هر چقدر که از دوران مدرسه دور شده باشیم، چیزهایی هست که هر از گاهی باعث میشن که فکر کنیم: "آه...کاش اینو تو مدرسه بهم یاد داده بودن.." کاش به جای یکی از ساعت های زبان خارجه و ریاضی و فارسی، یک بار هم یه کلاس درباره ی زندگی کردن برگزار می شد. شاید هم هر از گاهی معلمی پیدا شده که سعی کنه حرف های خارج از درس بزنه...اما احتمالا ما حرفهاشون رو جدی نگرفتیم و ترجیح دادیم به جای فکر کردن به حرفهاش، به شیوه ی زندگی خودمون ادامه بدیم.خیلی موارد هست که شاید دیر، ولی بالاخره روزی توی زندگی بهشون می رسیم. فکر کنید چقدر عالی می شد اگه توی سن کمتر اینها رو یاد می گرفتیم.این نکات کاربردی رو بخونید و سعی کنید ازینجا به بعد توی زندگی جدی ترشون بگیرید:

1)قانون ۸۰/۲۰:

این یکی از بهترین روش ها برای اینه که بهترین استفاده رو از وقتتون بکنید. چیزی که قانون ۸۰/۲۰ میگه اینه که ۸۰ درصد ارزشی که بدست می آورید، نتیجه ی ۲۰ درصد از تلاشیه که انجام داده اید.

این یعنی اینکه اکثر کارها و مشغولیت های ما مفید نیستند. پس میتونیم خیلی از کارها رو از لیست انجام کارمون خط بزنیم. در عوض وقت و انرژی بیشتری روی کارهای دیگه، که به نظر میرسه بازده بیشتری - چه از لحاظ موفقیت و چه از لحاظ حس رضایت درونی - دارن بذاریم.


2)قانون پارکینسون:

میتونی کارها رو خیلی سریع تر از اونچه که فکر می کنی انجام بدی! این قانون میگه کاری که قراره انجام بدی متناسب با وقتی که براش در نظر میگیری خودش رو کش میده و درجه ی سختی اش رو تعیین میکنه! یعنی اگه به خودت بگی ظرف یه هفته یه راهکار برای فلان مشکل پیدا می کنم، اون مشکل خودش رو سخت تر و سخت تر جلوه میده و ممکنه نتونی حتی توی یک هفته هم براش راه حلی پیدا کنی.

پس وقتت رو روی پیدا کردن راه حل متمرکز کن. به جای یک روز یک ساعت، و به جای یک هفته یک روز به خودت فرصت بده. این کار باعث میشه که مغزت فقط روی راه حل و کار کردن متمرکز بشه، نه سختی کار!


3)تراکتوری کار کردن!:

کارهای خسته کننده و تکراری میتونن باعث پایین اومدن سطح هیجان و به تعویق افتادن کار بشن. یکی از راه هایی که بشه اونها رو سریع انجام داد اینه که اونها رو تراکتوری انجام بدیم. یعنی چی؟ یعنی همه رو پشت سر هم انجام بدیم. اینجوری اون زمانی که برای کندن از وضعیت فعلی و راضی کردن خودتون صرف می کنید، فقط برای کار اول لازم میشه و کارهای بعدی سریع تر انجام می شن.

مثلا یه نمونه از تراکتوری کار کردن اینجوریه:

میزتون رو تمیز کنید/ قبض آب و برق پرداخت بشه/ سه تا تماس تلفنی که باید انجام میدادی رو انجام بده/ یه لیست خرید تره بار بنویس.



4)اول چیزی بده تا چیزی بگیری:

شاید این قضیه با حستون جور در نیاد. چون معمولا همه این ذهنیت رو داریم که تا کسی برامون کاری انجام نداده نباید براش کاری انجام بدیم. مشکل اینجاست که خیلی ها اینجوری فکر می کنند، و خب طبیعتا نتیجه این میشه که در آخر هیچ کدوم کاری انجام نمی دن.



اگر میخواید ارزشی که بدست می آورید بیشتر بشه (اون ارزش میتونه پول، عشق، محبت ، فرصت و خیلی چیزهای دیگه باشه...)، بهتره ارزشی که خودتون میدید رو افزایش بدید. چون در گذشت زمان شما بالاخره اونچه که از دستی دادین رو از دست دیگه ای میگیرین. پس فکر کنید چقدر خوب میشه که هیچ کاری انجام ندین و چیزی بگیرین. اما این اتفاق خیلی کم پیش میاد...


