۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

ایسنا نوشت:

 طراحان جنگ آمریکا برای حمله سه روزه گسترده به سوریه آماده می‌شوند تا بمبارانی شدیدتر از آنچه که پیشتر اعلام شد، انجام دهند.

 به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، مقامات آمریکا اعلام کردند، پنتاگون با حملات موشکی شدید پس از حمله به اهدافی که در بمباران اولیه کاملا نابود نشده‌اند، برای بمبارانی شدیدتر به سوریه آماده می‌شوند که از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، شدیدتر است.

این مقامات آمریکایی گفتند، برنامه ریزی برای حملات شدیدتر در سه روز نشانگر افزایش این عقیده در کاخ سفید و پنتاگون است که آمریکا حتی برای ایجاد لطمه‌های جزئی به نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری آمریکا که در دو هفته گذشته به شدت پخش شده‌اند، نیازمند قدرت بیشتری است.

دو تن از مقام‌های آمریکا اعلام کردند، کاخ سفید در چند روز اخیر خواستار فهرست مفصل‌تر اهداف شده است که 50 هدف اولیه را نیز شامل می‌شود. در نتیجه طراحان جنگ پنتاگون بررسی می‌کنند که آیا علاوه بر پنج ناوی که در حال حاضر در شرق دریای مدیترانه مشغول گشت‌زنی هستند، از بمب‌افکن‌های نیروی دریایی برای پرتاب موشک‌های کروز و موشک‌های هوا به سطح که کاملا خارج از برد نیروی دفاع هوایی سوریه است، استفاده کنند یا خیر.

سوریه همچنین در برد ناو هواپیمابر آمریکایی و کشتی‌های جنگی همراه آن در دریای سرخ قرار دارد که شامل یک کشتی جنگی و سه ناوشکن است که همه آنها قابلیت پرتاب موشک‌های کروز را دارند.

یکی از مقامات آمریکایی آگاه به این نقشه گفت: بمباران‌های متعددی وجود خواهد داشت و بعد از هر بمباران یک ارزیابی صورت خواهد گرفت اما تمام این اقدامات طی 72 ساعت صورت می‌گیرد.

این مقامات افزودند، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هنوز خواستار یک حمله محدود است که شامل ارسال تعداد بسیار زیاد کشتی‌های جنگی برای پرتاب موشک نمی‌باشد.

اما برخی از مقامات ارتش شک دارند که آیا یک حمله هوایی شدیدتر با استفاده از پرتاب موشک‌های کروز از ساحل می‌تواند به اندازه کافی نیروهای اسد را از بین برده و مانع استفاده آتی سلاح‌های شیمیایی شود یا خیر. یکی از مقامات این عملیات برنامه‌ریزی شده را به عنوان یک نمایش کوچک قدرت توصیف کرده‌ و نه تغییر دهنده بازی در جنگ دخلی سوریه.

یکی از مقامات آمریکایی آگاه از برآوردهای اطلاعاتی اخیر گفت: حمله برنامه‌ریزی شده آمریکا از نظر استراتژیکی بر وضعیت کنونی جنگ داخلی سوریه تاثیری نخواهد گذاشت و ممکن است جنگ داخلی سوریه دو سال دیگر نیز ادامه یابد.

پنتاگون با نقشه‌ای که طراحی کرده قصد دارد پس از دور اول حملات با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و دیگر سیستم‌های نظارتی لطمه وارده به نیروهای اسد را ارزیابی کند. سپس ارتش آمریکا می‌تواند اهدافی را که تخریب نشده‌اند؛ هدف قرار دهند و یا اهداف جدیدی را انتخاب کند.

طراحان جنگ پنتاگون گزینه‌هایی را نیز برای حمله مجدد به اسد در صورت اقدام تلافی جویانه وی یا حامیانش علیه آمریکا یا متحدانش پیشنهاد کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    حمله آمریکا بسیار سنگین خواهد بود
    • اردوان A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      حمله نميكنه. همش الكيه. هيچ وقت جرئت حمله نداره. همش تبليغاته . (( شروع كنيد به منفي زدن )) .
    • ضد استكبار IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند انشاءالله اگر اين جنگ پايان عمر آمريكا است
    • محسن IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      بپا یهو 3 ساله نشه:)))) 3 روزه؟؟؟؟؟ صدام هم میخواست 3 روزه برسه تهران ولی 8 سال چیز شد.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      31 55
      الکیییییییه :)
    • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      هیچ‌‍وقت یادم نمی‌ره که همین آقایون تحلیل‌گر توان نظامی آمریکا سال 82 با پوزخند و همین ادا و اطوارهای دل‌بهم‌زن فعلی می‌گفتن صدام پدر آمریکا رو درمی‌آره، ما هشت سال با عراق جنگیدیم و می‌دونیم صدام چه توان نظامی داره.... آمریکا بیست‌روزه صدامو جمع کرد.... این‌بار هم سه روزه تاسیسات دفاعی بشارو جمع می‌کنه و بعدش اگه چیزی موند بشار باید با همونا جلوی دشمنای داخلیش وایسه.... البته اگه بتونه.
    • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      14 25
      عمو تو از کجا می دونی؟
    • علی A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      16 80
      حالا که امریکا برای منافع خودش به سوریه حمله میکنه چرا ما برای منافعمون از سوریه به هر شکلی دفاع نکنیم؟
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      71 1
      صد در صد جنگ میشه چون هزینه های اونو کشورهای عربی میخوان بدن.وقتی به شما بگن با خرج ما بیا بریم 13 بدر نمیری؟با کله میری....
    • اردوان A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      8 34
      بيخود جو سازي نكنيد. جنگ نميشه. اگر هم بشه به اين زودي ها نميشه. شايد چند سال ديگه. اگر هم جنگ بشه . سوريه باتلاق آمريكا ميشه. اگر جنگ شد . من اسممو عوض ميكنم ميزارم. قو باما .
    • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      5 37
      رو دل میکنی هم تو و هم اربابت آمریکای جنایتکار
  • مظفر IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    موندم چرا موقعیکه صدام حلبچه رو بمباران شیمیایی کرد و بیش از 4000 هزار نفر کشت صدایی این مدافع حقوق بشیریها در نیومد؟ چرا؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      68 75
      امریکا و غرب میخواهند چهره مخدوش شده خودشان در اداعای دموکراسی ترمیم کنند اونا میبینند سوریه ضعیف شده از طرفی در جریان مصر و آزمون دموکراسی در برابر اخوان المسلمین شکست خوردن به سوریه حمله میکنند که بگن ببینیند ما هنوز هوای مردم رو داریم
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      73 22
      چون حقوق بشر بهانه است دولت ها همواره به دنبال حقوق و منافع خودشون بودند و هستند و بشر و حقوقش برای مدعیان اون پشیزی ارزش نداره ...برای جهانی که تنها متهم حمله هسته ای به مردم نماینده و مجری حقوق بشر میشه باید فقط گریه کرد!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده می گوید تعداد کشورهایی که آماده اقدام نظامی علیه حکومت بشار اسد هستند، "دو رقمی" شده است
  • لعیا IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    بیچاره مردم سوریه ، دلم واسشون می سوزه !!!!
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      شما بهتره دلتون برای خودمون بسوزه.بروید چند تا از استاهای جنوبی کشور را ببینید تا دیگه دلتون برای کشورهای بیگانه نسوزه
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    98 12
    پس واقعا داره جنگ میشه !!!!
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    86 32
    چرا این قدر خودتونو خسته میکنین ، این همه میگین حمله ، حمله ، فقط سه روز ؟؟؟؟؟!!!!! جنگ فقط 8 ساله اونم از نوع دفاع مقدسش !!!
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    79 17
