۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

مهر نوشت:

وزیر خارجه آمریکا لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای انگلیسی خود در لندن اعلام کرد واشنگتن موضع گروههای مخالف سوری برای حمله به سوریه را درک می کند، اما تصویب طرح حمله در کنگره آسان نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جان کری و ویلیام هیگ وزیران خارجه آمریکا و انگلیس لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در لندن شرکت کردند.
ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت ما از تلاشهای واشنگتن برای حمله نظامی به سوریه حمایت می کنیم.
هیگ افزود انگلیس به همکاری آمریکا برای حل بحران سوریه ادامه خواهد داد. جان کری وزیر خارجه آمریکا هم گفت لندن، شریک راهبردی واشنگتن باقی خواهد ماند و روابط بزرگتر از هر مسئله یا رای گیری درباره یک موضوع است.
وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت ما موضع مخالفان برای حمله به سوریه را درک می کنیم.
جان کری در موضعی که نشان دهنده عقب نشینی از تهدیدهای اخیر برای حمله به سوریه است، اظهار داشت ما باید دمشق را به راه حل سیاسی بحران سوریه وادار کنیم.
وزیر خارجه آمریکا با نادیده گرفتن آمادگی دمشق و همچنین بسیاری از کشورهای جهان برای تلاش در زمینه حل مسالمت آمیز بحران سوریه و جنگ طلبی آمریکا و متحدانش که مانع این تلاشها شده است، افزود راه حل سیاسی به طرفهایی نیاز دارد که آماده آن باشند.
جان کری در اظهاراتی منفعلانه اذعان کرد تصویب طرح حمله به سوریه در کنگره آمریکا آسان نیست.
وزیر خارجه آمریکا با حمایت مجدد از گروههای مسلح و نادیده گرفتن مدارک موجود مبنی بر استفاده این گروهها از سلاح شیمیایی، مدعی شد بشار اسد دستور استفاده از سلاح شیمیایی را صادر کرده است.
کری با نادیده گرفتن جنایات هولناک گروههای مورد حمایت کشورش و برخی کشورهای عربی، ترکیه و رژیم صهیونیستی در سوریه مدعی شد سکوت نسبت به جرایم اسد، ارسال پیام اشتباه برای حزب الله و ایران خواهد بود.
وی مدعی شد بشار اسد اعتبار خود را از دست داده است و اعتمادی به عملکردش نداریم.
وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد آمریکا اقدام به حمله نظامی به سوریه نخواهد کرد و حمله احتمالی، کوتاه و محدود خواهد بود.
جان کری مدعی شد امکان اجتناب از جنگ در صورتی که بشار اسد طی یک هفته انبار سلاح شیمیایی خود را تحویل دهد، وجود دارد.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    15 12
    آخه بابا من كه ميدونم شماها اينكاره نيستي اين كاربراي خبرآنلاين كه تا حالا يه مجله نظامي دستشون نگرفتن 4تا بازي كال آف ديوتي ميزنن جوگير ميشن ميان اينجا آمريكا آمريكا ميكنن. آخه اگه همين روسيه و روسها نبودن كه جان كري و ديويد كامرون و جرج بوش حالا بايد به هيتلر ميگفتن بابا بزرگ. درود بر ايران قدرتمند، سوريه مقتدر و حزب الله شكست ناپذير.
    • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      7 2
      الان تو فک کردی آمریکایی ها از قدرت خارق العاده ی ایران و سوریه یا حتی روسیه ترسیده !؟ ولی اونا مثه شما فک نمیکنن . حساب کتاب میکنن و از هر زاویه ای به قضیه نگاه میکنن . این جنگ فقط ابعاد نظامی نداره . اگه این جنگ اونها رو به حداقل منافعشون برسونه مثه آب خوردن سوریه رو میفرستن هوا .
    • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      1 1
      از بدو تاسیس حزب ا... در دهه 80 میلادی، علی رغم خرج چند ده میلیاردی در مجموع این سالها، تاکنون کمتر از 600 سرباز اسرائیلی توسط این گروه کشته شده اند. در حالی که تلفات ناتو در افغانستان در یک سال از این رقم بیشتر است. اینقدر مجله های نظامی طرفدار لبنان نخون که توهم بگیری و بیای اینجا به مخاطبان توهین کنی.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      0 0
      حزب الله که نیومده به این کشور و اون کشور حمله کنه که تلفات وارد کنه به دیگران بی نام. حزب الله برای دفاع از لبنان شکل گرفت و در تمام درگیری ها با اسرائیل هم بسیار خوب عمل کرده.