شانا نوشت:

وزیر نفت با تاکید بر تلاش شبانه روزی صنعت نفت برای بهبود معیشت مردم گفت: ظرف یک سال و نیم آینده با بهره برداری از چهار فاز پارس جنوبی و جایگزینی گاز تولیدی آن با سوخت مایع ٢٧ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت که از طریق آن در نظام اقتصادی کشور موازنه ایجاد می شود.

 بیژن نامدار زنگنه امروز (یکشنبه ٢٤ شهریور) در مراسم معارفه رکن الدین جوادی به عنوان مدیرعامل جدید و تودیع احمد قلعه بانی مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران، افزایش ظرفیت تولید گاز را وظیفه اسلامی، دینی و معنوی و سریعترین راه برای بهبود زندگی مردم دانست و از درآمد زایی ٢٧ میلیارد دلاری حاصل از توسعه ٤ فاز پارس جنوبی و جایگزینی گاز تولیدی با سوخت مایع مصرفی در نیروگاه ها خبر داد.

وی با تاکید بر توسعه پارس جنوبی، توسعه فازهای ١٢، ١٥، ١٦، ١٧ و ١٨ را اولویت های توسعه ای در این مخزن مشترک دانست و گفت: باید تمام قدرت را بر توسعه و بهره برداری سریع تر از این فازها بگذاریم.

وزیر نفت با اعلام این که امسال ٢٨ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه های کشور سوزانده شده است، اظهار داشت: به طور تقریبی این میزان سوخت معادل ٣٠ میلیارد متر مکعب گاز (٣,٥ فاز پارس جنوبی) است که ارزشی بیش از ١٧ میلیارد دلار دارد.

زنگنه ادامه داد: تولید از ٣,٥ فاز پارس جنوبی نیز معادل ١٥٠ هزار بشکه نفت و میعانات گازی، ٢.٥ میلیون تن گاز مایع ، ٢ میلیون تن اتان و ٣٠ میلیارد مترمکعب گاز است که ارزش آن نیز ١٠ تا ١٢ میلیارد دلار است، به این ترتیب می توانیم در یک سال و نیم آینده با ٢٧ میلیارد دلار درآمد در نظام اقتصادی کشور موازنه ایجاد کنیم.

ضرورت بین المللی شدن فعالیت های شرکت ملی نفت

وزیر نفت با تاکید بر تبدیل شرکت ملی نفت ایران به شرکت بین المللی نفتی ( NIOC International) گفت: شرکت ملی نفت ایران به عنوان نخستین شرکت نفت در خاورمیانه باید به جایگاه بین المللی دست یابد.

وی با بیان این که شرکت نیکو می تواند مولفه ای خوب در این زمینه باشد، گفت: کارهای بسیاری در سطح منطقه و جهان باید انجام شود و نباید محدود به شرکت ملی نفت شد.

زنگنه با اعلام این که ظرفیت های بسیاری برای فعالیت مهندسان ایرانی در خارج کشور وجود دارد، گفت: متقابلا باید از ظرفیت های ایرانی های خارج از کشور نیز برای فعالیت های عملیاتی و مهندسی در کشور استفاده کرد.

اعمال قانون جدید نفت

وزیر نفت با تاکید بر اعمال قانون جدید نفت، اظهار داشت: باید روابط جدیدی بین دولت و وزارت نفت و شرکت ملی نفت تنظیم شود و به دنبال این موضوع باید روابط مالی بین دولت و شرکت ملی نفت به صورت پخته تری تنظیم شود.

زنگنه نیاز کنونی صنعت نفت را مدیریت در این صنعت دانست و گفت: مشکل ما در صنعت نفت در گذشته، حال و آینده ، مشکل مالی نبوده و نخواهد بود، البته این موضوع به معنی آن نیست که برای انجام کارهای توسعه ای به منابع مالی نیاز نداریم، بلکه مهم تر از این موضوع، بحث مدیریت است.

وی اظهار داشت: منابع عظیمی طی دو سال اخیر به صنعت تزریق شده است که سطح آن بالاتر از انتظار بوده و امید است از این منابع بتوان استفاده کرد، در همین حال باید توجه داشت که مدیریت تعیین کننده ترین عامل برای دستیابی به موفقیت است.

وزیر نفت، با اشاره به ظرفیت سازی در بخش نفت نیز گفت: به ظرفیت سازی ٤ میلیون بشکه نفت در کشور، نه برای توسعه بلکه برای داشتن توان تولید نیاز داریم.

صنعت نفت بازوی بخش سیاسی کشور

زنگنه صنعت نفت را بازویی برای بخش سیاسی در کشور دانست و گفت: در بخش سیاسی فعالیت هایی در حال انجام است که صنعت نفت با افزایش ظرفیت تولید، می تواند کمک مطلوبی به بخش سیاسی کشور کند.

وزیر نفت با بیان این که طبق قول داده شده، سعی در تحقق اداره صنعت نفت از سوی "نفتی ها" دارم، گفت: کشور به ما اعتماد کرده است، باید قابلیت های صنعت نفت را نشان داده و کشور را از این شرایط خارج کنیم.

وی با بیان این که صنعت نفت در نوک خط حمله دشمن قرار دارد، گفت: صنعت نفت اعداد اصلی بودجه و واقعیات بودجه ای را تعیین می کند.

