۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

فعالان روس تلاش می کنند ولادیمیر پوتین را برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، پایگاه اینترنتی صدای روسیه نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممکن است برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شود. این خبر در یکسری از رسانه های گروهی روسیه و خارجی منتشر شده است. در کمیته نوبل این خبر را فعلا نه مورد تأیید قرار داده و نه رد کرده اند. در کمیته نوبل فقط گفتند که «نام کاندیدها در حالت سری کامل نگه داشته می شود».
پیشنهاد بررسی کاندیداتوری رئیس جمهور روسیه جهت دریافت جایزه صلح نوبل برای کمیته نوبل ارسال شده است. بهرحال به تأیید یکسری از رسانه های گروهی تعدادی از رسانه ها، نامه رسمی با توضیحات کامل در باره با اساس بودن این ابتکار را در اختیار دارند. سرگی کومکوف رئیس بنیاد سراسری آموزش و پرورش مبتکر این ایده است.
اولگ سرگییف کارشناس این بنیاد در تفسیر این خبر گفت: هفته گذشته سرگی کومکوف، رئیس بنیاد آموزش و پرورش سراسری روسیه ایده اعطای جایزه صلح نوبل به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مطرح کرد. قطع جنگ در افغانستان جایزه نوبل را برای گورباچف به ارمغان آورد ، اوباما جایزه نوبل را در ازای ابتکارات صلح آمیز خود دریافت کرد. آنچه به پوتین مربوط می شود آن است که او توانست به جهش هوشمندانه در تأمین صلح در خاور نزدیک و سوریه دست یابد.
بموازات ابتکار مطرح شده از سوی دانشمندان روسیه، هر چه بیشتر در باره سهم ولادیمیر پوتین در حل و فصل بحران سوریه در اروپا صحبت می شود. در فرانسه به عنوان مثال، جمع آوری امضا در پای نامه ای آغاز شده است که شبیه نامه کومکوف است. در خیابان های رم پلاکاردهایی با تصویر رئیس جمهور روسیه با کلمات «من با پوتین هستم» ظاهر شده اند. موضع رئیس جمهور روسیه از محبوبیت زیادی برخوردار می شود و پوتین پیروان بیشتری را در اطراف خود جمع می کند. په په اسکوبار خبرنگار «آسیا تایمز» و نویسنده کتاب «اوباما جهانگرایی می کند» در اینباره گفت: من دلم می خواست در سراسر جهان در این مورد رفراندوم برگزار شود. مطمئن هستم که ولادیمیر پوتین بدون کوچکترین تلاشی برنده خواهد شد.
دمیتری ابزالوف از مرکز ارتباطات استراتژیک معتقد است که شانس اعطای جایزه صلح نوبل به رئیس جمهور روسیه کم نیست. این موضوع تا حد زیادی به توازن نیرو در آکادمی بستگی دارد. اما همانطور که در عمل مشاهده می کنیم در اینجا ویژگی های سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است و جایزه صلح با انگیزه ترین جایزه از تمام بخش های معرفی شده است و در اینجا نیاز به حمایت شرکاست. بطور کلی شانس خوبی وجود دارد، زیرا تعدادی از برندگان کنونی همانا به علت حل و فصل مسائل خاور نزدیک این جایزه را دریافت کرده اند.
هرطور که باشد، ولادیمیر پوتین در سال جاری برنده جایزه نوبل نخواهد شد. زیرا دریافت تقاضا ها در ماه فوریه سال جاری به پایان رسید. اما آیا سال آینده این جایزه به وی اعطا خواهد شد؟ خیلی چیزها به آن بستگی خواهد داشت که رویدادها پیرامون سوریه چگونه پیشرفت خواهند کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =