ایسنا نوشت:

جمعی از اعضای هیات مدیره‌ی خانه تئاتر با علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر درباره موارد مطرح شده در این دیدار که روز 17 شهریورماه انجام شد،گفت: جلسه بسیار خوبی بود و خوشبختانه مسائل با تفاهم و درک متقابل مطرح شد.

وی ادامه داد: آقای مرادخانی این نگاه را داشت تا با همکاری و همدلی یکدیگر بتوانیم برنامه‌ها را پیش ببریم و ایشان ابراز علاقه‌مندی کرد که دائما با خانه تئاتر در ارتباط باشند و جلسات دیگری نیز برگزار کنیم.

راد با اشاره به جلسه‌ای که خودش روز پنج‌شنبه گذشته با مرادخانی داشته است، یادآور شد: در آن جلسه نیز موارد و مسائل تئاتر و مباحث مربوط به ساماندهی آن را به طور مفصل بحث و بررسی کردیم.

مدیرعامل خانه تئاتر یادآور شد: در جلسه اخیر هم مسائل خانه تئاتر و هم مسائل کلی این هنر را بررسی کردیم که برخی از این موارد شامل مشکلات قبلی می‌شود.

وی ادامه داد: طبیعتا یک سری از مسائل می‌تواند در کوتاه مدت انجام گیرد، اما اجرایی شدن یک سری مسائل دیگر نیازمند زمان بیشتری است که این موضوع به ویژه در مورد احداث سالن مصداق دارد.

راد به کارگرفتن سالن‌های بی استفاده را یکی از مسائل مهم مطرح شده در این جلسه دانست و به ایسنا افزود: با توجه به اینکه احداث سالن برنامه طولانی مدتی است، پیشنهاد ما این بود تا یکسری سالن‌های موجود را که بی‌استفاده مانده با اعمال تغییراتی کوچک مورد بهره‌برداری قرار دهیم که خوشبختانه این موضوع هم مورد نظر خود آقای مرادخانی بود و در همین راستا سالن‌های بی‌استفاده را شناسایی کرده است.

به گفته او بحث و بررسی درباره قرارداد تیپ یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بود که قرار شد در جلسه دیگری به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد.

ایرج راد با اشاره به مشکلات فراوان حوزه تئاتر اضافه کرد: ما مسائل را به صورت کلی مطرح کردیم به ویژه در مورد مسائلی مانند امنیت شغلی و شناختن هنر به عنوان یک شغل و ... در کنار مسائل صنفی و کلی تئاتر گفت‌وگو کردیم و قرار شد موضوعات مشخص را در قالب دستورجلسه‌های خاص در جلسات بعدی مطرح کنیم.

مدیرعامل خانه تئاتر در پاسخ به این پرسش که آیا در این جلسه بحث تغییر مدیر اداره کل هنرهای نمایشی نیز مطرح شد؟ گفت: ما پیشنهادات را ارائه کردیم اما آقای مرادخانی نظری دارد که کاملا منطقی است و معتقد است اول باید برنامه‌هایش را مشخص کند و پس از آن شخصی را که در آن زمینه تخصص و توانایی کافی دارد انتخاب کند، نه اینکه به یک باره شخصی را برگزیند که مناسب نباشد و طبیعتا تا زمانی که برنامه‌هایش مشخص نشود انتخابی نخواهد داشت.

در این نشست رویا تیموریان، محمد یعقوبی، کاظم هژیر آزاد، خسرو احمدی، جواد اعرابی، مهدی قلعه، محمد بهرامی، مریم کاظمی، قلی امانی (از انجمن حرکت) حضور داشتند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =