تابناک نوشت:

اتحادیه اروپا  بیانیه ای را خطاب به آژانس صادر کرده که در آن، درخواست همکاری ایران در موضوع هسته ای با لحنی تهدیدآمیز مطرح شده است. به نوشته واشنگتن پست، اتحادیه اروپا تهدید کرده که در صورت عدم همکاری ایران با بازرسان آژانس، با اقدامات دیپلماتیک شدیدی مواجه خواهد شد. این اتحادیه ماه نوامبر را به عنوان ضرب الاجل این همکاری ها تعیین کرده است. به اعتقاد واشنگتن پست، منظور اتحادیه اروپا آن است که در صورت عدم همکاری ایران تا زمان مذکور، پرونده بار دیگر به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شده و ایران با تحریم های جدیدی مواجه خواهد شد.

با انتشار خبری مبنی بر تصمیم روسیه برای تحویل سامانه ای مشابه «اس 300» به ایران، این موضوع به صدر اخبار رسانه های جهان راه یافت. با این حال، اواخر وقت شب گذشته تکذیب این خبر منتشر شد. «تایمز اسرائیل» در این زمینه به نقل از خبرگزاری های روسیه می نویسد سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، شب گذشته اخبار مربوط به تصمیم این کشور برای تحویل سامانه موشکی مشابه «اس 300» به ایران را تکذیب کرده است. این روزنامه در عین حال از فرصت استفاده کرده و مدعی شده دلیل اصلی عدم تحویل این سامانه به ایران، نگرانی روسیه از این موضوع است که در صورت حمله رژیم اسرائیل به ایران، قابلیت های رادارگریزی تسلیحات اسرائیلی سبب شکست سامانه دفاعی مذکور شده و به حیثیت روسیه لطمه بزند.

این در حالی است که دو تن از نمایندگان پارلمان روسیه، روز گذشته خواستار تحویل تسلیحات پیشرفته به ایران در صورت حمله آمریکا به سوریه شده اند. به نوشته «ریانووستی»، آلکسی پوشکوف، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس سفلی روسیه گفته: «در صورتی که حزب جنگ در آمریکا پیروز شده و تلاش های دشمنان سوریه نتیجه بدهد، به نظر من برای روسیه کاملاً موجه است که سازوکارهای جدی تری همچون توسعه تأمین تسلیحات برای ایران را مدنظر قرار دهد». به نوشته این خبرگزاری، لئونید کالاشنیکف، معاون کمیته سیاست خارجی و نماینده حزب کمونیست روسیه نیز از دیگر حامیان این طرح به شمار می رود.

برخی مطبوعات اسرائیلی، از جمله «آروتز شوا»، اظهارات روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را بازتاب داده اند که مدعی ارتباط میان واکنش آمریکا به سوریه و موضوع هسته ای ایران شده است. به نوشته این سایت، نتانیاهو اظهار داشته جامعه بین المللی باید نسبت به تخلیه سوریه از سلاح های شیمیایی اطمینان حاصل کند تا از این طریق، درسی به متحد این کشور، یعنی ایران داده باشد. وی مدعی شده هرگونه نرمش در مقابل سوریه در ماجرای استفاده از سلاح های شیمیایی، باعث می شود ایران در پیشبرد برنامه هسته ای خود تشویق شود. 

