فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح «امنیت اخلاقی»، گفت: در این زمینه دولت تاکنون اعلام موضعی نکرده و قولی نیز به ما داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش پلیس فرودگاه‌های کشور و فرماندهان سپاه حفاظت فرودگاه‌ها درباره تشدید اجرای طرح «امنیت اخلاقی»گفت: وظیفه ناجا اجرای مقررات است و تلاش داریم در این طرح نیز با شیوه‌های جدید و روش‌های نو وارد شویم؛ اما در مواردی که افراد قانون را رعایت نکرده و بر تخلف خود اصرار داشته باشند، مجبور به برخورد هستیم.

وی درباره اقدامات دولت تدبیر و امید از ابتدای استقرار تاکنون در این زمینه گفت: در این حوزه دولت تاکنون نه اعلام موضع کرده و نه قولی به ما داده شده و ما نیز ماموریت خود را انجام می‌دهیم.

فرمانده ناجا افزود: دولت جدید در حال استقرار است و ما نباید انتظارات خود از این دولت را افزایش دهیم.

وزیر کشور و اقدامات او
احمدی‌مقدم درباره نقش وزیر کشور و اقدامات انجام گرفته از سوی وی  گفت: در حال حاضر وزیر کشور در حال تعیین معاونان و اعلام تغییرات در حوزه خود است و فکر می‌کنم که کمی زود باشد تا دولت در این زمینه وارد میدان عمل شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که اولویت اول دولت، ورود به دوره‌های ضروری نظیر مباحث اقتصادی است.

فرمانده ناجا ادامه داد: البته تاکنون در این زمینه جلسه‌ای با وزیر کشور نداشتیم، اما طبیعی است که باید برابر قانون جلساتی در این زمینه میان پلیس و وزارت کشور برگزار شده و دستگاه‌های مختلف به وظایف خود عمل کنند.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: همانطور که بارها گفته‌ایم، کار ناجا سیاست‌گذاری نیست و ما از شیوه‌های نو و سیاست‌های جدید در این حوزه استقبال می‌کنیم.

برخورد با ناهنجاری در فرودگاه‌ها با حساسیت ویژه

وی همچنین درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی در فرودگاه‌های کشور،‌ افزود: فرودگاه‌ها نیز جزئی از خاک همین کشورند و تفاوتی ندارد؛ اما این طرح در فرودگاه‌ها با حساسیت ویژه‌ای انجام می‌شود، چرا که ممکن است برخی از مسافران خارجی در این زمینه توجیه نشده باشند که باید قوانین برای این دسته از افراد نیز توضیح داده شود.

فرمانده ناجا اضافه کرد: به طور کلی ماموریت ناجا در حوزه امنیت اخلاقی تعطیل نشده و برقرار است.

احمدی‌مقدم همچنین درباره کشف مواد مخدر در فرودگاه‌های کشور به ویژه ایام حج، گفت: در گذشته تعدادی از حجاج آن هم برای مصارف شخصی خود اقدام به حمل مواد مخدر با خود می‌کردند که این افراد در عربستان دستگیر می‌شدند.

وی افزود: در گذشته حدود 50 تا 60 نفر سالانه در کشورعربستان به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر می‌شدند که خوشبختانه امروزه با اقدامات انجام گرفته، دیگر هیچ مورد دستگیری نداریم.

 احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به مشکلات پیش‌ آمده به ویژه در حوزه ترافیک هنگام اعزام حجاج،‌ اظهار کرد: به گفته رییس سازمان هواپیمایی پس از پایان حج تمتع، اعزام‌های عمره از فرودگاه امام (ره) آغاز خواهد شد.

وی درباره مشکلات ترافیکی پیش آمده در ایام حج به ویژه در اطراف فرودگاه مهرآباد نیز گفت: در این ایام متاسفانه شاهد این بودیم که برخی از حجاج از خودرو پیاده شده و با وسایل خود در حال دویدن به سمت ترمینال‌ها بودند تا از پرواز جا نمانند. بنابراین از حجاج و به ویژه همراهان آنان می‌خواهیم تا در همان محل حجاج را بدرقه، یا از آنان استقبال کرده و با افراد کمتری به فرودگاه بیایند؛ البته پلیس نیز در ایام حج تمهیدات ترافیکی را در این معابر اعمال خواهد کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، پلیس فرودگاه‌های کشور را یکی از مجموعه‌هایی برشمرد که کارشان تعطیلی ندارد و گفت:‌ این اقدامات حتی در ایام تعطیلات و آسایش مردم نیز دو چندان می‌شود.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رضایت خداوند از رضای مردم به دست می‌آید، تصریح کرد: اگر به دنبال رضایت خداوند هستیم باید ببینیم آیا مردم راضی هستند یا خیر؟

فرمانده ناجا با بیان اینکه صنعت هوایی وضعیت ویژه‌ای دارد و 18 دستگاه رسمی با زیر مجموعه‌های مختلف در آن فعالیت می‌کنند، گفت: به عنوان مثال یکی از این 18 دستگاه پلیس است؛ اما داخل همین مجموعه پلیس یگان‌های آگاهی، پیشگیری، مواد مخدر، مبارزه با سرقت و غیره به طور مستقل فعالیت دارند.

پیشرفت بدون فرودگاه مفهومی ندارد

احمدی مقدم با بیان اینکه مجموعه‌ای مانند صنعت هواپیمایی نداریم که اینچنین دارای زبانی یکپارچه و بین المللی باشد، خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه هر کشور توسعه فرودگاه است و اساسا پیشرفت بدون فرودگاه مفهومی ندارد.

 وی صنعت هوایی را صنعتی پیچیده، حرفه‌ای، حساس، فنی و دقیق دانست که نیازمند کاری شبانه روزی و منسجم است و ادامه داد: امنیت از ابعاد بسیار مهم در صنعت هواپیمایی است و این امر هم در ایمنی برای بررسی سوانح و هم در تامین امنیت مسافران و فرودگاه‌ها نمود دارد که پلیس و سپاه پاسداران هر دو در این زمینه نقش دارند.

احمدی مقدم با اشاره به سوانحی که صنعت هواپیمایی کشور را تهدید می‌کرد، اظهارکرد: در بررسی‌هایی که انجام شد متوجه شدیم عمده این سوانح مربوط به بی انظباطی‌ها بوده و علی رغم تحریم‌ها و وجود هواپیماهای قدیمی و نخریدن وسایل نو و ... کارشناسان ما موفق شده‌اند این وسایل را سرپا نگه دارند.

وی با اشاره به ایام استقلال نیروی انتظامی، گفت: پس از این دوره زحمات بسیار زیادی کشیده شد تا ساختارها به شکل حرفه‌ای و کنونی در بیاید.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه امروزه در قالب ساختارهای جدید و پشتیبانی مناسب سازمان هواپیمایی کشوری، هماهنگی بین مجموعه‌های امنیتی انجام شده است، گفت: خوشبختانه حوزه‌ها و مسئولیت‌ها در این زمینه شفاف شد.

قاچاقچی مواد مخدر در حج نداریم

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات مطرح شده پیرامون کشف مواد مخدر از حجاج اظهار کرد: حتی طرح این موضوع نیز پسندیده نیست که البته باید بگویم در این زمینه هیچ قاچاقچی مواد مخدری دستگیر نشده است و موارد تنها برای مصرف سنتی بوده است.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: فردی که اعتیاد خود را ترک کرده، برابر دانش روز دنیا، می‌تواند از موادی استفاده کند که متاسفانه سیستم بهداشتی در عربستان این اجازه را به افراد نمی‌دهد و سبب می‌شود تا پیرمرد ما که به ماده مخدر سنتی اعتیاد داشته، از حج بازبماند.

