وزیر بهداشت در پیام تبریک خود به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، توسعه نظام سلامت در کشور را بدون توجه به زیرساختهایی که محیط زیست انسانی را سالم و شاداب می سازد، امکان پذیر ندانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در این پیام، انتصاب دکتر معصومه ابتکار به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور را تبریک گفته و ورود وی به کابینه دولت تدبیر و امید را نشانه تأکید و توجه رییس جمهور به یکی از کلیدی ترین سرفصلهای توسعه پایدار در کشور و اسباب خرسندی دست اندرکاران حوزه سلامت عنوان کرده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروزه بیش از 20 درصد از بار بیماریها منتسب به عوامل محیطی است، خاطرنشان کرده است: بدون نگاه بلند مدت و کلان به توسعه پایدار، سلامت آحاد جامعه و نسلها در معرض مخاطره است و عدالت بین نسلی را مخدوش می نماید از این رو بر این باورم که بخش مهمی از دغدغه‌های مدیران دو حوزه سلامت و محیط زیست مشترک هستند.


هاشمی در ادامه این پیام آورده است: شناسایی و مقابله با آلودگیهای آب، خاک، هوا، تشعشعات، سموم باقیمانده، ریزگردها و پسماندها همکاری در تدوین و ارتقاء استانداردهای زیست محیطی، ارزیابی پیامدهای سلامت در پروژه های بزرگ و سایر مسائل زیست محیطی محور اصلی همکاریهای مشترکی است که می‌تواند به کمک فعالان و متخصصان این حوزه‌ها از یکسو به دغدغه‌ای عمومی بدل شده و از دیگر سو به اتخاذ راهبردهای موثر سرعت دهد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان توسی A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    34 1
    همه عزیزان در دولت اعتدال و اصلاح در راه خدمت به ایران اسلامی موفق باشند انشاا...
  • مصطفی A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 0
    یعنی بهترین پیام تبریک چند سال اخیر بود که شنیدم نشون میده که این وزیر بهداشت عالیه امیدوارم موفق باشه. "هاشمی در ادامه این پیام آورده است: شناسایی و مقابله با آلودگیهای آب، خاک، هوا، تشعشعات، سموم باقیمانده، ریزگردها و پسماندها همکاری در تدوین و ارتقاء استانداردهای زیست محیطی، ارزیابی پیامدهای سلامت در پروژه های بزرگ و سایر مسائل زیست محیطی محور اصلی همکاریهای مشترکی است که می‌تواند به کمک فعالان و متخصصان این حوزه‌ها از یکسو به دغدغه‌ای عمومی بدل شده و از دیگر سو به اتخاذ راهبردهای موثر سرعت دهد." نشون میده واقعا کارشناسه چون از اولین مدیرانینه که سموم کشاورزی و اب سالم توجه می کنه.