سیدجواد هاشمینژاد، مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: دفاتر راهنمای زائر و کیوسکهای اطلاعرسانی اماکن متبرکه در ایام دهه کرامت رضوی به صورت شبانهروزی به زائران حضرت رضا که درود خدا بر او باد، خدمات ارائه میکنند.
وی با بیان اینکه در تمامی صحنها کیوسکهای اطلاعرسانی قرار دارد، اظهار کرد: دفاتر راهنمای زائر در ورودیهای شیخ طوسی، نواب صفوی، بابالرضا و طبرسی که بیشتر زائران از آن جا به زیارت مشرف میشوند، تعبیه شده است.
وی افزود: ارائه نقشههای راهنما، بروشور، برگههای مسابقات، معرفی برنامههای حرم مطهر رضوی در دهه کرامت رضوی و اطلاعاتی در مورد اماکن اقامتی مانند هتلها و مهمانپذیرها و اماکن زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس از جمله خدماتی است که این دفاتر در اختیار زائران قرار میدهند.
هاشمینژاد با اشاره به ایجاد دفاتر راهنمای زائر از سوی اداره ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در راهآهن مشهد، گفت: این دفاتر علاوه بر راهنمایی و اطلاعرسانی، برگههای مسابقات فرهنگی و نقشههای حرم مطهر و مشهد به زبانهای «فارسی»، «عربی»، «انگلیسی»، «فرانسه»، «آذری» و «اردو» و دیگر محصولات فرهنگی را توزیع میکنند.
مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی ابراز کرد: 1500 خواهر و برادر به صورت افتخاری به عنوان راهنمای زائر در بارگاه منور رضوی مشغول به فعالیت شبانهروزی و ارائه خدمات به زائران هستند.
این مقام مسئول در ادامه به افزایش کشیک راهنمایان زائر خواهر حرم مطهر رضوی اشاره و عنوان کرد: این گروه به صورت افتخاری با استقرار و گشتزنی در صحنهای حرم مطهر، ضمن ارشاد زائران و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر، به سؤالات مختلف زائران پاسخ میدهند.
/6262
نظر شما