    منم موندم که پدرش اون همه ادم کشت صدایی از کسی در نیومد
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    به ما چه ؟! بیایید به فکر پیشرفت صنعتی و اقتصادی خودمان باشیم ...
    • محمد.ف FI ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      20 46
      ببخشید شما چند سالته ؟ به سن بلوغ رسیدی هنوز ؟ هنوز میدونی سوریه کجای نقشه قرار داره ؟!
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    78 30
    اخرش هم صدام کثیف به سزای اعمال ننگین خود توسط امریکا سرنگون شد وگرنه الان در قدرت بود شاید هم جنگ دیگری به راه انداخته بود اما متاسفانه ملت عراق نتوانست مثل ملت المان بعد از فتخ المان به دست امریکا از فرصت استفاده کند و مثل المان شود المان در این جنگ 5 سال توسط یک گروهبان امریکائی اداره شد اما حالا چه نشد و عراق شروع به برادرکشی کرده است این است تفادت ملت ها ای برادر این گونه از فرصت باید استفاده کرد چقدر باید فحش داد و مرگ گفت المان با دست فاتح خودش شد المان ببینید و عاقلانه عمل کنید با فحش و مرگ به جائی نمی رسیم درود بر عاقلان یا اوللا الباب ای صاحبان اندیشه !!در یابید
    • منصور A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      44 16
      مردم آلمان قبل حمله امریکا(البته متفقین) بنزداشتند وصاحب برترین تکنولوژی روزدنیابودندیادمان نرود اولین بمب هسته ای امریکارااوپن هایمرازدانشمندان هسته ای آلمان که توسط ارتش امریکابه پروژه منهتن منتقل شد ساخته شد.. امامردم عراق قبل حمله قلیان داشتندوتنبلی وتعصبق قبیله ای وعشیره ای اینکه آقای گودرزی رابه خانم شقایقی ربط بدهیم که نشداستدلال!!! امریکاخیلی زرنگه از پس پاک کردن لک نفتی شرکت بی پی تودریا نشد وازپس کمکرسانی به طوفانزده های طوفان کاترینا برنیامد (اونم با تکنولوژی قرن21)!! زیادی مرعوب ملتهای دیگرشدن هم خوب نیست بقول اقبال: مومن خود کافرافرنگ شو.....
    • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      9 3
      نمیدونم چرا آمریکا چین و روسیه و...رو تحریم نمیکنه و قصد حمله به اونا رو نداره؟ ما اگه اقتصــادمون خوب بود هیچ کشوری جرأت نمیکرد نگاه چپ بهمون بکنه، ولی یه عمر ،فکر یه عده تو قـهر، جنگ، کینه و انتقامه...اگه راست میگید"جهاد اقتصادی" کنید! و اینجوری تو دهنی بزنید به ابر قدرت ها. مثل ژاپنی ها... اونا هم اگه میخواستن مثل ما با دنیا قهر کنن و فقط شعار بدن و تو خیابون باشن الان وضعشون از ما بدتر بود! امریکا یه کاری کرد که چندصدهزار نفر ژاپنی تو یه لحظه سایه شون رو زمین موندفقط، اما دوباره بلند شدن و ایستادن و غول شدن جلوی آمریکا..با امریکا دشمن نیستن، اما مراسم یادبود اون فاجعه هم هرسال میگیرن! ما تو وضع کشور خودمون موندیم م م م م واسه بقیه هم تصمیم گیری میکنیم!! همینه که امارات هم واسه ماشاخ شده
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    26 18
    آقای مظفر اونوقتم صدای همه در اومد بهتر تاریخ رو بخونی بیانه رفت شورای امنیت که آمریکا اون بیانه رو وتو کرد مثل الان ک روسیه برای سوریه وتو کرد فقط بعدش هیچ کشوری دخالت نکرد و مثل الان آمریکا به هیچ کدوم از طرفین حمله نکرد در ضمن آمریکا تو جنگ خلیج 1 به بهانه صلاح کشتار جمعی که تو جنگ ایران و عراق علیه ایران استفاده شد به عراق حمله کرد ما تو روابط خارجی ضعیف بودیم و هستیم وگرنه همون موقع میتونستیم به خاطر استفاده از صلاح کشتار جمعی هیاهویی تو جهان به پا کنیم
    • مظفر IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      9 4
      جنگ امریکا برعلیه عراق به خاطر حمله صدام به کویت بود نه استفاده از صلاح شیمیایی ضمنا امریکا تو خلیج فارس دکل های نفت و هواپیما ما رو میزد
    • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      2 2
      دوست محترم تامین کننده سلاحهای شیمیایی عراق همین غرب نشینهای متمدن بودن که نمیدونم اگر فشار مردم ازاده و ازادیخواه خودشون نبود چه بلاهایی سر مردم دنیا میاوردند! المانها خودشون خردل میدادند عراق خودشون هم جانبازهامون رو درمان کردن! از هر دوطرف مخاصمه فقط پولشون رو میگرفتند! جنگ برای غرب یعنی رونق اقتصادی... اینهمه سرباز امریکایی مردند و اعضا ئ برنوشن رو ازدست دادند که امریکا نفت عراق رو چپاول کنه!البته نمیشه گفت براشون ناراحتیم چون بد بلاهایی سر ما اوردند وخیلی زود گرفتار بدتر از خودشون شدند. اما در مورد جنگ سوریه ما نمیتونیم ونباید سکوت کنیم جنگ کنار گوش اسرائیل هستش یعنی عمده ترین دشمن ما. برای ما و روسها این جنگ مهم خواهدبودو... نمیدونم دنیا کی از شر سیاستمدارها خلاص میشه؟؟
