مهر نوشت:

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان از قطع خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی به بیش از 60 هزار خانوار عضو این صندوق به دلیل بدهی این صندوق به تامین اجتماعی خبر داد.

محمد شجاعی مدیر عامل صندوق حمایت حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با اشاره به قطع خدمات بیمه‌ای به تمامی هنرمندان عضو این صندوق از سوی سامان تامین اجتماعی اظهار کرد: «به دلیل کسر بودجه شدید دو ساله اخیر صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان کشور، این صندوق مبالغی را به سازمان تامین اجتماعی بدهکار شده که منجر به این شده این سازمان از چندی قبل بدون اطلاع به این صندوق به کارگزاری‌های خود اعلام کند که از ارائه هر نوع خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان این صندوق خودداری کند.»

او افزود: «موضوع این کسری بودجه در دوران وزارت ارشاد آقای سید محمد حسینی طی‌نامه‌ای به رئیس جمهور وقت اطلاع داده شد و از ایشان استمداد شده بود که بدهی صندوق حمایت از نویسندگان روزنامه‌نگاران و هنرمندان در جدول بدهی و دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد. رئیس جمهور سابق نیز این مساله را طی نامه‌ای به معاون اول وقت اعلام و دستور اجرایی شدن آن رامی‌دهد اما گویا همزمانی این مساله با جلسه پایانی دولت قبلی، اجرای آن را به تعویق انداخته است.»

شجاعی افزود: «هفته قبل با پیگیری‌که صوت گرفت نامه‌ای با امضاء علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه به رئیس جمهور ارسال شد و در آن پیگیری این موضوع خواسته شد که هنوز از نتیجه آن خبری در دست نیست.»

او تاکید کرد: «صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در حال حاضر 60 هزار خانوار از هنرمندان، نوینسدگان و اهالی قلم و مطبوعات را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای دارد و روزنامه نیز متقاضیان زیادی برای استفاده از خدمات آن به صندوق مراجعه می‌کنند اما سازمان اجتماعی به تازگی دستور داده تا خدمات دهی به افرادی که از سوی این صندوق به این سازمان مراجعه می‌کنند به دلیل بدهی قطع شود.»

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هتسشنزاب IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    8 0
    من دقیقا 30 سال کار کردم و نزدیک 20 سال 30% و 10 سال 33% حقوق خود را حق بیمه و بازنشستگی دادم . سال 87 که بازنشسته شدم حقوقم تقریبا 5 برابر حداقل دستمزد بوده و حالا کمتر از2.5 برابر حداقل دستمزد است یعنی هرسال حقوق بازنشستگی من لاغرتر و لاغرتر شده. انهم به دلیل این است که سازمان تامین اجتماعی که باید محافظ سرمایه 30 سال کار من باشد شده موسسه خیریه من شرعا و قانونا راضی نیستم که سرمایه من خرج انهایی شود که کار نمیکنند.
    • فوق لیسانس IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      4 0
      سه چیز است که من هیچگاه نفهمیدم چطور حساب میشود: 1- افزایش حقوق 2- نرخ تورم 3- سود وام بانکی. امسال بنده بالای 30 درصد افزایش حقوق داشتم اما نمی دانم چرا حقوق 710 تومنی ام شده 745 تومان. متاسفانه هر چقدر هم همکاران واحد حسابداری توضیح می دهند باز هم متوجه نمی شوم. نرخ تورم هم که با محاسبات بنده حداقل 3 برابر نرخ اعلام شده است. اما در این مورد کسی نیست که توضیحی بدهد تا شاید متوجه شوم. سود یک وام 20 درصد هم با محاسبات اینجانب حدود 45 درصد است. فکر می کنم قانون کلی این است: درصدها هنگامی که به ضر ما باشند در 3.14 ضرب و هنگامی که به نفع ما باشند بر 3.14 تقسیم می گردند. البته این عدد 3.14 قطعی نیست و نیاز به بررسی های بیشتری است. ثابت 3.14 را عدد agfkm (عدد گاگول فرض کردن مردم) نیز می نامند.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    3 1
    دیگه بهتر اسم تامین اجتماعی رو عوض کنن مثلا بذارند تامین اختصاصی ! اگه از شعار ها بگذریم ٰ پول همیشه حرف اول رو میزنه ! .
  • بیمه شده تامین اجتماعی A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    3 0
    وقتی مجلس به جای حمایت از صندوقی که مربوط به کسانی است که به آن حق بیمه پرداخته اند عنان و اختیار آن را به دولت واگذار میکند تا از هرکس که خواستند حمایت کنند وبه او برسند به سمتی در تامین اجتماعی منسوب کنن مثل مرتضوی .و یا هر چند وقت برای مصالحی اقدام به تغییر قانون وتعبیر به نفع شخص یا گروهی میکنند.وقتی دولت حقی را که طبق قانون باید به این سازمان بپردازد نمی پردازد و وقتی که هر چه شرکت ورشکسته و زیان ده وجود داردبه عنوان بدهی به تامین اجتماعی تحمیل میکنند و وقتی به جای پرداخت حق یک بازنشسته میگوین بودجه نداریم اما اقدام به پرداخت پاداش های چند صد میلیونی به مدیران شستا میکنند .چه امیدی به این به اصطلاح بیمه تامین اجتماعی است؟