ایسنا نوشت:

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تا حمایت کشورهای خارجی را برای حمله احتمالی به سوریه جلب کند، به نظر می‌رسد قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور احتمالا به مداخله نظامی آمریکا در سوریه رای مثبت ندهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هم‌اکنون در کنفرانس گروه 20 در سن پترزبورگ روسیه است و با رهبران بین‌المللی به گفت‌وگو می‌پردازد.

در حالی که سیاستمداران آمریکایی خود را آماده می‌کنند تا به انجام حمله یا عدم آن به سوریه رای دهند، اوباما به سرعت در حال از دست دادن حمایت کنگره در این باره است.

براساس تحلیل صورت گرفته توسط وب سایت Thinle Progress، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا به انجام حمله نظامی به سوریه در واکنش به حمله شیمیایی دولت دمشق رای منفی می‌دهند.

در مقایسه با اوایل هفته جاری، قانونگذاران مجلس نمایندگان هم‌اکنون بیش از قبل تمایل دارند تا به مداخله نظامی آمریکا در سوریه رای منفی بدهند. این وب‌سایت روز پنج‌شنبه گزارش داد که 199 تن از نمایندگان آمریکایی احتمالا مخالف این حمله هستند و 49 تن دیگر موافق انجام آن.

این وب‌سایت در ادامه گزارش داد که تحقیقات اخیر نشان دهنده یک تغییر اساسی در نظر و عقیده قانونگذاران برای حمله آمریکا به سوریه است. هم‌اکنون 30 قانونگذار آمریکایی دیگر نیز مخالف حمله به سوریه هستند.

روز چهارشنبه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با 10 رای موافق و هفت رای مخالف به استفاده از حمله نظامی در سوریه رای مثبت داد اما این کمیته قرار است پیش از توافق کامل بر انجام هر نوع حمله نظامی علیه سوریه به بررسی دقیق آن بپردازد.

در ضمن انتظار نمی‌رود که مجلس نمایندگان آمریکا تا هفته آینده رای‌گیری کند و احتمال می‌رود که کنگره آمریکا تحت کنترل جمهوری‌خواهان به حمله نظامی علیه سوریه رای منفی دهد.