5) فعالیت کن، واکنش نشون نده!:

این هم به نکته ی قبل مربوط میشه. اگه همه رفتارشون واکنشی بود، شاید خیلی از اتفاقات هیچ وقت نمی افتاد و همه منتظر مینشستند تا کسی فعالیتی بکنه... این اتفاق ممکنه بالاخره بیفته، ولی خیــــلی طول خواهد کشید!

پس یه فکر به صرفه تر اینه که خودتون فعالیت کنید. به سادگی میتونید اولین نفری باشید که حرکتی میزنه و یه سری آدم واکنشی به دنبالش راه میفتن. این کار نه تنها شما رو از حس وحشتناک انتظـــار دور می کنه، بلکه باعث میشه احساس کنید اون کسی که زندگیتون رو تو دست داره و در حال کنترل کردنشه خودتون هستید، نه نیروهای جورواجور بیرونی!


6)اشتباهات و شکست ها بد نیستند:

وقتی سنمون کمتر و به اصطلاح " دهنمون بوی شیر میده "  و "کله مون هنوز بوی قرمه سبزی میده"، انقدر کارهای مختلف رو امتحان میکنیم و شکست می خوریم تا یاد بگیریم. اما هر چی بزرگتر میشیم، محتاط تر عمل میکنیم و کمتر از قبل روحیه ی "فعال بودن" رو داریم. چون از شکست خوردن می ترسیم، ترجیح میدیم که بشینیم تا یک نفر دیگه کاری رو شروع کنه.



حالا اگه واقعا شکست بخوریم چه اتفاقی میفته؟ همه بهمون می خندن؟

آره خب، شاید بخندن. اما وقتی همچین تجربه ای داشته باشی، خیلی زود بعدش می فهمی که بابا آخر دنیا که نرسیده! و حقیقت اینه که مردم خیلی زود شکست های ما رو فراموش می کنند. اونها انقدر درگیر زندگی و مشکلات خودشون هستن که اینجور موارد براشون اهمیتی ندشته باشه!

و فراموش نکنید که موفقیت توی زندگی از تسلیم نشدنه!


یادتون بیاد وقتی که ۵ ساله بودین و میخواستین دوچرخه سواری یاد بگیرین. زانو ها درب و داغون می شد و شاید هم یه کم گریه میکردید. ولی بلند می شدید، لباس ها رو می تکوندید و دوباره روی صندلی اش می نشستید. پس سعی کنید اون روحیه ی بچه ی ۵ ساله رو درون خودتون زنده کنید و با یکی دو بار شکست خوردن توی کاری تسلیم نشید!


7)به خودت سخت نگیر:

چرا آدمها بعد از یکی دوبار اشتباه کردن و شکست خوردن از کاری دست می کشند؟ خب، یه دلیل خیلی بزرگ اینه که دارن از درون خودشون رو میزنن! این عادت به درد نخوریه! چون فقط به ناراحتی و درد درونی ات اضافه می کنه و وقت با ارزشت رو ازت می گیره. پس این عادت رو از خودتون بگیرید و انقدر خودتون رو ملامت نکنید.


8) یک دفعه صمیمی بشو!

آشنا شدن با آدمهای جدید خیلی کیف داره، ولی میتونه باعث به وجود اومدن استرس بشه. همه ی ما دوست داریم تو برخورد اول آدمهای خیلی جالب و جذابی به نظر بیایم و از صحبت های عجیب و غریب و سکوت های طولانی فرار می کنیم.

بهترین راه برای انجام این کار اینه که تو برخورد اولتون با کسی، تصور کنید که اون صمیمی ترین دوستتونه. اینجوری اضطراب رو از ذهنتون دور می کنید و راحت تر با طرفتون ارتباط برقرار می کنید.


9) روی چیزی که میخوای تمرکز کن، نه چیزی که نمیخوای!

شما در مغزتون سیستمی به نام سیستم فعالیت مشبک دارید که بهتون اجازه میده چیزهایی که ذهنتون روشون تمرکز کرده رو ببینید. این یعنی شما هرچقدر تمرکزتون رو روی اهدافتون بیشتر کنید، بیشتر با اونها مواجه میشید.