وی با تاکید بر این که در حوزه مدیریتی، شرکت نفت باید رتبه نخست در منطقه باشد، گفت: شرکت ملی نفت ایران نخستین شرکت نفت در منطقه است که از لحاظ مدیریتی نیز باید به جایگاه نخست در منطقه دست یابد.

وی آموزش را در این زمینه بسیار مهم دانست و گفت: از لحاظ تراز مدیریتی نیز شرکت ملی نفت ایران باید به مقام نخست در منطقه دست یابد.

وزیر نفت با تاکید بر استفاده از نیروهای جوان در صنعت نفت گفت: دانش آموختگان باید در کنار مدیران باسابقه تربیت و مدیرانی جوان برای سال های بعدی صنعت نفت تربیت شود.

اصلاح نظام پرداخت حقوق کارکنان نفت متناسب با شرایط کاری

زنگنه درباره اصلاح نظام پرداخت حقوق در صنعت نفت نیز گفت: در قانون جدید نفت اختیاراتی به شرکت نفت داده شده است و بر این اساس نظام پرداخت حقوق برای کارکنان عملیاتی در دست اصلاح است.

وی با قدردانی از زحمات  قلعه بانی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران، گفت: از ایشان برای خدماتی که به این صنعت ارایه داده است صمیمانه تشکر می کنم.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    هموطنان محترم حتما معنای این جمله را میدونن که حقوق پرسنل عملیاتی شرکت نفت اصلاح میشود: از این پس به یک کارمند عملیاتی ماهیانه بالغ بر15 میلیون تومان حقوق میدن . چون تا حالا که اصلاح نشده بود حقوق کمتر از 8 میلیون در سکوها و جزایر خلیج فارس نداشتیم پس حالا که میخوان اصلاحش کنن حتما میخوان 2 برابرش کنن (اونهم برای 15 روز کار 15 روز استراحت در خانه )
    • بی نام DE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      80 8
      الان نهایتا 4 میلیون در بدترین شرایط کاری با سابقه کار بالا می دن. شما حاضری 2 هفته یا 1 ماه زن و بجه هاتو نبینی؟
    • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      42 3
      این عداد اصلا صحت ندارد.
    • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      42 4
      حسودیت میشه
    • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      57 3
      این آمارو شما داری از کجا می آری؟! من الآن 12 ساله دارم جزیره سیری کار می کنم هنوز کسی رو ندیدم که حتی به این رقم نزدیکم باشه
    • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      47 3
      چرا حرف کذب میزنی؟ من با 14 سال سابقه کار در بدترین شرایط آب و هوایی عسلویه دارم ماهی دو میلیون حقوق می گیرم و اینکه هر روز بجز پنجشنبه و جمعه تا ساعت 4 بعد از ظهر در محل کارم هستم.این نکته رو هم بایستی بگم که بسیاری از همکارای بنده بخاطر دستمزد کمی که داشتند با حقوق چندین برابر جذب شرکتهای نفتی خارجی شدند.
    • مهدی A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      49 4
      آقا این طور نیست. من 2 سال پیش توی جزیره لاوان کار آموزی داشتم. اونجا مهندسای سکو ماکسیمم 15% بیشتر از ایران خودرو ای ها حقوق می گرفتن + اونا روزی 12 ساعت کار می کنن. دیگه خیلی وقته کفگیر به ته دیگ رسیده.
    • ﻧﻔﺘﯽ ﻣﻈﻠﻮﻡ A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      54 4
      ﺩﻭﺳﺘ ﻣﺤﺘﺮﻡ ۱۴ﺭﻭﺯﺭﻭﯼﺳﮑﻮﺑﺎﯾﺪ با ﻫﻠﯿﮑﻮﭘﺘﺮ ﯾﺎ ﮐﺸﺘﯽ بﯽ‌ﺭﯼ ﺭﻓﯿﻘﺖ ﻓﻘﻂ ﻣﺎﻫﯿﻬﺎ ﻭ ﺁﻫﻦ ﺯﻧﮓ ﺯﺩﻩ وﺳﮑﻮﺕ ﻣﯽ‌ﺷﻪاﮔﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﺕ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﺮﺍﺷﻮﻥ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﺩ ﺗﺎ۱۴ ﺭﻭﺯﻫﯿﭻﮐﺎﺭﯼ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﯽﺟﺰ ﻏﺼﻪ ﺧﻮﺭﺩﻧ ﮐﺪﻭﻡ ۸ ﻣﯿﻠﯾﻮﻧ ﻣﺎﻫی ماﮐﻪ ﺭﺳﻤﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﺑﺎﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺎﺭﯼوکلﯽ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺑﺸﻪ ۲۵۰۰۰۰۰ ﻣﻦ ﺍﺭﺯﻭ ﺩﺍﺭﻡ ۱۰۰۰۰۰۰ ﺑﮕﯿﺮﻡ ﺷﺒ ﭘﯿﺶ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻡ باشم ﻭﭘﺎﻫﺎﻡ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺎﺷﻪ
    • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      54 6
      نظرت از روی ناآگاهیه. 2 روز فقط 2 روز برو رو سکو، اونوقت میگی 15 میلیونم کمه ...
    • صادق A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      45 3
      شما بدون اطلاع تهمت میزنید.نفت داخلش ما را سوزانده بیرونش شماهارو.ضمنا نفرمایید14روز کار 14روز استراحت در منزل بفرمایید 14 روز دوری از زن وبچه و زندگی و14 روز هم دنبال مشکلات دوری در این 14روز وخرید و دکتر وبیمارستان و ........
    • محمد A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      49 7
      با سلام . دوست عزیز من خودم 6 سال در جزیره خارگ کار کردم . کارمند رسمی شرکت نفت هم هستم و البته با مدرک لیسانس الکترونیک. کارم هم عملیاتی بود البته نه روی سکو ولی اقماری در جزیره خارگ. آخرین حقوقم هم کمتر از دو میلیون تومان بود . نمیدونم این آماری که دادین از کجا آوردین اما کارمندهای قدیمی بالای 30 سال سابقه هم 15 میلیون نمیگیرن . شاید چهار یا پنج میلیون ولی نه بیشتر. چه خوبه که به جای حسرت خوردن به دیگران سعی کنیم خودمون را بالا ببریم.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      54 4
      آخه تو عمرت یک سکو نفتی رو دیدی یا اینکه میدونی کسی که رو سکو نفتی کار می کنه خانواده که هیچ ، 20 روز هیچ آدمی غیر همکاراشون رو نمی بینن هر چقدر بگیرن نوش جونشون دارن پول خونشون و حروم کردن عمرشون رو می گیرن
    • سجاد A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      46 4
      من نمیدونم چرا بعضیا عادت دارن بدون اطلاعات کافی اظهار نظر کنن؟ بنده لیسانس فنی با 7 سال سابقه کار در یکی از جزایر خلیج فارس کارمند رسمی، اقماری (2 هفته کار و 2 هفته استراحت) هستم کل دریافتیم با اضافه کار کامل ( که نمیدن) میشود 3.1 میلیون تومان. ضمنا ساعت کار کارکنان اقماری 12 ساعت در شبانه روز است. ضمنا جنابعالی هم اگه تخصص و عرضه و توانش رو دارید بفرمایید ...
    • جواد A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      35 2
      تو میدونی حقوق کار در یه سکوی مشابه با کار به مراتب کمتر و امکانات بیشتر برای سکوی نزدیک همون سکو که میگی چقدره. در ضمن از کی یه شرکت نفتی در سکو کمتر از 8 میلیون نگرفته که ما ندیدیم. چیزی که نمی دونی رو نگو. مطمئن با هر کارمند عملیاتی شرکت نفت بخواد بره با حقوق حداقل 30 میلیونی میره اونور آب کار میکنه اگه باور نداری می تونی یه چند تا سایت مربوطه رو جستجو کنی.
    • امیرم IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      35 2
      دوست عزیز شما تا حالا رو سکو کار کردی بفهمی یعنی چی؟ثانیا: در مناطق پارس جنوبی حقوق کارکنان عملیاتی تنها 20 درصد بیشتر از کارکنان در تهران(23 روز کار) و روی سکوها 50 درصد بیشتره(15 روز کار).
    • وحید IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      66 3
      من یک مهندس ارشد حفاری هستم که هر روز با خطر فوران چاه، انفجار و آتش سوزی روبرو هستم طوری که شاید مثله حادثه نفت شهر جنازه سوخته ام هم روزی به دست خانواده ام نرسد ما داریم پول خون خودمان را می گیریم در حالیکه خداشاهد است از امارات و قطر پیشنهاد ماهی 20 هزار دلار حقوق ماهیانه معادل ماهی 60 میلیون تومان را دارم اما با حقوق ناچیز کارمندی دولت مانده ام و انجام وظیفه می کنم در حالیکه جنابعالی پشت رایانه شخصی ات کنار خانواده ات بدور از هرگونه خطر احتمالی جانی و زیر باد کولر نشستی و درمورد حقوق پر مخاطره ترین شغل دنیا اینگونه قضاوت می کنی !!!!!! بسیار از نوع دیدگاه شما متاسفم.
    • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      31 2
      باسلام من از پرسنل عملیاتی شرکت نفت هستم ضمن تشکر از دوست عزیز می خواهم از ایشان سوال کنم چه کسی همچین حقوقی رو در شرکت نفت میگیره ما که ندیدیم.در ضمن می خواهم به دوستان بگویم شرایط عملیاتی بسیر سخت وطاقت فرسا می باشد وشرایط سکو در دریا سخت تر از آن در پایان ما باید سعی کنیم هم دیگه رو بالا ببریم نه هم دیگر رو بکوبیم شما بیشتر حقوق می گیرید باید کم شه
    • یک نفتی A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      26 3
      بله دیگه .... ما یه ضرب المثل داریم توی نفت میگیم که داخلش (شرکت نفت) خودمون رو کشته بیرونش رو مردم. دآخه برادر من چرا بدون اطلاع صحبت میکنید.چرا وجهه کارمندای نفت رو خراب میکنید انگار به ما دارن پول مفت میدن . نصف این رقمی که شما گفتین توی یک جای عملیاتی توی بدترین منطقه آب و هوایی (الودگی آب و هوا ،مواد شیمیایی،صوتی صعوبت حمل و نقل کمبود امکانات زندگی،کمبود امکانات درمانی ،مواد با حرارت بالای 500 درجه سانتی گراد،خطرات آتش سوزی و کار با گازهای منفجره با فشار بالای 200 بار و مرگ به بدترین شکل قابل تصور جنابعالی&حداقل 44 ساعت کار در 6 روز &)شاید بین 2000 کارمند فقط چند نفر (تعداد انگشتان یک دست)این مقدار پول بگیرن.2
    • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      33 3
      اولا 14 روز کار هست 14 روز استراحت اینو جهت اطلاع جنابعالی گفتم. دوما من که یه کارمند شرکت گاز تو عسلویه هستم حاضر نیستم رو سکو ها کار کنم چون شرایط کاری اونجا وخطراتش رو میدونم. سوما وزارت تو این چند سال چندین بار جذب نیرو داشته شما هم اگه از نظر علمی در حد هستی که تو آزمون علمی و مصاحبه ی تخصصی قبول بشی بسم الله. تازه بعدش میفهمی که این چیزی که مردم از حقوق وزارت نفت توی ذهنشون هست بخاطر با واقعیت زمین تا آسمون فاصله داره.
    • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      27 8
      مطمئنی 8 تومن میدن؟! من با همین اصلاح نشده هم راضیم برم رو سکو اصن میرم جای مته ی حفاری زمینو میکنم!!!!!!!
    • همکار نفتی A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      26 3
      خدمت شما عرض کنم جنابعالی نه درک درستی از وضعیت حقوقی و نه وضعیت کاری پرسنل خدوم نفت داری که اینطوری میای و نظر میدی . من با مدرک کارشناسی مهندسی شیمی و ده سال سابقه نوبتکاری و عملیاتی با 60 ساعت کار هفتگی به زور دریافتی من 1500000 تومان هست. ضمنا شما میدونی 15 روز دور از خانواده بودن و اونها رو به دست خدا سپردن یعنی چی.میدونی خدای نکرده زن و بچت پدر و مادرت مریض بشن نه بیشتر و نتونی بالای سرشون باشی یعنی چی. میدونی هر 15 روز با ای وضعییت خطوط هواییی با هواپیما یا هلیکوپتر جابجا بشی یعنی چی.میدونی 12 ساعت کار توی رطوبت 90 درصد و دمای بالای 50 درجه کار کردن یعنی چی ،میدونی یک هفته دایم شب کار و روز خواب یعنی چی....خدا را هم در نظر بگیرید .....
    • سجاد US ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      27 2
      خدایی یه خورده خومونو جایکسایی که سر دکل هستن بذاریم بد نیست!!!!! گرمای زیاد سروصدای زیاد لرزش زیاد!!دو هفته هم شبانه روزی کاره دورازهمه چی........ تازه عزیزم این اطلاعات حقوقی رو ازکجا میگی؟؟رییس دکل ماهی خوبش 6تومن نمیگیره..."""رییس دکل""" یه بارم شده بگیم دستتون درد نکنه
    • سکونشین EU ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      14 4
      نظرات پایینی رو چندبار بخون تا جوابتو بگیری .....
    • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      16 4
      آقا من نمیدونم بعضیا از چیزی که اطلاع ندارن ازش چرا اظهار نظر میکنن. من یه اشتباهی کردم اومدم تو نفت الان تازه دارم میفهمم نفت از اکثر دستگاهها حقوق و مزایای کمتری داره . من قبلا تو شهر خودم تو ایران خودرو ، تو مپنا ، تو ایران خودرو دیزل ، تو شهرداری و ... کار کردم پا شدم رفتم تو منطقه عملیاتی دور از خونواده دارم کمتر از همه ی اینجاها حقوق میگیرم . واقعا برا نفت متاسفم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    اقای زنگنه خیلی به شما امید داریم انشاءالله موفق باشی
  • بهمن IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    بی انصافی است اگر در مورد اصلاح حقوق پرسنل عملیاتی شرکت نفت اینگونه پیشداوری کنیم . یکی از علل عقب ماندگی کشور در پروژه های نفتی و گازی ؛ حقوق پایین پرسنل عملیاتی و متخصص است که یا باعث خروج آنها از شرکت نفت و جذب آنها در شرکتهای رقیب قطری و اماراتی و ... می گردد یا باعث بی انگیزه شدن آنها و در نتیجه عدم پیشرفت پروژه ها و حتی هزینه های مضاعف تحمیلی می گردد .
    • مرتضی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      10 21
      بی انصافی این است که این عزیزان تمام هنر خود را در همین سکو های نفتی و شرکت های ایرانی فراگیری کرده و بعد بخواهند بخاطر دستمزذ و شرایط نسبتاً بهتر ، جذب کشورهای دیگر شوند . البته این در جواب آقا بهمن بود زیرا افراد باوجدان و وطن دوست و اصیل در شرکت نفت و سایر شرکت ها کم نیستند . در ضمن از قدیم به نسبت سایر فعالیت ها شرکت نفت حقوق و دستمزدش بیشتر بوده و است اما از حق نگذریم کارشان هم مشکلتر .
    • عدالت خواه IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      4 29
      با حقوق عملیاتی معلمان که شما را آموزش داده اند برابر شود-شاید به عدالت نزدیک تر شود-انوقت معلمان هم جذب کشورهای قطر و امارات نمیشوند-و وضع اموزش که صد البته بر هر کار دیگری حتی کارهای عملیاتی(به عقیده کارشناسان)اولویت دارد بهتر از کشورهای همسایه خواهد شد/ انصافا وزیر خوبی دارید که در هر حال به فکر شماست حتی اگر از سایرین حقوق چندین برابر می گیرید .
  • امامی A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    21 1
    دوست عزیز بی نام من به عنوان کسی که 15 سال از عمر خودرا در سکوی عملیاتی بوده ام و در حقیقت 7.5 سال از عمر خودرا بدون حضور خانواده بسربرده ام و بت مدرک کارشناسی صنعت نفت حاضرم فیش حقوقی خود را اینجا منتشر کنم تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد. دوست عزیز من تنها 4 سال از عمر دختر 8 ساله ام را درک کرده ام و از لحاظ داشته های مادی نیز با پرسنل دتخل شهر هیچ تفاوتی ندارم بی انصافی تا کجا در ضمن شما هم اگر مدرکی بر گفته های خود دارید در همین مکان منتشر نمایید.
  • امير IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    21 2
    سلام بنده كارمندشركت نفت با22 سال سابقه هستم فكرميكنيدپايه حقوق من چقدراست؟؟؟اذيت نكنيد خودتونو پايه حقوق من 880 هزارتومان است نمي دونم بالاس ياپائين ولي مي دونم به خرج زندگيم نمي رسه. يادمه در دولت هاي قبل براي پرداخت نظام هماهنگ حقوق براي رتبه بندي دريافت حقوق پرسنل وزارت خانه ها آماري گرفتند شركت نفت دررتبه 15 قرارگرفت اين واقعيتي است كه ماكاركنان نفت راآزار مي دهد.به قول معروف ازدرون خودمونو سوزونده ازبيرون مردمو ولي به والله اينه واقعيت من كه يك كارمند نفت هستم اگر بستگاني داريد وميتوانيد سوال كنيد حتما"بپرسيد.ممنون ازشماكه حوصله كرديد.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    13 0
    تو را خدا به داد ما کارکنان ساخت پالایشگاه گاز 3100دهلران در شرکت صنایع وساختمان و مهندسی نفت برسید با حقوق اندک و24 کار لطفاً فکری برای اصلاح وکم کردن روزهایی کاریمان بکنید
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    5 26
    لابد خون کارگران شرکت نفت و پرسنل عملیاتیش از بقیه رنگین تره همین الان بعضی از کارگران با دیپلم و زیر دیپلم درجنوب و نه در جزیره ها و سکوها بلکه در خشکی ماهی 4-5 میلیون تومن حقوق میگیرن نمونش تو کشور زیاده مثل کارگرای مجتمع فولاد مبارکه اصفهان که یه کارگربا دیپلم که سال 72 استخدام شده ماهی 3-4 میلیون دریافتیشه در حالیکه یه نفر با همون سنوات و با مدرک فوق لیسانس تو ادارات دولتی با اضافه کار حقوقش به 2 میلیون تومن هم نمیرسه اینم یه نوع عدالته
    • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      16 2
      بدون اطلاعات لطفا اظهار نظر نفرمایید
  • كارمند شركت پتروشيمي نوري در عسلويه A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    22 1
    در عسلويه كار مي كنم در قسمت عمليات يا بهره برداري. در اين چند سال خيلي ها را مي شناسم كه از قسمت بهره برداري رفته اند به قسمتهاي ستادي و ... يا به كل از شركت رفته اند و از نفت رفته اند و شغلشان را تغيير داده اند رييس يكي از واحدهاي عملياتي هم كه چند ماه پيش رفت نروژ و استخدام شدند. همه در اينجا مي خواهند از بهره برداري بروند به هر زوري و به روشي كه شده. هيچ وقت هم سراغ ندارم در اين سالها حتي يك نفر از قسمتهاي ستادي و اداري حتي شركت خودمان . آمده باشه به قسمت بهره برداري. به نظر من خيلي به پرسنل واحد عمليات و بهره برداري ظلم مي شه .
  • انصاف IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    8 31
    ما مهندسان مکانیک و برق و دیگر رشته های صنعتی این مملکت بیشتر از خیلیها که در شرکت نفت استخدام شدند خون دل خوردیم و باسوادیم چرا این تبعیض بیرحمانه دوباره میخواد صورت بگیرد در قبال حقوقها. مگه شرکت نفت از این مملکت جداست. اگه میخواهید عادلانه رفتار کنید سود فروش نفت را به همه اضافه کنید این کجاش اعتداله آقای وزیر محترم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مژگان US ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 17
    ما بخیل نیستیم خدا بهشون بیشتر بده.ولی کمیهم به فکر وزارت بهداشت باشید 2سال ونیمه که کارانه .و اضافه کار نگرفتیم.تعرفه ها واقعی نیست
  • سعيد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    18 2
    عزيزاني كه در مورد حقوق نفتي‌ها اظهارنظر ميكنند لطفاً انصاف رو رعايت كنند. بنده خودم از شهر خوش آب و هواي اروميه بدليل نبود شغل وارد سيستم نفت شده و بالاجبار براي حقوق 2 ميليوني (31 روزه با اضافه كاري و قبل از كسورات) بدور از خانواده و در فرهنگ متفاوت و در هواي آلوده منطقه نفتي در جنوب مشغول به كار هستم. ضمن اينكه مخارج اينجا واقعاً نسبت به ساير نقاط بالاست. من حاضرم با نصف حقوق در شهر خودم كار كنم ولي دريغ از قبول انتقالي..........
  • کارشناس انرژی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    24 2
    پرسنل عملیاتی نفت تعداد محدودی هستند که کشور به شدت به کار و تجربه آنها نیاز دارد افزایش حقوق این افراد ضرورت داره چون این افراد عموما بعد از کسب 5 سال سابقه کار با حداقل حقوق 6000 دلار جذب شرکت های خارجی می شن و کشورمون از این بابت متحمل خسارت زیادی می شه.نتیجه یک روز کار یک مهندس عملیاتی برای مثال روی سکو روزانه 150 میلیارد تومان بر اورد می شه.پس دادن 6000 دلار به این فرد حذاقل کاری هست که میشه انجام داد.
  • کارشناس انرژی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    16 3
    پرسنل عملیاتی نفت تعداد محدودی هستند که کشور به شدت به کار و تجربه آنها نیاز دارد افزایش حقوق این افراد ضرورت داره چون این افراد عموما بعد از کسب 5 سال سابقه کار با حداقل حقوق 6000 دلار جذب شرکت های خارجی می شن و کشورمون از این بابت متحمل خسارت زیادی می شه.نتیجه یک روز کار یک مهندس عملیاتی برای مثال روی سکو روزانه 150 میلیارد تومان بر اورد می شه.پس دادن 6000 دلار به این فرد حذاقل کاری هست که میشه انجام داد.
  • عماد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 22
    یه فکری برای باقی کارمندها هم بکنید اونها هنوز حقوقشن یک دهم شرکت نفت هم نیست
  • بی نام US ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    17 4
    آقایی که از حقوق ما نفتیا صحبت میکنید. از حسابرس ها و دیوان محاسباتی ها بپرسید که بیش از 90 درصد حفوف کارمندای رسمی وزارت نفت بهمراه مزایاشون نسبت به بقیه وزارت خونه ها و در مقابل اون همه مسئولیت و پو لی که تو این وزارت خونه در میاد چقدره. ما دیگه بقول فامیل دور هیج حرفی نداریم!. فقط بدون من نوعی با 13 سال سابقه و فوق لیسانس مهندسی مکانیک هنوز تو تهران 30 متر خونه ندارم و خیلی از دوستام هم مثل من هستن. حالا برو زندگی یک کارمند بانک یا شهرداری یا ... ببین با من مقایسه بنما!
  • هومن A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    12 1
    آقای بی نامی که شما در شرکت نفت تو این گرما و دوری از خانواده کار میکردی هیچوقت همچین نظری نمیذاشتی بعدشم حقوق کی کمتر از هشت میلیون نیست شما بی خبر هستی تعداد اندکی هستن که حقوقشون بالا هست و اون هم بخاطر تخصص و عملیاتی بودن کار آنهاست
  • هادی A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    14 3
    آخه میدونی سکو چیه؟جاییه که هیچ کس نمیتونه تحملش کنه بیرون گود وایسادی میگی لنگش کن.!!اون حقوقای ملیونی هم فقط برای پست های سیاسی ومافیایی هستش اون بدبختی که تو واحد های عملیاتی کار میکنه دو زار هم دستش نمیگیره .اینم شبیه همون جریان قالب یخی هستش که دست سرباز آخری هیچی نمیرسه .نفتم همینطوره همیشه واحد های عملیاتی وپالایشی بد بختن و به اسم اونا به بقیه حال میدن و.....
  • امین IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    26 2
    من یک کارمند ستادی در تهران هستم. و به فراخور کار به ماموریت های اداری در مناطق اعزام می شوم. واقعا سختی کار در مناطق و به خصوص سکوها دور از ذهن است. کار روی سکو به قدری به انسان فشار می آورد که بسیاری از کارکنان ناچار به اقدامات درمانی روانشناسانه هستند. بی انصافی است بدون اطلاع و صرفا از روی حسد نظر غیرکارشناسی بدهیم.
  • hamid IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    24 2
    دوست عزیز کارکنان عملیاتی شرکت نفت در بدترین شرایط کاری دارن کار می کنند و هیچ ادعایی ندارن و اگر آقای زنگنه بخواد افزایش حقوق بده کار زیادی نکرده
  • زهرا IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 24
    به شرطی که به همان نسبت حقوق بقیه کارکنان دولت هم اضافه بشه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 5
    سلام حقوق پرسنل عملیاتی(لیسانس و بالاتر) ارتش که اخیرا زیاد شد به حدود یک میلیون تومان رسید.
  • محمد A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    17 2
    از آقای زنگنه خواهشمندیم حقوق کارمندان مناطق نفتخیز جنوب رو با توجه به مشکلات آب و هوایی و کمبود حداقل امکانات زندگی افزایش بدن چون با این شرایط خیلیا تو فکر ترک شرکت هستن.
  • سورنا A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    24 4
    اون آقای بی نام که میگه کارمندای عملیاتی نفت حقوق 8 میلیونی میگیرن.اولا که این میزان حقوق واقعیت نداره بنده با15 سال سابقه زیر3میلیون اونهم با اضافه کارمیگیرم دوما تا حالا یک هفته از مامان جونتون دور شدین ببینین دوری از بچه و خونواده با شرایط بسیار بد آب وهوایی و هزار جور آلودگی شیمیایی و...چقدر سخته.متاسفم برای اینجور هموطنای کوته فکر و....بفهم چی میگم!!!!!
