روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه ای اخباری که مربوط به عزل رییس دانشگاه آزاد اسلامی می شود را ساختگی خواند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این اطلاعیه که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم منتشر شده، چنین آمده است: 

به دنبال انتشار اخبار ساختگی درخصوص تنظیم صورتجلسه ای برای عزل جناب آقای دکتر فرهاد دانشجو ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی و امضای آن صورتجلسه توسط جناب آقای دکتر توفیقی سرپرست محترم وزارت علوم، روابط عمومی وزارت علوم اعلام کرد:

1- جناب آقای دکتر توفیقی اعلام کرده اند که چنین صورت جلسه ای را نه دیده و نه امضاء‌کردند و این خبر اساسا کذب محض است.

2- احتمالا شتابزدگی ناشی از شوق جوسازی علیه وزارت علوم به اندازه ای بوده که سازندگان خبر فرصت نیافته اند با مطالعه اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی دریابند که تغییر رئیس آن دانشگاه تابع ضوابط خاصی است و توسط هیات امنا ‌انجام می گیرد و وزیر علوم نیز یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد است.

گفتنی است عصر روز گذشته برخی رسانه ها از تنظیم صورت‌جلسه ای برای عزل فرهاد دانشجو خبر داده بودند. در این خبر آمده بود: طی روزهای گذشته شش نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد با تهیه صورتجلسه‌ای، فرهاد دانشجو را از ریاست دانشگاه آزاد عزل و حمید میرزاده عضو هیئت امنای این دانشگاه را به سرپرستی آن منصوب کردند. ضمن اینکه در آن نوشته شده است "از زحمات علمی و مدیریتی دکتر فرهاد دانشجو در مدت ریاست بر دانشگاه آزاد تقدیر می‌شود اما با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و وضعیت سیاسی جدید کشور و هماهنگی‌های بیشتر نیاز به تغییر و تحول در مدیریت این دانشگاه است."

البته شب گذشته میرزاده، یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد چنین خبری را ساختگی دانسته بود.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    38 8
    با امدن اقای احمدی نزاد تغییراتی صورت گرفت و اقای جاسبی که این همه زحمت برای دانشگاه کشیده بودند کنار گذاشته شد حتی نام اقای رفسنجانی هم کنار زده شد حالا به نظر شما با امدن دولت تدبیر و امید باز همه ی حق های ضایع شده بر نمی گردد اقای دانشجو به واسطه برادرشان امدن اما قدرت ندارند فقط اقای جاسبی شایسته دانشگاه ازاد هستند و تمام
    • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      10 0
      من يكي از كارمندان دانشگاه آزاد هستم . در بين همكارانم محبوبيتي براي دكتر جاسبي ديده نميشد اما از انتصاب فرمايشي دكتر دانشجو هم خوشحال نشديم. اميدوارم كسي پيدا شود كه بتواند شرايط دانشگاه را بهبود دهد.
  • رضا ياري IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    20 0
    از متن نامه و سايت هاي منتشر كننده معلوم بود ساختگي است.دوستان نا اصولگرا در دوره اينترنت و ماهواره و گردش بالاي اطلاعات همچنان به روش هاي تخريبي بعد از سال 76 دست ميزنند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    17 26
    من در دوره لیسانس دانشجوی دانشگاه ازاد بودم ولی امیدورام دانشگاه ازاد رو کلا منحل کنند تا این کارخانه مدرک سازی از بین بره! با فارغ التحصیلان کیلویی که در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بیرون میده ارزش کار تحصیل کرده ها رو از بین میبره! وقتی الان به یاد نوع تدریس استادهایمان و کلاسهایمان در دانشگاه ازاد میافتم و سختی هایی که بعدها کشیدم تا اونها رو جبران کنم تازه میفهمم دانشگاه ازاد چه بلایی سر جامعه جوان و جامعه دانشگاهی کشور آورده!
    • امیر IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      24 5
      عزیزم دانشگاه آزاد خوبم داریم.مگه همه دانشگاه های سراسری مثله دانشگاه تهران و شریف و امیرکبیر هستن؟کلی از دانشگاه های سراسری شهرستانها به گرد پای بعضی از دانشگاه های آزاد نمی رسن.مگر در بریتانیا یا آمریکا چند تا دانشگاه شماره یک داریم؟شاید شما عزیزم توی یکی از شعب آبکی دانشگاه آزاد موفق به اخذ مدرک شدی!
  • مهدی A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    12 4
    برکناری رئیس دانشگاه علامه و اصفهان هم اولش شایعه بود!
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    12 0
    هرکس انتخاب شود مهمترین فاکتور این است که هم نگاه علمی داشته باشد و هم توانایی مدیریت بالا، که فارغ از نگاه سیاسی، ریاست کنونی این خصوصیات را ندارد.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    امیدوارم شایعه نباشه