عمده کاربران خبرآنلاین معتقدند عوامل اصلی بالا بودن‌ تلفات‌ جاده‌ای‌ نداشتن فرهنگ رانندگی و البته ماشین ایمن است.

هفته گذشته، یکی از مرگبارترین تصادفات جاده ای ایران، ۴۴ کشته به جا گذاشت. هرچند که هرسال ۱۷ تا ۲۰ هزار کشته در تصادفات جاده ای ایران ثبت می شود. 

خبرآنلاین از مخاطبانش پرسید: به‌ نظر شما چه‌ عاملی‌ بیشترین‌ تاثیر را در بالا بودن‌ تلفات‌ جاده‌ای‌ کشورمان‌ دارد؟

نتایج مطابق تصویر زیر است:

نظرسنجی تصادف

همانطور که می بینید، بیش از ۷۴ درصد مخاطبان شرکت کننده در این نظرسنجی، می گویند فرهنگ غلط رانندگی و نقص سیستم ایمنی خودروها عامل اصلی در بالا بودن تلفات جاده ای هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    25 6
    بدون جاده های استاندارد و خودروهای پیشرفته فرهنگ رانندگی معنی و مفهومی ندارد. اگر در کشوری مثل آلمان همه افراد به قانون احترام می گذارند به دلیل فراهم بودن زیر ساختها و امکانات لازم است.
    • مهسا IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      7 0
      خب اونها همون فرهنگ درست رو به وقت ساخت و ساز هم دارند. اما ما از کارگر ساده گرفته تا مدیر وقتی داریم کاری رو انجام میدیم کلی از سر و تهش میزنیم همین میشه که نه جاده خوب داریم ، نه ماشین خوب و نه راننده خوب.ماها دل به کارمون نمیدیم و فقط از دیگران متوقع هستیم.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    43 4
    خبرآنلاین شما باید یه گزینه پنجم هم اضافه میکردید با متن هر چهار مورد اونوقت حتما همه به اون گزینه رای میدادند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • احمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      3 0
      توی همه نظر سنجی ها معمولا گزینه "همه موارد" یا "هیچ یک از موارد" بالاترین رای رو به خودشون اختصاص می دند و آخرش نمیشه به نتیجه خاصی رسید.
  • آ A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    5 0
    یک گزینه رو فراموش کردی که از همش بیشتر و مهمتر هس: اونم عدم نظارت پلیس بر جاده ها و وضعیت رانندگی هست. اگر تمام اون اتوبان با اون همه درامد تحت پوشش دوربین بود شاید خیلی زودتر کمک به مصدومین میرسید
    • رسول آفتابی A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      5 1
      کاملا با نظر این دوست عزیز موافقم.گاهی در حال رانندگی در یک جاده شلوغ در بین صدها راننده ای که با آرامش درحال رانندگی هستند معدودی اتومبیل خلافکار درحال حرکات غیرعادی مشاهده میکنیم. درصورت نظارت کافی پلیس این افراد براحتی قابل کشف و توقف هستند. شاید بیش از 90 درصد حوادث تلخ بوسیله همین گروه انگشت شمار خلق میشوند.
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    19 3
    اره گزینه5
  • مهران US ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    31 0
    تا زمانیکه بخاطر ایستادن پشت خط عابر پیاده از ماشین پشتی فحش میخوریم دیگه چه انتظاری از بهبود فرهنگ رانندگی داریم ؟!!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    13 0
    فقط توقع و ادعا داريم كه هميشه معجزه بشه!
  • مهدی FI ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    18 0