یکی از کارهایی که برای تمرکز روی چیزهایی که میخواین میتونید انجام بدید اینه که اهداف تعیین کنید و به این فکر کنید که چه چیزی در این شرایط مهم تره. میتونید از یادآوری های بیرونی استفاده کنید. مثلا روی کاغذی که به دیوار چسبوندید بنویسید : "فعالیت کن، واکنش نشون نده!" تا هر روز به چشمت بخوره و یادت بندازه.


10)رفتار تو واقعیت رو عوض می کنه:

همه ی ما شنیدیم که باید رفتار مثبت داشته باشیم و ممکنه خیلیها بهمون بگن: "یه فکری به حال رفتارت بکن!"

این نصیحت خیلی با ارزشیه، ولی معمولا چه اتفاقی میفته؟ از یه گوش میره تو و از گوش دیگه میاد بیرون و فردا ما باز همون رفتار قبلی رو داریم.

ولی نکته ی خیلی ظریف و قابل توجهی که وجود داره اینه که رفتار ما، واقعیت های اطرافمون رو عوض می کنه. ممکنه که توی ذهن همه بدبینی به عنوان واقعیت زندگی پذیرفته شده باشه، اما اینها به خاطر اینه که سیستم فعالیت شبکه ای مغزمون عادت به پیدا کردن چیزهای بد داره.

اگه سعی کنید رفتارتون رو به طور جدی عوض کنید - و با این کار واقعیت اطرافتون رو تغییر بدید - به نتایج متحیر کننده ای می رسید.


11)شکر کردن یه راه آسون برای خوشحال کردن خودتونه:

معلومه که این یکی رو تو مدرسه بهمون یاد دادن...خیلی زیـــــاد! احتمالا می گفتن قدر چیزهایی که دارید و بدونید و شکر گذار باشید چون کار درست اینه...یا اینکه کلا کاریه که باید انجام داد!

ولی حالا اینجوری به قضیه نگاه کنید که یکی دو دقیقه وقت گذاشتن برای شکر کردن، خیلی راحت میتونه یه حال بد رو به یه حال خوب تبدیل کنه.

این کار میتونه برای خوشحال نگه داشتن روحیه تون، و تمرکز روی چیزهای خوبی که میخواین به دست بیارین کمکتون کنه.



12)خودت رو با کسی مقایسه نکن:

امان از این "من" درون که همیشه دنبال مقایسه کردنه! "آخ جون من یه دوچرخه ی جدید خریدم!" احتمالا این جمله خوشحالتون می کنه، ولی بعدش فکر میکنید که "ای وای! دوچرخه ای که علیرضا گرفته که خیلی بهتــــــره!!" و اینجوری میشه که حال خوبتون دووم زیادی نمیاره و باز حس می کنید از خودتون راضی نیستید. اگه دست از مقایسه کردن خودتون با دیگران برندارید، در واقع دارید به دنیا اجازه میدید که احساسی که نسبت به خودتون دارید رو کنترل کنه.


بهترین راه اینه که خودت رو با خودت مقایسه کنی. ببین چقدر از جایی که بودی فاصله گرفتی، چه چیزهایی به دست آوردی و چقدر رشد کردی. شاید خیلی کار هیجان انگیزی به نظر نرسه، اما در طولانی مدت کلی بهت قدرت و ثبات درونی میده!


13)80-90% اون چیزهایی که ازشون وحشت داریم، اتفاق نمیفتن!

این یکی خیلی مهمه! اینها فقط هیولاهایی هستن که ما تو ذهن خودمون ساختیم، و اگرهم اتفاق بیفتن، قطعا به اون دردناکی و وحشتناکی که فکر می کردیم نخواهند بود.

البته که حرف زدن از این کار همیشه آسونه، اما سعی کنید به خودتون یادآوری کنید که درصد خیلی کمی از ترس ها و وحشت های گذشته تون به واقعیت پیوستن...پس چرا فکر می کنید این بار با بقیه ی وقت ها فرق می کنه؟؟




14) هیچ چیزی رو خیـــــلی جدی نگیر:

خیلی راحت میشه درگیر مسائل شد. ولی اون احتمالات بدی که میدیم معمولا اتفاق نمیفتن و چیزی که الان براش نگرانیم و حرص میخورم به احتمال خیلی زیاد در سه سال بعد اصلا به یادمون نمیاد!

پس خودت، افکار، و احساساتت رو اونقدر جدی نگیر که اسباب شکنجه ی خودت بشه. راحت باش و به چیزهای خوب زندگیت فکر کن.


