خبرگزاری تسنیم:


دولت ترکیه ضمن استقبال از طرح روسیه درباره نظارت بین المللی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی سوریه آن را گامی رو به جلو برای حل بحران این کشور خواند.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که پیشنهاد روسیه درباره نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه گامی مثبت است هر چند آنکارا از اینکه دمشق به چنین توافقی پایبند باشد، تردید دارد.
لوند گمرکچو گفت: موافقت دمشق با نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی آن یک فرصت دیپلماتیک را به بشار اسد می دهد اما در عین حال باید عاملان استفاده از سلاح های شیمیایی در 21 آگوست در حومه دمشق مجازات شوند.
وی همچنین اعلام کرد که استفاده از چنین سلاح هایی "جنایت ضد انسانی" محسوب می شود.
از سوی دیگر "عبدالله گل"، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که پیشنهاد روسیه یک "گام رو به جلوی مهم" است و این مساله نباید تنها یک تاکتیک سیاسی باشد بلکه باید عملی شود.
گفتنی است که بازرسان شیمیایی سازمان ملل اعلام کردند تاکنون به مدارکی دال بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی دست نیافته اند.
جلسه فوق العاده نمایندگان دائم اتحادیه عرب درباره پیشنهاد روسیه در خصوص نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سازمان ملل نیز امروز برگزار شده است.
برخی منابع خبری اعلام کردند که عربستان سعودی با این طرح روسیه مخالفت کرد و به همین دلیل پیش نویس بیانیه این جلسه به تاخیر افتاده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 10
    عربستان ملعون باید مخالف باشه چون اگر امریکا حمله نکنه تروریست هایی که پرورش داده بدست ارتش سوریه نابود خواهند شد. عربستان عامل استفاده حمله شیمیایی به سوریه است
    • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      1 0
      مرگ بر آمریکا اسرائیل ترکیه و عربستان خائن
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 5
    مردم سوریه در کنار مصر و لبنان فرهنگ پیشرفته تری نسبت کشورهای عربی دیگه دارند و این چیزی نیست که کسی بتونه انکارش کنه ، اونوقت چطور میشه باور کرد که این مردم دولت میانه رو بشار اسد رو رها کرده و از گروهای تندرو و تروریست حمایت کنند. همه میدونند این جنگ از بیرون از مرزهای سوریه به مردم بیگناه تحمیل شده و کشورهایی مثل عربستان هم از ترس اینکه حکومت میانه روی سوریه برای مردم خودشون الگو بشه سالهای سال بود که منتظر بودند تادر یک فرصت مناسب به این دولت میانه روی عرب ضربه بزنند. شرایطی که در منطقه پیش امد این فرصت رو به تندروها داد و ترکیه هم به تکاپو افتاد که بهترین فرصت برای حرکت خودش و رویای عثمانی بازی دراوردن جدید فراهم شده ، امریکا و انگلیس هم در پی منافع خود بودند و اینچنین شد که همه میبینم
    • بی طرف A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      0 0
      سلام جناب بی نام در مخالفان حکومت سوریه گروههایی هم هستند که با طایفه گرایی ودخالت خارجی وتروریسم وسرنگونی حکومت سوریه از طریق نظامی مخالف هستند وخواهان تغییر نظام فعلی این کشور از راههای مسالمت امیز هستند انصافا شما یک سوریه باشی که از القاعده وتروریسم بدت می اید ومخالف انها هستی ومخالف مزدوران استعمار هم هستی وبه همین خاطر از اقای دکتر بشار اسد حمایت میکنی حالا اگر یک انتخابات ازاد باشد که این گروه از مخالفان که نام بردم که هم با استبداد داخلی مخالفند وهم با استعمار وهم با تروریسم مخالفند نامزد داشته باشد شما به نامزد این گروه رای میدهی یا به اقای دکتر بشار اسد که 12 سال رئیس جمهور بودند وپدرشان هم 28سال رئیس جمهور بودند ؟ قضاوت با شما
  • علی صادقی A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 1
    حکومت این جوجه عثمانی چند وقت دیگه میره رو هوا!بوممممم هههههههههههههههههههههههه!!!
  • حمید IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خوشم میاد که به ابتکار روسها و رایزنی ایران خطر جنگ داره برطرف میشه. خیلی ها بودن که میومدن اینجا و کاسه داغتر از آش شده بودن و از منافع آمریکا و اسرائیل طرفداری میکردن. حالا ازشون میپرسم چی شد اون جنگی که واسش ثانیه شماری میکردن؟ها؟؟؟؟