ایسنا نوشت:

در پی برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم - تهران و کشته شدن 44 تن از سرنشینان آن‌ها، برخی رسانه‌های خارجی به انتشار این خبر پرداختند.

برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های انگلیسی زبان از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از صداوسیمای کشورمان، اقدام به انتشار خبر برخورد مرگبار این دو دستگاه اتوبوس در اتوبان قم کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار جزئیات این خبر به ایمنی جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی اشاره کرده و می‌افزاید: آمارها در این کشور حاکی از آن است که هر ساله در ایران حدود 19 هزار تن جان خود را در سوانح رانندگی از دست می‌دهند.

خبرگزاری شینهوا نیز در خبری به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران به انتشار خبر این حادثه و جزئیات آن پرداخت. همچنین در این خبر آمده است که نقص فنی خودروها و عدم مهارت کافی رانندگان از جمله عوامل بروز سوانح رانندگی در این کشور هستند.

خبرگزاری فرانسه و شبکه‌های خبری العربیه و الجزیره از دیگر رسانه‌های خارجی هستند که به انتشار این خبر پرداختند.

شبکه العربیه همچنین در‌ گزارش خود اینطور آورده است که حضور نیروهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و افزایش کنترل تخلفات رانندگی به کاهش حوادث رانندگی مرگبار در این کشور کمک کرده‌ است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 116
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    نباید عزای عمومی اعلام شه؟
    • سحر IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      اخه واقعا ما چه گناهی کردیم ایرانی شدیم؟ با هواپیما بریم سقوط میکنه با اتوبوس بریم که اتیش میگیره با پراید بریم که مچاله میشه.... ..لطفا مسیولین جهت رفاه ملت قاطر و الاغ و شتر جهت حمل و نقل بیارن...اخه دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است
    • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      کارمند بانکی شما؟ میخوای 3 روز تعطیل شی؟
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      266 9
      و این داستان تا ابد در ایران ادامه دارد...
    • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      مهندس جان ایشون نگفت سه روز تعطیل شه گفت عزای عمومی اعلام بشه
    • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      عزای عمومی زمانی اعلام میشه که حادثه خیلی بد باشه مثلا ده سال باشه چنین اتفاقی نیافتاده باشه بدبختانه از این اتفاقات تو ایران زیاد می افته!
    • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      63 18
      کم عزا داریم ؟! .... عزا گرفتن ک نشد کار دوست عزیز !
    • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      7 0
      دوست من سالی 28000 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در ایران فوت میکنند که میشود روزی 76 نفر هم وطن ! هر روز عزای عمومی است
    • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      12 0
      این داستان ادامه داره..برادر جوون دسته گلم رو به خاطر رد شدن یه مینی بوس با نقص فنی و داغون از وسط جاده ای که مسئولین زحمت چیدن جدول یا گارد ریل رو به خودشون نداده بودن و مینی بوس اومد این طرف و زد به ماشین برادر من از دست دادیم...به همین راحتی برا یاونها......و سخت تر از زهر برای ما و زن و بچه اش..اون دنیا چی جواب مردمو قراره بدن؟!!! ما ایرانیها کی قراره خودمون به خودمون رحم کنیم وقتی دیگران به فکرمون نیستن؟!چرا خودمون رعایت نمیکنیم؟!!
    • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      0 2
      سحر خانم شما برو اسپانیا ولی از شانست سوار اون قطاره میشی که چند وقط پیش از ریل خارج شد
    • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      1 0
      نه مگه تو زلزله اذربایجان که چند صد نفر مردند اعلام شد که حالا بشه؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    ايران يك بار ديگر نبود فرهنگ رانندگي و زندگي اجتماعي رو به رخ جهانيان كشيد، باور بفرماييد در سفر كاري به اروپا كه داشتم (خدا قسمت دوستان بگرداند) طرز رانندگي اونا رو كه ديدم واقعا شگفت زده شدم، اصلا يه جورايي برام خنده دار بود، خلاصه كلام اينكه ما خيلي با اونا فرق داريم، انشالا بريد ببينيد
    • armin IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      322 4
      من در حدود 300 کیلومتری پاریس برای ماموریت رفته بودم زمانی که در حاشیه جاده برای عبور از عرض جاده ایستاده بودم دیدم که خودروها در دو طرف جاده ایستادند یک لحظه مردد شدم گفتم حتما چراغی اخطار توقف داده یا حادثه ای اتفاق افتاده ولی خوشبختانه بزودی دریافتم که اینها برای من ایستاده ام تا از عرض جاده عبور کنم! در حالی که همکار من را در یکی از شهرهای خودمان ایران روی خط کشی عابر پیاده یک تاکسی زیر گرفت و خونین و مالینش کرد! که مورد اخیر واقعا جای تاسف دارد.من هم امیدوارم قسمت بشه دوستان بروند ببینند .واقعیت اینکه کارهای خوب را باید یاد گرفت و برای توسعه اش تلاش کرد.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      284 5
      من هم اولین بار که رفتم آلمان کنار خط کشی خیابان ایستادم تا خلوت شود رد شوم با تعجب دیدم ماشینهای دو طرف خیابان ایستادند اول نفهمیدم چی شد دیدم همه ایستادیم تازه فهمیدم برای من توقف کردند . واقعا احساس آدم بودن بهم دست داد. اینجا چراغت سبزه از خط عابر حرکت میکنی موتوریها رد میشن فحش هم میدن
    • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      189 2
      خط کشی عابر پیاده تو ایران معنی بر عکس داره اگه بخوای رد بشی به جای کم کردن سرعت سرعتشون بیشتر میشه میزنن کتلتت می کنن تازه اگه زنده بمونی بهت فحشم میدن خدا وکیلی راننده های بی فرهنگی داریم وقتی سوار خودرو هستن هیچ ارزشی برای عابر پیاده قائل نیستن
    • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      82 4
      شاید مطالبی که دوستمون ارمین و بی نام گفتند در نظر دوستانی که به اروپا سفر نکردند غیر قابل باور یا حداقل مقداری اغراق امیز بیاد ولی خدا شاهده که عین واقعیته...هر ایرانی با دیدن اون صحنه محاله یکه نخوره!اصلا در باور ما ایرانیها همچین حرکتی تو رانندگی نمیگنجه!به محض اینکه یک عابر پیاده به حاشیه خیابان نزدیک میشه(دقت کنید دوستان به حاشیه خیابان نزدیک میشه نه اینکه حتی وارد خیابان بشه)خودروهای عبوری بلافاصله توقف کامل میکنند و اگه هر ایرانی که بار اولش باشه این صحنه رو میبینه به طور حتم چند ثانیه ای رو هنگ میکنه و واقعا گیج میشه که دلیل توقف ناگهانی این خودرو چی بود!یکی دیگه از خصوصیات ویژه رانندگی اونها اینه که به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی لاین سبقت رو اشغال نمیکنند؛بدون راهنما لاین عوض نمیکنند
    • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      74 5
      خدا نصیب کنه بری استرالیا....اینقدر اروم صبور ریلکس....
    • عنایت UA ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      78 4
      فرهنگ یک ملت از رانندگی‌ اونها مشخص می‌شه....قربونت برم،فدات بشم،نوکرتم،چاکرتم که تعارف الکی‌، فرهنگ نیست......
    • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      از دوستان متشکرم که تجاربشونو تو خارج از کشور در اختیار ما قرار میدن ایشالا قسمت شه ما هم ببینیم. فقط موندم اون عزیزی که منفی میده به این آقایان حتما فکر میکنه اینا استعمارگرند و وحشی. ولی جمله معروف سید جمال الدین اسدابادی رو ندیده که گفته اینجا اسلام هست و مسلمون نیست و اونجا اسلام نیست و مسلمون هست.
    • غـــزل IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      8 53
      اون شرکت بیمه چطوری قراره دیه این از دست رفتگان رو بده ؟ 44 ضربدر 114 میشه بالای 5 میلیارد تومان . فکر نکنم هیچ بیمه ای توانایی باشه تا این حد پول بده ، مگه اینکه دولت یه کاری بکنه .
    • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      35 2
      آره واقعا.ماها کاری کردیم که خیلیا از رانندگی تو ایران بافرهنگ ما بترسن.کلا هرچی بی قانون تر برونی با کلاستری.شاید نصفش به خاطر قانون گذاری بد باشه ولی نصف دیگش فرهنگ غلط ما در استفاده و نوع شناختمون از این وسیلست.مگه راهنمایی رانندگی چقدر توان داره من به شخصه دست این قشر زحمت کش رو هم میبوسم.قوانین باید اصلاح شه.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      52 3
      آن وقت چیزی هم یاد گرفتید از اونها یا فقط حسرت خوردید و برگشتین ایران و همان طور رانندگی کردید که قبلا می کردید ...
    • اون عابر پیاده که ماشینا واسش وایمیستن EU ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      8 1
      شما تشریف بیارید جزیره کیش ،اینجا هم وقتی عابر پیاده روی خط میره تمام ماشین ها براش وایمیستن تا رد شه این نشون میده ما ایرانیا هم می تونیم قانونمند باشیم.
    • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 1
      من تو دبی کنار خیابان ایستاده بودم منتظر بودم چراغ سبز بشه عبور کنم حواسم نبود یه پام رو اسفالت بود یکی رو پاده رو یه تاکسی عقب تر توقف کرد بعد به من اشاره کرد که پا تو از رو اسفالت بردار تا رد بشم حالا اگر هم عبور میکرد با من یک متری فاصله داشت واقعا تعجب کردم از فرهنگ رانندگی اونا با ماحالا اون راننده تاکسی ها اکثرا هندی اند ولی توی فرهنگ اون کشور یاد گرفته اند
    • مسعود IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      4 0
      اروپا پیشکش برو همین تایلند عزیز ببین اونجا هم چقدر اروم رانندگی میکنند
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    372 9
    واقعا جا داره اینجا از مسولین امر تشکر کنیم که اینچنین در سطح بین المللی مطرح شدیم!
    • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      141 7
      اول مثبت دادم ولى بعد كه ياد اقوام قربانيان افتادم....... ما را در غم خود شريك بدانيد
    • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 0
      مشکل اصلی پلیس راه است که اکتفا کرده به ساعت زدن ساده و ایستادن کنار جاده در محل های شناخته شده. عملا هیچ کنترلی بر رفتار رانندگان ندارند اینها. من خودم مسافر این مسیر بوده ام بارها. واله رانندگان اتوبوس این مسیر اغلب بسیار خطرناک و وحشیانه رانندگی می کنند. چند بار هم شده که به راننده و شرکت اتوبوسرانی (همسفر و یا سیر و سفر ) تذکر داده ام ولی کو گوش شنوا. خیلی شانس بیاری به آدم می خندند اگر فحاشی نکنند. اتوبوس ها در اتوبان های محور اصفهان کاشان و یا تهران قم رسما لایی می کشند و با فاصله میلیمتری رد می شوند. این بار هم به احتمال بسیار زیاد موقع لایی کشیدن راننده لاستیک به جایی گرفته و ترکیده وگرنه لاستیک اتوبوس به این مفتیا نمی ترکه.
    • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      8 0
      سالی 30 هزار کشته در تصادفات رانندگی یعنی سالی یک جنگ.بخدا زمان جنگ اینقدر کشته ندادیم.یعنی مسیولین هیچ نقشی ندارن.بابا ما انسانیم.کجا باید این رو بگیم. الان اقای رییس عدالت محور مبع هدفمندی بیاد جواب بده.البته نه.چون ایشون همین الان هم باهاش مصاحبه کنید میگه همه چی ارومه.مردم خوشحال.راحت.دارن تصادف میکنن.وراحتن.
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    اعلام عزای عمومی حداقل کاری هست که دولت باید انجام بده ظاهرا خارجی ها دلشون بیشتر برای مردممون میسوزه
    • بابک A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      34 7
      دقیقا . مشکل مملکت ما اینه که کمبود عزا داریم. بدبختیمون اینه به جای اینکه جلوی فرهنگ اشتباهمون ( همیشه یه عزا بودن ) بایستیم . سعی میکنیم افزایش هم بدیم. بعد هم خودمون از اینکه مملکتمون انقدر در عزاست شکایت میکنیم.
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    268 5
    آبرومون در دنیا رفته . این همه کشته رانندگی در جاده های ما یک آبروریزی ملی است.
    • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      72 6
      خود شما رانندگیتون چطوره؟ قوانین رو رعایت می کنید؟ به نظرتون بین سرعت غیر مجاز و ویراژ دادن با پارک دوبل فرقی هست یا نه؟
    • خواننده IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      83 5
      به اندازه یه بمب گذاری کشته شدند بندگان خدا
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    156 7
    خوب وزیر حمل ونقل مصر در دولت مرس بعد از یک هچون حادثه ای استعفا داد کار ایشون غلط بوده یا کار وزرای ما که یه پیام تسلیت هم نمی دن؟
    • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      9 24
      روحانی مچکریم!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    روحانی مچکریم
    • مریم A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      21 73
      واقعا" جای تشکر هم داره از قدیم گفتن سالی که نکوست از بهارش پیداست! نکنه مسافرا از نخبگان بودند!؟
    • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      16 4
      خجالت بکشید.. از محمود تشکر کنید که ما را کرد مستعمره چین.. تحریم را کاغذ پاره خوند...
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    215 6
    تاسف داره نه ایمی هوایی داریم نه زمینی . این چه زندگیه آخه لیاقت ما ایرانیها این بود؟؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      35 3
      یه جوری میگی لیاقت ما ایرانی هااین بود؟ که آدم فکر میکنه رانندگان و تولیدکنندگان و همه مسببین این حادثه خارجی بودن اونها هم جزو همین مردم اند و ایرانی از ماست که بر ماست!!!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      10 0
      آره لیاقتمون همینه اصلا هر چی میکشیم از بی عرضگی خودمونه
  • شیوا A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    308 2
    یادشون رفته بگن که ایرانی ها تو جاده تبدیل می شن به یه سری زامبی خوشحال.!!!
    • رضا A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      157 4
      يعني دنبال يك كلمه يا جمله ميگشتم كه شما لپ كلامو ادا كردي احسنت زامبي خوشحال
    • raha IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      50 3
      با تمام ناراحتی این کلمه زامبی خوشحال خیلی باحال بود.
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    با سلام وتسلیت به خانواده محترم عزیزان از دست رفته وآروزی سلامتی عاجل مجروحین لطف کنید وبه سفار سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا اعلام کنید در کشت ومجروح شدن وبی سرپرست شدن تمام این عیزان بدلیل این محدویت ها مسئول هستید
    • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      86 14
      چه ربطی داشت آخه؟
    • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      14 2
      زیاد هم بیربط نیست بهرحال تحریمها و گرونی میتونه دلیل اصلی باشه که مردم مجبورند از اجناس بی کیفیت و مستهلک استفاده کنند از طرف دیگر بازار خودرو کشور در اختیار دو تولید کننده است و اصلا رقابتی نیست
    • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      5 0
      به جای اینکه ریشه مشکلات رو تو رفتار خودمون پیدا کنیم و رفعش کنیم، دنبال مقصر خارجی می گردیم. اگه تحریم ها به اینجا رسید هم باز از بی تدبیری خودمونه. در ضمن این حادثه به علت ترکیدن لاستیک بوده بقیه تصادف ها چطور؟ خود پلیس اعلام کرده عامل اصلی تصادفات و تلفات جاده ای ناشی از رعایت نکردن مقررات رانندگی ست. تو بی فرهنگی ما در رانندگی هم تحریم آمریکا نقش داره؟ به سفارت سوئیس بگیم؟
  • ali IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    112 2
    واقعا تنها چیزی که برا بعضی ها اهمیت نداره جون مردمه اخه چرا اتوبوسی که نقص فنی داره و از این مدل اتوبوس هم در کشور الا ما شاء الله داریم باید در جاده ها تردد داشته باشه و هر روز جون بسیاری از هموطنان عزیزمون رو بیگیره !!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    21 57
    اقای بی نام ارو پا گشته بابا لاستیک ترکیده گزارش پلیس راه گوش کن پشت سر راننده بدبخت چرا حرف می زنی
    • بی نام AU ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      63 3
      چرا تو اروپا لاستیک نمیترکه؟ همیشه چرا تو ایران لاستیک میترکه؟ جوابش معلومه : استاندارد های ما پایینه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    120 7
    جیگرم آتیش گرفته آقایون شما نگران نباشید صندلی هاتون سرجاشه چیزی که مهم نیست جان مردمه
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    86 4
    اشک تو چشمام جمع شده ، چقدر درداوره مرگ 44 تن از هموطنان گرامی ما ، نمیدونم چی باید گفت ... امیدوارم این اتفاق دیگه هرگز نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری در جهان نیفته.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    15 41
    واقعا جای تاسفه. روحانی مچکریم
    • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      22 4
      من حامی روحانی ام، ولی این واقعیتی است که دولت روحانی باید در این زمینه فکر کند و چاره ای بیندیشد. باید گروهی برای تحقیق تشکیل شود. حادثه کوچکی نبوده
  • سینا IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    54 2
    آرزو به دل موندیم یکبار فقط یکبار هرکسی که خلاف میاد هرکسی ویراژ میده هرکسی که خلاف میکنه رو ماشینشو ازش بگیرید و گواهینامه رو باطل کنید برای چند سال .اونوقت میخوام ببینم بازم کسی ورود ممنوع میاد بهش اعتراض کنی با گستاخی بگه برو گمشو اونور ؟!
  • ناص IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    43 4
    فکر کنم درصد کشته های ما به علت رانندگی از درصد کشته های ناشی از جنگ در سوریه و افغانستان و عراق و مصر بیشتر باشه.. اگر یک کشور خارجی بود قطعا تمام مسئولین زیر ربطش استعفا می دادند.
    • یک شهروند IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      10 0
      مسئولین ما شبانه روزی تلاش می کنند که یه صندلی پیدا کنند و بهش تکیه کنند اونوقت با کشته شدن 44 نفر ناقابل!!! استعفا بدن؟؟؟اونم برای کاری که به هیچ عنوان کسی در اون مقصر نیست... واقعا چه توقعات بی جایی از مسئولین دارید آخه!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    45 1
    لطفا یک مقاله آموزشی درج کنید و با تصویر آموزش بدهید چطور این اتوبوسهای اسکانیا را از لحاظ ظاهری شناسایی کنیم ، چون از فرداست که هیچکدام مارک اسکانیا نخواهند داشت! خیلی از اتوبوسها هم چکش برای شکستن شیشه و کپسول به تعداد کافی نگذاشته اند.
    • . IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      30 4
      اتوبوسهای قزوین به شیراز که من سوار میشم در ظاهر خوشگلن و کلاس بالا! ولی بعضی از صندلیاشون هم شکستس! چه برسه به چکش برای شکستن شیشه در مواقع اضطراری که من تا حالا ندیدم! ولی وقتی قیمت سوخت بره بالا, به ثانیه نمیکشه که بلیطارو گرون میکنن! یک بار دیگه ثابت کردیم که ما میتوانیم!
  • امیر A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    31 2
    البته اگه آشنایی از وضعیت ایران داشتند این تیترشون بود:"کشته شدن دهها نفردر برخورد مرگبار دو اتوبوس در ایران،البته این در ایران عادی است"
  • هموطن IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    42 1
    مطمئن هستم چند وقت دیگه مسئولین فراموش میکنن و در تصادف بعدی این تصادف رو مثال میزنن
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    32 1
    خدا رحمتشون کنه... هنوز جا داره ... بعضی ها بااین چیزا از خواب بیدار نمی شن ...
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    40 2
    ما جماعت دوزار فرهنگ رانندگی نداریم... این موتور سوارها هم که انگار روی موتور زاییده شده اند شب و روز ما رو سیا کردند... ما نشان دادیم که زبان انسان متوجه نمیشیم و باید زور بالای سرمان باشد شاید درست بشیم (البته شاید) در ضمن این پلیس توانایی حل مشکلات رانندگی و معضل موتور سواران رو نداره و باید یه فکر اساسی به حال این وضع و اوضاع کرد....
  • سعید IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    26 3
    متاسفانه سرعت زیاد جزئی از فرهنگ ماست و نشون دهنده راننده حرفه ای!! مثلا زمانی که تو اتوبان همت رانندگی میکنی انگار تو پیست مسابقه هستی!!
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    42 4
    نه در آسمان ایران امنیت است نه در جاده های ایران پناه بر خدا
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    36 0
    آخه یعنی به همین راحتی 44 نفر نیستو نابود شدن به خدا گفتنشم سخته آخه کی باید جواب گو باشه بابا 44 نفر یعنی 44 خونواده یعنی چی آخه
  • آرش IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    24 0
    باباجون این ادعای ما ایرانی هاست که داره روزگارمونو سیاه میکنه.... فکر میکنیم تو هر چیزی متخصصیم تو هر چیزی استادیم... همه هم تا این صحبتها پیش میاد میگن تو اروپا اینطور تو آمریکا اونطور و فلان...پای عمل میشه همین افراد بی مسئولیت تر از همه هستن.....تعارف نداریم که
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    43 12
    حالا عزای عمومی اعلام شه شما میشینی عزاداری میکنی یا پا میشی میری شمال ؟
    • آشنا A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      15 5
      دوست عزیز. عزای عمومی برای تسلی خاطر و دل خانواده های عزیزان داغدار هست نه نگرانی از بابت سفر رفتن این و آن. شمن اینکه همیشه عزای عمومی با تعطیل رسمی همراه نبوده است...
    • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      15 4
      عزای عمومی با تعطیلی عمومی، فرق داره. در عزای عمومی که تعطیل نیس، کسی جایی نمی ره، بلکه به مسئول ها تلنگر می خوره که فکر شهروندان شان باشند
  • عبداله رهنما IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    54 8
    مضحکه دنیا شدیم رفت! بابا ریشه اصلی تحریم وگرانی است.لاستیک مستعمل و چینی انداختن جلوی اتوبوس بخاطر هزینه کمتر.
  • اس CH ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    39 2
    یاد غرق شدن مینی بوس تو سد کارون و آتش سوزی مدرسه دخترانه شین آباد و ... افتادم که چه انسانهای بیگناهی کشته شدن و ... آب از آب تکون نخورد!!
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 6
    این تصادف و انواع مشابه اون که ربطی به اون کاغذ پاره ها نداره.
  • مجید سلیمانی EU ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 3
    تایید گفته های دوستان در مورد سفرهای خارجی و فرهنگ زندگی و رانندگی جز افسوس خوردن چیزی برایمان نمی ماند و ما فقط اسم متمدن را دنبال خود میکشیم ولی در عمل دشمن یکدیگر هستیم
  • mgh IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    31 3
    بعضی از مالکان ماشین (نه راننده که شوفری بیش نیست ) به خاطر سود بیشتر حاظر نیستند چرخ های مستعمل اتوبوس را تعویض کنند .
  • امیر A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    18 2
    از این به بعد اگه دیدم راننده ها در شرف کتلت کردنم هستن از ناسزا استفاده میکنم بلکه بیاد پایین !!!!!!
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    31 2
    جهانی شدیم، بالاخره.
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    26 2
    باور کنید یکی از عوامل این اتفاق، به خاطر تورم های کمرشکن است. وقتی لاستیک گران می شود، راننده و صاحب ماشین، هی امروز فردا می کند که شاید ارزان شود، بعد بخرد
  • محمد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    20 2
    هفدهم دنیادرتولید خودرو هستیم درتولید وگسترش جاده های کشورچییییییییییییییییییی؟؟؟؟
  • سایه A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 22
    حالا بجای اینکه کار رو شروع کنند بدنبال انتقام از دولت قبل هستند
  • محمد جواد A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 2
    فرهنگشو نداريم بابا. وگرن اونى كه تو خارجه زندگى ميكنه بامن كه تو اينجا هستيم هردو انسانيم اما اون با فرهنگ تر هست اين قضيه بايد از كودكى برامون قابل توجه باشه
  • رامین A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    29 2
    نقص اتوبوس، ضعف گارد ریل،رانندگی با سرعت بالا و بی دقت،کلا همه چیمون به همه چیمون میاد!
  • راننده IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    23 3
    گویا لاستیک چینی بوده و بدلیل گرانی راننده نتوانسته لاستیک را بموقع عوض کنه حاشیه نرین درود بر لاستیک چینی
    • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      3 1
      مشکل راننده ها و پلیس راهند. اگر شما مسافر همیشگی این اتوبوس ها باشید می فهمید که اکثر رانندگان بسیار بد و خطرناک رانندگی می کنند. من شخصااحتمال زیاد می دهم که لاستیک راننده موقع ویراژ دادن به جایی گرفته و ترکیده . پلیس راه باید از گشت های نامحسوس. کنترل نامحسوس اتوبوس ها (مانند ماموران مخفی که سوار می شوند ) تکنولوژی ها جدید کنترل جاده استفاده کند و در نهایت جریمه های بسیار سنگین مانند لغو مجوز و کارت راننده به صورت مادام العمر، خواباندن خودرو به مدت طولانی مدت ، تعطیل کردن شرکت اتوبسرانی ، و حتی زندانی کردن و تعذیر راننده استفاده کند تا ارزش جان انسان ها مشخص شود و تلفات کاهش یابد
  • لیلی A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 2
    در جواب غزل عزیز باید بگم که البته که بیمه این دیه رو پرداخت نمی کنه! پس فکر کردی واسه چی نقص فنی اتوبوس رو بهونه کردن؟ واسه این که از زیر دیه در برن دیگه! بیمه از این پول ها تاحالا به کی پرداخت کرده که این داغدیدگان عزیز دومیش باشن؟
  • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 0
    واقعا تعجب انگیز است. یعنی این همه افسران راهنمایی و رانندگی با آن همه درجه های بلند بالا توان آن را ندارند که این آمار وحشتناک و غیر قابل قبول را به صفر برسانند؟ میگویم به صفر برسانند برای اینکه اصولا نباید هیچ حادثه خطرناکی در هیچ جای جهان در این حوادث باشد. بیش از 20 هزار؟ واقعا شرم آور نیست؟ راهنمایی و رانندگی و مسئولان این زمینه در ایران باید عرق شرم بریزند. اگر توان ندارند یک مناقصه بین المللی برای مدیریت راه های شهرها و کشور برگزار کنند تا کسی که بلد است و میتواند بیاید و موضوع را حل کند. این همه خرج هم یک ارگان به این عریض و طویلی روی دست مردم نگذارد. خواهش میکنم در این مورد مقاله ای بنویسید و از هیچ چیزی نترسید. موضوع جان است و شوخی نیست.