    • msx IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      1 0
      شیمیایی هم مگه صلاح داره؟نکنه همون سلاح شیمیایی رو میگین ؟؟؟!!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    34 49
    بابا سلاح شيمايي كيلويي چنده اينا تا كل خاورميانه رو مال خودشون نكنند دس بردار نيستن البته اين كارها همه واسه اسرائيله تا با خيال راحت تو فلسطين به جناياتش ادامه بده
    • ایوب IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      3 20
      دقیقا اونا تمام قدرتای خاورمیاه رو نابود کردن الانم حمله نمیکنه تا خوب موافقا و معارضا از پس هم بربیان..شک نکنید امریکا اگرم حمله کنه ارتش آزادم میزنه میخوان همه همسایگان اسراییل ضعیف بشن سوریه و لبنان و عراق ... این آخری هم مصر میخواستن هر جوری شده اخوان المسلمین علیه ارتش دست به سلاح ببره که جنگ داخلی اونجا هم شورع بشه و ارتش مصر که تنها ارتش بازمانده خاور میانه هست درگیر جنگک داخلی بشه و اسراییل خودش بمونه و جنایاتش. اینا فقط میان سوریه رو خراب کنن تا اگه یه حکومت مردمی هم سرکار بیاد فقط دنبال ویرانه های جنگ باشه
    • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      0 2
      آخرش نفهمیدیم سیاست و دیپلماسی ایران برابر مصر ، مرسی، اخوان چی بود و چیه؟؟؟!! خود مسلمون ها اینقد درگیرن که واقعا بقیه باید براشون تصمیم بگیرن
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    34 83
    بعد از افتضاح اسرائیل تو جنگ های 33 روزه و 22 روزه نوبت امریکاست ؛ جنگ 3 روزه
    • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      96 17
      مظمئنی که اون جنگ افتضاح بوده یا چون صدا و سیما گفته توام میگی؟
    • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      5 9
      په نه په برا تو افتخار بود بی نام
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    36 21
    وقتی پول موشک هاش رو از پیش گرفته باید بزنه وگرنه نامردیه!!!! قصد آمریکا اول حال دادن به اسرائیله دوم شاخ و شونه برای کشورهای دیگه مثل ما و سوم فروش اسلحه.فقط کاش میشد وسطهای جنگ مثلا سوریه ناو آمریکا رو بزنه و غرق کنه خیلی عالی میشه.حال میکنم.
    • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      11 0
      گیریم یه ناو رو بزنه بعدش چی؟ امریکا مگه فقط یه ناو هست!! الان بهترین کار اینه که اسد داوطلبانه از قدرت کنار بره و قدرت رو به معاونش بده
  • قاسم IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    48 10
    دعا کنید که حمله نکنه چون اولاً قدرت نظامی سوریه با امریکا اصلا قابل مقایسه نیست و سوریه دوام مقابله ندارد دوماٌ این برنامه ها برای ایران ، لبنان و سوریه است و سوماٌ تثبیت قدرت اسرائیل بر فلسطین و چهارماٌ غلبه بیشتر امریکا بر خاورمیانه و کوتاه کردن دست روسیه بر این منطقه. پس دعا کنید که جنگ نشوووووووووووووووووددددددددددددد.............
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    23 1
    خدا به مردم سوریه رحم کند.
  • بابا خمسه IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    2 20
    الکی میگه حمله نمیکنی مگه جیگرکی یا ساندویجی !
  • ایمان IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    18 3
    حمله جنگ را پیچیده تر و به صورت منافع امریکا در زمینه های اقتصادی تامین خواهد شد. فراتر از ظاهر ماجرا فکر کنید. امریکا هیچ موقع جان ملت ها برایش اهمیت نداشته و حتی جان سربازانش.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    7 9
    نیروهای شهادت طلب در جنگ شمشیرها به کار می ایند در جنگ پیل سواران هرچه امکانات قوی تر باشد اون پیروز و تنها راه نجات کشور سوریه کمه دارای اسمان باز برای امریکاست در جنگ شروع پیش دستانه بعد از تصویب کنگره امریکاست وگرنه هیچ کس جرات دست به ماشه بردن در زیر بمبانهای گوش کرکن و شبیه زلزه های چند ریشتری را ندارد سربازانی که در 150 کیلومتری بصره بودند می گویند وقتی موشک باران می شد ما در خوزستان فکر می کردیم زلزله امده این جنگ جنگ با هوش های کم سلاح و احمق های با سلاح هستش ناو هواپیما در دریای سرخ را از طرف کشورهای حوزه دریای سرخ باید هدف قرار داد واقعا خدا به خیر بگذراند باید عاقلانه بهترین تصمیم را گرفت جنگ حتمی است باید پاسخ دردناکتر و خسارت بار تر از حمله دشمن باشد
