۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۲

مهر نوشت:

قیمت‌ها در بازار مسکن به شکل محسوسی کاهش یافته است به‌طوری‌که در برخی از محله های مرکز شهر تهران که حباب قیمتی بیشتری داشت، نرخها تا 800 هزار تومان در هرمتربع کاهش نشان می دهد.

در حال حاضر در برخی از محله های تهران قیمتها به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است به طوری‌که تا هر مترمربع 800 هزار تومان پایین تر خرید و فروش می شود در واقع محله هایی که بیشترین حباب مسکن را داشتند با کاهش قیمت بیشتری مواجه شده اند اما وضعیت بازار وضعیت بازار مسکن در روزهای اخیر نشان می دهد برخی از سازندگان در مقابل کاهش قیمتها و شکستن بیشتر حباب بازار مسکن مقاومت نشان می دهند.

در واقع این دسته از سازندگان حاضر نیستند قیمتها را کاهش دهند و معتقند که وقتی نرخهای چند برابری را برای مصالح ساختمانی پرداخت کردند الان نمی توانند با قیمتهای کمتری آپارتمانهای خود را به فروش برسانند، زیرا در نهایت سود چندانی نصیب آنها نمی شود.

در حقیقت، عرف نادرستی در بازار مسکن به وجود آمده که سازندگان و بساز بفروش‌ها دیگر حاضر نیستند کمتر از دو برابر، سودی را به دست بیاورند؛ به همین جهت در مقابل کاهش قیمتها انعطافی نشان نمی دهند و حاضر به فروش آپارتمانهای خود نیستند.

از سوی دیگر کاهش نرخ ارز در هفته گذشته یکی از موضوعاتی است که می تواند در درازمدت تاثیر زیادی را بر بازار مصالح ساختمانی داشته باشند و نرخ ساخت را در هرمترمربع کاهش دهد بنابراین امکان کاهش بیشتر قیمت ها در بازار مسکن وجود دارد.

براساس این گزارش، در حال حاضر به طور متوسط نرخ ساخت مسکن کمتر از 700 هزار تومان است که البته وابسته به نوع مصالحی است که در ساخت به کار می رود اما کاهش قیمتها در برخی از مصالح ساختمانی مانند سنگ، تاثیر زیادی را بر نرخ ساخت و ساز گذاشته است.

نرخ آپارتمان در برخی از محله های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار ما، آپارتمان 50 متری تکواحدی در ستارخان با عمر یک ساله با قیمت 252 میلیون تومان فروخته می شود و در میدان غیاثی آپارتمانی به همین مساخت نوساز متری 2 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد.

در خیابان سپه بین اسکندری و نواب آپارتمانی با متراژ 50 متر دوخوابه، طبقه دو با پارکینگ و انباری و عمر 9 ساله با نرخ 132 میلیون تومان نقد، 20 میلیون رهن و 18 میلیون تومان وام فروخته می شود و در بریانک واحدی 46 متری و نوساز با تمامی امکانات متری 3 میلیون و 100 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در مرتضوی جیحون هم آپارتمانی نوساز با متراژ 47 متر مربع و پارکینگ با 100 میلیون تومان نقد، 30 میلیون تومان رهن و 20 میلیون تومان وام بافت فرسوده به فروش می رسد.

همچنین در معلم مرودشت واحدی 47 متری با عمر 10 ساله متری 3 میلیون و 800 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و در وحدت اسلامی مختاری واحدی با متراژ 46 متری، نوساز با شرایط 20 میلیون تومان وام، 10 میلیون تومان رهن و 130 میلیون تومان نقد به فروش می رسد.

در خیابان بهار شیراز واحدی 50 متر با دو انباری و 40 میلیون رهن با شرایط وام 20 میلیونی و 143 میلیون تومان نقد فروخته می شود، همچنین در بلوار فردوس واحدی با متراژ 47 متر با پارکینگ و انباری و عمر 12 ساله 245 میلیون تومان به فروش می رسد.

واحدی دیگری با همین متراژ در تهرانپارس با عمر 6 ساله و پارکینگ و انباری 185 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و یک دستگاه آپارتمان در شهرری دولت آباد با مساحت 50 مترمربع با پارکینگ 137 میلیون تومان فروخته می شود.

در خیابان فردوس غرب سازمان برنامه، واحدی 49 متری و یک خوابه متری 5 میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و در تهرانسر واحدی 54 متری چند سال ساخت در هرمترمربع 2 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می رسد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    کاهش قیمتها تا 30درصد دیگه ادامه دارد
    • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      اره تو بمیریی
    • فرهاد A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      154 1
      با حقوقي كه من مي‌گيرم، اگه 25 سال كار كنم و هيچ چيز نخورم، مي‌تونم خونة 47متري جيحون رو بخرم. اون موقع مي‌شم 55 ساله و اگه 70 سال هم عمر كنم 15 سال از عمرم داراي خونه خواهم بود. به نظر شما بهتر نيست از خير خونه خريدن بگذرم و اون 15 سال از عمرم رو هم مستأجر بمونم؟
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      12 4
      مصرف کنندگان با سیاست نخریدن کالاهای غیرضرور و صبر کردن باعث شدند به تلاش های سیاسی دولت کمک بیشتری بشه و همراه با کاهش قیمت ارز و سکه سایر کالاها هم دچار رکود و افت قیمت شوند و مقاومت های مقطعی تولیدکنندگان مسکن یا سایر بخشها هم طول زیادی نخواهد کشید و اونها هم مجبور میشن قیمت ها رو پایین بیارن
    • !؟؟؟؟؟؟؟؟! IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      11 9
      چطوري با وجود بالارفتن دستمزد كارگر و از همه بدتر افزايش كمرشكن عوارض شهرداري نسبت به سنوات قبل و هزينه هاي هنگفتي كه سازمان آب و برق براي كنتورهاشون ميگيرن؛ چنين انتظاري دارين؟؟؟!!!!!
    • مصطفی EU ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      8 0
      جنا آقای فرهاد خان : اینو نگفتی که 25سال دیگه با این تورم برای خریدهمان 48 متری باید 25 سال همچنان چیزی نخوری و این داستان ادامه دارد
    • جوان سالها جویای مسکن A1 ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      4 1
      قربونت برم اونی که کاهش داشته رشد قیمت بوده نه خود قیمت مثال تورم بوده40% افزایش قیمت مسکن بوده30% والا نهاده های این محصول هیچ یک کاهش نداشته حتی میزان مالیاتها که توسط دولت و شهرداری آئین نامه میشه
  • محسن IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    الان وقت خریده این رکود باقی نمیمونه با توجه به اینکه بازار های طلا و ارز و در آینده در پی توافقات بورس هم پایین میکشه بازار مسکن بهترین جا برای سرمایه گذاری است و الان اگر پول داشتم حتما میخریدم
    • بی نام DE ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      13 4
      اشتباه میکنید. در حال حاضر یک میلیون خانه بیش از نیاز در کشور وجود داره و خانه های زیادی در حال ساخت هستند و با این وضعیت پایین رشد جمعیت به زودی شاهد سقوط آزاد قیمت مسکن خواهیم بود.
    • ** IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      7 1
      بايد از اين فرصت دلسوزان شوراي شهر وشهرداري استفاده كنند و با اجراي طرحهاي ساخت انبوه مسكن و كاهش هزينه هاي هنگفتي كه بابت ساخت مسكن ميگيرن باعث ايجاد سير نزولي شوند والا با ورود سرمايه هاي در گردش به اين بازار شاهد جهش غيرقابل جبران همانند اوايل احمدي نژاد خواهيم بود
  • بي نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    186 3
    قيمتها سه برابر شده والآن متري 400؛500 هزار مياد پايين هيچ گره اي از مردم باز نمي كنه چون آپارتماني كه مثلا متري 1750تا 2 ميليون بود الآن شده متري 4.5تا 5 ميليون به نظر شما اين پايين اومدن اسمش پايين اومدنه؟
  • جمال IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    قيمتها خيلي پايينتر مياد قول ميدم
