مهر نوشت:

آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در مصاحبه مستقیم شبکه رادیوئی فرانس انفو در پاسخ به اینکه آیا ایران هنوز حامی اسد است؟، گفت: ما همواره از ملت سوریه و دولت قانونی آن که از کشور خود دفاع می​کند، حمایت می​کنیم. ما همیشه با سوریه و ملت سوریه رابطه تنگاتنگی داشته ایم. سوریه یکی از معدود کشورهای عرب بود که به هنگام 8 سال جنگ تحمیلی توسط رژیم صدام حسین از ما حمایت نمود و ما یک همکاری و رابطه بسیار نزدیکی با دولت سوریه داریم و طبیعتا این رابطه را با سوریه ادامه می دهیم.

وی رد پاسخ به اینکه آیا شما رفتار قدرت حاکم در سوریه را در مقابل شورشیان و در نتیجه سرکوب آنها از 2 سال قبل تا کنون را تایید می​کنید ؟، نیز گفت: باید اپوزیسیون سوریه را که ما با اکثر آنها رابطه داریم، از گروه های تروریستی که دست به هر عملی می زنند و با برخی سرویس های خارجی یا کشورهای دیگر همکاری می​کنند، تفکیک کرد ما همیشه از یک راه حل سیاسی که تمام گروه های اپوزیسیون و نمایندگان دولت سوریه را شامل گردد برای نیل به یک راه حل سیاسی حمایت کرده ایم.

گزیده اظهارات وی از این قرار است:

*اولا موضع ما در قبال استفاده از سلاح های شیمیائی کاملا روشن است. ما استفاده از سلاح های شیمیائی توسط هر کسی را محکوم می​کنیم. ایران خودش به هنگام جنگ ایران و عراق قربانی سلاح شیمائی بود. استفاده از سلاح های شیمیائی که ما کاملا مخالف آن می باشیم، متفاوت از بررسی این است که چه کسی در کاربرد آن دخیل بوده است. مدارک و شواهد عرضه شده از سوی غرب در مورد کاربرد سلاح های شیمیائی در سوریه به گفته کارشناسان ساختگی است.

*وجود قربانیان روشن است. اما واقعا از چه ماده ای استفاده شده است. این سوالی است که برای پاسخ آن منتظر گزارش هیئت سازمان ملل و اعلام آنها هستیم. اما اینکه چه کسی آن را استفاده کرده است، مبحثی است که اصلا روشن نمی باشد. ما عواملی را دریافت کرده ایم و به ما و به روسیه اطمینان داده شده که دولت سوریه در استفاده از سلاح شیمیائی علیه شهروندان سوری مداخله ای نداشته است. این نکته مهمی است.

*{در پاسخ به اینکه اعتقاد راسخ شما امروز این است که دولت سوریه بیگناه است در این جنایت؟} بله کاملا. بر طبق شواهد و داده های که تا کنون داریم.

*{در پاسخ به سوالی که به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی اشاره داشت} شما آقای رفسنجانی را که یک شخصیت سیاسی است، خوب می شناسید. وی دیدگاه های خود را دارد اما این اطلاعات و ویدئوی ساختگی را نیز تکذیب نموده است. در جهان فعلی ، آسان می شود اینگونه ویدئوها را آماده کرد و ساخت ولی قطعی است که این مطلب از سوی وی گفته نشده است زیرا ایشان همیشه در این خصوص موضع روشنی داشته است.

*{در پاسخ به اینکه اگر توسط سازمان ملل اثبات شود که دولت سوریه سلاح شیمیائی علیه ملت خود استفاده کرده است، چه خواهید کرد؟} من به شما گفتم موضع ما کاملا روشن است. ما همیشه استفاده از سلاح شیمیائی را محکوم نموده ایم. از طرف هر کسی که باشد ولی باید صبر کرد زیرا تا کنون حتی هیئت بازرسی که در سوریه بوده، دستور العملی برای بررسی اینکه چه کسی مسئول بوده دریافت نکرده است و این امر باعث تاسف است.

*{ اگر فرانسه و ایالات متحده به سوریه حمله کنند آیا ایران عکس العمل نشان می دهد؟ آیا ایران وارد جنگ می شود؟ } هنوز که به آنجا نرسیده ایم. باید دید ابعاد این تصمیم که هنوز روشن نمی باشد با توجه به مخالفت افکار عمومی در اروپا و آمریکا با حمله،  چه خواهد بود؟ هنوز به آنجا نرسیده ایم که تا بخواهیم موضع خود را اعلام نمائیم.

