تسنیم نوشت:

وزیر امور خارجه پس از انتخاب وزارت خارجه بعنوان مسئول مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد که تیم مذاکره‌کننده مشخص است و وی نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با کاترین اشتون دیدار خواهد کرد.

محمدجواد ظریف با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور برای سپردن مذاکرات هسته‌ای به وزارت‌ امور خارجه گفت: تیم مذاکره‌کننده بسیار تیم خوب و متشکل از کارشناسانی است که قبلا در وزارت‌خارجه حضور داشتند و حتی در دوره‌های ماقبل هم در این تیم حضور داشتند. همچنین کارشناسان خیلی‌خوب وزارت‌خارجه در حوزه خلع سلاح نیز در این تیم مذاکره‌کننده حضور دارند و برای استفاده از بدنه کارشناسی دیگر دستگاه‌ها نیز هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره انتخاب دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: بنده همواره منتظر می‌مانم تا رئیس‌جمهور درباره مسئله‌ای اظهارنظر کند و سپس موضع خود را در مورد آن موضوع اعلام می‌کنم.

وی تصریح کرد: حتما آقای رئیس‌جمهور در حال رایزنی برای انتخاب دبیر شورای عالی امنیت ملی است.

وزیر امورخارجه در پاسخ به سوالی درباره زمان انجام مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات هسته‌ای بعد از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود. بنده قرار است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیداری داشته باشم. البته حتی قرار بود قبل از اینکه مسئولیت جدید به عهده من گذاشته شود، دیداری با ایشان داشته باشم.

ظریف خاطرنشان کرد: احتمالا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با تعدادی از وزرای خارجی که درخواست ملاقات داشته‌اند یا قرار شده ملاقات داشته باشیم، دیدارهایی خواهیم داشت؛ مانند وزیرخارجه انگلیس و سایر اعضای 1+5 و حتما با آقای لاوروف وزیر امورخارجه روسیه نیز دیدار خواهیم داشت. در این ملاقات‌ها چارچوب‌هایی تعیین خواهد شد.

وی تاکید کرد: مجمع عمومی سازمان ملل بهترین فرصت است تا با تعداد زیادی از وزرای خارجه دیدارهایی داشته باشم.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    231 5
    سریال اشتون سری سوم با هنرمندی جدید بجای نقش اول مرد!! تعداد قسمتهای این سری: نمیدونم! ولی خداکنه زیاد نباشه!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      9 0
      اظهار نظر محترمانه اي در مورد يك خانم نيست. توجه به جنسيت براي شخصي كه داراي چنين توان ديپلماسي و مقام اجتماعي است ، حداقل توجه را ميرساند. انشاله اين دور مذاكرات همراه با احترام و رسيدن به حقوق واقعي كشور عزيزمان باشد وپاياني براين جدال و كشمكش هاي مخرب براي ملت ايران.
  • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    6 0
    عملی کاملا حساب شده و عاقلانه بود.بالاخره تغییر لازمه ترقیه.انشاالله که با تغییر لحن و پایبندی به اصول شاهد موفقیت و سربلندی ایران عزیز باشیم
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    10 1
    لطفا با آمریکا هم دیدار کنید ، حداقل رو در رو حرف بزنید و موضع ایران را بگویید ، این چیزی از ارزشهای ایران کم نمیکند
  • علی IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    11 0
    به نظر میاد در دولت قبل گروهی خاص که معلوم نیست منافع چه کسانی را دنبال میکردند از داخل مایل به حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته ای نبودند ومذاکرات هسته ای آنها فقط در راستای تخریب وجهه ایران در عرصه جهانی بود و موفق هم شدند (تحریمهای شدید)حال این گروه که با انتخابات ریاست جمهوری به کنار رفته باز هم بی کار ننشسته ومدام با قصد خاص و از روی عمد در حال تخریب روش مذاکرات جدید ایران است گاهی مسائل فیسبوکی مانند تبریکات را علم میکند و به ترفند های کثیفی دست میزند واقعا چه کسانی از پیجیده شدن موضوع هسته ای ایران در داخل منتفع میشوند و برای چه اینکار را انجام میدهند