    درصد خیلی خیلی خیلی پایینی از مردم ایران فرهنگ رانندگی رو دارند..
  • سارا A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    19 0
    هر وقت میبینم رانند جلویی به جای راهنما دستش رو بیرون آورده خندم میگیره
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      7 1
      باز دمش گرم دستشو در میاره...! تو "مشهد" وضع خرابتر از ایناست...
    • سین IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      5 0
      جالب اینه که اکثراً به حرکت دست راننده بیشتر توجه میکنن تا راهنمای ماشین!
  • مقیمی A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    9 0
    کلاٌ مردم ما اعصاب درست و حسابی ندارند و این فقط مختص به رانندگی نیست . بقولی دوستی که تازه از فرنگ آمده اگر حوصله داشته باشی می توانی هر نیم ساعت دوبار دعوا کنی !!
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    11 0
    فرهنگ رانندگی در ایران 0 است
  • بی نام A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    17 0
    چی میشه گفت وقتی فایده نداره ؟ به شتر گفتن چرا لبت کجه ؟ گفت چیم مثل همه کسه إإإ جاده نداریم ، قانون نداریم ، فرهنگ نداریم، ماشین نداریم ( آشغال سوار می شیم ) ، پلیس نداریم ( یه مشت ادم که تنها می خوان با پر کردن قبضاشون بگن ما هم هستیم ) ، خب چه انتظاری دارین ؟؟؟؟
  • مهرداد IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    6 1
    نکته جالب این کامنتها اینه: کدوم یکی از شما نظر دهندگان تا حالا تخلف رانندگی نداشتین و همین رفتارهای مخاطره آمیز رو انجام نمی دین؟ کدوم شما سرعت مجاز در شهر رو موقع رانندگی رعایت میکنین؟ کدومتون از قسمت دور زدن ممنوع دور نزدین، سبقت غیر مجاز نگرفتین، بوق بیجا نزدین و .... صادقانه و فقط به خودتون جواب بدین مشکل همینه که همه ما منتقد حرفه ای، ولی مجری آماتور هستیم به قول مولا علی (ع): میدان حرف وسیع و میدان عمل چه تنگ است
    • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      3 0
      باور کن من از خودم تعریف نکنم ولی علی‌رغم مهارت بالایم هیچوقت هیچ کدوم از این تخلفاتی که گفتی را انجام نداده ام
  • بی نام DE ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    7 2
    اﮔﺮ ﺟﺮﻳﻤﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ اﻓﺰاﻳﺶ ﭘﻴﺪا ﻛﻨﺪ و ﻫﺰﻳﻨﻪ اﺧﺬ ﮔﻮاﻫﻴﻨﺎﻣﻪ ﻫﻢ ﭼﻨﺪاﻥ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﻭﺩ ﻛﻪ اﻓﺮاﺩ ﻗﺪﺭ و اﺭﺯﺵ ﺁﻥ ﺭا ﺑﺪاﻧﻨﺪ و ﺧﻼﺻﻪ ﺑﻨﺰﻳﻦ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﮔﺮاﻥ ﺑﺎﺷﺪ, اﻳﺮاﻧﻲ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﺁﻟﻤﺎﻧﻲ ﺭاﻧﻨﺪﮔﻲ ﺧﻮاﻫﺪ ﻛﺮﺩ. اﻳﻨﺠﺎ ﻭﻗﺘﻲ ﻳﻚ ﺳﻴﺐ ﻣﻴﺨﺮﻱ ﻗﺪﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﻳﻜﺪاﻧﻪ ﺳﻴﺐ ﺭا ﻫﻢ ﻣﻴﺪاﻧﻲ ﻭﻟﻲ اﻳﺮاﻥ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺗﻨﺒﻠﻲ ﺳﻴﺴﺘﻤﻬﺎﻱ اﺧﺬ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ و ﻧﺎﻛﺎﺭاﻣﺪﻱ ﺩﺳﺘﮕﺎﻫﺎﻱ ﻧﻆﺎﺭﺗﻲ ﻣﺮﺩﻡ اﺻﺮاﻓﮕﺮا ﺑﻴﻤﻼﺣﻆﻪ و ﻧﺎﺷﻜﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
    • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      آفرین. جان کلام را گفتی. قدر زر زرگر شناسد؛ قدر گوهر، گوهری.