فارس نوشت:

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مدافعان حرم حضرت زینب (س) با بیان اینکه باید از وقوع جنگ در سوریه جلوگیری کرد گفت: بسیاری از جنگ‌های بین المللی از یک حادثه کوچک شروع شده اما بعد از شروع، کنترلش از دست خارج

رضایی اظهار داشت: آمریکایی‌ها با این تصور که کشورهای اطراف سوریه از جمله فلسطین ،ترکیه ،مصر و عراق در ناامنی و بی ثباتی هستند و شعله جنگ به آن کشورها سرایت نخواهد کرد می‌خواهند به سوریه حمله کنند که این تصور اشتباه و خطرناکی است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر دولتمردان آمریکا به سوریه حمله کنند دست به قمار بزرگی می‌زنند گفت: بدلیل طولانی شدن جنگ نوعی همبستگی انسانی و اسلامی ممکن است در منطقه و جهان بوجود آید و این سرزمین به یک باتلاق سیاسی برای آمریکا  تبدیل شود که خروج از آن سال ها طول بکشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران قصد دخالت در هیچ جنگی را ندارد گفت: دولت آقای روحانی باید تلاشهای بیشتری را با کمک دولت عراق و کشورهای همسایه مخالف جنگ در جلوگیری از بحران انجام دهند.

وی ادامه داد : باید از طریق دولت عراق خطرات و آسیب‌های وقوع جنگ جدید به آمریکایی‌ها گوشزد شود.

رضایی درباره اهمیت استراتژیک کشور سوریه اظهار داشت: سوریه دروازه آمریکا به منطقه نفت خیزخاورمیانه و یکی از حلقه‌های کمربند طلایی در کنترل ایران، چین و روسیه همچنین راهی برای شکستن محاصره اسرائیل از جبهه مقاومت و بیداری اسلامی است لذا آمریکا به این سادگی دست ازسر سوریه برنمی‌دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر جنگی در سوریه رخ دهد محدود خواهد بود اما چالش پس از آن سال‌ها طول می‌کشد.

رضایی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که ملت‌های آمریکا و اروپا اجازه ندهند ماجراجویی جدیدی شکل گیرد تا هزاران سرباز و فرزندان انها در این جنگ از بین نروند و به مردم بیگناه منطقه اسیب جدی نرسد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    جناب رضایی یک بار برای همیشه به یک سوال جواب بدین :باید در مقابل جنایتهای بشار اسد و نسل کشی قرن بیست و یکمی او دنیا باید چکار کند ؟ با تشکر .
    • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      45 26
      عزیز برادر مگر بمباران سردشت و حلبچه و بسیاری نقاط دیگر در خاکمان که به وسیله عراق و با مواد امریکایی که همین چند روز پیش خبرگزاریهای بزرگ امریکایی به ان اعتراف کردند از ناحیه دولت امریکا نبود ان مواد شیمیایی را امریگا المان و هلند و دیگران در اختیار صدام گذاشتند و اخرش عراق و مردم عراق را تنبیه کردند اینها دنبال تنبیه متخلف نیستند برادر جان اینها دنبال منافع نا حق خودشانند و مطوئن باشید از پل سوریه رد شدند بغل گوش ما مینشینند این هم نشان
    • حداديان A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      33 25
      شما اونجا بوديد ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    37 14
    اخه!از اون 100000 نفر کشته چه خبر اقای رضایی؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    20 71
    خدا را شكر مى‏كنم كه مذهبم را اسلام و رهبرم را امام امت قرار داد. پروردگارا، چگونه شكر تو را بجا آورم كه اگر اين انقلاب و اين رهبر كبير نبود چگونه به تو نزديك مى‏شدم و راه ترا پيدا مى‏كردم .
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    17 39
    به اتفاق دوستان توفیق زیارت مزار شهیدان سیدمجتبی علمدار و سیدعلی دوامی نصیبمان شد. کربلایی علی محسن پور از یادگاران دفاع مقدس و از راویان فتح برامون از شهداء گفت، از رشادت، عبادت، شجاعت، ایثارگری شان و از ارزشمند بودن جهادشان که در این جنگ بر ما حمله شد و ما از خود دفاع کردیم. بر این دفاع، مقدس هم لقب دادند تا دنیا بداند که ما فقط برای رضای خدا ایستادیم. داشتیم به قصه غصه های شهداء گوش می دادیم که پیرمردی قدم زنان به سمت مزار شهید عمدار می آمد. شناختمش، پدر شهید سید مجتبی علمدار بود، برامون از عشق به شهادت گفت، از ولایت گفت و از انقلاب هم حرف زد ...
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    9 71
    حمله ای به سوریه صورت نمیگیرد یا اگر هم بگیرد هدف اصلی اش فقط و فقط مخالفان است و در راستای تقویت موضع اسد
  • محمد A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    5 0
    دوستان گرامي لطفا براي اظهار نظر شهداء را خرج نكنيد اسد روسيه چين هوگوچاوز و بقيه جمعا خاك پاي شهداء هم نمي شوند كه براي اظهارنظر جهت اين افراد بي .... بياييم از شهداء بگوييم ديگر مانند شهداء مادر نخواهد زاييد