بنابر گزارش این وب‌سایت، 149 جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان احتمالا انجام حمله علیه سوریه را تصویب نمی‌کنند و انتظار می‌رود که تنها 13 تن از آن‌ها موافق این حمله باشند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ن A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    198 1
    ببینیم و تعریف کنیم
    • میثم IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      7 0
      جمهوری خواهان موافق جنگ نیستند؟!!!!!
    • سید IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      8 2
      آمریکا داره دور ایران یه خندق میکنه.تمام کشورهای اطراف ایران تحت سلطه آمریکاس.آماده باشید بعد از سوریه نوبت ماست.(لطفا نظرمو بزارید)
  • پيمان IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    به قول محسن رضايي، بسیاری از جنگ‌های جهانی از یک حادثه کوچک آغاز شده اما پس از شروع، کنترلش از دست خارج شده است.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    خوبه داری میگی شبکه راشا تودی!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      109 9
      دقیقا، تحلیل روس ها بوده یا آرزوشون.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      2 4
      مگه اینترنت نداری؟ راشاتودی رو قبول نداری برو سی ان ان رو ببین. یعنی نمیدونی حدود 200 نماینده کنگره با حمله نظامی مخالفت کردن تا حالا؟؟
  • سعید IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    کنگره ایالات متحده صلاحیت تصمیم در این باره رو نداره. همون طور صلاحیت تصمیم در مورد قانونی بودن جاسوسی از مردم جهان رو نداره!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    تقدير اين است كه آمريكا در اين جنگ نابود شود.
    • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      ولمون کنید بابا دو تا جنگ جهانی رو بردن حالا از روسیه و سوریه ببازن1؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      79 12
      شما کارشناس تقدیری؟
    • بی نام DE ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      2 2
      دو تا جنگ جهانی؟! خوبی؟!
    • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      1 0
      از حزب الله که باختن
    • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      1 0
      این یارو فکر کرده فوتباله ... 2 تا قهرمانی جهان دارن یک نائب قهرمانی 3 تا طلا هم تو امریکای شمالی برا کشتار سرخپوستا دارن
  • آرش IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    79 20
    امیدوارم این جنگ شروع نشه چون خواه ناخواه گریبان هممون میگیره تازه داریم یک ثبات نسبی لمس میکنیم ولی با شلیک اولین موشک ....
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    37 3
    جای دموکدات ها با جمهوری خواه ها عوض شده!! والا همیشه سناتور مک کی با جورج بوش این همه جنگ راه انداختن عجیبه!
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    78 16
    با اكثريت قاطع تصويب ميشه حالا بشينيم و ببينيم
  • رضا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    78 12
    اونا شايد نماز خون نيستن شايد قمار بازن شايد محرم نا محرم حاليشون نيست اما عاقلن..
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      4 0
      پس تعریف عاقل لابد تغییر کرده
  • علی A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    32 5
    ظاهرا در این گزار ش گزارش گر جمهوریخواهان را با دمکراتها اشتباه گرفته است
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    62 4
    راشا تودی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    17 61
    دوست دارم روسیه تا اخرین لحظه به موضع اصولیش در حمایت از دولت سوریه در برابر با تروریست های تندرو و ادم خوار ادامه بده ببینم دیگه چه بهانه ای برای کوبیدنش باقی میمونه. هر چند روسيه تا همينجا هم که به تنهايي از سوريه در برابر قدرتهاي بزرگ ديگه حمايت کرده خيلي هنر کرده. نمیشه انتظار داشت که روسيه بياد رابطه ش رو با همه ي کشورهاي ديگه بهم بده. روسيه نه اروپاي پيشرفته و قدرتمند رو کنار خودش داره نه کشورهايي مثل عربستان و قطر و امارات که پول مفت بهش بدند ، پس اينکه انتظار داشته باشيم روسيه تنهايي با همه بجنگه اصلا منطقي و منصفانه نيست ولی دوست دارم روسیه به این انتظار غیرمنصفانه ی ما هم پاسخ بده. راستی فکر ميکنيد امريکا اگه تو شرايط روسيه بود اين کار رو انجام ميداد؟ من که بعید میدونم شما چطور؟
    • سهیل IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      71 9
      دوست عزیز از روسها تو جهان پست تر وجود نداره. فقط به فکر منافع خودشون هستند ولا غیر. پس بی خود دل نبند بهشون.
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    33 7
    در این چند روزی که بحث حمله به سوریه مطرح کامنت های جالبی از هموطنان دیده ام اما چند نکته : 1. استفاده از سلاح شیمیائی از طرف هرکسی بوده (صدام، اسد (احتمالا)، معارضان سوری(احتمالا) جنایت علیه بشریت و محکوم است. 2. برخی دوستان چنین گمان می کنند که حمله آمریکا و متحدانش به سوریه باعث بهبود شرایط اقتصادی کشور میشود در حالیکه مطمئن باشید بالعکس خواهد بود (فقط کافیه به نرخ ارز و طلا در چند روز گذشته و شرایطی که جنگ نشده نگاه کنید) 3. بنظر من اون چیزی که میتونه باعث بهبود شرایط کشور بشه حمایت از دولت تدبیر و امید است، من خودم به کاردانی آقای دکتر روحانی اعتماد دارم و مطمئنم ایشون توانائی بهبود شرایط کشور (با حمایت مردم و بخصوص نمایندگان محترم مجلس) را دارند.
  • مخالف اسد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    8 38
    مطمئن باشید اینها همه‌اش بازیهای سیاسی هماهنگ در طرح روسی-امریکایی جهت تقویت موضع اسد است. با شل و سفت کردن قضیه و نهایتا عقبنیشینی موضع اسد تقویت میشود. حمله ای صورت نمیگیرد یا اگر هم بگیرد هدف اصلی اش مخالفان اند. پروژه مصر اینبار با شکل متفاوت در سوریه پیاده میشود.
