نظر دونماینده مجلس درباره رسیدن به اعتدال در اداره کشور/شجاعی کیاسری:احزاب به‌دنبال سهم خواهی نباشند

نماینده مردم ساری می گوید فشار اقتدارگرایان نباید روی تصمیمات اعتدالی رئیس جمهور تاثیر بگذارد.

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره موانع رسیدن به اعتدال در اداره کشور گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که در این زمینه وجود دارد این است که مسئولان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

وی ادامه داد:برای اداره امور کشور با اعتدال باید به دنبال افراد معتدل رفت و نمایندگان مجلس هم در همین رابطه نشان دادند که اگر افراد تند باشند جواب نمی گیرند.

حقیقت پور با بیان این که شعار روحانی درباره اعتدال مورد قبول مردم است، گفت: مردم به اعتدال رای داده اند و هم اکنون انتظار تحقق این شعار را دارند و باید در جاده ای حرکت کرد که به سمت یمین و یسار نباشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به نظر بنده گروه های سیاسی باید به دولت زمان دهند و نباید سخت گرفت و دولت باید در انتخاب عناصر دولت باید مقداری سنجیده تر رفتار کند.

همچنین سید رمضان شجاعی کیاسری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان این که اعتدال یک تعریف دارد که خود آقای روحانی از آن استفاده کرد، گفت: در راستای رسیدن به شعار اعتدال، برنامه آقای روحانی این بود که از مجموعه نیروهای معتدل اصلاح طلب و اصولگرا استفاده شود.

وی ادامه داد: هرگاه در اداره امور به افراط و تفریط برسیم از اعتدال فاصله گرفته ایم و این ها مشکلات و موانع سر راه اعتدال است.

شجاعی کیاسری تصریح کرد: فشار اقتدارگرایان نباید روی تصمیمات اعتدالی رئیس جمهور تاثیر بگذارد و خروج از شرایط اعتدالی موجب عدم تحقق برنامه های دولت خواهد شد.

وی با بیان این که احزاب سیاسی باید شرایط فعلی را درک کنند، گفت: فشار به جایگاه ها و سهم خواهی یکی از موانع اصلی رسیدن به اعتدال در اداره امور کشور است و بر همین اساس باید فشار آوردن به جایگاه ها کاهش پیدا کند.

/29549

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =