۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
پیشنهادی برای مسکن

محمد حسین فرهنگی

تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های عمرانی مهم‌ترین برنامه‌ای است که وزارت راه و شهرسازی باید مد نظر خود قرار دهد. یکی از راه‌های جذب این منابع، استفاده از نقدینگی موجود در جامعه است. می‌توان با انتشار اوراق مشارکت و نرخ سود مناسب آن جذابیت‌های لازم را برای مردم به وجود آورد تا سرمایه‌های خود را صرف خرید اوراق مشارکت پروژه‌های عمرانی کشور کنند.

نیاز به تجهیزات همواره یکی از چالش‌های بخش عمران کشور است. پیشنهاد می‌شود با توجه به محدودیت‌هایی که در عرصه فروش نفت به وجود آمده و عدم امکان نقد کردن پول نفت، برخی تجهیزات مورد نیاز لیست شده و وارد کشور شود. همچنین می‌توان از این راه اقدام به خرید هواپیما کرد و کشنده‌ها، واگن‌های پیشرفته و قطعات خودرو را به کشور آورد.

در حوزه مسکن پیشنهاد می‌شود بسته سیاستی و حمایتی بخش مسکن تدوین شود. البته تنها نوشتن این بسته کافی نیست و مسوولان وزارت باید با تمام قدرت آن را اجرایی کنند. در این بسته بهتر است به سمت تسهیل عرضه و تقاضای مسکن برویم و قیمت زمین را مانند مسکن مهر به صفر برسانیم. از سویی دیگر با توجه به سود بالای واسطه‌ها در خرید و فروش مسکن باید بنگاه‌های معاملات ساماندهی شوند تا بخشی از قیمت مسکن که همین واسطه‌ها هستند، حذف شوند.

*عضو کمیسیون عمران

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    6 3
    با چه ارزی واردکشور شود .مگر بنگاهها چقدر در گرانی ملک تاثیر دارند وقتی تیر اهن سیمان کارگرو... گران است
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    5 1
    تنها دلیلی که باعث میشه مردم در مسکن سرمایه گذاری کنند بی ثباتی در اقتصاد هست! وقتی سود بانکی و سودهای مشابه از نرخ تورم بسیار پایین تر باشد و اقتصاد هم بی ثبات باشه پس بهترین راه سرمایه گذاری مطمئن همین بازار مسکن و طلا هستش!