  • بی نام EU ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    27 5
    اکثریت اعضای مجلس نمایندگان رو دموکرات ها دارا هستند و اکثریت سنا رو جمهوری خواهان سنا در مجموع موافق حمله نظامی است رای کمیته روابط خارجی و اظهار نظر رییس سنا این موضوع را نشان میدهد. اکثریت مجلس نمایندگان نیز از دموکرات ها هستند که قاعدتا با اوباما همراه خواهند بود در مجموع فکر نمیکتم مشکلی برای رای اوردن حمله نظامی در کنگره (مجموع مجلس نمایندگان و سنا) برای این طرح باشه.
    • امین DE ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      2 1
      بر عکس گفتی! اکثریت مجلس نمایندگان جمهوری خواه و اکثریت سناتورها دموکراتها هستن ولی ممکنه مجلس نمایندگان به دلیل مخالفت رای دهندگان آمریکایی و تخریب وجهه اوباما رای منفی بده ولی فعلا که جو جنگ غالبه
    • امین س A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      1 0
      آره امین درست میگه،اشتباه گفتی،در مجلس نمایندگان گفته میشه یک کم بیشتر جو به ضرر اوباما هست(هر چند به نظر میاد آخرش با رای بالا به اوباما رای بدن!!) و در مجلس سنا هم که دست دموکرات ها هست تقریبا به راحتی رای میاره...وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرده 10 عضو از 20 عضو گروه 20 با جنگ یکجانبه امریکا موافقت کردند!!!!!! اسپانیا و ایتالیا که رسما گفتند ما مخالف حمله بدون سازمان ملل هستیم،بعد امریکا برداشت خودش رو داشته!!! پوتین گفت فقط 5 عضو موافق بودن...
  • مهرداد A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    8 21
    "کانت می گویدشهروندان باید بتوانند به طور مساوی سیاست های دولت را ارزشیابی کنند ولی با حق انقلاب و شورش علیه حاکمیت دولت مخالف است.به گفته ی او اگر این حق تبدیل به حکمی کلی و جهان شمول شود،تمام ساختار مدنی و حقوقی افراد به خطر می افتد.وی معتقد است که شهروندان باید با صبر و حوصله از دولت پیروی کنند و این تحمل آن ها ثمر بخش خواهد بود چون سرانجام سیاست در راستای حقیقت قرار می گیرد.البته کانت با مقاومت منفی در برابر شر و نافرمانی مدنی از قوانین غیر اخلاقی موافق است ولی انقلاب و شاه کشی را محکوم می کند" - در سوریه نیز بستر مناسبی برای یک جامعه مدنی وجود ندارد-تعداد آوارگان نیز بیشتر از پیش می شود-کاش راه دیگری هم غیر جنگ که همیشه دهشناک بوده و هست باشد.
    • مهرداد A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 1
      دوستانی که منفی دادین-من به هیچ عنوان طرفدار آقای اسد نیستنم-این همون روشی است که گاندی انتخاب کرد برای مبارزه با استعمار-نمونه ضدش رو هم در اکثر انقلاب ها می توان دید-من با روشنگری هرچه بیشتر مردم سوریه حتی طرفدار های عادی اسد که نفعی نمی برند از او و مبارزه منفی بدون خشونت بیشتر موافقم تا خود اسد و امثالش در کشور های دیگر نتونن هر جور که خواستند دولت داری کنند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 1
    شاید هم قبل از گفتن بله برود برای آقای اوباما گل بچیند
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    2 0
    روسیه یقینا در دقیقه نود خواهد چرخید به نفع امریکا مسئله اینست که امریکا هنوز در مورد منافع این جنگ به یقین نرسیده وگرنه لحظه ای تامل نمی کرد . حال باید هوشیار بود بهانه دست چنین دولتی نداد که بعضی کودنها چنین می کنند و گروهی عرب هم منتظر تامین بودجه آن ....
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    1 2
    امریکا فکر کرده که قدرت برتر ولی گویا نمیداند که دست قدرت برتر خداست .. به عراق وافغانستان حمله کرد حکومت دست دوستان ایران رسید
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    2 0
    اوباما دستور افزایش اهداف مورد حمله در سوریه را صادر کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    2 0
    والا منم تو پیش بینی سی ان ان یه چنین چیزیو دیدم البته نه با این اختلاف.بعدشم کنگره 420 عضو داره در صورتی که اینجا میشه 248 رای
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    2 1
    یه خبر خیلی خیلی بد برای افراطیون.عربستان و امارات و قطر از این به بعد هزینه های حضور نیروهای غرب و ناتو را در منطقه تامین میکنند .آقای افراطی به خاطر افراطی گری شماها غرب داره ما رو محاصره میکنه به خیال این هم باش که روسیه بیاد کمکتون.روسها به فکر منافع خودشون هستند .من فقط نگران این هستم که تر و خشک با هم بسوزه.اگه به ایران حمله کنند دیگه اصلاح طللب و اعتدال گرا نمیشناسن کل نظام به خطر میفته و اگه دوباره سلطنت طلبها به میدون بیان اونوقت تا سالها افراطیون حسرت میخورن که چرا نذاشتن اصلاح طلبان امور رو بدست بگیرن.آقایون افراطی تا دیر نشده ادبیات خودتون رو تغییر بدین.البته اگه واقعا دلسوز نظام هستین.
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    2 0
    ببخشید قصدم ایراد نیست اما به نظرم منظورتون سازمان think progress است. درسته؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      قطعا همان است اما هنوز اصلاح نشده.
  • ارش A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    3 0
    فکر کردی نماینده های اونا مثل نماینده های ما هستند شب بخوابند صبح رایشونو عوض کنن
  • محمد A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    3 1
    داریم به 11 سپتامبر نزدیک میشیم من به یاد 12 سال پیش می افتم که آمریکا برای مبارزه با القاعده لشگرکشی کرد و الان به طور علنی اون ها رو تو سوریه مسلح میکنند.داره کاملا معلوم میشه که القاعده پیش مرگ آمریکاست نه دشمن امریکا.یک بار هم هیلاری کلینتون تو مصاحبه چند ماه پیشش گفت ما القاعده رو زمان جنگ سرد برای مقابله با شوروی تاسیس و تجهیزش کردیم .
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    جنگی در کار نیست