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    18 4
    هموطن عزیز من بیش از 30سال بصورت اقماری کارکردم حقوقم به سه ملیون نمیرسه نمیدانم این ارقام رازکجا دراوردید
  • ناامید A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    10 3
    شمارابه خدابه فکرحقوق همه کارمندان وبازنشستگان باشید.
  • حسن A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    19 1
    اونی که میگه 15 روز کار 15 روز استراحت بیاد ببینه،کار کنه،بعد قضاوت کنه،هرشرکت نفتی که بازنشست عملیاتی هست بعد از بازنشستگی راهی قبرستانه،برید آمار در بیارین و دلیلشم کار درشرایط سخته،پول خونه پول خون،فهمیدی عزیز.
  • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    9 1
    حقوق عملیاتی های اصلاح بشه مدت موقت هم اصلاح بشه راضی هستیم چرا نباشیم !! واسه همه خوب بشه انشاا...
  • احمد A1 ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    2 30
    وقتی می گن شرکت ملی نفت و گازیعنی فقط کارمندای خودشون ملت حساب می شن.شهرک های مسکونی کارکنان عسلویه تو شهر جم ساخته شدن.اینا لامپ خونشون که می سوزه زنگ می زنن میان عوض می کنن.خدا می دونه چندین واحد خالی تو این چند شهرک هست.بعد تو همین منطقه برای تمام معلمای غیر بومی فقط یه ساختمان چند واحده هست که هر کارمند فقط سه سال امکان استفاده داره و بعدش بایدخونه ای با کرایه ی پونصد هزار تومنی اجاره کنه.یه پرستار وزارت بهداشت.... تو یه بیمارستان شلوغ با اضافه کاری هشتصد می گیره ولی یه پرستار تو سیستم درمان اونجا حداقل دو تومن داره اونم با خونه و امکاناتی مثل سهمیه پرواز و هتل برا مسافرت تو تمام شهرای سیاحتی.نوش جونشون،حقشونه.ولی بقیه چه گناهی کردن که جای دیگه کار می کنن.اما عملیاتیا حقشونه خداییش.
  • علي IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    6 4
    با درود فراوان به شما عزيزان همه نظر دانند اما سوالي كه بايد وزير محترم جواب بدهد تا حاحلا پرسيدهيد آن نيروهاي پيمانكاري كه در كارهاي عملياتي دوشادوش پرسنل رسمي كارميكند چقدر ميگيرنند اگه بگم زير يك ميليون باور ميكنيد جناب وزير ماهم انسان هستيم چرا بايد اينقدر فاصله به خداوندي خدا قسم ميخورم در صنعت نفت اين نيروهاي پيمانكاري بيشتر از رسمي ها زحمت ميكشن و كمتر از همه حقوق ميگيرنند خواهش ميكنم بابينش بازتر به ما نيروهاي پيمانكاري نگاه كنيد
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    10 2
    زنده بادزنگنه .به وضعیت مناطق اقماری رسیدگی نمایید در8سال گذشته که حضرتعالی وزیربودید لباس گرم.کفش مرغوب لوازم ورزشی و...دراختیارمان میگذاشتندلطفادستوررسیدگی صادرنماید..ازطرف کارکنان منطقه عملیاتی دالان
  • ابراهیم A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    3 32
    سلام.من مهندس نفتم و 3 سال سابقه دارم.من ماهی 12 میلیون درآمد دارم.خواستم بدونم کی میخوان حقوق مهنسای کشور رو افزایش بدن و .....
    • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      23 0
      احتمالا" شما یکی ازمهنسین نفت یکی کشورای حوزه خلیج فارسی باشین پس افزایش حقوقتو از امور اداری کشور خودت بپرس داداش برو خودتو سیاه کن این رقمای نجومیو از کجا اوری مهندس نفت!!!
    • امیر A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      8 1
      اگه کامنت های دیگرو بخونید متوجه خواهید شد که "ابراهیم"تنها اظهار وجود کرده!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    13 2
    امیدوارم کسی که در حسرت حقوق کارکنان ملی حفاری است کمی خدا را در نظر بگیرد من به عنوان یکی از همسران صحبت میکنم شما نمیدانید مادر نبود همسرانمان چقدر با مشکلات روبرو هستیم از یکطرف نبود انها از طرفی مشکلات فرزندان مسولیت خانه و کاشانه حفظ ابرو و ارزش خانواده وقتی هم که همسرمان خسته از کار میاید باید بامشکلات روحی او که ناشی از کار سخت و دوری از ما است را تحمل کنیم انقدر چشم دنبال این حقوق است که نمیدانیم چطور میرود لطفا وجدانتان را بیدار کنید و کمی به فکر فرزندان انها باشید
  • شهرام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    12 1
    سلام من كارمندعمليات بهره برداري سرخس(خانگيران)با مدرك ليسانس مكانيك هستم كل حقوقم نهصد هزار تومنه يك معلم دبيرستان إز من بيشتر ميگيره.با اين شرايط كه دوستان گفتن(اواز دهل شنيدن از دور خوش است)بهتره قبل از اينكه چيزي رو بگيم تحقيق كنيم
  • جواد A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    7 16
    سلام ،شاید حقوق دوستان به قول خودتان به دو ملیون هم نرسد اما هزار جور پارامتر و مزایای دیگر دارید که حقوق شما را دو تا سه برابر کارمندان وزارتخانه های دیگر می کند خواهشا دست از این مظلوم نمایی بردارید نوش جانتان که می دونستید کجا باید مشغول بشید
  • محمد IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    9 2
    من کارگرواحد عملیات با 30سال سابقه کار حقوقم نهایتا با اضافه کاری دو میلیون خیلی ناراحت شدم این ارقام نجومی رو هم دیدم بنده درشرق کشورفعالم
  • علي.ح IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 1
    در رابطه با تبديل وضعيت نيروهاي پيمانکاري به قراردادي بالاخره چه تصميمي گرفته شد چرا يه عده قرارداي شدن حالا که نوبت به ما رسيد همچي کن فيکن شد
  • محمد A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    6 3
    سلام به تمامی شرکت نفتی های قسمت عملیات مخصوصا حفاری رو دکل... هر چقدر که حقوق بگیرن نوش جونشون حقشون هست باید هم بیشتر بشه چون پرسنل عملیاتی با جونشون بازی میکنن البته من اینو از دوستم شنیدم که کارشون خیلی سخته ... من میخوام بیام توی ملی حفاری از دوستان خواهش میکنم کمکم کنید آیا بیام خوبه یا نه
  • سعید IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 0
    واقعا آقای وزیر باید فکری به حال حقوق فلک زده و ناچیز کارمندان کوشای شرکت نفت و گاز و بخصوص خطوط انتقال نفت و گاز کنند . خطرات کار و کوشش این کارکنان، خیلی بیشتر از حقوقی است که به آنها تعلق میگیرد .
  • سروش IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    5 1
    دوست عزیز ما 14روز دور از زن و بچه و دور از زندگی،بخاطر این میگویم دور از زندگی که واقعا اقماری ها هم خودشان و هم خانواده اشان واقعا رنج میکشند 14روز دور از خانواده برای حقوق 2.5میلیون می ارزه یک دکه سر کوچه ماه ماهیانه 4یا 5میلیون کاسب هست ما وقتی میاییم خونه همسرهایمان همش از دوری و تنهایی حرف می زنند و ما بایید ناراحت بشیم هیچ کاری نمی توانیم بکنیم دوست گرامی من یکی از دوست هایم توی شرکت قطری با سابقه 5سال در مای حفاری و بعنوان حفار داره 25میلیون میگیره
  • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    4 1
    سلام وعرض ادب خدمت همه هموطنان عزیز،آواز دهل از دور خوشه. نیروهای رسمی شاید ولی ما پیمانکاریا خیر،نه که ناشکری کنم ولی تبعیض بین ما بیداد میکنه،خداروشکر یه لقمه اونم هلال هست که جلو زنو بچه بزاریم ولی خداییش یه 14 روزروبا ما بگذرونید ببینم با همین حرفو میزنیدودل مارو میشکنید،هرکس بلااستثناروی یکو مارودیده گفته10برابر بدن نمیام،من یه سکوبانه حفاریم وباعث افتخارمه که یک عملیاتیم.درود بر ایران و ایرانی
  • احمد A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    1 2
    با سلام خدمت برادرای سخت کوشم در شرکت نفت به خصوص اونایی که در مناطق سوزان عسلویه و سکو کار میکنن من یه سوال داشتم ممنون میشم یکی پاسخ بده یه مهندس نفت با 4 سال سابقه کارستادی و جدیدا کار در سکوی بهره برداری البته به صورت پیمانی چقد حقوق میگیره؟؟؟
  • مهندس پالایشگاه چابهار A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    11 2
    دوستان عزیزی که به ناحق علیه شرکت نفتی ها حرف میزنید و از این حقوق های دروغین به ما میچسبونید و بی اطلاع از شرایط کاری ما و به ناحق حرف میزنید، کمی هم به فکر آخرت خودتون باشید تا خدای نکرده به خاطر حرف ناحق و ناروا به قعر جهنم هدایت نشوید. در ضمن شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند یا حق
  • محمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    من شوهرم حالا 3سال توشرکت پالایشگاه لاوان کار میکنه ازیتش میکنند نه شمارش بهش میدن نه حقوق درست همان یه ملیون داماد سر خونه هم هست
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام من یکی از کارکنان جایگاه سوختم که بصورت خدماتی دارم کار میکنم از من هر ماه برای بیمه امضا میگیرن که تمام حقوقمو دریافت کردم در صورتی که حقوق دریافتیم ماهی500000تومنه اگه اعتراظم بکنیم بزرگترین حرفشون بسلامت خوش اومدینه واقعا داره به ما کارگران پمپ بنزینا ظلم میشه
  • رضا IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    1 0
    تو بیا 14 روز وایسا ببین دیونه نمیشی اونوقت هی نظر بده تو سرما بارون برف گرما کار کار کار