ایسنا نوشت:

دولت آمریکا با رد ادعای کاراکاس مبنی بر عدم اجازه عبور هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا از حریم هوایی این کشور اعلام کرد که دسترسی به حریم هوایی این کشور برای هواپیمای حامل مادورو به منظور سفر به چین باز بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز پنج شنبه هفته گذشته با اعلام اینکه حریم هوایی آمریکا برای عبور هواپیمایش به منظور سفر به چین مسدود بوده، به شدت خشمگین شد و آن را اقدامی خصمانه نامید.

این رهبر چپ گرای ونزوئلا همچنین دولت آمریکا را به امتناع از صدور روادید به اعضای هیات اعزام شده از این کشور به آمریکا برای حضور در مجمع ملی سازمان ملل در نیویورک متهم کرد. با این حال واشنگتن اعلام کرد که به دولت ونزوئلا اجازه می‌دهد تا از حق خود برای عبور هواپیمای ریاست جمهوری این کشور از حریم هوایی آمریکا استفاده کند و این مساله را که صدور ویزا برای هیات نمایندگی ونزوئلایی صادر نشده، رد کرد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک ایمیل اعلام کرد: واشنگتن اجازه ورود هواپیمای مقام‌های ونزوئلایی را به حریم هوایی آمریکا داده است. من می‌توانم به شما بگویم که برای تمام اعضای هیات اعزامی ونزوئلا که قرار است برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل طی روزهای آتی به نیویورک سفر کنند ویزا صادر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که اگر چه درخواست استفاده از حریم هوایی ایالات متحده از سوی کاراکاس بلافاصله مورد تایید قرار نگرفت اما مقامات‌ آمریکایی این مساله را با سفارت ونزوئلا در نیویورک مورد بررسی قرار دادند تا مساله حل شود.

این مقام مسئول آمریکایی همچنین گفت: مقام‌های ایالات متحده اقداماتی فوق العاده را برای از میان بردن این مشکل انجام دادند تا هواپیمای رئیس جمهوری نزوئلا بتواند از حریم هوایی آمریکا برای سفر به چین استفاده کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    8 1
    جدي نگيريد، حتما باز اين مادورو چيزي زده بوده و توهم زده در ضمن اينا معمولا دروغ هم زياد مي گن