لاریجانی:نرمش قهرمانانه تغییر تاکتیک‌ها است نه استراتژی نظام/ میدان کارگزاری دولت، میدان اکابر نیست

رئیس مجلس با بیان اینکه نرمش قهرمانانه به معنی استراتژی عزت‌مندانه با تاکتیک جدید است، گفت: در این اصطلاح تاکتیک‌ها تغییر کرده اما استراتژی نظام تغییر نمی‌کند.

علی لاریجانی در مراسم افتتاح فاز دوم بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهد مقدس با بیان اینکه ما هم‌اکنون در ایام ولادت امام رضا (ع) قرار داریم، گفت: خوشبختانه افتتاح فاز دوم این بیمارستان در این ایام بسیار خوب و بجا بوده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس با تاکید بر اینکه بیمارستان فوق تخصصی رضوی و مراکز درمانی هسته‌ای نمونه‌ای از معضلات و درگیری‌های ایران با کشورهای غربی است، افزود: متاسفانه در چند سال اخیر کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا سعی دارند که ایران را از این علوم محروم کنند. از طرفی دیگر با توجه به اینکه این کشورها در چند سال اخیر ماجراجویی‌های خود را در این رابطه ادامه‌ داده‌اند، اما شاهد هستیم که ملت ایران با رهبری رهبر معظم انقلاب بیش از 20 سال بر اعتقادات و افکار خود ایستادگی کرده‌اند.
لاریجانی با بیان اینکه راه‌اندازی تجهیزات هسته‌ای در کشور نیازمند به مواد مربوطه است، تصریح کرد: اما در چند سال اخیر متاسفانه شاهد بدقولی‌های کشورهای غربی در ارائه سوخت تجهیزات هسته‌ای بوده‌ایم.

اهم اظهارات رییس مجلس به نقل از ایسنا را بخوانید؛

*قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا یک قرارداد 6 میلیارد دلاری را با ایران برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای امضا کرد. اما این کشور بعد از پیروزی انقلاب این قراردادها را لغو و سوخت‌های تجهیزات هسته‌ای را به ایران تحویل نداد. تا چند سال قبل که سوخت رآکتور اتمی تهران به اتمام رسید اما با وجود اینکه ایران عضو ان پی تی و آژانس انرژی اتمی بود، این آژانس در نقضی آشکار، سوخت مورد نیاز ایران را تامین نکرد. از طرفی دیگر بعد از این اتفاقات غرب فکر می‌کرد که ایران نمی‌تواند صفحه‌های سوخت را بسازد. اما در عین ناباوری کشورهای غربی، ایران توانست به این تکنولوژی دست پیدا کند که بعد از این موضوع آمریکا اعلام کرد که آمادگی معاوضه صفحه‌های سوخت را دارد. اما در عمل دیدیم که این اقدامات تنها بازی سیاسی بود.

*به طور حتم علت ایستادگی ملت و نظام ایران در فناوری هسته‌ای تضاد و مقابله با کشورهای بین‌المللی نیست، بلکه ملت ایران این موضوع را حق مشروع دانسته و با توجه به عملکرد غربی‌ها، در جهت رفع نیازهای خود تلاش کرده‌اند.

*به طور حتم ملت ایران از جنگ هراسی ندارد، شاهد بودیم که ملت ایران در جنگ با صدام که او با حمایت‌های غرب همراه بود، در برابر زورگویی‌ها ایستادگی کرد. از این رو در شرایط کنونی غرب باید مرکز خود را عوض کند.

* جمهوری اسلامی ایران مسیر مذاکرات هسته‌ای را طی کرده و هیچ وقت میز مذاکرات را ترک نمی‌کند، رهبر معظم انقلاب در چند روز اخیر به موضوع نرمش قهرمانانه اشاره کرده‌اند از این رو مسئولان باید از این فرصت به صورت معقول استفاده کنند. اما نباید از این اصطلاح برداشت غلطی صورت گیرد.