15)همه چیز رو بنویس:

اگه مغزتون یه سطل پر سوراخه و هر چیزی که توش میریزین یهو ناپدید میشه، پس خطر اینکه ایده های ناب و خوبی که به ذهنتون میرسه خیلی راحت از ذهنتون پاک بشن، وجود داره. خودتون رو عادت بدید به اینکه افکار و اهدافتون رو بنویسید - همه چی رو! اینطوری راحت تر میتونید روی چیزهایی که میخواید متمرکز بشید.



16)توی هر تجربه ی بدی یه فرصت وجود داره:

توی هر شکست یا تجربه ی تلخی، چیزهایی وجود داره که میتونی ازشون درس بگیری و برای رشد خودت استفاده کنی. شاید حتی بشه گفت که تجربه های منفی، چیزهای بیشتری برای یاد دادن نسبت به تجربه های موفقیت آمیز دارن. بعضی وقتها، نکته ای که از یه تجربه ی بد یاد گرفته میشه، از توی ده ها تجربه ی موفقیت آمیز در نمیاد!

پس هر بار که یه "تجربه ی منفی" برات پیش اومد، از خودت بپرس: چه چیزی راجع به این شرایط میتونه خوب باشه؟ اون چیزی که من الان باید یاد بگیرم چیه؟

یه تجربه ی منفی میتونه باعث بشه چندین تجربه ی مثبت برات اتفاق بیفتن.



**************************************
چیزی تو ذهن شما هست که دوست داشتین توی مدرسه بهتون یاد میدادن؟ لطفا بنویسین تکمیل بشه....



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 92
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    24 91
    قوانین مورفی . . .
    • بی نام IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      قانون مورفی: هر چیز بدی که احتمال رخ دادن داشته باشد حتما رخ خواهد داد. این چه ربطی به نوشته بالا داشت؟
    • علی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      18 3
      شاید منظورش به شماره 13 که میگه 80 درصد از چیزایی که ازش میترسیم اتفاق نمیفتن من شدیدا شماره های 2 و 3 رو قبول دارم
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      62 4
      17.سرسری درس نخون چون به هیچ دری نمیخوره
  • بی نام A1 ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    270 9
    17 با طبیعت مهربان باشیم این نکته را ما ایرانیها بکلی فراموش کرده ابم
  • نیما US ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    این که آزادی حق هر انسان است! هر کسی حق دارد بر حسب دین و عقایدش تا آنجا که مخل آرادی دیگران و حقوق جامعه نباشد رفتار کند و ...
  • امیر IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    44 5
    از قانون 2 و 3 واقعا خوشم اومد
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    70 15
    کاش به جای اون همه کلمات غلمبه سلمبه ادبیات فارسی و حل معادلات و انتگرالهایی که هیچ وقت به کارمون نمیاد اصول و مقررات رانندگی را آموزش میدادند.
  • حمیدرضا زاهدی IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    با عرض سلام دوست داشتم بهم توی مدرسه یاد بدن که در اویل جوانی خودت رو درگیر احساسات زود گذر با جنس مخالف نکن که عمرت تباه میشه
    • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      20 2
      این اتفاقات بخشی از زندگیه هر فرده و همینجوریه که تجربه کسب میشه
  • بی نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    27 2
    خیلی ممنون
  • بی نام A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    17 5
    تعداديش خوب بود ولي خيلي هاش تكراري و اضافي بود.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    51 3
    كاش يادمون داده بودن كه انسان بايد انسانيت وشرف داشته باشه نه به اندازه هست نه به رنگ نه به دين نه ظاهر ونه به پول و نه به بزرگي ونه به كوچكيه فقط به آدميته همين كه دسته فتاده اي بگيري ظلم ونكني وحق رو به حقدار بدي فرقي نداره چه ديانتي داشته باشي عبادت به جز خدمت به خلق نيست
  • سایه IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    72 1
    اینکه اصولن به صف و نوبت و انتظار! اعتقاد داشته باشیم یهو نپریم جلوی دیگران! ( دیوونه شدم از دست بعضی ها!)
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      15 2
      آي كه ايني كه گفتي منو ديوونه كرده نمي دونم چرا اين ملت صف بندي رو ياد نميگيرن؟؟!
  • پرستو IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    27 2
    واقعا مطلب آموزنده ای بود-lمن اونو واسه خودم تو یه سند ذخیره کردم تا همیشه مطالعه ش کنم... دنیا بر اساس قانون (سنت الهی) استوار است به اینصورت که هر کاری در آن انجام دهیم نتیجه ای(خوب یا بد) خواهد داشت و ما آن نتیجه را خواهیم دید(دیر یا زود).
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    84 3
    گفتن یک واژه مهم : !!! نه !!!
  • نَ A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    65 2
    توانایی نه گفتن!
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    67 2
    کاش تو مدرسه یاد داده بودند چطور از بدن و مفاصل خود نگهداری کنیم من که تو جوونی دیسک کمر گرفتم!!!
    • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      40 8
      آره واقعا. کاشکی تو مدرسه کمکهای اولیه و اورژانسی رو یاد میدادند. به جای یاد دادن انواع کرم ها: حلقه ای لوله ای آسکاریس و... یه جوریایی حیف شدیم ماها
  • امیر IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    37 11
    18. به یک چیز ما ورا ایمان داشته باش.تا به آن توکل کنی و آرامش بگیری.و چه بهتر که آن چیز خدا باشد
  • محسن A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    48 9
    جهت افزایش خلاقیت, روزانه 4 کار رو باید انجام داد 1-یک قطعه موسیقی خوب گوش کنید(نه راک و...) 2- هر روز یک تصویر یا یک عکس زیبا ببینید(مثل طلوع خورشید)3- یک قطعه شعر ناب رو بخونید 4- یک کار خوب انجام بدید حتی اگه کوچک باشه (مثل صدقه یا کمک به دیگران)
  • محسن IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    16 6
    متن خوبی بود. سپاسگزارم.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    28 5
    اداب معاشرت دوست داشتن حیوانات و طبیعت جفظ مجیط زیست
  • نیما A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    12 11
    " وقتی مغزتان بوی قور مه سبزی می دهد"؟؟؟؟بهتر نبود به جای این جمله می گذاشتید" وقتی دهنتان بوی شیر میدهد"...................کلا ترجمه روان نیست.
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    22 3