/2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجوی خارج از کشور US ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    ایشون که باز هم از دادن جواب روشن به این سئوال ساده طفره رفته اند؟ براستی پاسخ مسئولین کشور ما به این سئوال چه میتواند باشد؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      41 10
      "ما استفاده از سلاح های شیمیائی توسط هر کسی را محکوم می​کنیم" جواب روشن و واضحی است.
    • حمید A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      22 15
      اقای ظریف همون روز اول کار رو معلوم کردند و گفتند که سلاح شیمیایی یا استفاده نشده اگر هم استفاده شده باشه 100درصد کار مخالفانه!!!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      4 10
      حرف مرد يك كلام است
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      17 13
      خود آمریکا برای مقابله با همچین آدمخواران وحشی ای از بمب اتمی هم استفاده میکرد. تو که خارج از کشوری یوتیوبت هم فیلتر نیست حتما برو ببین این ارتش آزاد جنایات خودش رو با چه افتخاری منتشر میکنه. اینها که دیگه اثبات شده هست. واکنش امریکا چیه؟ حمایت بیشتر!
    • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      9 13
      خود آمریکا برای مقابله با همچین آدمخواران وحشی ای از بمب اتمی هم استفاده میکرد. تو که خارج از کشوری یوتیوبت هم فیلتر نیست حتما برو ببین این ارتش آزاد جنایات خودش رو با چه افتخاری منتشر میکنه. اینها که دیگه اثبات شده هست. واکنش امریکا چیه؟ حمایت بیشتر!
    • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      11 11
      دانشجوی گرامی در زمان جنگ ایران و عراق و قتی صدام از سلاح شیمیایی بر علیه رزمندگان در جبهه فاو و حلبچه استفاده کرد , جواب صدام و حامیانش در مقابل اعتراض ایران و جوامع بیت المللی این بود که دولتی دوست داشته بخشی از خاک و سرزمین خودش را سم پاشی کند , به دیگران چه ربطی دارد که دخالت میکنند به نظر من جواب یک همچین ادم هایی ارجاع انان به رفتار گذشته شان است
    • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      11 7
      اقای دانشجوی خارج از کشور ایا تا کنون در همان بلاد خارجه کشوری را دیده ای که که ندیده و نشناخته اعلام جنگ بکند علیه کشور دیگری جو گیر شدی عمو بسیار معقولانه پاسخ دادند اقای اهنی
    • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      7 7
      بازرسان سازمان ملل نیامده اند که مشخص کنند کار کی بوده به همین دلیل خیال دولت راحت است، در ضمن حتی اگر بازرسان قصد داشتند مقصر را شناسایی کنند دولت بر این گمان بود فرصت دارد تا پنهان سازی کند به همین دلیل با تعلل چندین روزه اجازه داد بازرسان بیایند بعد که حیالشان راحت شد که قصد بازرسان تشخیص دادن مقصر نیست با خیال راحت به آنها اجازه دادند، باید از خودتون بپریبد راستی چرا دولت همان روز اول اجازه نداد و دعوت نکرد که بازرسان سازمان ملل فورا به مسئله رسیدگی کنند؟!
    • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      7 12
      فارسی بلد نیستی داره میگه به هرصورت با استفاده ازسلاح شیمیایی مخالفیم
    • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      8 2
      پاسخ روشن بود .منظور آقای آهنی سازمان های جهانی مثل سازمان ملل و کشور های منطقه. باید به صورت قانونی تصمیم بگیرندو البته اشاره داشتند که سازمان ملل به دنبال پیدا کردن مقصر نیست .
    • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      8 6
      طفره نرفتند، دیپلماتیک جواب دادند...