وی اعلام آمادگی کرد تا با همکاری سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

برخی برخوردها در آن سوی مرز ریشه سیاسی ندارد

 احمدی‌مقدم با اشاره به شیوه برخورد با برخی ایرانیان در خارج از کشور، گفت: برخی از این برخوردها که با ایرانیان در آن سوی مرز صورت می‌گیرد، ریشه سیاسی ندارد، بلکه ناشی از این است که ما در گذشته برخوردهای لازم را با قاچاقچیان و متخلفان انجام نمی‌دادیم و در فرودگاه دستگیر می‌شدند که همین امر سبب برخی برخوردهای بد با ایرانیان شده بود.

به گفته وی، در حال حاضر که نیروی انتظامی در فرودگاه‌ها با موارد تخلف برخوردهای جدی انجام داده، شاهد آن هستیم که در آن سوی مرز نیز شیوه برخوردها تغییر کرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در سه چهار سال اخیر در کشورهای جنوب شرق آسیا متاسفانه اقدامات بدی از سوی برخی از ایرانیان در زمینه قاچاق مواد مخدر انجام شده است، گفت: خوشبختانه امروز با تمهیداتی که پلیس انجام داده، این برخوردها بهتر شده، به طوری که از ما به خاطر برخوردهایمان قدردانی هم می‌کنند.

فرودگاه‌ها دروازه‌های کشورند

احمدی‌مقدم جدا کردن ایرانیان هنگام خروج از فرودگاه برخی کشورها را امری بد دانست و گفت: فرودگاه‌ها دروازه‌های کشورند، به طوری که دروازه‌های زمینی ما در مرزها از دروازه‌های هوایی ما کمتر است، چرا که فرودگاه‌ها به سرعت در حال رشد و توسعه‌اند و با همین سرعت نیز تعداد مسافران در حال افزایش است.

فرودگاه‌ها ویترین کشورها هستند

 فرمانده ناجا در ادامه سخنانش فرودگاه‌ها را مانند ویترینی برای معرفی و ایجاد زمینه برای قضاوت درباره فرهنگ و شرایط هر کشوری برشمرد و گفت: در بدو ورود شهروندان خارجی به هر کشوری، نخستین جایی که دیده شده و مورد قضاوت افراد قرار می‌گیرد، فرودگاه‌ها هستند، بنابراین لازم است چیدمان فرودگاه‌ها نیز ویترینی و تمیز شود.

ضرورت تغییر در لباس ماموران پلیس فرودگاه

وی با بیان اینکه می‌توان لباس ماموران ناجا و سپاه را در فرودگاه‌های کشور تغییر داد و به لحاظ شکل ظاهر مدیریت کرد، گفت: سر و وضع ماموران را نیز باید مدیریت کنیم که با ظاهری آراسته و شیک در فرودگاه‌ها ظاهر شوند، نه با لباس چروکیده و ...

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه هیچ ایرادی ندارد که لباس ماموران پلیس و سپاه در فرودگاه‌های کشور متحدالشکل شود، گفت: به نظر من لزومی ندارد که یک مسافر با مشاهده تفاوت نوع لباس‌ها، متوجه دسته‌بندی ماموران سپاه و ناجا شود، چرا که بهتر است لباس‌ها یکی باشد و تنها برای خود ما در لباس، نمادهایی قرار داده شود که قابل تشخیص باشد.

به گفته احمدی‌مقدم، این پیشنهادی است که به نظر می‌رسد می‌شود روی آن کار کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت خوش‌اخلاقی و نحوه رفتار و برخورد ماموران پلیس با مردم، اظهار کرد: نحوه تعامل پلیس با مردم و مسافران در فرودگاه‌ها نیز باید منظم باشد.

فرمانده ناجا با اشاره به سفری که حدود 20 سال پیش به مقصد سوریه داشته است، گفت: در آن زمان علی‌رغم اینکه تمام پرسنل هواپیما از جمله کاپیتان و خدمه در هواپیما بوده و عمده مسافران نیز مستقر شده بودند، پرواز ما با حدود دو ساعت تاخیر از زمین برخاست که پس از انجام بررسی، مطلع شدیم با توجه به اینکه عده‌ای از مسافران برای بار اول با هواپیما سفر می‌کردند، هر کدام در بخش‌های مختلف دچار مشکلاتی شده بودند که تا آنان مشکلاتشان را حل کنند، پرواز به تاخیر افتاده بود.


ضرورت آموزش حداقلی زبان به تمامی افراد حاضر در فرودگاه

احمدی‌مقدم آموزش زبان را نیز امر مهمی در فرودگاه‌های کشور دانست و گفت: در تمامی فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه‌های بین‌المللی ضروری است که زبان به شکلی حداقلی به تمامی افرادی که مشغول به کار در فرودگاه هستند، آموزش داده شود و به عنوان مثال حتی یک کارگر و فروشنده نیز بتواند با مسافران خارجی ارتباط برقرار کند.

فرمانده ناجا با اشاره به ضرورت حذف اقدامات زائد و تکراری در فرودگاه‌ها، اظهار کرد: بعضا گفته می‌شود که چرا در فرودگاه‌ها چندین مرحله بازرسی صورت می‌گیرد، در حالی که آیا نمی‌توان این بازرسی‌ها در یک قسمت انجام شود، یا برخی از آنها را به شکل نامحسوس یا با استفاده از فناوری‌ها انجام داد؟ البته در برخی از موارد نظیر استفاده از بادی اسکنر محدودیت‌هایی وجود دارد که ما نیز از آنها استفاده نخواهیم کرد. اما وسایل دیگری نیز وجود دارد که باید از آن استفاده شود.

به گفته احمدی‌مقدم،‌ در بحث‌ فرودگاه‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی انجام شده، اما هنوز کامل نیست.

 فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت سرعت‌دهی به برخی از خدمات در فرودگاه، گفت: در فیلمی که چندی پیش آن را تماشا کردم، فردی ممنوع‌الخروج شده و برای بررسی علت آن، 15 روزی درگیر بود و پلیس فرودگاه به وی می‌گفت که امکان اعلام علت ممنوع‌الخروج شدنش از طریق این پلیس وجود ندارد.

وی با اشاره به ماجرایی که برای سردار سید مهدی هاشمی که در حال حاضر رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رخ داده، اظهار کرد: وی در خاطره‌ای که نقل می‌کرد، گفت که چندین بار برای هنگام خروج از کشور با مشکل روبرو شده و به او اعلام کرده است که ممنوع‌الخروج است. اما زمانی که به بررسی علت آن اقدام کرده،‌ متوجه شده تشابه اسمی‌اش با سید مهدی هاشمی که در سال 65 اعدام شده بود، سبب این اتفاق بوده است.

ضرورت به روز شدن تجهیزات و اطلاعات فرودگاه‌ها

احمدی‌مقدم با بیان اینکه این فرد پس از رایزنی‌های فراوان و اخذ دستور قوه قضاییه، موفق به پاک کردن سوابق آن فرد اعدامی از لیست ممنوع الخروجی‌ها شده بود، اظهار کرد: آیا نباید تجهیزات و اطلاعات ما در این زمینه به روز باشد تا اطلاعات فردی که فرضا 20 سال پیش اعدام شده، به علت تنها تشابه اسمی،‌ مانع ممنوع الخروج شدن فرد دیگری نشود؟

به گفته فرمانده ناجا، برای بررسی این موارد باید با همکاری دستگاه‌های قضایی و نهادهای مربوط اقدامات لازم انجام شود.

وی درباره ضرورت فراهم کردن شرایط برای عده‌ای که گمان می‌کنند به دلیل داشتن مسئولیتشان باید بدون عبور از گیت و ... در فرودگاه تردد کنند، گفت: در سفری که با دعوت رسمی به یکی از کشورهای اروپایی داشتم، ما نیز از گیت عبور کردیم و ناراحت هم نشده‌ام، چرا که متوجه شدم در آن کشور تمامی مسئولان و وزرا به جز رییس‌جمهور همانند شهروندان عادی باید از گیت عبور کند.

احمدی‌مقدم با اشاره به این موضوع، افزود: عده‌ای هم که با ما در فرودگاه‌ها همراه می‌شوند، گاه گله می‌کنند که چرا ما نیز باید بازرسی شده و از گیت عبور کنیم، اما همه باید بدانند که در فرودگاه‌ها استثنایی وجود ندارد.