    از این نوع نوشته یا همین نوشته را چه خوبه دانش آموز در برگهای اول کتابش هر سال ببینه
  • ابراهیم GB ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    48 3
    می گن : هیچ وقت امید رو از کسی نگیر . شاید این آخرین دارایی اش باشه " . همین رو باید برای خودمون هم گفت که : هیچ وقت امیدت رو از دست نده .
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    10 2
    بسیار جالب بود
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    10 3
    عالی بود ممنو خبر آنلاین
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    42 2
    مگر ما چیزی بنام آموزش و پرورش داریم !؟ از کلاس اول تا پایان دبیرستان راههای تست زنی چهار جوابی را تمرین میکنیم بدون اینکه اصلا بدانیم موضوع چیست. مدرسه مدیر ناظم و معلم خوب یعنی چیزی یا کسی که بتواند تست زنی را به بهترین شکل توی مغز بجه های معصوم بگنجاند.
  • sepide IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    31 4
    قوانین بالا که در جای خودش ارزشمنده. اما خیلی چیز هارو میشد از همون کودکی به ما یاد بدن،مثل چگونگی رفتار بادیگران یا حتی جنس مخالف .یا اینکه چطور میتونستیم استقلالمون رو مرحله به مرحله افزایش بدیم و خیلی چیزای دیگه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    20 5
    اینکه به هر چیزی که فکر کنیم و آرزوشو داشته باشیم بهش میرسیم اگر ایمان داشته باشیم که اون چیزهارو داریم و در موقعیت مناسب به ما میرسه(قانون جذب)
  • نسل جوون پسر A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    12 4
    خيلي جالب بود
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    11 3
    چرا ین ها را جامعه نمی تواند یاد دهد////؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    38 7
    کاش تو مدرسه همون روز اول میگفتن ثروت از علم بهتراست تاالان احتیاج به هیچ قانونی نداشتیم رفیق
  • اسي IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    9 6
    من باقانون 13هميشه درگيرم
  • فروغ A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    53 7
    دوست داشتم در مدرسه به جای اطاعت محض اعتراض کردن را یاد میدادن.
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    13 3
    قانون 13 بهترينه ولي همون لحظه كه ميخوندمش ياد اون چيزايي افتادم كه ازشون وحشت داشتمو اتفاقم افتاد. ..
  • همشیره A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    38 4
    کاش به ما یاد می دادن که هر چیزی رو باور نکنیم وفرهنگ پرسش را در ما پرورش می دادن.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    40 4
    این که به سلامتی، زیبایی خودمون اهمیت بدیم. تابستونیه، چند نفر وقتی می خواستن برن بیرون کرم ضد آفتاب می زدن، چند نفرمون خوردن فست فود و نوشابه را محدود کردن... چند نفرمون در روز ده دقیقه به خودش فکر کرده... چند نفرمون هفته ای 2-3 ساعت ورزش کرده...
    • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      12 7
      واقعا
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    8 3
    خيلي خوب بود ممنون
  • علیرضا IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    11 7
    7 و 8 و12 خیلی خوبن، ولی 13 درست نیست من حداقل 60% موارد اتفاق بدی که به ذهنم میرسه رخ بده اتفاق افتاده :(
  • مینا IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    30 2
    به این موضوع بارها فکر کرده بودم، به اینکه درس های واقعا حیاتی زندگی، حلقه مفقوده سیستم آموزشی ماست. به اینکه همه پدر و مادرها اونقدر آگاهی ندارند که چراغ راه فرزندانشون باشند و نظام آموزشی ما هیچ تلاشی در جهت رفع این خلاء نمی کنه. (حداقل می تونم بگم خودم به عنوان یک متولد دهد 60 این موضوع تاسف بار رو به شدت لمس می کنم.)
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    13 2
    متن بسیار خوبی بود. خبرآنلاین بیشتر بزار...
  • عباس IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    16 6
    قانون جاذبه رو فراموش کردین ؟؟؟ سعی کن تو زندگیت مثبت فکر کنی و رفتار کنی تا اتفاقای خوب زیادی برای شما اتفاق افتد .
  • بی نام EU ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    10 14
    گاگول نباش
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    14 3
    همیشه همه چیز اونطور که ما میخوایم پیش نمیره...
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    9 2
    به نظرم یک صفحه باز کنید تا مردم این نکات رو اضافه کنند... این کارتون عالی بود
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    30 3
    كاش ياد ميدادن واسه خودمون زندگي كنيم، نه واسه حرف مردم نه واسه آبرو
  • ایران IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    28 2
    ضروری ترین قانون: با خود و دیگران صادق باشیم...تصور کنید که دنیای بدون دروغ چقدر میتونه زیبا باشه «بویژه قابل توجه ما ایرانیها»
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    22 3
    این که صبور باشیم و قوی باشیم ، این که بپذیریم در چه جامعه و خانواده ای زندگی می کنیم و سطح توقعاتمون در حد خودمون باشه و بلند پروازی نکنیم ...
