خبرگزاری تسنیم:

دادستان کل پیشین آمریکا اعلام کرد که مردم آمریکا از جنگ آمریکا علیه کشورهای منطقه بیزار شدند و مخالفت آمریکایی ها با جنگ علیه سوریه از دلایل مهمی بود که اوباما را این جنگ منصرف کرده بود.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رمزی کلارک، دادستان کل پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کرد که هر گونه حمله به سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی است.
کلارک با اشاره به مواضع رئیس جمهور آمریکا در قبال تحولات سوریه اعلام کرد که باراک اوباما خیلی باهوش است اما رئیس جمهور ضعیفی است.
وی همچنین درباره تغییر مواضع آمریکا درباره حمله به سوریه با توجه به پیشنهاد روسیه درباره تسلیحات شیمیایی سوریه اعلام کرد؛ یکی از دلایلی که باعث شده اوباما از اقدام نظامی علیه سوریه عقب نشینی کند مخالفت مردم با این موضوع بود و اوباما هم مخالفت مردم را به وضوح مشاهده و درک کرده بود.
دادستان کل پیشین آمریکا اعلام کرد که مردم آمریکا از جنگ آمریکا علیه دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان خسته شدند و رئیس جمهور آمریکا به خوبی می داند که مردم این کشور از جنگ بیزار شدند.
رمزی کلارک در ادامه با اعلام اینکه هدف نهایی آمریکا از جنگ با سوریه، ایران است گفت: ایران حق دارد که از استراتژی آمریکا در منطقه نگران باشد.
وی همچنین در ارزیابی گفتگوی روسای جمهور ایران و آمریکا اعلام کرد که توافقات باراک اوباما و روحانی خیلی مهم است و امیدوارم که تفاهم دوجانبه و صلح میان طرفین محقق شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس1 IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    18 18
    بوش پدر پیش از حمله به عراق گفت مردم امریکا از کابوس جنگ ویتنام رهای یافتند چون با حمله به عراق موافقت کردند پس ما می توانیم به هر کشوری حمله کنیم اما چرا چون جنبش 99درصدی نمی دانستد که روزبه روز شکاف طبقاتی انها با یک درصد حاکم بیشتر شده است فاصله بین غنیها وفقرا نجومی شده است درماجرای 11سپتامبر وجنگ عراق وافغانستان به مردم امریکا وغرب دروغ گفته شد سود جنگ هانصیب غیر امریکاییها و صاحبان کمپانیهای جز یک درصدحاکم هستندشدوزیانش نصیب99درصد وجان انها شد99درصد مردم امریکا فهمیدند این یک درصد حاکم به مفاهیم انسانی وحقوق بشر وازادی احترام وارزشی قایل نیستند ومردم امریکا که 99درصدیها هستنددوست تلقی نشدند ومی ترسندا رتباطات انهااز تلفن وموبایل وایمیل وفیس بوک همه کنترل کردند
    • بی نام DE ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      15 4
      زیاد به این امار 99 درصد و 1 در صد اتکا نکن. انها شعار تبلیغاتی بودند. نهایت افراد شرکت کننده در جریانان وال استریت در خوشبینانه ترین حالت 500 هزار نفر هم نمی شد که حتی نیم دصد مردم امریکا را نیز شامل نمی شود.
    • امین DE ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      10 2
      اگه جنبش وال استریت 99 درصد بود تو نیویورک 20 ملیونی 2000 نفر نمی اومدن تظاهرات
  • ناشناس1 IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    12 19
    اری در دهکده جهانی مردم جهان به دیدن حقیقت رویداداهای جهانی نزدیکتر میشوند دیگر فریب کمپانیهای خبر ساز وخبر پخش کن نمی خورنددیگرا ز سرزمین امریکا ندای ازادی وحقوق شهروندی ورفاه متوازون بگوش نمی رسد درزمان شوروی مردم روسیه خسته از نظام توتالیتر روسیه به امریکا پناهنده میشدند واینک اسنودن به روسیه پناهنده میشود پوتین درس احترام به حقوق بین اللمل به امریکاییها با نگارش مقاله ای درنیویورک تایمز می دهد بنظرم جهان بسوی اینده ای متفاوت و روشنتر از اتاق های فکری سیاست مداران جهان به پیش می رودجنگهای عراق وافغانستان به مردم جهان اموخت که برای حل تضادها ومناقشات جهانی جنگ هر گز سودمند نیست
    • رضا DE ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      14 6
      حداقل این موضوع برای ایران صدق نمی کند چون ایرانیان یکی از بیشترین جامعه اقلیتها را در امریکا تشکیل داده اند. حتی پارسال شاهد بودیم که رئیس جمهومان نیز به عشق دیدار همین سرزمین امریکا علی رغم همه اعتراضات 170 نفر از نزدیکان خود را با خودش برده بود!. همین جمله شما که نیز می فرمایئد: " پوتین درس احترام به حقوق بین اللمل به امریکاییها با نگارش مقاله ای درنیویورک تایمز می دهد" نشان از ازادی و حقوق و رفاه متوازن در همان سرزمین می دهد چون بالاترین مقام بزرگترین رقیب سیاسی امریکا در قدیمترین و پرتیتراژترین روزنامه همان کشور دست به نقد بالاترین مقامش می کند! مسئله خیانت هم با ازادی بیان فرق دارد. از هر کجای قضیه که نگاه کنی اسنودن یک خائن بود.