنامه های سرپرست محترم هم چیزی دیده نمی شه
  • مربی پیش دبستانی A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 2
    قسمتان می دهم به فاطمه زهرا به داد مربیان پیش دبستانی برسیدبا 11سال کار با اخراج یا بیگاری ما رانابود نسازید
  • مسعود IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    24 5
    ازهمه مهمتر لغو محتمع های اموزشی است کهفاتحه مدارس راخوانده وکسی به فکرش نیست این هم شعار می ده
  • سيد رضا باقري A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    براي رضاي خدا جناب فاني در مورد اردوهاي دانش آموزي هم فكري بكنيد از طرفي ما مربيان مجبوريم دانش آموزان را اردو ببريم و از طرفي اردوگاه مناسبي در تهران نيست واگر هم اردوگاه باهنر هست اصلا وقت نمي دهند و ما مجبوريم براي اردو يا دانش آموزان را به بيرون از تهران ببريم كه خطرات زيادي دارد يا به مجموعه هايي ببريم كه داراي كاركرد تربيتي نيست . اصلا مي دانيد امورتربيتي تعطيل است
  • تعدادي از معلم IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    13 0
    با معلم كردن سرايدار وخدمتگذار و دفتردارها درطرح 6.3.3 به خيال خودشان تحول ايجاد كردند ؟ چه كسي مي گويد بازگشن به طرح 50 سال قبل تحول است؟ حاجي بابائي از كدام معلمي وقتي خواست اين طرح من دراوردي را اجرا كند ،نظرخواهي كرد؟ اقاي فاني وضع مدارس با طرح جديد را مي دانند؟ مگر تحول ايجاد كردن يا ايجاد نكردن با عدد و رقم ايجاد ميشود كه بگوئيم 6.3.3 تحول ايجاد مي كند ولي 5.3.4 تحول ايجاد نميكند؟ از اقاي فاني ميخواهيم براي سال اينده تحصيلي يعني 93/94 طرح 6.3.3 را لغو و در يك فرصت مناسب همراه با برنامه ريزي همه جانبه نسبت به تغييرات اگر لازم باشد اقدام كنند.به طورقطع ميتوان گفت 90 درصد معلمان ابا طرح حاجي بابائي مخالف هستند .
  • یک معلم IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    13 4
    تعطیلی پنجشنبه ها یعنی رکود آموزشی .......در همچین طرحی باید دانش آموزان ناهار و در مدرسه صرف کنند وگرنه گیرایی ندارن..
  • احسان A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    17 5
    اقای فانی عزیز تو رو خدا این مجتمع اموزشی و پرورشی رو حذف کنید تا اعتبار مدیران باز گردد.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    9 0
    جناب آقای فانی با تشکر از نظرات ارزشمندتان . خواهشمند است در مورد بازنشستگان فرهنگی و حقوق کم آنها تصمیمات جدیدی را اتخاذ بفرمایید . در همه جا افراد بعد از بازنشستگی از برخی تسهیلات از جمله بن های نقدی و غیر نقدی و... برخوردارند ولی در حق فرهنگیان بسیار ظلم می شود . شایسته نیست که امثال من بعد از 30 سال تلاش نتوانم آنگونه که شایسته است زندگی خود را بچرخانم و نگران آینده خود و فرزندانم باشم چرا که هیچ جایگاهی ندارم.
  • فرهنگی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    16 5
    باسلام جناب اقای فانی تو را قسم به مهدی موعود (عج) این مجتمع ها را حذف کنید ؛ اگر می خواهید ارزش معلم را احیاء کنید حتما" به این موضوع عنایت خاص داشته باشید.
    • معلم IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      15 5
      باسلام احتراما با نظر دوستمون موافقم هرچند دوست ندارم این جمله رابکار ببرم ول.ی باید بگویم اجرای طرح مجتمعهای آ.پ.لکه ی ننگی است مخصوصا در مقطع ابتدایی که باید اقدام سریع برای انحلال آن انجام گیردتا مدارس با طراوت وشادابی بتوانند سال تحصیلی جدید را آغاز کنندـ
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    23 5
    حذف مجتمع ها
  • معلم A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    6 6
    سلام لطفا به تعطیلی پنج شنبه ها کار نداشته باشید چون تازه فهمیدیم که دانش اموزان واولیای انهابه استراحت پنج شنبه ها نیاز دارند وفرهنگیان هم به کارهای بیرون از منزل که درطی هفته نمی توانستند رسیدگی کنند : رسیدگی کنند از طرفی اکثر شرکتها روز پنج شنبه تعطیلند و کودکان می توانند در کنار والدین احساس ارامش کنند .تعطیلی روز جمعه فقط به نظافت دانش اموز وانجام تکالیف اختصاص میافت .واز استراحت خبری نبود
  • معلم از آذربايجانغربي IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    8 0
    از همکاران محترم خواهش ميکنم از تعطيلي وحمايت از آن چيزي نگن ، چرا که با توجه به تعطيلي تابستان و عيد نوروز و ودر آخر پنجشنبه ها باعث شده که ديد مردم نسبت به ما منفي بشه چرا که تصور ميکنن ما مفتي پول ميگيريم و از حرص و جوش و اعصاب خرد کني در کلاس خبري نيست . ولي نميدانن که اين 9 ماه حرص و جوش در کلاس ، با اين کودکان و نوجوانان امروزي برابر است با 18 ماه خدمت ساير ادارات. و در ثاني مگر در کشورهاي ديگر هم مگه تعطيلات تابستاني وجود نداره که اينگونه ديد مردم به معلمان منفي شده؟؟؟؟؟؟؟ ولي خود بنده هم بدليل ديد منفي مردم و تراکم معلم و دانش آموزان در مدارس با تعطيلي پنجشنبه ها مخالفم.
  • مسعود IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    9 1
    خبرانلاین شما به گوش سرپرست برسانید تافزصت باقی مانده مجتمع ها راحذف کنه که واقعا کارایی نداره ونیرو بیشتر استفاده شده ومداخله درکارها شده ومدیران مجتمع همان راهنماییان قبلی بشن دراستان ماکه کارایی نداره فقط حاجی بابایی شعار داد ودرتلویزیون ومجلس برای کسانی که اطلاع ازاموزش نداشتند زودبایدجنبید که اموزش صفر وشعار بسیار این اقا اگه می خواد راه اون ادامه به فایده نداره
  • یک مدیر IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    21 4
    باسلام و خدا قوت خدمت شمار ا به فاطمه زهرا قسم مجتمع ها را حذف کنید
    • سليمان A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      6 3
      من مطمئن هستم كه شما با مدير مجتمع خودت اختلاف شخصي داريد نه اختلاف كاري . چون حدود اختيارات شما كم شده است براي همين مديران مجتمع را نفرين مي كني . !!!
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    13 2
    باسلام خوا هشمند است در خصوص مجتمع هاتجديد نظر بفرماييد چون هيچ گونه كاري انجام نميدهند فقط به آقا بلا سرها اضافه شده است.انگيزه كاري را گرفته اند.
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    سلام ابلاغ معلم ابتدایی 24ساعت در هفته هستش ولی در برنامه کلاسی عملا 25 ساعت کار می کنن ومتاسفانه هیچگونه حق التدریسی به اونا تعلق نمی گیره این ساعت اضافه در هفته به حساب چه کسی باید کار بشه
  • فزهنگی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    12 6
    سلام آقای وزیر مجتمع ها را که هیچگونه کارایی در آموزش ندارن حذف کنین
    • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      3 1
      يكي از بهترين طرح هاي آموزش وژرورش مجتمع هاي شهري بود كه باعث نظارت بيشتر مي شود.
  • دانشجو A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    4 0
    سلام اقای وزیر برای شما ارزوی موفقیت دارم بنده دارای مدرک لیسانس از تهران هستم و زمان کنکور رتبه 2700 کشوری رو اوردم اما تربیت معلم سال کنکور من نبود ونشد تربیت معلم شوم حالا هم که خبری از ازمون استخدامی اموزش وپرورش نیست پس تکلیف امثال من که هم تحصیلات داریم وهم به این شغل علاقه داریم چه میشود لطفا ازمون استخدامی برگزار کنید تا هر کس لایق این شغل است انتخاب شود
  • تعدادی فرهنگی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 2
    سلام اقای فانی محترم ما برای شما چند پیشنهاد داریم : 1-اقای وزیر قبلی بدون توجه به نظرات معلمین واولیا ودانش آموزان هرانچه که دلش خواست در این آموزش وپرورش دیوار کوتاه انجام داد با اعداد بازی کرد نامش را تحول گذاشت ؛لطفا شما برای حذف یا ادامه این تحولات از عموم فرهنگیان نظر سنجی به عمل اورید مطمئم 90% راضی نخواهند بود 2- این مجتمع ها که مال 50سال قبل است ما به جلو حرکت میکنیم نه باید به عقب برگردیم واگر یه نگاه کردیم باید از مثب هاش نکته برداریم مجتمع مال عصر حجر ه پس لطفا سال اینده (93/94 )حذف کنید کسی که معاون دبیر باشد یا معاون اموزگار یا مدیر مستقل مدرسه ومعاون مجتمع وهمان مدیریت را دریافت می کند چرا اختیاری برای کار کردن نداشته باشه .
  • فرهنگی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    10 4
    سلام اقای فانی لطفا مجتمع ها را حذف کنید. کاری که 3 تا راهنما معلم انجام می داد حالا 60 نفر انجام می دهند ودر کیفیت آموزشی هیچ تاثیری هم ندارد
  • عبدالکریم A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    2 0
    با سلام واحترام به استحضار میرسانم سمپاد فارس (مسئول آقای قاسمی) علیرغم انصراف چند نفر از پذیرفته شدگان در مقطع ورودی آموزش متوسطه ،از اعلام افراد ذخیره خود داری می کنند و به قولا هروقت دلشان بکشه ( مثل سال قبل) ذخیره میگیرند. به نظر جنابعالی حال که امکانات پذیرش موجود است این حق کشی در حق دانش آموز نیست که علیرغم وجود امکانات از پذیرش آنها شانه خالی می کنند به بهانه اینکه ذخیره نمی گیریم . خواهشمندیم اقدام عاجل مبذول فرمایید.
  • نادر احمدی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    6 5
    با سلام و خسته نباشید . شما را به هر چه اعتقاد دارید قسم می دهیم به فکر تصمیماتی که در دو سال آخر دولت آقای احمدی نژاد گرفته شد باشید و به فکر لغو آنها باشید از جمله : تعطیلی پنجشنبه ها - حذف مردودی سال اول دبیرستان - افزایش مدارس راه دور - ایجاد مجتمع ها - قطع سرانه مدارس - از بین بردن آموزش در هنرستان ها - آزمون پیشرفت تحصیلی - از بین بردن آئین نامه های آموزشی
  • یک فرهنگی A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    3 0
    با سلام وتشکر ازحمات شما وزیر محترم خواهشمندام زودتر تکلیف این نظام رتبه بندی معلمان راروشن کنیدکه ماکه به امیداجرای این طرح بازنشسته نشدیم تکلیف خودرا بدانیم تاکی طرحها بید ارزش خود را باعوض شدن مسئول ازدست بدهندوطرحها وابسته به شخص باشند
  • ابوذر اخوان IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 0
    با عرض سلام وخسته نباشید . در اکثر مدارس سطح شهر بعد از مراسم صبحگاه نرمش انجام می دهند بهتر نیست در لحظه ای که دانش آموزان نرمش انجام می دهند یک موسیقی ورزشی نیز همزمان با آن اجرا شود تا تحرک دانش آموزان نیز بیشتر شود. با تشکر
  • خ ش IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    8 3
    مجتمع های شهری را حذف کنید واقعا به هیچ دردی نخورد خدا شاهد است
  • احمد IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 0
    سلام وزير محترم خواهشمنداست فكري بحال حقوق ومزايايي معلمان اين قشر زحمت كش ودلسوز بنماييد وهمچنين درمورد مجتمع هاي آموزشي كه بيكاري را زياد وآموزش كم وكمبود نيرو در مدارس را به وجود اورده است بنماييد. متشكرم
  • معلم IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 0
    با سلام.به قول تبریزیها روزیمان افتاده دست پادشاه کور.همین مانده بود که حقوقها بیافته دست مدیرها.کم از مدرسه میخورن همین مونده ناخنک بزنن حقوق ما.مورچه چیه که کله پاچش چی باشه.
  • دبير IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    آقاي وزير چرا هيچ وقت وزير بعدي كار وزير قبلي را انجام نمي دهد تا ثمره ي ان را ببينيم اگر روز پنج شنبه تعطيل نباشد مدير و معاون بايد مبصر باشند كار را خانواده ها به هم زديد
  • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    چه فرقی داره ما تعطیل باشیم یا مدرسه بریم آخه چرا پنج شنبه باید بریم مدرسه