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    واقعا اگه دولت از سلاح شيميايي استفاده كرده باشه واكنش ايران چيه؟ باز هم حمايت از بشار اسد
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      حتماً باید اینکار را محکوم کرد ولی محکومیت اینکار نباید به معنی حمایت از جنایتکاران القاعده باشد . ضمناً هیچ عقل سلیمی نمیپذیرد دولتی بازرسان سازمان ملل را دعوت کند و در روز ورود آنها نه مرز و روستاهای دور افتاده بلکه دمشق که محل حضور بازرسان است بمباران شیمیایی کند و بهانه به دست کشورهای غربی بدهد. این اتفاق قطعاً عاملی جز القاعده ندارد ولی آنها با اینکار آمریکا را در وضع بدی قرار دادند و دو دلی اوباما به این دلیل است که اگر عامل حمله را بشار اسد نداند آنوقت این همه حمایت از القاعده را چگونه پاسخگو باشد و اگر بشار اسد را مقصر بداند آنگاه باید به سوریه حمله کند. یک احتمال دیگر این است که با توجه به اینکه تمام مدرک آمریکا شنود مکالمات نیروهای بشار اسد است میخواهد قضیه اسنودن را توجیه کند
    • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      7 5
      به نفع دولت سوریه نیست که درحالتی که برتری میدانی نسبت به شورشیان تحت حمایت کشورهای غربی وامریکاوعربهای متحجرداردعلیه افرادخودش سلاح شیمیایی استفاده کندهیچ حکومتی اینکاررانمیکند.شماهم گول تبلیغات جنگ طلبانه آمریکاوهم باندی هاش رانخورید. آمریکا به تمام کشورهاباهمین بهانه تراشیهاحمله کرده وآرامششون رابهم زده ومی بینیدکه تابع شورای امنیت هم نیست.چرادرمقابل این گردن کلفتیهای آمریکا جبهه نمی گیرید؟؟؟؟؟
    • آقامل A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      5 9
      اسد بعد از دوسال به پيروزي نزديك شده بود، تا الآن هم كم نكشته، چرا بأيد از سلاح شيميايي استفاده كنه؟! أون هم زماني كه فرستاده هاي سازمان ملل تو كشور هستن.
    • بی نام AU ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      6 3
      اتفاقا چون کسانی مثل شما فکر میکنند در زمان حضور بازرسان دولت دست به چنین حماقتی نمیزند دولت دقیقا همین زمان را برای حمله شیمیایی انتخاب کرد که هیچ ظن از دخالت دولت در این موضوع وجود نداشته باشد. در ضمن القاعده اگر دارای سلاح های شیمایی است چرا در عراق و افغانستان و دهها کشور دیگری که درگیر استفاده نمیکند ؟ سئوال بعدی انکه هدف سوریه از خرید ماسک های شیمیایی از کره شمالی چتد روز پیش از این حمله چه بوده است؟ چرا حمله شیمایی از محل های تحت کنترل دولت صورت گرفته است ؟ آیا دولت بر محل های تحت نظارت خود کنترلی ندارد؟تصاویر جعلی روسیه از حمله از محل تحت کنترل مخالفین نیز از سوی کارشناسان سازمان ملل و تمامی کشورها رد شد.
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    واكنش ايران فرقي نخواهد كرد!، سياسته ديگه كاريشم نميشه كرد!
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    آیا حکومت بیش از40سال پدروپسردرسوریه بس نیست؟
    • حسین IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      9 10
      بشار اسد در انتخابات رای بیشتر کسب کرد و دوباره رئیس جمهور شد و گفته تا دوره ی بعدی که انتخابات برگزار بشه کنار نخواهد رفت به نظر شما برگزاری انتخابات بهتره یا تسلط آدم خوارها و آدم کش ها...به جای بی.بی.سی. و وآ کمی واقعیت راببینید
    • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      17 0
      از نظر من در سوریه باید یک انتخابات واقعی برگزار میشد که نشد؛هر وقت هم بشه خوبه؛هر کسی که مردمشون انتخاب کردن هم باید مورد احترام همه باشه بخاد اسد باید یا هر کسه دیگه ای؛ولی اسد اشتباه بزرگی در قتل تظاهر کنندگان در شروع اعتراضات کرد؛که بخشودنی نیست
    • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      3 13
      تو چی از سیاست سوریه میدونی
  • علی A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    علیه ملتش یا تروریست هایی که حتی به کودکان رحم نکردند؟؟؟؟؟!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      17 6
      استفاده از سلاح شیمیایی مردود است علیه هرکسی ولی از اسد بعید نیست مگه پدرش یک شهر را بمباران نکرد؟؟؟!!!! قدرت و حکومت به هر قیمتی شعار اسد است
  • بی نام EU ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    اگه سازمان ملل بگه کار بشار بوده بازهم ما میگیم حنما تحت فشار امریکا نظر دادن و همون حمایت قبلی رو ادامه میدیم بی تردید !!!
