آنجلینا جولی در پنجمین دوره جوایز سالانه هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی جایزه انساندوستانه جین هرشولت را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیئت رئیسه آکادمی در جلسه پنجشنبه شب خود اعلام کرد که استیو مارتین، آنجلا لنزبری بازیگران و پی‌یرو توسی طراح لباس در پنجمین دوره جوایز سالانه هیئت رئیسه، جوایز اسکار افتخاری دریافت می‌کنند و جایزه انساندوستانه جین هرشولت به آنجلینا جولی بازیگر و کارگردان اعطاء می‌شود.

آنجلا لنزبری برای بازی در فیلم «چراغ گاز» (1944) که اولین تجربه بازیگری او در سینما بود نامزد جایزه اسکار شد و بعدا دو بار دیگر برای فیلم‌های «تصویر دوریان گری» (1945) و «کاندیدای منچوری» (1962) در بخش بهترین بازیگر زن مکمل بخت دریافت جایزه اسکار را داشت.

استیو مارتین که سه بار مجری مراسم اسکار بوده، فیلمنامه‌نویس و ستاره فیلم کوتاه نامزد اسکار «پیشخدمت گیج» (1977) است. او همچنین نویسنده و بازیگر فیلم‌هایی چون «بی‌شعور»، «مرد مرده شال نمی‌اندازد»، «سه آمیگو»، «راکسان»، «داستان لس آنجلس»، دو فیلم «پلنگ صورتی» و «دختر فروشنده» است.

پی‌یرو توسی با لوکینو ویسکونتی در فیلم‌هایی چون «شب‌های سفید» و «روکو و برادرانش» همکاری کرد و برای طراحی لباس فیلم‌های «یوزپلنگ»، «مرگ در ونیز» و «لودویگ» به کارگردانی ویسکونتی نامزد اسکار شد. او برای فیلم‌های « La Cage aux Folles» و « La Traviata» هم نامزد اسکار بوده است.

آنجلینا جولی برای فیلم «دختر، گسیخته» (1999) برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد. او در چند سال اخیر به خاطر فعالیت‌های انساندوستانه در شورای روابط خارجی و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مورد توجه بوده و در فیلم‌هایی چون «یک قلب توانا» و اولین تجربه کارگردانی‌اش «در سرزمین خون و عسل» هم به مسائل انسانی پرداخته است.

در سال‌های گذشته جوایز افتخاری آکادمی در روز برگزاری مراسم اسکار اعطاء می‌شد، اما آکادمی از سال 2009 تصمیم گرفت برای این جوایز یک مراسم جداگانه در نظر بگیرد.

فرانسیس فورد کوپولا، ژان-لوک گدار، راجر کورمن، لورن باکال و اپرا وینفری از جمله کسانی هستند که هیئت رئیسه آکادمی در چهار سال اخیر از آن‌ها تقدیر کرده است.

پنجمین دوره جوایز سالانه هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی 16 نوامبر (25 آبان) در سالن ری دالبی در مرکز هالیوود اند هایلند برگزار می‌شود.

ورایتی / 5 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    41 6
    یک انسان واقعی
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    5 48
    خودشون به خودشون جایزه می دن؟مثل جشنواره فجر شده که دست اندرکاران به همدیگه جایزه میدن!
    • رضا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      26 2
      این خودشون یعنی کی؟ این تصمیمات رو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی که متشکل از دست اندرکاران و متخصصان سینماست میگیره نه فلان وزیر. مقایسه اشتباه بود.
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    3 5
    فیلم touristایشون خیلی قشنگه