  • تبریزلی A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    آقا ما مخلص همه اصفهانی ها و نصف جهان هم هستیم ولی پلیس راه باید یک درجه نظارتشو تو این استان مخصوصا در زمینه قطعات مصرفی و لاستیکها و معاینه فنی ماشینهای سنگین بیشتر کنه... بابا لاستیک اتوبوس چیزی نیست که بخواد نخ نما بشه بعد عوض کنی... اینو جدی میگم شوخی یا جوک نگیرید... درود به همه اصفهانیها و ایرانیها
    • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      0 0
      تو بقیه استان ها همه چیز مرتب است؟!
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    18 1
    اعصاب داغون در رانندگی مساویست با تصادف
  • نوکرم IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    24 1
    خدایشان بیامرزد
  • شهاب IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    من مطمئنم تو ایران ماشین های مدل بالا بیاد و امثال پراید و... جمع بشن امار کشته ها و تصادفات بیشتر میشه طرف یه ماشین کره ای معمولی داره چنان سرعتی میره و لایی میکشه خدا نکنه دست همچین ادمی ماشین المانی بیوفته و گرنه 10 تا عابر رو هم زیر میکنه
  • sepide IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    همه ماکه الان کامنت گذاشتیم خدا وکیلی بعد از این درست رانندگی میکنیم؟قول میدیم؟ ما همین ایرانی ها هستیم دیگه بیاین کلاسمون توی مدل ماشینمون نباشه توی طرز رانندگی مون باشه.خوب بیاین شروع کنیم دیگه چرا همش گردن اینو اون میندازیم
    • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      2 0
      بله. بیایید از همین لحظه به جای فخرفروشی به خودرو و دست فرمانمان، میزان پایبندی به قوانین رانندگی خود را در عمل به رخ هم بکشیم و نشان دهیم.
  • بهار IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    من زیاد با اتوبوس میرم سفر دلیل این همه مرگ دو تا چیزه اول کنترل نشدن رفتار راننده ها و خلاف های زیادشون راننده ها دیر حرکت می کنن و برای به موقع رسیدن و ساعت زدن از سرعت مجاز رد میشن راننده ها خیلی خلاف دارن . دوم برداشتن چکش هایی که کنار پنجره اتوبوس نصب شده این چکش ها برای شکستن شیشه اتوبوس در مواقع ضروری هستن ولی در همه اتوبوس ها برشون داشتن چندماه پیش هم 14 نفر مسافر رویال سفر به همین دلیل سوختن و مردن شما را به خدا این موضوع رو پیگیری کنید یک بار هم شده یک کار رسانه ای درست و مفید انجام بدین
    • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      آن اتوبوس هم اسکانیا بود که در محور اهواز-هفتگل خوزستان آتش گرفت. آخر چه اشکالی دارد شیشه ها مثل اتوبوس های قدیمی باز شود؛ حالا یک کمی گرما و سرمای اتوبوس هدر رود. تازه گاهی توی اتوبوس بوی گند می پیچد که تا ته اتوبوس باید مستفیض شوند و آن قدر تحمل کنیم که دو عدد هواکش سقفی جلو و عقب اتوبوس آن گند را تخلیه کند- اگر به اندازه کافی مکش داشته باشند. در این زمان گاهی راننده ها در عقب و در جلو را در هنگام حرکت چند ثانیه باز می کنند و می بندند تا گند بیرون برود. خوب این یعنی چی؟ به این معنا نیست که اتوبوس نیاز به پنجره هایی دارد که قابلیت باز شدن را داشته باشند؟ برای هر شیشه یک یا دو دستگیره گردان ساده بگذارند تا شیشه را بتوان تا کف اتوبوس در موقع آتش سوزی پایین کشید. چرا با چکش، شیشه بشکنیم؟!
  • ali A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    مردم خودشون باید فرهنگسازی کنن، هیچکس برای این مردم کاری نمی کنه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    ما ایرانیها فقط در شعار دادن در دنیا بی نظیریم!!ولی در عمل رعایت حال پدر،مادر،خواهر و برادر خودمون را هم نمیکنیم..
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 0
    یه بار همین اتفاق برای ما افتاد ولی خدا را شکر راننده کنترل کرد وقتی با اعتراض مسافران روبرو شد گفت ندارم لاستیک جفتی 5 میلیون بخرم... چنین می خرم 3.5:(
  • مهدی EU ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    با عزای عمومی کاری درست نمی شه، باید اصل مساله درست بشه
  • بی نام US ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    اون وقت و انرژی که برای گشت ارشاد گذاشتید که هیچ حاصلی هم نداره برای فرهنگ رانندگی صرف کرده بودید کلی کشته ها کمتر میشدند. البته میدونم این حادثه به خاطر ترکیدن لاستیک بوده
  • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 0
    ولی یکی ازدلایل هم رانندگی بد رانندگان است به خصوص توی اتوبان قم تهران
  • بی نام EU ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 0
    دوستان همه ما وقتی از کنار خودرو های تصادفی می گذریم فکر می کنیم مرگ و تصادف برای آنها بود نه ما راستی چرا ؟
  • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    چند وقت پیش تو همین مسر بعلت کورس گذاشتن اتوبوس ساری اصفهان با یه اتوبوس رویال 4 بار به پلیس راه زنگ زدم هر بار گفتند عوارضی بعدی اتوبوسو نگه می دارند اما هیچ پلیس راهی اینکار رو نکرد. فقط خدا بهمون رحم کرد اونوقت می آیند تو تلویزیون می گن مقصر کیه!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 2
    غزل خانم ما هموطنيم ناراحتيم .جان انسانها رو نميتوان با اعداد و ارقام ضرب و جمع ... كرد اگه خداي ناكرده از عزيزان شما بين آنها بودن باز اينجوري كامنت مينوشتي.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    3 15
    چون گناه در جامعه زیاد شده اینطوری میشود.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    2 0
    خوبه فرهنگ رانندگی و رعایت مقررات را ابتدا از خودمان شروع کنیم. هر کدوم از ما پلیس خودمون باشیم چرا توقع داریم دیگران مقررات را رعایت کنند و خودمان از حوادث مصونیم جرا فکر می کنیم دیگران اگر با سرعت بالا بروند تصادف می کنند بیایید ولی ما هیچ اتفاقی برایمان نمی افتد راستی چرا
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    4 0
    شعار آقای روحانی اینه ما ایرانی ها حقمونه که خوب زندگی کنیم. درود بر همه ایرانیها
  • شهر وند A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    2 0
    خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر خود آن قوم بخواهد
  • حرف IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 2
    تسلیت به همه خانواده های این عزیزان و ایرانیا امیدوارم که دیگه هیچ وقت چنین اتفاقاتی نیفته به قول بعضیا مرگ دست خداس پراید و اسکانیا و هوو و.... وسیله اس
  • مطلع A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 0
    علت آتش‌سوزی نزدیک بودن باتری اسکانیا به مخزن گازوییل است. ضمن اینکه هنگام واژگون شدن اتوبوس اسکانیا هم ضعف ستون‌های آن موجب آسیب به سر و گردن سرنشینان می‌شود کما اینکه در حادثه‌‌ای این نقیصه باعث مرگ افرادی شد که در قالب راهیان نور سفر می‌کردند.علت اصلی سانحه مرگبار آزاد راه تهران - قم « نقص سیستم برق رسانی اتوبوس‌های اسکانیا» بوده که این نقص موجب می‌شود اتوبوس‌های اسکانیا پس از تصادف دچار آتش سوزی شوند.علت دیگر، لاستیک‌های چینی این قبیل اتوبوس‌ها است.
    • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      همه این نقص های اسکانیا را می دانند ولی چون نام آن اروپایی است رو در بایستی دارند که به اسکانیا انتقاد کنند. سازنده اش هم به همین خاطر دور برداشته است و کلا همه چیز و همه کس را مقصر می داند در حالی که محصول بی کیفیت با طراحی پر از نقصش سرآغاز همه این مصیبت ها است. اگر وجدان داشت و می پذیرفت، ایرادات را رفع می کرد ولی می بینید که تمام قد از خود دفاع می کند. پس حالا حالا باید سوگوار حوادث رنگ به رنگ اسکانیا باشیم.
  • سردرگم A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    و اما نتیجه ی تمام تحریم های دولت احمدی نژاد در حال رویت هستند......
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    5 0
    این فرهنگ رانندگی اروپا رو که میگیم درست و شکی درش نیست،ولی خداییش اول ازهمه از خودمان باید شروع کنیم ،جامعه اصلاح میشود وقتی اول از همه خود من خودم رو اصلاح کنم
    • enayat UA ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      9 0
      من هروقت پشت خط عابر ترمز می‌کنم که عابر پیاده عبور کنه از طرف ماشین پشتی‌ کلی‌ فحش و مورد عنایت قرار میگیرم....