  • توشيشان IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    25 36
    دوستان مشكل اصلي شما اينه كه نميدونيد يه بزرگتر از امريكا و كلا همه هست و تا اون اجازه نده هيچ اتفاقي نمي افته
  • علی صادقی A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    4 5
    خواهیم دید خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    8 10
    من نمیدونم یه عده از دوستان چرا اینقدر عاشق آمریکا هستن در حالی که آمریکا پشیزی برای مردم کشور ها از جمله ایران ارزش قائل نیست. در جنگ جهانی دوم در زمان اشغال ایران در زمانی که قحطی بود تمام چیز هایی که مردم نیاز داشتند را متفقین از جمله آمریکا برای خودشون میبردند و بسیاری از مردم از گشنگی مردند .
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      10 2
      باور کردن حمله آمریکا به معنای عاشق آمریکا و قدرتش بودن نیست.
    • میثم IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      4 1
      زمان جنگ جهانی دوم بودی؟! میدونی اگه امریکا اون موقع وارد جنگ نشده بود الان زیر پرچم نازی ها باید میگفتی های هیتلر؟!
  • مجید RS ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    12 0
    همیچین میگه 3 روزه اینگار رداه میره شمال پیک نیک !!!
  • علی صادقی A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    5 10
    توپ تانک فشفشه آمریکا...
  • msx A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    3 1
    دوستان رو میگیم سوریه خط قرمز ایرانه و حامی منافع ما,میگن چون حامی منافع ماست دلیل نمیشه از جنایتهای فلانی و فلانی در سوریه حمایت کنیم(میگن حرف حق رو باید زد حتی اگه به ضررت باشه),بد وقتی میگی مرگ بر صهیونیستا با اون هلوکاست ساختگیشون که مردم فلسطین رو آواره کردن ,همین دوستان میگن چرا منافع خودمون رو بخطر بندازیم,چرا وقتی اینهمه مشکل داریم با این حرفا مشکلاتمون رو بیشتر کنیم.حرفاشون هم که بطور تصادفی شباهت زیادی با حرفای چنتا رسانه خارجی فارسی زبان داره!!؟ بابا انقدر خودتون رو بخواب نزنین بیدار شین و ببینین که چه نقشه برای مدیریت بر مردم جهان ریخته اند.بیدار شید که امام عصرتون تنهاست,بخدا اگه به یاریش نریم از کوفیان و یزیدیان هم پست تریم
  • بی نام RS ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    5 0
    من هر وقت شعار سردر وزارت امور خارجه(نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی) را میبینم نمیدانم چرا ناخود آگاه یاد کتاب مزرعه حیوانات میافتم که میگفتند دو پا دشمن چهار پا دوست ولی به مرور زمان این شعار به فراموشی سپرده شد و دوباره با دو پا دوست شدند.ما هم نه غربی را اجرا کردیم ولی به جای نه شرقی در آغوش شرق غلتیدیم.شرقی که شمال کشور ماست و اگر به تاریخ نگاه کنیم میبینیم که همیشه خنجرش بر گرده این مملکت و مردمش جای دارد.عظیم ترین خیانتها را به این مملکت شرق انجام داده تا غرب از ترکمنچای و گلستان به توپ بستن مجلس بگیرید تا زمان مصدق با پرداخت نکردن طلاهای ایران.هم اکنون هم که هم از آخور میخورد و هم از توبره.اون از وضعیت نیروگاه هسته ای اون از وضعیت s-300 اون از وضعیت دریای خزر
  • اچ سون IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    3 1
    3 ,4 تا سیاستمدار برا قدرت کل مردم دنیا رو بازیچه ی خودشون کردن
  • بی نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 2
    شروع شدن یا نشدن جنگ سوم جهانی به ایران و روسیه ربط داره موشک های اسکندر تو سوریه یا شهاب خودمون که به احتمال زیاد طرف دیمونا پرتاب بشه کره هم از فرصت استفاده میکنه و جنگ رو شروع میکنه چین و ژاپن هم که اختلاف های زیادی دارن از جمله جزایر آرژانتین و انگلیس سر جزایر فالکلند ایران و امارات و عربستان ایران و اسراییل سودان شمالی و جنوبی هند و پاکستان...در نهایت تشکیل متحدین و متفقین جدید و بالای یک میلیارد نفر تلفات و عصر جدید و مرز بندی های جدید جغرافیایی