العالم نوشت:

 ایمن ظواهری که حدود دوسال است به رهبری سازمان تروریسیتی القاعده رسیده است در نخستین دستور کار خود درباره جهاد خواستار خویشتنداری در حمله علیه دیگر‌ فرقه‌های مسلمان و غیرمسلمان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این سند که توسط پایگاه جمع آوری اخبار گروه های افراطی منتشر شده، برای نخستین‌بار ۱۲ سال پس از حملات یازده سپتامبر اطلاعات نادری درباره استراتژی القاعده، علیه امریکا و اهداف این شبکه از شمال‌ آفریقا گرفته تا قفقاز و کشمیر را دربردارد.
ظواهری در بیانیه ای تحت عنوان "ارشادهای عمومی درباره فعالیت های جهادی" که در پایگاه های گروههای افراطی منتشر شد اعلام کرد: جنگ ما طولانی است و جهاد نیازمند پایگاه های امنی است.
ایمن ظواهری که منابع اطلاعاتی بر این باورند که وی از مکان نامعلومی در پاکستان به طور مخفیانه تشکیلات بین المللی القاعده را رهبری می کند گفت: جدال با امریکایی ها در پاکستان، کامل کننده جهاد با آنها برای آزادی افغانستان و سپس ایجاد یک منطقه امن در پاکستان و تلاش برای برپایی نظام اسلامی در اسلام آباد است.
وی در ادامه افغانستان، عراق، سوریه، یمن و سومالی را کشورهایی دانست که رویارویی در آنها حتمی و قطعی است.
ایمن ظواهری در این پیام با وجود اذعان به اینکه هدف نظامی القاعده، همچنان تضعیف امریکا و اسرائیل است بر اهمیت "دعوت" یا کار تبلیغی برای گسترش ایده هایش تأکید کرده است.
رهبر القاعده در بیانیه‌اش گفته است: هدف قراردادن مزدوران امریکا در هر کشوری شرایط خاصی دارد و اصل بر آن عدم ورود به رویارویی و نزاع با آنهاست به جز در کشورهایی که رویارویی با آنها امری ناگزیر باشد.
الظواهری از پیروانش خواست که از حمله به پیروان مذاهب اسلامی دیگر خودداری کنند. وی تأکید کرد: در صورتی که مورد حمله قرار گرفتید فقط به کسانی که به شما حمله می کنند، پاسخ دهید.
وی در ادامه گفت: همچنین نباید با مسیحیان، هندوها و سیک ها که در میان مسلمانان زندگی می کنند حمله کنید. بلکه باید به جان زنان و کودکان احترام بگذارید. علاوه بر این هرگز در مساجد، بازارها و تجمعات که تفکیک مسلمان از دشمن اسلام ممکن نیست به دشمنان حمله نکنید.

این سخنان الظواهری در حالی منتشر می شود که تروریست های وابسته به وی بدترین و زشت ترین رفتارهای ضد انسانی را در هر منطقه ای که حضور داشته اند، در پیش گرفته که آخرین نمونه آن حمله شهر تاریخی و مسیحی نشین معلولا و روستاهای شیعه نشین اطراف حمص در سوریه بود که ده ها زن و کودک طی آن سلاخی شدند.
پایگاه انتشار دهنده این بیانیه تاریخ انتشار آن را 13 سپتامبر اعلام کرده است. اما هنوز مشخص نیست که شخص ظواهری چه زمانی اقدام به نگارش آن نموده است.
ایمن ظواهری که یک پزشک مصری و از همراهان دیرین "اسامه بن لادن" رهبر پیشین القاعده است، هیچ اشاره ای به کشور زادگاهش نکرده است. وی با این وجود تأکید کرده است که در بیت المقدس، درگیری اصلی با یهودیان است.
این اظهارات ظواهری مشخصاً به شمال آفریقا مربوط می‌شود؛ به طوری که بسیاری تحلیل‌گران بر این باورند که القاعده در پی انقلاب‌های عربی در سال ۲۰۱۱ با هدف به دست آوردن طرفداران جدید در پی سوء استفاده از شرایط و فضای جدید و کاهش محدودیت ها است. این گروه در آن‌جا از طریق متحدان محلی خود حملاتی را سازمان می‌دهد تا کمتر جلب توجه کند.
به تازگی گروه‌های سلفی در کشورهای مصر، تونس، یمن و لیبی پس از آنکه انقلاب های مردمی موسوم به «بهار عربی» به برکناری دیکتاتوری‌ها در این کشورها انجامید، فعالیت‌شان را بیشتر کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    32 3
    عجیبه القاعده با این همه ادعای ضد اسراییلی تا حالا حتی یک بار علیه اسراییل حرکتی انجام نداده.در حالیکه صدها حمله مرگبار تو کشورهای اسلامی انجام داده و هزاران مسلمان اکثرا محروم و بی پناه رو کشته
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    32 1
    ننگ بر تروریسم و ترورسیم گری
  • ایمان IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    15 3
    لعنت بر القاعده و سعودی های ملعون .
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    13 4
    امریکا حامی درجه نخست تروریست های تندرو در طول تاریخ خود بوده است و تنها وقتی برای خودش دردسر ساز میشوند انها را اندکی به عقب رانده و سپس در جایی دیگر برایشان میدان را برای هنرنمایی ( جنایت و وحشیگری ) باز می نماید. شاید این حقیقت تلخ باشد ولی باید گفت امریکا امروز به بزرگترین دشمن ازادی تبدیل شده است.
  • بی نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    1 2
    شما به قیافه الظواهری نگاه کنید به یاد انسان نمای غارنشین می افتید که آدمخوار بودند.پس انتظار ذره ای عقل توی کله این آدم نداشته باشید. القاعده فقط از قاعده بازگشت به 1400 سال گذشته و احیای سنن اعراب بدوی اعتقاد داره و پیشرفت و تمدن و حقوق بشر سرش نمیشه. می خوان همه دنیا رو با زور شمشیر و حمله انتحاری مسلمون کنن اون هم فقط سنی! ( هیتلر هم می خواست دنیا رو فتح کنه ولی ...).
  • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    4 4
    درود بر ایمن ظواهری یک داشتان کوتاه میگم روزی مسیح داشت با همراهانش قدم میزد و ناگهان دید همراهنش دارن به فردی اشاره میکنن و میگن فلان مشکل رو داره بهمان مشکل رو داره مسیح گفت دندان های سفیدی داره مشکل ما اینه که فکر می کنیم هیچ چیز تغییر نمیکنه و اگر کرد یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست(تئوری توطئه)
  • بی نام A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    4 4
    اینا بحث دشمنی القاعده با امریکه برای سر کار مردم و مخصوصا امریکایی ها است. القاعده کاری به امریکا نداره. فقط مردم بدبخت کوچه و خیابون رو میفرستن هوا. الان هم که تو سوریه با امریکا همکاری دارن و عمده تسلیحاتشون رو خود امریکا تامیین میکنه.