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    این خط این نشان تحریم بیشتر وگرانی بیشتر اونا باج میخواهن ما نمیدیم اینو همه میدانن
  • علی A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    "اتحادیه اروپا تهدید کرده که در صورت عدم همکاری ایران با بازرسان آژانس، با اقدامات دیپلماتیک شدیدی مواجه خواهد شد" ديگه شديدتر از اين؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    امریکا و اروپا هیچ غلطی نمی توانند بکنند.مردم ایران حاضرند بمیرند و از حقوق هسته ای خود دفاع کنند
    • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      19 15
      تو برای مردن آزادی چون تاثیر ارزشمندی برای خودت و انسانهای دیگه نداری لطفا از طرف همه حرف نزن
    • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      15 8
      وقتی مریض شدی و افتادی یک گوشه و دارویی پیدا نکردی، اون موقع میفهمی که تونستند غلطی بکنند یا نه!
  • علی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    34 10
    با چنین سیاست خارجی منسجمی که ایران در پیش گرفته ، از نظر بنده تندروها چون پیروزی از لحاظ دیپلماتیک بر ایران را مشکل می بینند به خاطر همین زبان به تهدید گشوده و می خواهند بحران ایجاد کنند . اما موفق نخواهند شد . نشانه آن شکست آنان در شروع جنگ بر علیه سوریه . اما خداییش روحانی و ظریف گل کاشتند . در اجلاس جی 20 اصلا اوبوهت اوباما کاملا از بین رفته بود . مثل یه شخصی که هی میگه جنگ جنگ اما کسی به حرفش گوش نمیده .
  • علی A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    48 5
    اولاً از کجا معلوم که اتحادیه اروپا اینطوری گفته باشه . بعد هم رژیم صهیونیستی از این که دیپلماسی ایران داره فعال میشه و به سمت حل مسئله هسته ای پیش میره نگرانه و ممکنه از این شایعات درست کنه که در داخل هم بعضی ها موضع تند بگیرند و از آن سوء استفاده کنند . من فکر نمی کنم اتحادیه اروپا صدای مردم ایران را نشنیده باشه! در ایران انتخابات برگزار شد و مردم به منتخب خود رای دادند . آیا شما به مردمی که سرنوشت مملکت خود را با رأی شان رقم می زنند می خواهید فشار بیاورید ؟! آیا در کشوری که منتخب آن با مردم سالاری سر کار آمده است اینگونه می خواهید برخورد کنید؟! من فکر می کنم اتحادیه اروپا چنین رفتاری نخواهد کرد و بهتر است عاقلانه برخورد کند.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    38 17
    تحریم تحریم به درگ شورش در اوردن
  • مازیلر IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    62 11
    نشون دادن هر کاری بخوان میتونن کنن.با شفاف سازی همه چیزو حل و فصل کنیم بره
  • عربلو A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    26 5
    دولت فعلي ، خواهشا ً براي يكبار و هميشه كه شده به اين بحث و موضوع ها و تهديدها واكنش نشان بدين ، والله كه به خدا خسته شديم از اين همه تهديد و برخورد هاي چندگانه خارجي و بدتر از همه داخلي ، خيلي وقتها از اين كه زنده ايم و بدين نحو زندگي ميكنيم دلسرديم و اين كه نشد زندگي و پشيمان از اين كه چرا در يك كشور ديگه به دنيا نيامديم ! افسوس
  • بی نام US ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    52 6
    به قول دکتر روحانی «نه با زبان تحریم که با زبان تکریم با ملت ایران سخن بگویید». اگه این حرف تو گوششون بره خیلی خوبه!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 10
    فرصت برای قربانی بیگناهان در پای ابلیس داده شده.اونروز روز میبینیم که ابلیس را در مقابل نور حق قربانی خواهد شد..و خدارا شکر خواهیم کرد.کجا اینهمه خون را بانام خدا میریزن.و اگر همه راضی به اینکار باشید مطمین باشید این مسیله بدست ارتش مومنان دفع خواهد شد،آنها هرگز راضی نیستند و تا روز آخر مرگشان کینه دشمنان خدا و ابلیسها را دارند.فقط همه ارتش خدا منتظر نابودی باطلهای شرق و غرب بدست خودشونه.بعد نوبت ارتش خداست.که بیرون بیایند و چنان روزی به ستمگران نشان بدهند که دوزخ را در چشمشان ببینند.هرگز مومنان راضی به اینهمه قربانی بیگناهان نیستند وکینه آنها را از ستمگران بیشتر میکند شادی ستمگران کم است.زیرا آنها در ملک تمام خداوند الله هستند و هرگز نمیتوانند از انتقام خداوند فرار بکنند.وخواهند دید.انشالله
  • علی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    36 4
    نمیدونم اس 300 رو چرا انقدر بزرگ می کنین این سامانه مال یک ده پیشه الان روسیه از شهر های بزرگش با اس 400 و اس 500 (مسکو) محافظت می کنه
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    25 29
    بله خيلي شديدتر از اينها را خواهيم ديد اگر بر آنچه كه حق است اما مصلحت نيست باز هم پافشاري كنيم. آماده باشيد براي روزهايي كه براي پركردن شكم عزيزانتان و خود ، دربدر در خيابانها دنبال دو عدد نان ميگرديد.
  • سامی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    14 32
    من به نظرم باید چند جا به منافع اروپایی ها در جاهای مختلف دنبا حمله کرد تا آدم بشن اینا زبان زور رو فقط می فهمند دیدیم که از پس طالبان وحشی که تازه 11 سپتامبر هم درست کردند وقتی نتوانستند در جنگ علیه آنها پیروز شوند مجبور شدند بیایند با آنها مذاکره کنند؟! این اروپایی ها و آمریکایی ها فقط زبان زور را میفهمند...و بس
  • مشدی A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    19 28
    تحریم بیشتر؟!! آب که از سر گذشت ، چه یک وجب چه صد وجب اتحادیه اروپا با این حرفا خودش را کوچیک می کنه ما که به تحریم عادت کردیم
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    45 57
    انرژی هسته ای انرژی منسوخ شده در دنیاست در قرنی که ژاپن و المان به دنبال تعطیلی نیروگاه های خودشون هستن و بیش از 35 سال است که در اروپای غربی ( به جز فرانسه) هیچ نیروگاه جدیدی ساخته نشده ما به دنبال دست یابی به انرژی هستیم که فقط زیانش نصیب ملت شده
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 1
      خیلی غیرت داری .خخخخخخخخخخخخ
  • ساها A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 2
    انرژی هسته ای فقط و فقط بهانه غرب است. وگرنه اسرائیل و آمریکا خود مجهز به پیشرفته ترین سلاح هسته ای (نه فقط انرژی) هستند . حتی همسایه های ما پاکستان و بعد هند هم سلاح هسته ای دارند. اینها یه بهانه می خوان به کشورهایی که باهاش تو یک لابی نیستند، بند کنند حتی اگه کل پروژه هسته ای ایران متوقف بشه اینا یه چیز دیگه رو پیرهن عثمان خواهند کرد. شک نکنید. (خبر آنلاین خواهش می کنم چاپ کن این هم نوشتم:دی)