  • گیتی A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    30 2
    کاش یاد می دادن ادم قبل از این که زن یا مرد باشد انسان است.
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    10 2
    عالی بود - باید این مطالب را هنوزهم که بزرگ شدیم یاد بگیریم تا درست زندگی کنیم. یه چیزای دیگه هم مهمه : تو مدرسه های ما درس صرفه جویی به بچه ها یاد نمیدند . صرفه جویی روش درست مصرف کردن را به بچه ها یاد میده و به اقتصاد خانواده و کشور خیلی کمک میکنه.
  • کاسکو IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    23 4
    نظراتمون را ابراز کنیم حتی اگه موافق زیادی نداره به باورهامون ایمان داشته باشیم تا باورمون کنن !
  • ایرانی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    13 2
    کاش در مدرسه و بطورکل در جامعه به ما دورغ گفتن و تظاهر کردن و دورویی را نمی آموختند . تصور کنید که اگر این دو موضوع در جامعه ما نبود واقعا خیلی از مسائل و مشکلات امروزی هم حتی به ذهن ما هم نمی رسید.
  • محسن A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    11 4
    1) تلاش تلاش تلاش ... + توکل نه توکل توکل توکل ... + تلاش 2) سکوت
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    5 2
    قانون باید اندیشه های ..... نژاد در مدارس تعلیم داده شودتا مردم معنای ...رابفهمند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 21
    از مقام ولایت یاد بگیریم ایشون در جمعی خصوصی فرمودند من همیشه دوره طاغوت فکر میکردم اگر جای طاغوت بودم چه بکنم و الان برای همه چیز برنامه دارم بخاط ایکه خودم را اماده کرده بودم
  • حمیدرضا IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    12 3
    سلام کاش در مدرسه از همان ابتدا روش پس انداز و پول درآوردن را یاد بدهند در واقع اگر ما مدرسه پول داشتیم حتما" در عدم فقر در جامعه موثر می بود
  • منصور IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    12 2
    نمیدونم چرا کارما رو همون اول ننوشتین جاش قطعا خالیه قانون کارما (مکافات عمل): هر کاری که توی این دنیا انجام بدی چه خوب و چه بد, یه روزی, یه وقتی و یک جایی حاصل و واکنشش بهت بر میگردد. این همن حدیث معروفه که میفرماید هرچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و هرچه برای خود نمیپسندی برای دیگیران هم نپسند. در فیزیک هم قانون از بین نرفتن انرژی رو متناسب با این داریم.
  • aysel IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    26 4
    کاش مهارتهای زندگی ، ارتباط صحیح با دیگران ، تحمل نظرات مخالف و احترام به آنها،شهروند خوب بودن،احترام به حقوق دیگران، ترجیح منافع اجتماعی به منافع شخصی و خیلی مسایل دیگه رو که خیلی دیر یاد می گیریم تو مدرسه بهمون یاد می دادند اونوقت ایران جای بهتری برای زندگی بود.
    • مهدی گلاب A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      4 3
      کاملا موافقم! ای ول!
  • مروارید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    24 2
    کاش بهمون یاد می دادن که با جنس مخالفمون مثل یک انسان برخورد کنیم و براش ارزش قایل شیم ، نه این که مدام مارو دورمون کنن ...
  • مجید IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    16 3
    تا زمانی که وزیران آموزش و پرورش خود یاد نگرفته اند چگونه مدیریت کنندو در زمان تصدی خود یک دیوار نیمه می چیند و دیگری خراب میکند و دوباره پایه یک دیوار را میگذارد. فرزندان ما حتی نمی توانند یک نکته را یاد بگیرند تا تجربه بهتری در زندگی خود داشته باشند.
  • امیر IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    13 2
    من که یادمه مدرسه ابتدایی مون روش ترکه و خطکش رو برای یادگیری اصول زندگی به کار میبرد .
  • کودک IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    12 4
    به ما دهه پنجاهی ها فقط سرود یاد می دادند؛ هنوز هم خیلی از اون هارو حفظ هستم. دفترچه ای هم براشون داشتیم که همیشه تو کیفمون بود! واقعاً چه وقت ها و استعدادهایی که تلف شد. با این همه وقت و استعداد می شد چند تا کشور بدبخت و فلک زده رو، آباد کرد. چرا اون موقع ها نمی دونستم که یاد گیری چه چیزی به نفع خودم و خانواده و جامعه ام هستش؟ چرا نفهمیدم؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    23 1
    کاش صبر رو آموزش می داند تا زود در مورد آدم ها قضاوت نکنیم!!!!!!!!!
  • آسمان IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    15 0
    سلام . نظرات همه جالب تر از متن بود .کاش آموزش و پرورش ما صدای ارزوی بچه ها رو می شنید و اهداف خودش را ترمیم می کرد . صد البته اول معلمان رو به بهترین نحو در این مورد و نگرش مثبت و صحیح داشتن به جهان و انسان ها ، تربیت می کرد . چرا که معلم خوب با دیدگاه های مثبت می تونه ارزش « خوب زندگی کردن » رو به کودکان یاد بده ...
  • هستی A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    12 1