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      6 9
      فعلا که امریکا حتی اجازه نداده سازمان ملل بره تحقیق در مورد اینکه کار چه کسی بوده...گفته سازمان ملل فقط می تونه تایید کنه شیمیایی بوده یا نه هر چند که اگر هم تایید نکنه باز ما حمله می کنیم...دیگه قلدر تر و بی منطق تر از مقامات امریکا ندیدم
  • amir IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    ما دنیارا آنطور که دوست داریم میبینیم نه همانطور که هست!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      رسانه های غرب دنیا را آنطور که اسراییل و آمریکا دوست دارند به ما نشان می دهند نه آنطور که هست!!!!!!!
    • ح A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      6 0
      دنیا چطوری هست؟!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      58 86
      نه جانم اونطور که به ما نشون میدن داریم می بینیم
    • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      19 1
      رسانه های غرب که یا پارازیت روشونه یا فیلتر شده اند. در حقیقت ما دنیا را از طریق صدا و سیما میبینیم و بد چپش می کنیم!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    7 2
    حتي اگه جاربشاراسدهم نباشه!بازدولتش دربرابركشتارمردم مسئوله!
    • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      1 2
      حتی اگر همین عربستان و قطر این اقدام رو انجام داده باشن و امریکا هم بی اطلاع نباشه؟؟؟؟؟
  • رضا مهرزاد IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    130 7
    آقای مطهری گفت که آقای رفسنجانی آن حرف ‌ها را زده است؟ منظور شما این نیست که آقای مطهری اشتباه می کنند؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    3 2
    آمریکا هم خط قرمزش منحصر به دولت سوریه س و اگه مشخص بشه شورشیا استفاده کردن میگه مهم نیست.این به اون در.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    6 1
    اگر از سلاح شیمیایی استفاده شده باشه باز هم حمایت میکنیم چون منافع سیاسیون در این است برای سیاسیون ما و اروپاییان و امریکا جان سوریها زیاد مهم نیست این یک حقیقت تلخ است
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    کشور ما قبل از اینکه اقدامی مبنی بر کمک به دولت سوریه انجام دهد باید بررسی کند که آیا واقعا دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است یا خیر؟ همانطور که ملت و دولت ما اعلام کرده است ما مخالف سلاح شیمیایی هستیم و اگر دولت سوریه واقعا چنین عملی انجام داده است باید حمایت از دولت سوریه متوقف شود؟
  • حسین IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    4 4
    همواره برای آمریکا و عده ای آمریکا پرست در ایران دو نوع تروریسم وجود داشته خوب و بد... که البته این عده ترجیح میدهند تروریست خوب مد نظر آنها در سوریه برسرکار باشدتا مثل عراق و افغانستان بعد از سالها هرگز دولت و حکومتی مستقل بر سرکار نیاید و ارتشی موجه کار نکند تا اسرائیل جنایتکار در آرامش باشد و کشورهای مجاور به خود مشغول باشند...حتی به قیمت کشتن آدمها...خوردن قلبها...اسارت زنها...بی خانمانی کودکان...آوارگی انسانها و خرابی کوچه و خیابانها و خانه ها... به حال این خوی غیر انسانی عده ای آمریکا پرست متاسفم....متاسفم...متاسفم.
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    3 1
    معلومه فورا تکذیبش میکنن.
  • علی صادقی A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    4 18
    درود بر دکتر اسد شیر عرب.
  • علیرضا A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    10 3
    اگر ایران با تدبیر عمل نکنند مطمین باشید این نا امنی ها به ایران هم کشیده میشه...برید و فکر ناموس هامون باشیم...که اگر ایزان ذره ای از اقتدارش کم بشه و عرب ها و آمریکا جرات حمله پیدا کنند به خواهر 10 ساله شما و ما هم رحم نمیکنند چه برسه به ناموس های جوان ما.... سال 88 هم میخواستن درگیری داخلی تو ایران ایجاد کنند که خدا به تمامی ناموس های ما رحم کرد... موقع که نا امنی بیاد تر و خشک باهم میسوزند....ای کاش این ها رو درک کنیم///
  • مم A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    12 5
    تندروها دارن ایران رو وارد جنگی می کنند که سرنوشت نابودی ایران و تجزیه ایران خواهد بود
  • جعفرزاده IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    ملت ایران باید ازسوریه دفاع کند چون درسخت ترین شرایط ازایران دفاع کرد مردم ایران نامرد نیستند اگرحمایت سوریه ازایران نبود الان ایران باافغانستان برابر بود عراق چند میلیون نفررا درحلبچه اعم از بچه های خردسال ونوزاد وزن مرد بودند را شیمیایی کرد وازاول جنگ بارها مناطق عملیاتی را بابمب شیمیایی هدف قرار داد و این مواد هدیه امریکا وفرانسه و المان بود حال چگونه وبا چه رویی میخواهد از قربانیان حمایت کند . انها پست ترین سیاستمداران هستند اینها بهانه است .من قربانی شیمایی هستم که هدیه امریکا برای نابود کردن ملت ایران بود
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      3 2
      اشتباهی مثبت دادم
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      12 0
      ملت ایران از ملت سوریه حمایت می کند نه از دولت سوریه.
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      5 2
      جنایت حلبچه کار صدام بود، خدا خودش و همدستانش رو لعنت کنه! ولی مطمئنید حلبچه "چند میلیون نفر" ساکن داشته!؟ مردم و دولت سوریه هم دوست ما هستند و زمان جنگ هم در کنار ما بودند. اما اگر خدایی نکرده (در آینده) شکافی بین مردم و حکومت سوریه حاصل شد، به نظر من ما باید یا طرف مردم باشیم یا حداقل بی طرف بمانیم! طوری نشود که بشار اسد برود و ما تا ابد دشمنی مردم سوریه را خریده باشیم.
    • فریاد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      7 1
      قرار هست از ملت سوریه دفاع بشه چون در جنگ به ما کمک کردن ولی از کجا معلوم دفاع از بشار اسد دفاع از ملت سوریه باشه؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      5 11
      واقعا متاسفم واسه کسایی که به نظر آقای جعفرزاده منفی دادن....من نمی دونم شما ها واقعا با چه رویی اسمتون رو گذاشتین انسان....یکی بدون آگاهی این کار رو بکنه باز توجیح داره ولی من مطمئن هستم که خودتونم می دونید که کثیف ترین سیاست رو تو دنیا آمریکا و اسرائيل دارن ولی انقدر فرهنگ مزخرف مدرنیته ی غرب جذبتون کرده که دیگه انسانیتم فراموش کردین واقعا تبریک می گم بهتون و افتخار می کنم به این که با شما ها شدیم 70 میلیون....ما تا آخر از حق دفاع می کنیم و شخص واسمون مهم نیست و انسانیتمون رو فدای فرهنگ وحشی گری غرب نمی کنیم....ما آدمایی مثل کوروش و داریوش و امیرکبیر رو تو تاریخمون داریم. و راهشون رو ادامه می دیم و تسلیم چهار تا کشور وحشی نمی شیم....
  • صنعت ملی A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    4 3
    به نام خدا لطفا زود نیجه گیری نشود. فعلا با ادم خوارها مبارزه می کنیم.یادمان باشد که سوریه در جنگ عراق و ایران یکی از حامیان ایران وکسی بود که به ایران تکنوژی موشک داد. بعد از اینکه ایران عراق را موشک باران کرد حمله موشکی عراق پایان یافت. ایا چند نفر در در حاشیه دریای فارس اجاره دارند برای کشور های دیگر تصمیم بگیرند در صورتی خود پرونده ای سیاه دارند .
  • مسعود IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    6 4
    اقای رفسنجانی یه سیاستمداره
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    8 1
    يعني واقعا اگه معلوم بشه كار اسد بوده محكوم ميكنيد؟ يا ميگيد سازمان ملل دروغ گفته؟(آخه اگه همين سازمان ملل بگه كار ِ مخالفان اسد بوده، قبول ميكنيد و مخالفان ِ اسد رو محكوم ميكنيد ولي اگه همين سازمان بگه كار اسد بوده چي؟)
  • امیر IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    4 3
    اقا جنگ و کشتار تحت هر شرایطی مذموم و محکوم است و باید به این نکته توجه داشت که اگر جناب اسد به صدای اعتراض ملتش با اسلحه جواب نمیداد امروز نه بهانه دست غرب میداد و نه تروریست های سلفی ضمن اینکه ایشان این شهامت را میباست بخاطر ملت و کشورش در همان ابتدا بخرج میداد و همانند بن علی و حسنی مبارک از قدرت کنار میرفت و از همه مهمتر دولتمردان ما به عنوان یک کشور اسلامی میبایست واقعیت را درک کرده و بر مبنای منافع ملی و اسلامی از حکومتی که مشروعیت خود را از دست داده حمایت نکند البته حمایتی که انها در زمان صدام از ما کردن بحق و دفاع از حق در برابر باطل بود که نمیبایست اینک توجیهی برای حمایت از اسد باشد بخدا ادم جیکر ش کباب میشه در برابر این همه کشت و کشتار ملت بیگناه
  • بی نام BE ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    11 4
    یک سوال برعکس» اگر ثابت بشه که مخالفان سلاح شیمیایی زدن و این سلاح رو آمریکا یا اسراییل یا ایادی آنها به تروریستها رسوندن. اون وقت کسی هست که تروریستها و آمریکا و اسراییل را مجازات کنه؟
  • بی نام BE ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    5 8
    سلام بهتر است مثبت و منفی را بردارید چون ظاهرا در اینترنت بیشتر نظرات یک طیف خاص مثبت می خورد
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    3 3
    اشتباه اول در سوريه :‌ حكومت بشار اسد بعد از مرگ حافظ بود ، حتما"‌مراسم باشكوه تشييع جنازه وي را به خاطر داريد ، كاريزمايي كه حافظ داشت را به هيچ عنوان پسرش ندارد . اشتباه دوم : عدم نابودي سلاح هاي شيميايي ، با وجود اينكه نمي تواند از آنها براي حفظ امنيتش استفاده كند ،
  • كارمند A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    5 2
    حمايت سوريه از ايران مانند مثل معروف ازحب علي نبود از بغض معاويه است حزب بعث دو شاخه متضاد ورقيب ودشمن خوني هم بودند حزب بعث عراق اگر ايران را شكست ميداد سوريه را براحتي مي بلعيد .اوايل جنگ سوريه مقداري مسلسل كلاشينكف در اختيار ايران قرار داد و اين در سرنوشت جنگ تاثير چنداني نداشت وبعوض آن وبسيار بيشتر نفت مجاني و مقداري هم نفت ارزان ومقادير زيادي اعتبار دريافت كرد كه از نظر ارزشي چندين برابر قيمت تفنگ ها بود بهر حال استفاده از سلاح شيميايي محكوم است اما مگر مردن با موشك وبمباران هوايي خيلي بهتر است قابل قبول نيست هركس دوست ماست هركاركند بگوييم خوب است.
  • لیلی A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    12 5
    دخالت در امور داخلی سوریه را کی بس می کنید؟ کی می توانیم شاهد زندگی در کشوری باشیم که سرش به امور داخلی خودش است و اینقدر انگشت در سوراخ این کشور و آن منطقه نمی کند؟
    • امین س A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      1 3
      سرکار لیلی،یا کلا تو این کره خاکی زندگی نمی کنین و شرایط دنیا و منطقه رو نمی دونین که این طور یکطرفه قضاوت می کنین و یا اعصابتون از یه جایی ناراحت هست و دارین کامنت میدین..
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    5 11
    سلاح شیمیایی توسط ترویست ها و نمایندگان رژیم صهیونیستی و امریکا علیه کودکان بی دفاع استفاده شده است و مسلم است که از نظر آنها استفاده شده است و متاسفانه به نام دولت سوریه تمام می شود . واقعا بحث پیچیده ای شده است . سلاحی که خودت استفاده میکنی چون زور داری آنرا به نام دولت دیگری به کار میبری؟ و به نام دفاع از حقوق انسانها حمله میکنی و مجددا افراد بی دفاع دیگرب میکشی . این یعنی دور باطل در باطل .
  • ماجد IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    4 1
    خبر برات متاسفم كه نظراي چرت رو ميذاري ملت ببينن ولي واقعيت رو از بقيه پنهون ميكني
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 5
    جواب بسیار عالی بود مثل همیشه
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 3
    حرف حساب ...