*نرمش قهرمانانه تغییر تاکتیک‌ها است نه استراتژی نظام، در شرایط کنونی دولت دارد منطق گفت‌وگو را دنبال می‌کند اما به طور حتم استراتژی نظام در حوزه هسته‌ای هیچ وقت تغییر نمی‌کند. نرمش قهرمانانه استراتژی عزتمندانه و تاکتیک جدید است.

* به طور حتم ایران با رفتار و اقدامات افراطی‌گری به ویژه در افغانستان، عراق و سوریه مخالف بوده است. از این رو برخورد تاکتیکی غرب با موضوع تروریست یک اشتباه استراتژی است. بنابراین غرب باید کارنامه خود را در این رابطه بررسی کرده و تغییر روش دهد. زیرا کارها و اقدامات در تخلیات پیش نمی‌رود.

* در گزارش سازمان اطلاعات آمریکا آمده است که تحریم‌های اعمال شده علیه ملت ایران به اقتصاد این کشور آسیب زده و تاثیرات خود را گذاشته است اما باید گفت که در شرایط کنونی تصورات غربی‌ها نتیجه سوء مدیریت مسئولان و دولت‌های قبلی بوده است. بسیاری از مشکلات کشور مربوط به سوء رفتار مدیریتی است، به طور حتم اگر از منابع کشور به درستی استفاده شود، تحریم‌ها بر اقتصاد کشور اثر ندارد.

* ملک‌داری نیازمند دیانت، عقل و همت بلند است، به طور حتم تحقق این موضوعات زمینه ایجاد مدینه فاضله را فراهم می‌کند.

*علت اصلی مشکلات حوزه سلامت، سوء مدیریت است، من چندین بار به وزیر بهداشت و مسئولان دولتی گفته‌ام که ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام بخشی از مشکلات حوزه سلامت را حل کرده و مقرر کردیم که بودجه‌ بیمه درمانی باید در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

* متاسفانه شاهد بودیم که در چند سال اخیر تسهیلات بانکی به جای اختصاص بخش تولید به مسکن مهر اختصاص داده شد که این موضوع تبعات بسیاری را به دنبال داشت.

* مدیران کنونی باید باسابقه و اهل تجربه باشند، میدان کارگزاری دولت، میدان اکابر نیست. لذا اقدامات کنونی دولت همراه جذب افراد باتجربه، باید با بلوغ ذهنی همراه باشد.

*هم‌اکنون 400 هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام طرح‌های عمرانی نیازمند است، اما در سال جاری اعتبارات حوزه عمران کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان است از این رو باید برای اتمام پروژ‌ه‌ها حدود 20 سال زمان نیازمند است.

219/220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    8 1
    منظورش از اکابر همان اکبر هاست.
  • امین DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    23 2
    بابا ول کنید آمریکا 50 سال پیش با ایران چکار کرد ایران هم زمان نادر پدر هند رو در آوورد پس هند باید بگه تا ابد با ایران مشکل داریم
    • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      2 3
      عالي عالي عالي!
  • بی نام DE ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    24 3
    من به عنوان یک نفر از مردم ایران بر خلاف آقای لاریجانی از جنگ هراس دارم
  • عربلو A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    21 1
    خواهشا ً يك مدت چيزي نگيد ببينيم رئيس جمهور چكار ميكنه ، ايشان كه گفته اختيار تام در اين زمينه دارد
  • روحيه A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    24 1
    رهبري در آخرين سخنراني مواضع را اعلام كردند ، خواهشا ً در اين اوضاع حساس و فرصت طلايي كه كل دنيا داره تمام حركات و صحبت ها را رصد ميكنه مسئولين در داخل سكوت را ترجيح بدهند و بذارن كه رئيس جمهور و تيمش با آرامش كامل فرصت بدست آمده را به نفع مملكت برگردانند