    من کلاس اول که میخواستم برم خیلی میترسیدم و استرس داشتم سر کلاس هم همونطور بودم یادمه معلمم مثل مجرم ها باهام برخورد میکرد!!! خلاصه که هیچ خاطره ی خوبی از کلاس اولم ندارم ... کاش بهشون یاد میدادن واسه اینکه بچه ها حرف معلم رو گوش بدن لازم نیست با عصبانیت و بدخلقی رفتار کنن اگه باهاشون دوست بشن خیلی بهتره کاش اول خودشون این رفتار رو یاد میگرفتن تا بچه ها هم از اونا الگو میگرفتن کاش قضاوت نکردن رو بهمون یاد میدادن به جرات میتونم بگم از اول دبستان تا پیش دانشگاهی معلمی که بخوام ازش به خوبی یاد کنم وجود نداره البته به جز دو تاشون خب این واقعا فاجعه س برای سیستم اموزش و پرورش ما معلم های مدرسه که ما فقط میزدن تو سرمون که شماها هیچی نمیشین! موندم چطوری دلشون میومد!!!
    • آسمان IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      3 5
      چقدر متاسف شدم از شنیدن این حرف ها . ولی فکر کنم الان وضعیت بهتر شده و معلم ها سعی می کنند تا رفتارهای خود را بهبود ببخشند .
  • zizi EU ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    4 2
    اقای زاهدی عااااالی گفتییییین
  • مینا A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    9 3
    ای کاش در مدرسه در س صداقت ، سادگی و تلاش را می آموختند . دزست است ازین موارد در کتابها خیلی گفته شده است اما به مرحله عمل در نیامده. ای کاش درس عملمی همبستگی و همیاری داشتیم. ای کاش در مدرسه دزس گذشت و فداکاری داشتیم. ای کاش در مدرسه عاشق شدن و عاشق ماندن را به ما می آموختن.
  • رها IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    6 3
    بهترین بود.متشکرم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    9 2
    کاش بهمون یاد می دادن که برای خودمون و تواناییهامون و مراتبی که بهشون میرسیم ارزش قائل بشیم تا دیگرانم این ارزشو بدونن و بهش احترام بذارن.کاش اعتماد بنفسهای طاهری و ترسهای واقعی دررونی رو یاد داده بودن که دورشون کنیم و نترسیم اگه نظرمون رو به صورت مخالف با صدای بلند اعلام کنیم
  • simin IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    8 3
    کاش بجای این همه درس های دیگه بهمون یاد میدادن چه جوری قوی باشیم.چه جوری اعتماد نکنیم چه جوری شخصیت ها رو بشناسیم چه جوری احساس نداشته باشیم که یه سری فقط از مون استفاده کنن.چه جوری به کسی که دوسش داریم و نیست فکر نکنیم .چه جوری اراده کردیم ,عملی کنیم تصمیماتمونو.چه جوری دلمون نسوزه مثل بقیه سنگ شیم.
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    8 2
    کاش یاد می دادند: به حقوق دیگران احترام بذاریم تا به حقوقمون احترام بذارند
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    6 1
    خبر آنلاین ترکوندی با این مقاله ت. مشتریت شدم
  • مهدیس A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    5 3
    سلام من با نظر منصور موافق هستم
  • سارا A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    5 2
    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بوددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    8 1
    روی پای خود ایستادن و نه گفتن
  • abbas IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    7 3
    من دوست داشتم تو مدرسه راه پولدار شدن رو بگن...اینجوری خیلی فرهنگ ذهنی افراد فرق میکرد و راحتتر زندگی میکردن
  • رعنا IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    2 2
    خیلی خوب بود خوشم آمد متشکرم
  • سیما US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    3 2
    بسیار عالی و تاثیر گذار. پر انرژی و پاینده باشید.
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    3 4
    برای یک روز هم که شده مثل آدم زندگی کن...؟؟؟
  • صادق A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    7 1
    زیبا بود ما آدمها همه ی این چیزها رو میدونیم ولی خودمون رو نیازمن این میدونیم که یکی بهمون تآکید کنه............؟
  • سارا A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    2 3
    خیلی خوشم اومد خوب بود ازتون متشکرم.
  • makcell A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    3 2
    تند خوانی و حافظه هوش مالی استقلال مالی
  • mohammad A1 ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    3 2
    واقعن مرسی . یه دنیا دمتون گرم .. آروووم ترم بعد مطالعه ی بالا .
  • آیدا IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    4 1
    ای کاش می گفتن که بچه ها زندگی، کارکردن،درس خوندن همه اش با عشق و علاقه و لذت جلو میره. نیازی نیست آدم تبدیل به یک آدم بزرگ یا ... بشه. فقط باید از کارت لذت ببری اونوقت اگه تو یه چیزی استعداد داشته باشی نبوغت در حین کار معلوم میشه.
  • مينا A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    4 1
    کاش بهمون خودشناسي رو آموزش ميدادن.چون اگر انسان خودش و خدا رو بشناسه و همه رو مثل خودش بدونه افکار منفي از بين ميره و نياز به هيچ قانوني نيست و همه موارد متن تحقق پيدا ميکنه.زندگي پول جمع کردن نيست .زندگي لذت بردن از لحظه ها ست با ياد خدا.براي همه ارزو ميکنم به اين سعادت برسن و طعم ارامش و خوشبختي واقعي رو بچشن
  • حانیه A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 2
    خیلی جالب بودممنون از مدیر این سایت