۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۶

ایسنا نوشت:

وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات اخیر وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آمریکا تاکید کرد، تا زمانی که مردم سوریه اسد را بخواهند وی در قدرت باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: آمریکا، فرانسه و انگلیس تلاش می‌کنند تا خواسته‌های خود را بر مردم سوریه تحمیل کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه اظهارات اخیر جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود مبنی بر اینکه بشار اسد ، رئیس‌جمهوری سوریه مشروعیتش را از دست داده، به شدت محکوم شد.

این وزارتخانه اعلام کرد: تا زمانی که مردم سوریه بخواهند، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه خواهد بود و کسانی که نمی‌توانند این حقیقت را تحمل کنند باید به ژنو 2 نروند.

همچنین وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که کشورهایی چون انگلیس، آمریکا و فرانسه ضمن افزایش دخالت‌های خود در سوریه تلاش می‌کنند تا دیکته‌ها و دستورهای خود را به مردم سوریه تحمیل کنند. وزیران خارجه این سه کشور می‌کوشند تا مواضع متناقض خود را به زور به مردم سوریه تحمیل کنند. کشورهایی که خودشان در ادامه خشونت در سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به جبهه النصره دست دارند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: صحبت درباره مشروعیت سیاسی در سوریه حق انحصاری ملت سوریه است و نه آمریکا و نه هم‌پیمانان و دست نشانده‌هایش نمی‌توانند ادعا کنند حق تصمیم‌گیری برای مردم سوریه دارند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از این سه کشور عضو دائم شورای امنیت خواست تا ضمن احترام به قوانین بین‌المللی به شکلی صادقانه و جدی برای پایان بحران سوریه تلاش کنند و به جای تحمیل خواسته‌هایشان از طریق تهدید مستقیم یا غیرمستقیم برای برقراری ثبات در سوریه و منطقه بکوشند.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه در مناسبت‌های مختلف بارها تاکید کرده است که به راهکار سیاسی بر اساس مذاکره میان مردم سوریه به نحوی که بتواند آینده سوریه را تضمین کند، پایبند است. دمشق تاکید کرده که بر راه حل سیاسی توافقی احترام می‌گذارد.

وی گفت: اسد رئیس‌جمهور قانونی سوریه است که مردم از طریق صندوق‌های رای انتخاب کرده‌اند و تا زمانی که آنها بخواهند اسد در قدرت باقی خواهد ماند و اختیاراتش بر اساس قانون اساسی که مردم سوریه آن را به رسمیت شناخته‌اند حفظ خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • msx A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    36 28
    مطمئنا اگه مردم نیخواستند تا الان اسد سرنگون شده بود
  • شهریار IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    12 32
    اکثریت مردم سوریه نه اسد میخوان و نه مخالفش
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    30 18
    اگر مردم نمیخواستند الان اسد توسط میلیون ها جنگجو سرنگون شده بود.
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    10 31
    البته ! اما مردمان کجا؟ چین، روسیه یا ....
    • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
      18 7
      مردم سوریه. با جمعیتی حدود 25 میلیون نفر فقط 300 هزار معارض در حال نبرد با ارتش سوریه هستند که اون هم عمدتا از طونس و لیبی و اردن و عربستان و افغانستان و مصر... میان. اگر هیچ نیروی خارجیی نه فقط روسیه، چین و ایران بلکه امریکا و فرانسه، عربستان، انگلیس، قطر... در این جنگ دخالت نمیکردند، این جنگ همون هفته های اول با پیروزی اسد به پایان میرسید.
    • اسکندر A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
      6 35
      گل گفتی برادر.. ضمن اینکه در جواب بی نام اول باید بگم که دو تا تروریست خارجی نمی توانند کشوری 25 میلیونی را که مردمش طرفدار نظام حاکم هستند را به ویرانه ای غیر قابل سکونت تبدیل کنند! واقعیت را وارونه نبین ؛مردم از حکومت 40 ساله اسدها خسته شده اند این وسط یک عده تروریست هم سوء استفاده می کنند..
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    13 40
    خب چرا اسد قبل از ویران شدن کشور یک رفراندوم عمومی با حضور نمایندگان سازمان ملل برگزار نکرد که از مردم سوال میکرد چه نوع حکومتی میخوان و آیا هنوز با حضور او موافقا یا نه
    • alireza IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
      35 11
      غرب و سازمان ملل می خوان سر به تن بشار اسد نباشه ، اونوقت بیان با حضورشون رای گیری بشه؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    15 39
    بهتر بود مینوشتید : تا ایران و روسیه بخواهند اسد در قدرت باقی میماند !!
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
      4 35
      آفرین دقیقا همینطوره