    • پسرك A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      4 2
      بنده پدرم با سرمايه كار 50ساله خودش و وام بانكب و كمك اخوي يكسالي هست آپارتماني8واحدي با واحدهاي 50متري ساخته 4تاش كه ماههاست براي فروش گذاشته چون بقيمت نخريدن خالي مونده و مدتيه با شراكت پسرعموهام قصد ساخت خانه شريكي 30 سالمون را داره هر بار كه ازش ميپرسم خوب پدر چرا پايينتر نميدي تا بلكم اينرا بسازيم و با سر جمع پولهاش خونه اي كه در شانمونه ي دو قدم بالاتر بگيريم نا سلامتي 6 نفريم. بهم ميگه يه نگاهي بكن ببين چي ارزون شده كه من مفت تر بدم جز حرف فقط عوارض شهرداري نسبت به پارسال كلي رفته روش. آهن ارزون شده آجر ارزون شده يا سيمان!؟ چي ميگي پسرجان؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    خدا رو شکر روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    از بعد مهر قیمت ها میره بالا
  • بابا سارا A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    95 42
    هرگونه سرمابه گذاري ريسك به تمام معناست فقط اندوخته بانكي يا پول نقد توصيه ميشود
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    42 11
    با توجه به شرايط و احتمال پايين آمدن بيشتر قيمت ارز و قيمت مصالح بعيده قيمت ها دوباره بالا بره حتي به احتمال زياد پايين تر هم مياد
    • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      9 3
      من نميفهمم بالا رفتن مزد عمله بنا و چند برابر شدن عوارض شهرداري براي تخريب و مجوز ساخت را نمي بينين؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    49 11
    فقط دودستی به پولای نقدتون بچسبید،محکم.ازما گفتن بود.
  • سجاد سرمایه IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    71 5
    من خودم کارم املاکه . فعلا بعید میدونم افزایش قیمت داشته باشیم.بازار مسکن به خواب عمیقی فرو رفته. امیدوارم قیمتها به سال 90 برگرده تا معاملات مجددا" راه بیافته. مردم که توان خرید داشته باشن چرخ اقتصاد خود به خود میچرخه
  • مجيد A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    29 4
    اين دولت آباد شهرري، تهرانسر عمراً اين قيمت پيدا نميشه!! اگه اين قيمت ها بود كه عالي بود.
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    110 3
    من خودم تمام پولم رو وارد ساخت و ساز کردم و تمام مالم الان یک چهار واحدیست و اگر ارزان شود شاید سود نکنم و ضرر بکنم ولی اگر هم زمان همه چی ارزان بشه مثل مرغ . نون . ماهی . برنج . روغن . ماشین . تلوزیون . لباس شویی . بنزین و ...... اصلا ناراحت نمیشم و میگم مچکریم روحانی
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      11 0
      آفرین بر شما هموطن نکته سنج
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      12 0
      دقيقاًًً اگر قرار بر ارزوني است بايد همه چي ارزون بشه اخه اجاره خونه ما كه امسال ٣ برابر شد چه جوري ارزون ميشه ؟؟؟ حالا حتماً ميان حقوق ٧٥٠٠٠٠ منو كم ميكنن شانس كه نداريم:((
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      4 0
      دقیقاً، کاش همه مثل شما فکر می کردند.
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    10 6
    وقتی بساز بفروشها سر رسید چکها و بدهی هاشون برسه اون وقته که می پذیرند قیمتهای بازار چقدر شده و باید چند بفروشند.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    5 3
    خدا راشکر در اهواز جایی که زندگی می کنیم خیلی از مناطق کاهش قیمت محسوسی داشته ، بخصوص منازل ویلایی در مناطقی مانند کیانپارس و کوروش و گلستان بسیار کاهش پیدا کرده
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    10 3
    اگه به خودمون تلقین کنیم گرون میشه حتماگرون خواهدشدوبالعکس پس بیایید بگیم همه چی ارزون خواهدشدنتیجه مثبت بگیریم وقتی امادگی گرون شدنو توخودمون تقویت کنیم وقتی گرون بخریم حالشومیبریم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    9 5
    الان بهترين موقع خريد هست از ما گفتن بود.
  • امیر GB ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    8 0
    رهن و اجاره هم دچار رکود شده، آپارتمان نوساز فولم را از 90 میلیون رهن کامل که املاک قیمت گذاشته بود به 70 میلیون راضی شدم ولی باز هم مستاجر برایش پیدا نمیشه. ولی صاحب خونه خودم راضی نشد لااقل 5 میلیون کمتر بگیره! بیشتر مالک ها و سازنده ها حاضر نیستن از سودشون دو زار کم بشه!
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 4
    1-وام خريد مسكن قراره افزايش پيدا كنه 2-آپارتمانهاي نوساز با قيمت مصالح بالا ساخته شده 3-نقدينگي از بازار سكه و ارز در حال حركت به سمت بازار مسكنه 4- تورم بسيار بالاست 5-توليد مسكن به خاطر قيمت بالاي ساخت و ساز پايين اومده 6- به خاطر انتظار براي افت قيمتها حجم زيادي از تقاضا در بازار انبار شده. بنابراين كاهش اندك قيمتها به خاطر ركود بازار و پايين بودن قدرت خريد قابل توجيهه ولي اينكه گفته بشه قيمتها شكسته ميشه و كاهش قابل توجه داريم نادرسته، به خاطر تورم بالا قيمت همه كالاها و خدمات اقزايش داشته و اينكه انتظار داشته باشيم قيمت مسكن بياد پايين انتظار درستي نيست.مسكن يه كالاي سرمايه اي هست و تجربه نشون داده بازاريه كه افت نداره..به نظر من قيمتها در ماههاي پاياني سال تدريجا افزايش داره
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    0 0
    تنها چاره اقتصاد خصوصی سازی است البته نه در خرید و فروش که چند دهه اخیر تنها بخش خصوصی کشور بوده بخش خصوصی باید عهده دار تولید شود با حمایت دولت بخش خصوصی به علت ماهیت سود سالار خود بخود ایران را به جلو می برد و شرکت های دولتی به تنهایی مانع تمام پیشرفت ها و با عث همه عقب ماندگی ها هستند
  • امین IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 0
    جان مادرتان به جای اشاره به مسکن که خریدنش از محالاته فکری برای کرایه‌خانه‌ها کنید. یک کاری کنید صاحب‌خانه‌ها دست از سر مردم بردارند.
  • محسن US ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    5 1
    راستش منم اندوخته هام رو جمع کرده بودم واسه خرید خونه ولی اجالتاً صبرکردم ببینم چه خبر میشه راستش هنوز مرددم.
  • عادل IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 6
    هنوزم باید پایین تر بیاد.یکی از اقوام یه خونه خریده ،اواسط پارسال فکر کنم ،70 میلیون.قیمت فعلی بالای 150 میلیون هست! باید قیمت سال پیش نه بلکه به قیمت 2 سال قبل برگرده .البته امیدوارم.......
    • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      6 9
      وايستا تا برگرده..
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 13
    یادش به خیر سال 84 متری 300 تا 500 هزار تومن بود دولت نهم و دهم چقدر خوب بودن دست گل رییس جمهور مردمی و طرفدار مستضعفین درد نکنه
  • بی نام US ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    4 1
    قیمت مسکن در ایران بخصوص در تهران رکورد اول را دارد علت این وجود دلالان از خدا بیخبر است و ضعف قانون مسکن در ایران
  • ایمان IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 2
    قیمتارو از پارسال تا الان حداقل 2 برابر و نیم کردن یادمه خونه ای که پارسال 85 میلیون بود الن گذاشته 205 میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!خدا نگذره از کسانیکه باعث این 3 برابری شدن و وقتی مردم نخرن و حالا که دلار و سکه هم پایین اومده باید قیمتا بشکنه و حداقل نصف شه هم اجاره هم خرید نفرین بر گرانفروشان و دلالن......................................
  • محمد A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 1
    تازه کاهش قیمت مسکن شروع شده
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 1
    الان بهترین و مطمئنترین سرمایه گذاریها اول سپرده گذاری تو بانکهاست و بعد بورس