فرودگاه جای شیادان، سارقان و جاعلان نیست

 فرمانده ناجا در ادامه سخنانش با اشاره به اجرای طرح امنیت اجتماعی در فرودگاه‌های کشور، تصریح کرد: شیادان، سارقان، جاعلان و ... نباید در فرودگاه‌ها نفوذ پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی ایام حج و مشکل ترافیکی ناشی از این امر نیز گفت: عضو رسمی شورای حج هستیم؛ اما متاسفانه در دو سه سال اخیر ما را به این شورا دعوت نکرده‌اند!

احمدی‌مقدم با بیان اینکه گفته می‌شود فرودگاه مهرآباد ظرفیت پرواز دارد و باید تعداد پروازها در آن را اضافه کرد، گفت: بحث ما این نیست که آیا می‌توان ظرفیت‌ پروازهای مهرآباد را افزایش داد یا خیر؟ بلکه بحث ما این است که در شرایط فعلی نیز ترافیک سنگینی در اطراف فرودگاه حاکم است و به خاطر مشکل ترافیکی، نباید تعداد پروازهای مهرآباد را افزایش داد.

فرمانده ناجا درباره مشکلات ناشی از ترافیک اظهار کرد: در ایام حج متاسفانه دیده می‌شود که برخی از حجاج با ساک‌های خود در حال دویدن به سمت ترمینال هستند، در حالی که نباید چنین اتفاق‌هایی رخ دهد و باید با تسهیلات ترافیکی، این مسائل برطرف شود.

وی با بیان اینکه حل مشکل فرودگاه امام سخت‌تر از حل مشکلات ترافیکی مردم نیست، ابراز امیدواری کرد: امنیت در فرودگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که وقتی مسافر وارد فضای فرودگاه می‌شود، احساس نکند که وارد جوی پلیسی و امنیتی شده است و در محیطی مسلح حضور یافته است.

احمدی‌مقدم در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که تفاوت لباس‌های نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در فرودگاه‌ها سبب ایجاد فاصله میان این دو نیرو نشود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    182 4
    یعنی آقای روحانی نسبت به گشت ارشاد هیچ نظری ندارند؟! لابد الان هم باید بگیم روحانی مچکریم!
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      10 1
      تا روزی به روحانی می گیم مچکریم که روحانی به سود ملت، گام بردارد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    186 3
    واسه امنیت جانی و مالی چطور؟ طرحی دارید یا که نه امنیت کاملا برقراره؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      9 0
      تا الان سه بار پل آهنی دم در خونه مارو دزدین-تازه جالب اینجاس که سر کوچمونم کیوسک نیروی انتظامی
    • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      7 0
      یکی دو سال پیش یک از دوستان ما را در خیابان چند جوان موتور سوار زورگیری کردن با چاقو از گوشی گرفته تا ساعتش را ساغت 9-10 شب بردند بعد من با ایشان رفتیم نیروی انتظامی که سریعا پیگیری کنند مامور نیروی انتظامی کلی برای ما حرف زد که چون 4 تا خیابان اونور تر بوده مربوط به ما نمی شه بروید نیروی انظامی منطقه فلان، فردا صبح بروید دادسرا/دادستانی (دقیقا بیاد نمی اورم کدام را گفت) قاضی حکم بدهد بعد ببرید نیروی انتظامی همان منطقه تا پیگیری کنند و ...واقعا در آن لحظه من و دوستم که در شک حادثه هم بود نمی دانستیم گریه کنیم یا بخندیم، بجای اینکه سزیعا بی سیم بزنند واحد هایشان در همان مناطق گشت بزنند و بررسی کنند تا شاید بتوانند مجرمان را پیدا کنند کار را از سر خود باز کردند...
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    140 6
    سردار عزیز در کنار امنیت اخلاقی امنیت اجتماعی هم لازم است.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    62 6
    سلام. تا اونجایی که بنده اطلاع دارم، پلیس زیر نظر وزارت کشور است. پس عدم اظهار نظر دولت، به معنای تایید است. ضمن اینکه وقتی آقای احمدی مقدم می گوید: «دولت جدید در حال استقرار است و ما نباید انتظارات خود از این دولت را افزایش دهیم.» خطاب به مردم است یا دولت؟ اگر خطاب به دولت است، مثل این است که زیر دست از رییس خود انتظار بزرگی داشته باشد!
  • ایرانی A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    91 5
    ضمن تقدیر ازناجا ای کاش جناب آقای سردار احمدی مقدم کمی هم تاکید به امنیت اجتماعی می نمودند تا به این راحتی سارقین درشهرها نسبت به سرقت کابلهای برق وتلفن اقدام ننموده واین مردم ستمدیده که باانوال خود هم حقوق نیروهای انتطامی وهزینه های خدمات شهری را تامین می کنند بتوانند ازسرمایه گذاری خود استفاده نمایند تا هم خلق خدا وبه دنبال آن خداوند راضی باشد باتشکر
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    61 3
    فرودگاه ها ویترین کشورند، این حرفِ درستی است ، ولی نه این که فقط برخوردها در آن حیطه مودبانه باشد و وضع ظاهری فقط درآنجا مرتب باشد ولی در سطحِ کشور، اهمیتی به این مسائل ندهند. نکتۀ دیگر ؛ ایشان بارها تاکید کرده اند که مردم خودشان خواهان گشت ارشاد هستند، بد نیست، نیروی انتظامی یا خبرآنلاین، نظرسنجی ای در این زمینه بگذارد تا حقایق آشکار شود.
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    79 7
    به مطالب خوبی اشاره شد ولی آقای احمدی مقدم این شیوه برخورد با مردم به منظور ایجاد امنیت اخلاقی بسیار زشت و زننده می باشد . و یکی از دلایل مردم در حمایت از آقای روحانی تغییر ساز و کار گشت ارشاد به شیوه درست که کرامت و شخصیت مردم حفظ شود بوده . وعده های انتخاباتی و رفتار متناقض با مردم بی اعتمادی به سخنان مسئولین را در جامعه ترویج می دهد . خواهشمنداست تا بررسی راهکاری نوین در بحث امنیت اخلاقی ماموریت را معلق کنید تا مردم نیز به وعده های مسئولین دلخوش کنند.
  • شهروند تهرانی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    91 6
    در جامعه امنیت نیست.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    66 3
    امنیت اجتماعی اولویت اول هر جامعه می باشد
  • شهروند IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    7 1
    خواهش میکنم به امنیت اجتماعی بیشتر اهمیت بدهید و گشتهای ویژه در سطح شهر بگذارید خصوصن شبها در بزرگراهها و جاهای خلوت
  • شاهرخ A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    13 0
    مسئولين به داد مردم برسيد مواد مخدر از نوع شيشه زندگي مردم را تهديد مي كند قتل در كشور به راحتي رخ مي دهد آقاي احمدي مقدم بجاي اولويت پوشش زنان مبارزه با مواد مخدر را بعنوان اولويت تعريف كنيد.....
    • رضا IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      2 14
      به اندازه کافی در مورد مضرات شیشه گفته شده حالا اگه یه جوون گوش نمیده همون بهتر که انقدر بکشه تا بمیره
    • کیوان IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      3 0
      آقا رضا، به جوونها هم به اندازه کافی درباره حجاب گفته شده، اگه راست میگید، کاری به کار اونها نداشته باشید.
  • داد دل مردم بیچاره A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    10 1
    جناب سردار احمدی مقدم فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سارقین و زورگیران امان مردم رو بریدن به داد مردم برسید دیگه باید چه اتفاقی بیفته تا شما دستور اقدام بدید هرچند یه کلانتری با 15 نفر پرسنل تو تهران به این بزرگی کاری ازش ساخته نیست مسئولین قوه قضاییه اینقدر حکم های سبک برای این سارقین و زورگیران ندید تا بعد از یه ماه دوباره آزاد بشن بیان بیفتن به جان و مال مردم